Календарне планування 4 клас з таких предметів як , математика, літературне читання, українська мова, трудове навчання, я у світі, природознавство і тд.
«Погоджено» «Затверджено»
Заступник директора Директор _____________
з навчально-виховної роботи ______________________
______________________
___________________ __________ _______________
Календарно-тематичне
планування
(українська мова, літературне читання, математика, природознавство,
я у світі, образотворче мистецтво,
трудове навчання, музичне мистецтво)
Вчитель початкових класів
Ткачова А.Л.
2018-2019
навчальний рік
Українська мова
ІІ семестр – 55 год (3 год на тиждень)
За підручником «Українська мова. 4 клас»
(автори: М. С. Вашуленко, О. І. Мельничайко), 2016
Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки, які проводяться в 4 класі з УКРАЇНСЬКОЇ мови |
|||
Вид перевірки |
ІІ сем. |
Дата |
|
Списування ІІ семестр - обсяг тексту 80-90 слів.) |
1
|
|
|
Диктант ІІ семестр - обсяг тексту 80-90 слів.) |
2 |
|
|
Перевірка мовних знань і вмінь (8 завд.) |
2 |
|
|
Письмовий переказ (обсяг тексту 70-90 слів) |
- |
|
|
Діалог (5-6 реплік від одного учасника) |
- |
|
|
Державна підсумкова атестація |
1 |
|
|
Загальна кількість за семестр |
6 |
|
|
|
|
|
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Правопис закінчення -і у називному відмінку множини (вимова та правопис) |
105,106 |
|
|
|
Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині і множині. Вимова і написання слів: футбол, футболіст. |
106,107 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник» |
108,109 |
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми «Прикметник» |
|
ЧИСЛІВНИК |
||||
|
|
|
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Питання до кількісних і порядкових числівників. |
110-112 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Зимовий ліс. Детальний переказ тексту з творчим завданням |
112-114 |
|
|
|
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слів: шістнадцять, п’ятсот, шістсот, океан |
|
|
|
|
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Робота з орфографічним словником |
114-115 |
|
|
|
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11,14,16, 50, 60, 70, 80,1000) Вимова і написання слова температура |
116-118 |
|
|
|
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11,14,16, 50, 60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слів вісімдесяти, п’ятдесяти, сімдесяти, шістдесяти |
|
|
|
|
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. |
|
ЗАЙМЕННИК |
||||
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Життя в зимовому лісі. Написання твору за картиною |
119-121 |
|
|
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю займенників у тексті |
121-125 |
|
|
|
Особові займенники. Їхнє значення, синтаксична роль Займенники 1-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. |
125,126 |
|
|
|
Займенники 2-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вимова і написання слова гардероб |
126,127 |
|
|
|
Займенники 3-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вживання приставної букви н у займенниках 3-ї особи |
|
|
|
|
Уживання займенників з прийменниками. Роздільне написання прийменників із займенниками. |
127,128 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Казкова сніжинка. Складання твору - опису за власним спостереженням |
128,129 |
|
|
|
Побудова сполучень слів і речень із займенниками у різних формах
|
129-132 |
|
|
|
Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. |
|
|
|
|
Удосконалення текстів шляхом використання займенників замість лексичних повторів |
|
|
|
|
Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками). Спостереження за дієсловами різних семантичних груп. Вимова і написання слова дисципліна |
|
|
|
|
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова.
|
|
ДІЄСЛОВО |
||||
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Чому Ялинка зелена? Складання казки за поданим зачином |
133-135 |
|
|
|
Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова і написання слів: ліворуч, праворуч. |
136-137 |
|
|
|
Контрольна робота: диктант «На весні» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Розвиток умінь вибирати з ряду дієслів те дієслово, яке найбільш відповідає мовній ситуації, уникати одноманітності у використанні дієслів в усних і письмових навчальних висловлюваннях різних типів. |
139-141 |
|
|
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Вимова і написання слова мільйон |
141-142 |
|
|
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №12 Побудова порад, інструкцій. Закріплення правопису не з дієсловами. |
143-145 |
|
|
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова напам’ять |
145-147 |
|
|
|
Змінювання дієслів за особами і числами у теперішньому часі. |
147-150 |
|
|
|
Змінювання дієслів за особами і числами в майбутньому часі. |
150-152 |
|
|
|
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні |
|
|
|
|
Контрольна робота: списування «Наш хліб» |
160-162 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Весняний настрій. Творча робота над текстом |
|
ПРИСЛІВНИК |
||||
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність — основна граматична ознака прислівників. Вимова і написання слів: трамвай, тролейбус |
165,166 |
|
|
|
Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення речень (тексту) прислівниками. Вимова і написання слів вперед, ззаду, назад, напам’ять. |
166-169 |
|
|
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Написання найуживаніших прислівників. Вимова і написання слів щогодини, щотижня |
169-172 |
|
|
|
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Обирання з-поміж поданих прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання. Уживання прислівників під час побудови текстів. Написання найуживаніших прислівників |
|
|
|
|
Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. Використання орфографічного словника для перевірки написання прислівників. Вимова і написання слів ввечері, вдень, вранці |
172,173 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №14 Як краще провчити? Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту |
173,174 |
|
|
|
Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. |
|
|
|
|
Контрольна робота з мовних тем «Дієслово», «Прислівник» |
|
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання |
175,176
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ (сторінки 177-188) |
||||
|
|
|
Текст. Речення |
|
|
|
|
Слово. Значення слова |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Хто хоче їсти, той має метикувати. Обґрунтування вибору заголовка тексту |
|
|
|
|
Частини мови. Іменник. Прикметник |
|
|
|
|
Числівник. Займенник |
|
|
|
|
Контрольна робота: диктант «Клен» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Оцінювання результатів навчання |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік (ДПА) |
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення Пташка красна пір’ям, а людина – добрими справами. Твір – роздум Моя заповітна мрія. Твір з обґрунтуванням своєї думки |
|
|
|
|
Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях Підсумковий урок |
|
Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки, які проводяться в 4 класі з літературного читання |
|||||||
Вид перевірки |
ІІ сем. |
Дата |
|||||
Навички читання вголос (усно.) Контрольні роботи №4 і №8 |
1 |
|
|||||
Навички читання мовчки (письмово). Контрольні роботи №2 і №6 |
1 |
|
|||||
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи №1 і №5 |
1 |
|
|||||
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота №3 |
- |
|
|||||
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7 |
1 |
|
|||||
Державна підсумкова атестація |
1 |
|
|||||
Загальна кількість за семестр |
5 |
|
|||||
|
|||||||
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять |
|||||||
Вид поточної перевірки |
І сем. |
Дата |
ІІ сем. |
Дата |
|||
Читання напам’ять віршованих творів |
3 |
|
3 |
|
|||
Читання напам’ять прозових текстів |
1 уривок з казки (35-40 слів) |
|
1 уривок з оповідання (35-40 слів) |
|
|||
|
|||||||
Кількісні показники темпу читання вголос (для розвитку темпу читання) |
|||||||
Клас |
І семестр |
ІІ семестр |
|||||
4 клас |
80-85 сл/хв |
90-95 сл/хв |
|||||
|
|||||||
Обсяг текстів для поточної перевірки навички читання мовчки у 4 класі – 330-390 слів
|
|||||||
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
ІІ семестр – 73 год (4 год на тиждень)
За підручником «Літературне читання. 4 клас»
(автор О. Я. Савченко), 2015
47 |
|
|
Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник « Ласочка» |
|
|
48 |
|
|
Мистецтво опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва « Співуча глина» (скорочено). |
|
|
49 |
|
|
Краса українських водойм. Володимир Лучук « Скільки річок в Україні?» |
|
|
|
|||||
50 |
|
|
Краса українських водойм. Степан Жупанин. Загадка-добавлянка. Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь»… |
|
|
51 |
|
|
Краса українських водойм Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» |
|
|
52
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край». |
|
|
Видатні українські письменники |
|
||||
53 |
|
|
Пам’ятаймо про Шевченка. Тарас Шевченко «Про себе» |
|
|
54
|
|
|
Урок позакласного читання Чарівний світ природи у творах Григора Тютюнника |
|
|
55 |
|
|
Тарас Шевченко «Вітер віє-повіває»… (напам.) «Вітер з гаєм розмовляє…» |
|
|
|
|
|
« Реве та стогне Дніпр широкий»… Тарас Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий»… ( напам.) « Реве та стогне Дніпр широкий»…Дмитро Красицький |
|
|
|
|
|
Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі. Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» |
|
|
|
|
|
Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-» Каменяр (скорочено) Контрольна робота № 5 :аудіювання (письмово) за твором «Груші - дві і одна» Бориса комара |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима»… «Дрімають села»… (напам.) |
|
|
|
|
|
Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума».Читання в особах. |
|
|
61 |
|
|
Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума». Інсценізація казки. |
|
|
62 |
|
|
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (уривок із повісті)» «У маленькій хатинці» |
|
|
63- |
|
|
Леся Українка «Конвалія» (уривок) «У маленькій хатинці» «Морська тиша» |
|
|
64 |
|
|
Леся Українка «Давня весна» Проект «Леся Українка — поетична квітка України» |
|
|
|
|
|
Урок позакласного читання Іван Сенченко «Хліб святий», «Я ж — інкубаторський!» |
|
|
|
|
|
Леся Українка «Біда навчить» |
|
|
|
|
|
Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою) |
|
|
|
|
|
Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою) |
|
|
69- |
|
|
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»). |
|
|
70 |
|
|
Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків»
|
|
|
|
|
|
Павло Тичина «Сонце і дим» |
|
|
|
|
|
Урок позакласного читання Михайло Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» |
|
|
|
|
|
. Життя і творчістьМаксима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. Максим Рильський «Дитинство» «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?» |
|
|
74 |
|
|
Підсумковий урок за темою «Видатні українські письменники» |
|
|
Розповіді про нас самих |
|||||
75 |
|
|
Вступ до розділу. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь» |
|
|
|
|
|
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля й Півень» |
|
|
|
|
|
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії) |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 6 : навички читання мовчки (письмово). Твір «Точність –ґречність королів» Наталя Павловська |
|
|
|
|
|
Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка ) |
|
|
|
|
|
Урок позакласного читання Василь Чухліб «Після хуртовини» |
|
|
|
|
|
Життя і творчість Олени Пчілки.Олена Пчілка. « Котова наука»Підсумковий урок за темою «Розповіді про нас самих» |
|
|
Літературні казки зарубіжних письменників |
|
||||
|
|
|
Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок…Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О.Пушкіна «Казка про Царя Салтана» (уривки). |
|
|
83 |
|
|
Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана. (продовження) |
|
|
84 |
|
|
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» |
|
|
85 |
|
|
Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен « Гидке каченя» (продовження). |
|
|
86- |
|
|
Життя і творчість Джанні Родарі. Джанні Родарі « Дорога, що нікуди не вела». |
|
|
87 |
|
|
Підсумковий урок за темою: «Літературні казки зарубіжних письменників»
|
|
|
Світ дитинства в літературі |
|||||
|
|
|
Урок позакласного читання Зустріч із славнозвісною казкою. Сельма Лагерльоф «Лісовий гном». Довідкова література для дітей |
|
|
89 |
|
|
Вступ до розділу. Любов Забашта «Сказав мудрець»… Анатолій Костецький «Мрія» |
|
|
90 |
|
|
Наші вірні друзі – тварини. Анатолій Костецький «Спішу додому» |
|
|
91 |
|
|
Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов» |
|
|
92 |
|
|
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» |
|
|
|
|
|
Володимир Рутківський «Як складають вірші» |
|
|
|
|
|
Паола Утевська «Лісова аптека» |
|
|
|
|
|
Анатолій Давидов «Незвичайні пригоди Озивайка та лісового люду в океані» |
|
|
|
|
|
Урок позакласного читання Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» |
|
|
97 |
|
|
Василь Скуратівський «Наум наведе на ум» |
|
|
98 |
|
|
Контрольна робота № 7: робота з літературним твором. «Реліктові рослини» В. Уткін |
|
|
99 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» |
|
|
100 |
|
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження роботи над твором) |
|
|
101 |
|
|
Гумористичні твори. Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним. Галина Малик. Мавпині іменини |
|
|
|
|||||
102 |
|
|
Із гумором про серйозне. Грицько Бойко «Консультант» Микола Сингаївський «Сміх для всіх» |
|
|
103 |
|
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В Сухомлинський «Співуча пірїнка» Степан Пушик «Новинкар». Леся Мовчун «Арфа для павучка. |
|
|
104 |
|
|
Урок позакласного читання Василь Чухліб «Пісня тоненької Очеретини» |
|
|
105 |
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (уривок (1 абзац) казки напам’ять) |
|
|
106 |
|
|
Образи юних художників у віршах поетів. Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати |
|
|
107 |
|
|
Контрольна робота № 8: перевірка навички читання вголос . Твір «Дівчина надворі …» В.Шкляр |
|
|
108 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Дива довкола нас. Олександр Єфімов «Тут усе є…» |
|
|
109 |
|
|
Як римуються рядки. Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло. Володимир Рутківський. «Як складають вірші» |
|
|
110 |
|
|
Як римуються рядки. Володимир Рутківський. «Як складають вірші». Складання віршів учнями |
|
|
111 |
|
|
Все починається з малого Микола Сингаївський. «Дощ із краплі починається» В.Скомаровський «З чого починається весна» |
|
|
112 |
|
|
Юлія Смаль «Хімія і їжа», «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста» |
|
|
113 |
|
|
Урок позакласного читання Роальд Дал «Матильда» (глава перша «Любителька читання») |
|
|
114 - |
|
|
Пауль Маар «Китобус, або Нові цятки для Суботика» (глава шоста) |
|
|
115 |
|
|
Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» |
|
|
116 |
|
|
Підсумкова контрольна робота (ДПА) |
|
|
117 |
|
|
Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя» |
|
|
118 |
|
|
Урок позакласного читання Сторінками дитячих журналів |
|
|
119 |
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Світ дитинства в літературі» |
|
|
МАТЕМАТИКА 136 год (4 години на тиждень) ІІ семестр – 73 год За підручником «Математика. 4 клас»
(автори: М. В. Богданович, Г. П. Лишенко), 2015 |
|
|
|
Застосування алгоритму письмового множення багатоцифрового числа на одноцифрове Кількість цифр у добутку до початку виконання обчислень. Розв’язування задач на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі |
90, 91 |
|
|
|
Множення круглих чисел на одноцифрове |
91, 92 |
|
|
|
Письмове множення чисел, які містять нуль у середині запису (5608 · 4, 56 008 · 4). Розв’язування задач на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі |
92-94 |
ІX. ПЛОЩА |
||||
|
|
|
Площа. Порівняння плоских геометричних фігур за площею. Одиниці вимірювання площі. |
94,95 |
|
|
|
Формула знаходження площі прямокутника. Читання і запис числових виразів. Розв’язування задач |
95,96 |
|
|
|
Побудова прямокутника. Обчислення його периметра і площі. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі |
97,98 |
|
|
|
Площа квадрата. Одиниці площі — квадратний міліметр, квадратний сантиметр, квадратний дециметр, квадратний метр, квадратний кілометр, ар (сотка), гектар. Задачі на знаходження площі квадрата та складання оберненої до неї задачі |
98,99 |
|
|
|
Задачі на знаходження площі прямокут ника. Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу |
100, 101 |
|
|
|
Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною однієї з його сторін |
101, 102 |
|
|
|
Тематична контрольна робота №5 «Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове». «Площа фігури» |
Тема |
X. Письмове ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Властивості дії ділення. Алгоритм письмового ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Задачі на рівномірний прямолінійний рух |
104- 108 |
|
|
|
Ділення з остачею. Складені задачі, що є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів |
108, 109 |
|
|
|
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Перевірка правильності виконання дії ділення і множення. Обчислення виразів. Розв’язування задачі з буквеними даними |
109, 110 |
|
|
|
Ділення на одноцифрове число, коли в записі частки є нулі. Кількість цифр у частці до початку обчислень. Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці |
110, 111
|
|
|
|
Ділення на одноцифрове число, коли в записі частки є нулі. Розв’язування задач на знаходження площі прямокутника та обернених до них |
111, 112 |
|
|
|
Ділення на одноцифрове число, коли в записі частки є нулі. Дії з іменованими числами. Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу |
112- 114 |
|
|
|
Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу. Задачі на подвійне зведення до одиниці |
114, 115 |
|
|
|
Прості та складені задачі на встановлен ня залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямоліній ному русі |
115, 116 |
|
|
|
Ділення на одноцифрове число. Розв’язування рівнянь. Розв’язування задач на прямолінійний рух у різних напрямках |
117- 119 |
|
|
|
Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове з остачею. Задачі на знаходження четвертого пропорційного. Задачі на подвійне зведення до одиниці |
119- 120 |
|
|
|
Тематична контрольна робота №6 «Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове» |
Тема |
XI. ДРОБИ |
||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Поняття «дріб». Читання та запис дробів. Обчислення виразів зі змінною. Розв’язування задач |
122- 124 |
|
|
|
Чисельник і знаменник дробу. Порівняння дробів. Побудова відрізків заданої довжини. Розв’язування задач |
124- 126 |
|
|
|
Знаходження дробу від числа. Розв’язування задач на знаходження дробу від числа |
126, 127 |
|
|
|
Дроби, які дорівнюють одиниці. Порівняння дробів. Знаходження значення виразу з буквою, що повторюється два рази. Розв’язування задач |
127- 129 |
|
|
|
Знаходження числа за величиною його дробу. Розв’язування практично зорієнтованих задач |
129, 130 |
|
|
|
Задачі на знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу |
130- 132 |
XIІ. Множення і ділення на розрядні числа XIІІ. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ ДВОЦИФРОВИХ ТА ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ |
||||
|
|
|
Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. |
132, 133 |
|
|
|
Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування задач. |
133, 134 |
|
|
|
Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування рівнянь. Підготовка до розв’язування задач на пропорційне ділення. |
134 - 136 |
|
|
|
Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Множення на круглі числа: 1290 · 70. Задачі на пропорційне ділення. |
136, 137 |
|
|
|
Усне ділення на двоцифрове число 6400 : 16. Ділення круглого числа на кругле 8000 : 400, 8400 : 400. Розв’язування задач |
138, 139 |
|
|
|
Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Розв’язування рівнянь і задач |
139, 140 |
|
|
|
Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа з остачею. Задачі на пропорційне ділення. |
140 - 142 |
|
|
|
Ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на рух |
142 - 144 |
|
|
|
Ділення багатоцифрових чисел на розрядні (у частці нулі всередині і вкінці). Розв’язування рівнянь. Задачі з буквеними даними. |
144 - 145 |
|
|
|
Ділення чисел, що закінчуються нулями. Ділення багатоцифрових чисел на круглі числа 8000 : 400, 8400:400. Ділення іменованих чисел. Розв'язування задач |
145 |
|
|
|
Алгоритм письмового множення двоцифрових чисел на двоцифрові. Передбачення кількості цифр у добутку. Задачі на знаходження числа за двома різницями |
147, 148 |
|
|
|
Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. |
148, 149 |
|
|
|
Письмові прийоми множення на кругле число. Робота над задачами вивчених випадків. |
|
|
|
|
Алгоритм письмового ділення трицифрових числа на двоцифрове число з остачею та без остачі. Розв’язування складених задач |
154, 155 |
|
|
|
Письмове ділення з остачею трицифрових чисел на двоцифрові, якщо часта двоцифрова. Задачі на знаходження середнього арифметичного. |
155- 157 |
|
|
|
Письмове ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження середнього арифметичного |
157. 158 |
|
|
|
Письмові прийоми ділення на кругле число. Розв’язування рівнянь. Розв’язування задач на вивчені випадки. |
|
|
|
|
Тематична контрольна робота №7 з перевірки сформованості навичок усних обчислень |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення і узагальнення вивченого |
Тема |
XIV. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ДВОЦИФРОВЕ |
||||
|
|
|
Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування складених задач. |
149, 150 |
|
|
|
Множення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв’язування і порівняння задач |
150, 151 |
|
|
|
Множення на круглі числа 1290 · 70. Кількість цифр у добутку до початку виконання обчислень. Знаходження значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Задачі на знаходження числа за двома різницями |
151, 152 |
|
|
|
Письмове множення багатоцифрових чисел на трицифрові. Множення на круглі числа. Складання і розв’язування задач на зустрічний рух. Розв’язування рівнянь. |
152. 153 |
|
|
|
Письмове множення багатоцифрових чисел на трицифрові. Задачі на рух і на знаходження площі Письмове множення на круглі числа |
153, 154 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного |
158, 159 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка правильності виконання дії ділення. Обчислення значень виразів із буквою. Задачі на знаходження середнього арифметичного |
159 - 161 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на круглі числа 14 560 : 70. Обчислення виразів на порядок виконання дій Складені задачі опрацьованих видів. |
|
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові, якщо частка містить нулі (45066:74). Задачі на зведення до одиниці |
161, 162 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові ,якщо частка містить нулі в кінці (304500:75). Задачі з буквеними даними |
162 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові з остачею, якщо частка містить нуль одиниць. Задачі на спільну роботу |
163 |
|
|
|
Ділення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Обчислення значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Розв’язування задач. |
163- 165 |
|
|
|
Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа. Розв’язування рівнянь . Задачі на спільну роботу. |
165, 166 |
|
|
|
Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Ділення іменованих чисел. Розширені задачі на зведення до одиниці. |
166 |
|
|
|
Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Дії з іменованими числами. Складання і розв’язування рівнянь. |
166, 167 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа (ознайомлення). Задачі на зустрічний рух |
167, 168 |
|
|
|
Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа. Складання і розв’язування задач. |
168, 169 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань Повторення вивченого про дроби, множення і ділення на двоцифрове число |
170, 171 |
|
|
|
Натуральний ряд чисел. Будова натурального числа в десятковій системі числення. Порівняння чисел. Повторення вивченого про дроби, множення і ділення на двоцифрове число |
172 |
|
|
|
Тематична контрольна робота №8 «Дроби». Множення і ділення на двоцифрове число» |
Тема |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Величини. Метрична система мір. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки |
172 - 174 |
|
|
|
Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота (ДПА) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи . Додавання і віднімання. Закони додавання та властивості різниці |
174, 175 |
|
|
|
Закони додавання та властивості різниці |
175 |
|
|
|
Множення. Закони множення |
176 |
|
|
|
Ділення. Властивості частки |
|
|
|
|
|
|
ПРИРОДОЗНАВСТВО
ІІ семестр – 36 год
За підручником «Природознвство. 4 клас»
(автори: Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак), 2015
Зведений перелік тематичних перевірних робіт, які проводяться в 4 класі з природознавства |
||||
Вид перевірки |
І сем. |
Дата |
ІІ сем. |
Дата |
Тематична контрольна робота |
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Особливості природи материків Землі. Північна Америка. Північна Америка та її музика |
71-77
|
|
|
|
Особливості природи материків Землі. Південна Америка |
78-85 |
|
|
|
Особливості природи материків Землі. Південна Америка |
78-85 |
|
|
|
Особливості природи материків Землі. Австралія. |
85-93 |
|
|
|
Навчальний проект: Цікавий світ Австралії |
|
|
|
|
Антарктида – найхолодніший материк Землі. |
94-100 |
|
|
|
Особливості природи материків Землі. Антарктида. |
|
|
|
|
Практична робота. Позначення на контурній карті назв материків і океанів. |
|
|
|
|
Особливості материків і океанів. Контрольна робота . |
Тема |
Природа України (22 годин) |
||||
|
||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Україна на карті світу. Карта України. |
101-103 |
|
|
|
Практичні роботи. Робота з географічною картою України; Позначення на контурну карту столиці та міст України. |
|
|
|
|
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в своєму краї. |
103-106 |
|
|
|
Корисні копалини України. |
107-112 |
|
|
|
Водойми України та їхнє використання і значення. |
113-116 |
|
|
|
Природні та штучні водойми річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела. |
116-119 |
|
|
|
Будова річки. Рівнинні і гірські річки. |
|
|
|
|
Чорне море. |
119-124 |
|
|
|
Азовське море |
124-127 |
|
|
|
Використання і охорона природних багатств водойм. |
|
|
|
|
Практичні роботи. Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні та водойм України. |
|
|
|
|
Використання і охорона природних багатств водойм. Водойми рідного краю їх стан та охорона. |
|
|
|
|
Ґрунти України. Охорона ґрунтів. |
128-131 |
|
|
|
Природні зони України. Контрольна робота . |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Карта природних зон України. |
Тема |
|
|
|
Мішані ліси (Полісся). |
132-134 |
|
|
|
Лісостеп. |
134-139
|
|
|
|
Степ. |
139-142 |
|
|
|
Гори Карпати. |
142-146 |
|
|
|
Навчальний проект «Добра справа для природи» |
146-151 |
|
|
|
Екскурсія: Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю |
151-155 |
|
|
|
Кримські гори . |
|
|
|
|
Кримські гори . Цікаві факти. |
Тема |
|
|
|
Гори Карпати і Кримські гори . Контрольна робота |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
|
|
Подорож Україною з використанням електронних ресурсів |
|
|
|
|
Повторення вивченого за рік. |
|
Я У СВІТІ
33 год ІІ семестр – 18 год
За підручником «Я у світі. 4 клас»
(автори: О. В. Тагліна, Г. Ж. Іванова), 2015
|
|
|
Чому виникають конфлікти? Як налагодити хороші взаємини? |
52-59 |
|
|
|
|
Практична робота Складання правил ведення дискусії. Дискусія (на вибір вчителя): «Чим відрізняється стійкість від упертості?», «Чи може неправда бути рятівною?», «Де закінчується щедрість і розпочинається марнотратство?», «В яких випадках бути хитрим добре, а в яких – погано.» |
|
|
Я – українець |
|||||
|
|
|
Україна – незалежна, демократична, правова держава |
|
|
|
|
|
Національні та державні символи України.Конституція України(ст.10, ст. 20, ст. 67). |
72-75 |
|
|
|
|
Практична робота Створення фотоколажу (практ. робота - проведення конкурсу малюнків) : «Державні символи у моєму житті». |
|
|
|
|
|
Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння. |
90-92 |
|
|
|
|
Моделювання різних соціальних ролей (учень-вчитель-директор школи – продавець – екскурсовод – водій - міліціонер і т.д.) |
|
|
|
|
|
Навчальний проект (груповий) «Визначні місця мого краю». |
|
|
|
|
|
Ознайомлення з громадянськими правами й обов’язками |
|
|
|
|
|
Ознайомлення з громадянськими правами й обов’язками |
64-71 |
|
|
|
|
Турбота кожного про довкілля, культурну спадщину |
81-89, 121-131 |
|
|
|
|
Турбота кожного про довкілля, культурну спадщину |
|
|
|
|
|
Підсумковий урок за розділом « Я – українець» |
|
|
Я – європеєць |
|||||
|
|
|
Україна на карті світу. Найбільші українські спільноти в інших країнах світу. Європейський Союз – співтовариство народів Європи |
100-106 |
|
|
|
|
Навчальний проект «Подорожуємо країнами Євросоюзу». |
111-121 |
|
|
|
|
Практична робота. Складання листа до ровесника-іноземця про свою країну. |
|
|
|
|
|
Навчальний проект «Українці, яких знає світ». |
132-135 |
|
|
|
|
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність Підсумковий урок за рік |
|
|
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
33 год (1 година на тиждень); ІІ семестр – 18 год
За підручником «Образотворче мистецтво. 4 клас»
(автори: Олена Калініченко, Вікторія Сергієнко), 2015
Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві |
|||||
17 |
|
|
Подорож на північ. Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. |
Створити композицію на одну із тем: «Подорож на Північ», «Засніжена дорога», «Зимова річка». |
Гуаш, акварельні фарби |
18 |
|
|
Морські фантазії Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). |
Створити композицію «Морські фантазії» |
Гуаш, акварельні фарби |
19 |
|
|
Караван у пустелі Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. |
Створити живописну композицію «Караван у пустелі». |
Акварельні фарби, гуаш |
20 |
|
|
Казкові звірі. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу |
Створити композицію «Казковий звір» |
Акварельні фарби, гуаш |
21 |
|
|
Пташка шастя Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. |
Створити об’ємний фантастичний образ «Пташка щастя» за мотивами творів українських народних митців. |
Кольоровий папір, білий |
22 |
|
|
Свято весняної природи. Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення. |
Створити живописну композицію «Свято весняної природи». |
Акварельні фарби, гуаш |
23 |
|
|
Мудрий кіт. Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах |
Створити графічну, живописну або скульптурну композицію «Мудрий кіт». |
Кольорові олівці, пластилін |
24 |
|
|
Портрет богатиря. Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. |
Створити портретний образ Котигорошка у графіці або скульптурі. |
Матеріали за вибором |
25 |
|
|
Свято краси.. Зображення людини в статичному та динамічному станах. Урок узагальнення з теми. |
Створити багатофігурну композицію «Свято краси». |
Матеріали за вибором |
Тема 4. Образ рідного краю в мистецтві (8 годин) |
|||||
26 |
|
|
Мій рідний край. Особливості природного середовища рідного міста. Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. |
Намалювати пейзаж «Мій рідний край». |
Акварель або гуаш |
27 |
|
|
Пам’ятки архітектури. Особливості архітектури рідного міста. Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. |
Намалювати пам’ятку архітектури рідного краю. «Старовинна споруда». |
Графічні матеріали, фарби |
28 |
|
|
Парки, сквери, бульвари. Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки, визначення композиційного центру пейзажу. |
Створити композицію (на вибір): «Паркова алея», «У затишному сквері», «Міський бульвар». |
Гуаш |
29 |
|
|
Чарівні ліхтарі. Розширення уявлення про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). |
Створити композицію: «Чарівний ліхтар». |
Графічні матеріали за вибором |
30 |
|
|
Металеве мереживо. Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. |
Створити композицію «Металеве мереживо»: виконати зображення ажурної огорожі для дитячого майданчика у техніках витинанки та аплікації. |
Папір чорного кольору, ножиці, клей |
31 |
|
|
Секрети вишитого рушника. Види образотворчого мистецтва. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. |
Створити стилізоване (спрощене, узагальнене) зображення птаха, яке можна вишити на рушнику. |
Кольорові олівці, фломастери, маркери або кольоровий папір |
32 |
|
|
Українські сувеніри. Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів. |
Ескіз оформлення вітрини магазину «Українські сувеніри» |
Матеріали на вибір, колаж |
33 |
|
|
Україна — моя батьківщина. Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Урок узагальнення. |
Створити багатопланову композицію «Україна — моя Батьківщина». |
Матеріали за вибором |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|