Екскурсія "Веселкове літо"

Про матеріал
Даний матеріал рекомендовано вихователям груп дітей старшого дошкільного віку по формуванню у дітей основ екологічної культури і збагаченню досвіду турботливого ставлення до рослинного світу через ігрові методи і прийоми.
Перегляд файлу

 

                          Екскурсія- подорож «Веселкове літо»

                         для дітей старшого дошкільного віку

                                                                     Підготувала:вихователь

                                                                    Рибакова Олена Анатоліївна

                                                                    ДНЗ №50 «Лелеченька»

                                                                     м.Хмельницький

- даний матеріал рекомендовано вихователям груп дітей старшого дошкільного віку по формуванню у дітей основ екологічної культури і збагаченню досвіду турботливого ставлення до рослинного світу  через ігрові методи  і прийоми.  

- екскурсія проводиться на території дитячого садочка

- для її проведення доцільно попередньо створити «екологічні зони»

- орієнтовний час проведення  35-45 хвилин, червень-липень.

 

Мета:

Продовжувати вчити виявляти цікавість до об'єктів природи свого найближчого оточення, дотримуватися елементарних правил поведінки в природі (безпечне взаємодія з рослинами).

Розвивати навички спостереження за змінами в природі і  встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.

 Виховувати бережливе і турботливе ставлення до природи, бажання піклуватись про живі об'єкти природи.

 

Обладнання: «екологічна стежина», відерця, серветки, атрибути до рухливої гри. кольорова крейда, кольорові олівці, загадки.

 

Методи: наочні, словесні, ігрові, практичні.

 

                                                                          Хід екскурсії

  • Вихователь: Діти, послухайте уважно вірш і якщо будете уважні – ви його продовжите:

Літо

У відчинене віконце
Зазирнуло зранку сонце
І лоскоче ніжно носик,
І маленькі ніжки босі.
Сяйвом сонця все залито,
В нас гостює справжнє

- Діти-  Літо!

- Так-це літо. Сьогодні ми вирушаємо  на прогулянку-екскурсію по території дитячого садка «Екологічною стежинкою»  в гості до літа. А не підкажете мені, якого кольору літо?

- Відповіді дітей.(перераховують всі кольори веселки)

Вихователь: давайте візьмем крейду і олівці і спробуємо відтворити ці кольори!

Діти(одна підгрупа малює кольоровою крейдою  на асфальті, інша підгрупа-кольоровими олівцями за столами)

Вихователь: Вам подобається ця картина?

Діти: Так! Вона нагадує веселку!!!!

Вихователь: А і справді. Тільки кольори у веселки кожного разу міняються.

 

 E:\Олэна Анатолиевна\202556024_4003446396397741_70470654562022374_n.jpg

І ще веселку називають  містком. Ось послухайте!

 

Кольоровий місток

Хто у небі після зливи
Звів місток усім на диво?

Та це промені крилаті  
В дощ не всиділи у хаті,
Стали бігати, стрибати,
Й нумо хмару доганяти! 

Назбирали крапель в жменьку,
Розписали їх швиденько –  
І з’явився міст чудовий,
Міст яскравий, кольоровий! 

Тим містком крокує літо,
Добирає самоцвіти.
Квітне райдуга висока 
Веселить і тішить око! 

E:\Олэна Анатолиевна\201821436_4003447226397658_1973954589395177287_n.jpg

 

Вихователь: Діти, я пропоную відправитись у подорож літньою стежинкою по території садочка  і переконатись, яка вона різнокольорова і цікава влітку! Але спершу пригадайте і назвіть, яких правил нам треба дотримуватись, подорожуючи в природі.

Діти відповідають:

1.Не можна розпалювати багаття в лісі у пожежонебезпечний час, необхідно ретельно перевірити місце, де горіло багаття, чи добре його загасили.

 

2.Перебуваючи в природі, не можна зривати рослини для букетів. Букети можна складати тільки з тих рослин, які вирощені людиною.

 

3.Збирати лікарські рослини можна тільки в тих місцях, де їх багато. Частина рослин потрібно обов'язково залишати в природі.

 

4.Не можна ламати гілки дерев і чагарників. Нехай гарні рослини, дерева залишаються в природі.

 

5.У природі потрібно намагатися ходити стежками, щоб рослини не загинули.

 

Вихователь: Молодці! Давайте почнемо свою подорож по стежинці! Щоб дізнатись, куди ми рушаємо-відгадайте загадки:

 

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку …Ромашка

 

Сині зірочки пухнасті
Виглядають з жита,
Мов веселі оченята.
Як їх не любити?
                                          Волошки

Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш …
                                                   М’яту

Запалали в чистім полі,

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний…

                                                   Мак

Вихователь: Ромашки, Волошки, М'ята, Мак. Хто назве одним словом ці квіти?.

Діти: Польові квіти, лікарські рослини.

Вихователь: Вірно, тож давайте  розділимось на команди. Перша піде на ділянку з лікарськими рослинами. Інша буде шукати лікарські рослини на нашому майданчику.

Адже час літом   вже  збирати трави.

 

E:\Олэна Анатолиевна\202183778_4003447583064289_3858953685617207138_n.jpg

Діти збирають лікарські рослини на дослідницькій ділянці. Інші-на прогулянковому майданчику.

(медуниця, мати-й-мачуха, кульбаба, безсмертник).

Вихователь:Давайте подякуєм матінці природі за таку красу! А на що схожа наша ділянка з квітами ?

Діти: Килимок,скатертина!

Вихователь: А якого кольору, можете описати?

Діти: різнокольоровий, яскравий, барвистий.

Вихователь: Так. А ще ми можемо назвати  «веселковий».

Діти милуються кольоровим килимом, вдихають запахи літа. Виконуємо дихальну гімнастику :

Насос

Накачаем ми води, 

Щоб полити квіточки.

І. п. – стоячи,ноги злегка розставлені, руки вздовж тулуба.

1 - нахил тулуба в праву сторону (вдих); 

2  - руки ковзають, при цьому голосно вимовляти звук «с-с-с» (видих).

 

 

Вихователь: А як ви гадаєте, як ми зможемо зберегти ці лікарські рослини? Адже їх назва говорить, що вони лікарські, тобто вони лікують.

Діти: Можемо їх посушити і взимку пити чай.

Вихователь: Вірно. А ще ми з вами можемо зробити Гербарій. Вам відоме це слово. Послухайте.

Гербáрій, тра́вник — колекція спеціально зібраних засушених рослин. Гербарії дають можливість вивчати рослини, зберігати рідкісні екземпляри, які знаходять мандрівники в різних країнах.

Діти збирають квіти для гербарію.

 

 

E:\Олэна Анатолиевна\202456616_4003446529731061_4933974589059709056_n.jpg

Вихователь: Молодці, впорались. Будемо вирушати по  стежинці далі .Ой, подивіться у небо. Хмаринка з'явилась у небі. Хочете з нею погратись?

Рухлива гра «Хмаринка і краплинки»

Вихователь: Діти , я буду-Хмаринкою, а ви-крапельками. Коли я скажу:-«Іде дощ! (ви всі граєтесь на травичці). Коли я скажу: «Припікає сонечко!» (ви всі повертаєтесь до мене, до Хмаринки).

 

E:\Олэна Анатолиевна\202677033_4003447069731007_6849207001496037162_n.jpg

 

Вихователь: Час рушати далі стежинкою. Що вам відомо про інші рослини на території садочка?

Діти: Городні рослини, рослини і квіти на клумбах.

Вихователь: Правильно. Відгадаєте загадку і зрозумієте, куди нас поведе стежинка.

 

Червоненький і сладенький,

але в борщику смачненький. (Буряк)

 

Шкір має сім, а сльози випускає всім. (Цибуля)

Кругла, а не місяць, біла, а не борошно,

з хвостиком, а не мишка. (Редька)

Росте вона в лісочку, має червону сорочку,

Хто йде, той поклониться. (Суниця)

Діти: Це овочі на нашому городі!

Вихователь: Авжеж! Гайда на ділянку ,подивитись, який врожай вже можна зібрати, а який ще нехай достигає на грядках!

Вихователь:. Подивіться навкруги. Як ви гадаєте, чим матінка природа нам може віддячити? (судження дітей). Так, а ще на нашій галявинці достигли полуниці. Це також є подарунок нам від матінки природи. E:\Олэна Анатолиевна\202112030_4003448096397571_5249541303168471887_n.jpg

Діти збирають садову суницю.

 

E:\Олэна Анатолиевна\201895125_4003448296397551_4676079246781353806_n.jpg

А інші -листя салату і цибулю.

 

Вихователь: Давайте обережно зберемо урожай, в групі помиємо і поласуємо ним.

 

На цьому сьогодні наша подорож закінчена. Що сьогодні корисного ми з вами зробили?

(відповіді дітей). Давайте про нашу подорож розкажемо нашим батькам і рідним вдома. А ще будемо справжніми друзями природи!!!

docx
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
3 липня 2021
Переглядів
2622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку