Екскурсія- подорож «Веселкове літо»
для дітей старшого дошкільного віку
Підготувала:вихователь
Рибакова Олена Анатоліївна
ДНЗ №50 «Лелеченька»
м.Хмельницький
- даний матеріал рекомендовано вихователям груп дітей старшого дошкільного віку по формуванню у дітей основ екологічної культури і збагаченню досвіду турботливого ставлення до рослинного світу через ігрові методи і прийоми.
- екскурсія проводиться на території дитячого садочка
- для її проведення доцільно попередньо створити «екологічні зони»
- орієнтовний час проведення 35-45 хвилин, червень-липень.
Мета:
Продовжувати вчити виявляти цікавість до об'єктів природи свого найближчого оточення, дотримуватися елементарних правил поведінки в природі (безпечне взаємодія з рослинами).
Розвивати навички спостереження за змінами в природі і встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
Виховувати бережливе і турботливе ставлення до природи, бажання піклуватись про живі об'єкти природи.
Обладнання: «екологічна стежина», відерця, серветки, атрибути до рухливої гри. кольорова крейда, кольорові олівці, загадки.
Методи: наочні, словесні, ігрові, практичні.
Хід екскурсії
Літо
У відчинене віконце
Зазирнуло зранку сонце
І лоскоче ніжно носик,
І маленькі ніжки босі.
Сяйвом сонця все залито,
В нас гостює справжнє
- Діти- Літо!
- Так-це літо. Сьогодні ми вирушаємо на прогулянку-екскурсію по території дитячого садка «Екологічною стежинкою» в гості до літа. А не підкажете мені, якого кольору літо?
- Відповіді дітей.(перераховують всі кольори веселки)
Вихователь: давайте візьмем крейду і олівці і спробуємо відтворити ці кольори!
Діти(одна підгрупа малює кольоровою крейдою на асфальті, інша підгрупа-кольоровими олівцями за столами)
Вихователь: Вам подобається ця картина?
Діти: Так! Вона нагадує веселку!!!!
Вихователь: А і справді. Тільки кольори у веселки кожного разу міняються.
І ще веселку називають містком. Ось послухайте!
Кольоровий місток
Хто у небі після зливи
Звів місток усім на диво?
Та це промені крилаті
В дощ не всиділи у хаті,
Стали бігати, стрибати,
Й нумо хмару доганяти!
Назбирали крапель в жменьку,
Розписали їх швиденько –
І з’явився міст чудовий,
Міст яскравий, кольоровий!
Тим містком крокує літо,
Добирає самоцвіти.
Квітне райдуга висока
Веселить і тішить око!
Вихователь: Діти, я пропоную відправитись у подорож літньою стежинкою по території садочка і переконатись, яка вона різнокольорова і цікава влітку! Але спершу пригадайте і назвіть, яких правил нам треба дотримуватись, подорожуючи в природі.
Діти відповідають:
1.Не можна розпалювати багаття в лісі у пожежонебезпечний час, необхідно ретельно перевірити місце, де горіло багаття, чи добре його загасили.
2.Перебуваючи в природі, не можна зривати рослини для букетів. Букети можна складати тільки з тих рослин, які вирощені людиною.
3.Збирати лікарські рослини можна тільки в тих місцях, де їх багато. Частина рослин потрібно обов'язково залишати в природі.
4.Не можна ламати гілки дерев і чагарників. Нехай гарні рослини, дерева залишаються в природі.
5.У природі потрібно намагатися ходити стежками, щоб рослини не загинули.
Вихователь: Молодці! Давайте почнемо свою подорож по стежинці! Щоб дізнатись, куди ми рушаємо-відгадайте загадки:
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …Ромашка
Сині зірочки пухнасті
Виглядають з жита,
Мов веселі оченята.
Як їх не любити?
Волошки
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш …
М’яту
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний…
Мак
Вихователь: Ромашки, Волошки, М'ята, Мак. Хто назве одним словом ці квіти?.
Діти: Польові квіти, лікарські рослини.
Вихователь: Вірно, тож давайте розділимось на команди. Перша піде на ділянку з лікарськими рослинами. Інша буде шукати лікарські рослини на нашому майданчику.
Адже час літом вже збирати трави.
Діти збирають лікарські рослини на дослідницькій ділянці. Інші-на прогулянковому майданчику.
(медуниця, мати-й-мачуха, кульбаба, безсмертник).
Вихователь:Давайте подякуєм матінці природі за таку красу! А на що схожа наша ділянка з квітами ?
Діти: Килимок,скатертина!
Вихователь: А якого кольору, можете описати?
Діти: різнокольоровий, яскравий, барвистий.
Вихователь: Так. А ще ми можемо назвати «веселковий».
Діти милуються кольоровим килимом, вдихають запахи літа. Виконуємо дихальну гімнастику :
Насос
Накачаем ми води,
Щоб полити квіточки.
І. п. – стоячи,ноги злегка розставлені, руки вздовж тулуба.
1 - нахил тулуба в праву сторону (вдих);
2 - руки ковзають, при цьому голосно вимовляти звук «с-с-с» (видих).
Вихователь: А як ви гадаєте, як ми зможемо зберегти ці лікарські рослини? Адже їх назва говорить, що вони лікарські, тобто вони лікують.
Діти: Можемо їх посушити і взимку пити чай.
Вихователь: Вірно. А ще ми з вами можемо зробити Гербарій. Вам відоме це слово. Послухайте.
Гербáрій, тра́вник — колекція спеціально зібраних засушених рослин. Гербарії дають можливість вивчати рослини, зберігати рідкісні екземпляри, які знаходять мандрівники в різних країнах.
Діти збирають квіти для гербарію.
Вихователь: Молодці, впорались. Будемо вирушати по стежинці далі .Ой, подивіться у небо. Хмаринка з'явилась у небі. Хочете з нею погратись?
Рухлива гра «Хмаринка і краплинки»
Вихователь: Діти , я буду-Хмаринкою, а ви-крапельками. Коли я скажу:-«Іде дощ! (ви всі граєтесь на травичці). Коли я скажу: «Припікає сонечко!» (ви всі повертаєтесь до мене, до Хмаринки).
Вихователь: Час рушати далі стежинкою. Що вам відомо про інші рослини на території садочка?
Діти: Городні рослини, рослини і квіти на клумбах.
Вихователь: Правильно. Відгадаєте загадку і зрозумієте, куди нас поведе стежинка.
Червоненький і сладенький,
але в борщику смачненький. (Буряк)
Шкір має сім, а сльози випускає всім. (Цибуля)
Кругла, а не місяць, біла, а не борошно,
з хвостиком, а не мишка. (Редька)
Росте вона в лісочку, має червону сорочку,
Хто йде, той поклониться. (Суниця)
Діти: Це овочі на нашому городі!
Вихователь: Авжеж! Гайда на ділянку ,подивитись, який врожай вже можна зібрати, а який ще нехай достигає на грядках!
Вихователь:. Подивіться навкруги. Як ви гадаєте, чим матінка природа нам може віддячити? (судження дітей). Так, а ще на нашій галявинці достигли полуниці. Це також є подарунок нам від матінки природи.
Діти збирають садову суницю.
А інші -листя салату і цибулю.
Вихователь: Давайте обережно зберемо урожай, в групі помиємо і поласуємо ним.
На цьому сьогодні наша подорож закінчена. Що сьогодні корисного ми з вами зробили?
(відповіді дітей). Давайте про нашу подорож розкажемо нашим батькам і рідним вдома. А ще будемо справжніми друзями природи!!!