Експрес - лист учня дає можливість здійснити перевірку знань з теми: Система кровообігу. Можна використати як матеріал до уроку або завдання на узагальнюючому уроці з теми.
Експрес-лист учня (учениці) класу _____________________________________________________
Тема: Система кровообігу.
Завдання 1. Німий малюнок. Позначте складові серця:
|
1._____________________________________________ 2._____________________________________________ 3. _____________________________________________ 4._____________________________________________ 5._____________________________________________ 6._____________________________________________ 7._____________________________________________ 8._____________________________________________ 9._____________________________________________ 10.____________________________________________ |
Бали:______(кожна правильна відповідь 0,5 б)
Завдання 2. «Лови помилку». Підкресліть неправильне твердження, зверху напишіть правильне.
Серце людини знаходиться в центрі грудної порожнини. Воно є м’язовим органом і складається з двох оболонок. Це – зовнішня сумка – епікард і м’язова частина серця – міокард. Серце омивається рідиною, через яку надходять поживні речовини і виводяться продукти обміну. Серце має подібну будову з плазунами і є трикамерним. Розміщення передсердь з боків від шлуночка дає змогу розділяти артеріальну кров від венозної. Ще між передсердями і шлуночками є півмісяцеві клапани, які беруть участь в русі крові. Для серця характерна збудливість і провідність.
Бали:_____ (кожна правильна відповідь 1 б)
Завдання 3. Заповни таблицю.
Судини |
Напрям руху крові |
Особливості будови |
Тиск крові |
Швидкість крові |
Артерії |
|
|
|
(аорта) |
Вени |
|
|
|
0,2м/с |
Капіляри |
|
|
|
|
Бали:__________ (кожна правильна відповідь 1 б)
Завдання 4. Таблиця «Кола кровообігу»
Ознаки |
Велике коло |
Мале коло |
Початок кола |
|
|
Кінець кола |
|
|
Функції |
|
|
Кров в артеріях |
|
|
Кров у венах |
|
|
Бали:_______ (кожна правильна відповідь 1 б)
Завдання 5. Заповніть схему.
Регуляція кровообігу
_____________________ ______________________
( __________________ ) ( ____________________ )
Бали: _______ кожна правильна відповідь 0,5 б)
Завдання 6. Моделювання ситуації
Уявіть, що ви кров, змоделюйте свій рух:
Оцінка за урок:____ (сума балів/2)
Домашнє завдання: опрацювати матеріал § 21-22, скласти текст з помилками (5 речень, письмово), за бажанням підготувати інформацію про захворювання артерій, вен.
Рефлексія: