Матеріал містить конспект уроку "функції листка. Фотосинтез", презентацію до нього та відеоматеріали, які можна використати під час уроку. Конспект уроку - покроковий. Особливо може стати у нагоді молодим вчителям. Під час уроку застосовується групова форма роботи.
Тема уроку: Функції листка. Фотосинтез.
Мета уроку: закріпити знання про функції листка; вивчити одну з основних його функцій – фотосинтез; показати взаємозв’язок між функціями листка та його внутрішньою будовою.
Учні повинні знати: функції листка; суть процесу фотосинтезу; особливості внутрішньої будови листка.
Учні повинні вміти: показувати особливості внутрішньої будови листка на таблиці та мікропрепараті; пояснювати взаємозв’язок внутрішньої будови листка з процесом фотосинтезу.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: синтетична.
Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація; мікроскопи; мікропрепарат «Листок камелії»; підручник; зошит.
Терміни і поняття: фотосинтез, хлорофіл, продихи, стовпчасті клітини, губчасті клітини, міжклітинники.
Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, природознавство.
Методи, форми і прийоми навчання:
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1) Інформаційно-рецептивний: |
|
|
-- словесний |
Бесіда, розповідь-пояснення, робота учнів з підручником. |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з підручника нових знань. |
-- наочний |
Ілюстрація, демонстрація, ТЗН, спостереження |
Здобуття нових знань із спостережень |
2) Репродуктивний |
Робота за зразком |
Конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3) Проблемно-пошуковий |
Проблемний виклад знань, евристична бесіда, пошукова діяльність учнів |
Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення. |
4) Практичний |
Лабораторна робота №8 «Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями» |
Набуття практичних вмінь і навичок |
Структура уроку.
А) Поняття фотосинтезу (8 слайд)
Б) Розв’язання проблемного запитання (9 слайд)
В) Вивчення внутрішньої будови листка у зв’язку з функцією фотосинтезу (10 слайд)
Група 1
1. Прочитайте текст підручника . «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».
2. Розгляньте препарат «Листок камелії».
3. Знайдіть верхню та нижню шкірки. Якою тканиною вони утворені?
4. Зверніть увагу на розташування клітин шкірки. Яке це має значення?
5. Зверніть увагу на забарвлення клітин шкірки. Яке це має значення для процесу фотосинтезу?
6. Порівняйте побачене з малюнком.
7. Проінформуйте про свої дослідження однокласників.
Група 2
1. Прочитайте текст підручника «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».
2. Розгляньте препарат «Листок камелії».
3. Знайдіть серед безбарвних клітин шкірки зелені клітини продихів, між якими є продихова щілина.
4. Яке значення мають продихи для процесу фотосинтезу?
5. Порівняйте побачене з малюнком .
6. Проінформуйте про свої дослідження однокласників (12 слайд)
Група 3
1. Прочитайте текст підручника «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».
2. Розгляньте препарат «Листок камелії».
3. Зверніть увагу на клітини основної тканини листка.
4. Як розміщені ці клітини?
5. Зверніть увагу на їх колір. Чому вони зелені? Яке це має значення?
6. Зверніть увагу на проміжки між клітинами губчастої тканини – міжклітинники. Яка їх роль у процесі фотосинтезу?
7. Порівняйте побачене з малюнком.
8. Проінформуйте про свої дослідження однокласників
Група 4
1. Прочитайте текст підручника «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».
2. Розгляньте препарат «Листок камелії».
3. Зверніть увагу на розріз жилки листка.
4. Які тканини утворюють жилку листка?
5. Які функції цих тканин у жилці? Яке це має значення для процесу фотосинтезу?
6. Порівняйте побачене з малюнком .
7. Проінформуйте про свої дослідження однокласників
Група 5
1. Прочитайте текст підручника «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».
2. Розгляньте препарат «Листок камелії».
3. Вислухайте звіти груп.
4. Зробіть узагальнюючий висновок про особливості внутрішньої будови листка у зв’язку з фотосинтезом.
1