Урок "Функції листка. Фотосинтез"

Про матеріал

Матеріал містить конспект уроку "функції листка. Фотосинтез", презентацію до нього та відеоматеріали, які можна використати під час уроку. Конспект уроку - покроковий. Особливо може стати у нагоді молодим вчителям. Під час уроку застосовується групова форма роботи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що зображено на малюнку?

Номер слайду 2

Закінчіть схему…

Номер слайду 3

Закінчіть речення… Пагін – це ……… , а корінь – це ……. органи рослини. Листок – це……… Листок складається з ………. і …….. . За наявністю або відсутністю черешка листки поділяються на ……, або …….. .

Номер слайду 4

На які групи можна розподілити ці листки? 1 2 3 4 5 6

Номер слайду 5

Які функції виконує листок?

Номер слайду 6

Дослід Дж.Прістлі Чому миша не задихнулася під другим ковпаком? 1 2

Номер слайду 7

Функції листка. Фотосинтез. Проблемне запитання: Що дало можливість Метью Белламі сказати: «Світом править фотосинтез»

Номер слайду 8

фотосинтез Від грецьких слів: «фотос» – світло «синтез» – з’єднання вуглекислий вода глюкоза кисень газ ?? світло хлорофіл

Номер слайду 9

Проблемне запитання: Що дало можливість Метью Белламі сказати: «Світом править фотосинтез»

Номер слайду 10

Лабораторна робота №8 «Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями»

Номер слайду 11

Внутрішня будова листка

Номер слайду 12

Продихи

Номер слайду 13

Домашнє завдання § 14, пункт 3. Придумати сенкан «Фотосинтез»

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Функції листка. Фотосинтез.

Мета уроку: закріпити знання про функції листка; вивчити одну з основних його функцій – фотосинтез; показати взаємозв’язок між функціями листка та його внутрішньою будовою.

Учні повинні знати: функції листка; суть процесу фотосинтезу; особливості внутрішньої будови листка.

Учні повинні вміти: показувати особливості внутрішньої будови листка на таблиці та мікропрепараті; пояснювати взаємозв’язок внутрішньої будови листка з процесом фотосинтезу.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку:  синтетична.

Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація; мікроскопи; мікропрепарат «Листок камелії»; підручник; зошит.

Терміни і поняття: фотосинтез, хлорофіл, продихи, стовпчасті клітини, губчасті клітини, міжклітинники.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, природознавство.

Методи, форми і прийоми навчання:

           МЕТОДИ

        ФОРМИ

     ПРИЙОМИ

1) Інформаційно-рецептивний:

 

 

-- словесний

Бесіда, розповідь-пояснення, робота учнів з підручником.

Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з підручника нових знань.

-- наочний

Ілюстрація, демонстрація, ТЗН, спостереження

Здобуття нових знань із спостережень

2) Репродуктивний

Робота за зразком

Конкретизація і закріплення вже набутих знань

3) Проблемно-пошуковий

Проблемний виклад знань, евристична бесіда, пошукова діяльність учнів

Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення.

4) Практичний

Лабораторна  робота №8 «Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями»

Набуття практичних вмінь і навичок

 

 

Структура уроку.

 

  1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань.

 

  • Що зображено на малюнку? (1 слайд)
  • Закінчіть схему… (2 слайд)
  • Закінчіть речення… (3 слайд)
  • На які групи можна розподілити ці листки? (4 слайд)
  • Які функції виконує листок? (5 слайд)
  • Дослід Дж.Прістлі: (6 слайд)
  • В чому суть досліду?
  • Чому не загинула миша під другим ковпаком?
  • Повідомлення теми та мети уроку (7 слайд)
  • Постановка проблемного запитання (7 слайд)

 

  1.  Вивчення нового матеріалу.

            А) Поняття фотосинтезу (8 слайд)

  • Етимологія та семантика поняття фотосинтезу;
  • процеси, що відбуваються під час фотосинтезу;
  • рівняння реакції фотосинтезу;
  • необхідні умови фотосинтезу.

 

  Б) Розвязання проблемного запитання (9 слайд)

 

            В) Вивчення внутрішньої будови листка у зв’язку з функцією фотосинтезу (10 слайд)

 

  • лабораторна робота №8 «Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями» (виконується групами) (11 слайд)

 

Група 1

 

 1. Прочитайте текст підручника . «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».

2. Розгляньте препарат «Листок камелії».

3. Знайдіть верхню та нижню шкірки. Якою тканиною вони утворені?

4. Зверніть увагу на розташування клітин шкірки. Яке це має значення?

5. Зверніть увагу на забарвлення клітин шкірки. Яке це має значення для процесу фотосинтезу?

6. Порівняйте побачене з малюнком.

7. Проінформуйте про свої дослідження однокласників.

 

 

Група 2

 

1. Прочитайте текст підручника  «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».

2. Розгляньте препарат «Листок камелії».

3. Знайдіть серед безбарвних клітин шкірки зелені клітини продихів, між якими є продихова щілина.

4. Яке значення мають продихи для процесу фотосинтезу?

5. Порівняйте побачене з малюнком .

6. Проінформуйте про свої дослідження однокласників (12 слайд)

 

 

Група 3

 

1. Прочитайте текст підручника  «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».

2. Розгляньте препарат «Листок камелії».

3. Зверніть увагу на клітини основної тканини листка.

4. Як розміщені ці клітини?

5. Зверніть увагу на їх колір. Чому вони зелені? Яке це має значення?

6. Зверніть увагу на проміжки між клітинами губчастої тканини – міжклітинники. Яка їх роль у процесі фотосинтезу?

7. Порівняйте побачене з малюнком.

8. Проінформуйте про свої дослідження однокласників

 

Група 4

 

1. Прочитайте текст підручника  «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».

2. Розгляньте препарат «Листок камелії».

3. Зверніть увагу на розріз жилки листка.

4. Які тканини утворюють жилку листка?

5. Які функції цих тканин у жилці? Яке це має значення для процесу фотосинтезу?

6. Порівняйте побачене з малюнком .

7. Проінформуйте про свої дослідження однокласників

 

Група 5

1. Прочитайте текст підручника  «Чим зумовлені особливості внутрішньої будови листків?».

2. Розгляньте препарат «Листок камелії».

3. Вислухайте звіти груп.

4. Зробіть узагальнюючий висновок про особливості внутрішньої будови листка у зв’язку з фотосинтезом.

 

  1.  Усвідомлення взаємозв’язків і взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

  • Звіти груп.

 

 

  1.  Узагальнення і систематизація знань.

 

  • Заповнення роботи в зошиті.

 

  1.  Домашнє завдання

 

  • Придумати казку  «Фотосинтез»

 

 

 

 

1

 

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку