Експрес-зошит з української літератури для учнів 10 класу
Тема: Колоритні людські характери в повісті «Кайдашева сім’я»
Прізвище, ім’я учня _______________________________________
«Батько родини»
1 Щоденник подвійних нотаток
Фраза з тексту |
Мої міркування |
1 «Батько все сидів на ослоні та майстрував... Сини пополуднували й пішли до роботи, а старий Кайдаш усе працював» |
|
2 «Панщина поклала на Кайдашеві свій напечаток» |
|
3 «Брешеш! Я не пропив грошей. Осьдечки гроші, та тобі не дам. Дулю візьмеш, а не гроші», |
|
«Пані економша»
2 Т-таблиця
Чи гідна поваги Маруся Кайдашиха? |
|
так |
ні |
|
|
|
|
|
|
|
|
«Брати»
3 Діаграма Венна
Карпо Лаврін
«Родина?»
4 1 Робота з узагальнювальною таблицею
Персонаж |
Якою рисою чи яким здібністю вирізняється |
Який чинник пригнічував розвиток особистості |
Яким бачимо в кінці твору |
Омелько |
Вправний стельмах |
Панщина, сварки в родині |
|
Маруся |
Хороша господиня |
Панщина, сварки в родині |
|
Карпо |
Міг би об’єднати сім’ю, лідер |
Сварки в родині |
|
Лаврін |
Лірик, цінує красу |
сварки в родині |
|
Мотря |
Хороша і вправна господиня, мати |
сварки в родині |
|
Мелашка |
Ніжна, любляча; мати, дружина, господиня |
сварки в родині |
|
Якими б могли стати герої твору, враховуючи їхні здібності й позитивні риси характеру, якби на них не впливали чинники, що пригнічували розвиток особистості? |
5 Метаплан
Як є (якою є родина у творі?)
|
Як має бути? («вільне письмо», відповідь учня) |
Причини ( чому так відбувається )?
|
|
Висновки (що робити, щоб уникнути ситуації, яка виникла в родині Кайдашів?)
|