Мета уроку: практичне закріплення учнями теоретичних знань з теми «Електронні таблиці Microsoft EXCEL», формування знань і навичок створення, редагування, форматування електронних таблиць і виконання в них математичних і статистичних розрахунків, формування навичок використання отриманих знань для рішення інших практичних завдань, придбання учнями навичок роботи на персональному комп'ютері, розвиток інтересу в учнів до інформатики й екологічним проблемам теперішнього часу, виховання уважності, посидючості й працьовитості учнів, формування вміння учнів самостійно виконувати поставлені завдання і їх оцінювати.
План уроку: 1. Організаційна частина: Оголошення учням теми й мети уроку, 2. Актуалізація опорних знань: Відповіді учнів на теоретичні питання по даній темі, 3. Практична робота на ПК по картках-завданнях, 4. Самоаналіз і самооцінювання учнями своєї роботи, 5. Підведення підсумків уроку й виставлення оцінок викладачем.
Хід уроку: 1. Організаційна частина Актуалізація опорних знань ТЕОРЕТИЧНІ ЗАПИТАННЯ Що таке електронні таблиці? Як здійснюється запуск ET? Чи можна в ET скласти таблицю розрахунку зарплати? Чи можна в ET будувати діаграми, графіки функцій? Охарактеризувати елементи ET (робоча книга, аркуш, комірка, діапазон комірок ). Як в ET іменуються комірки, діапазон комірок? Як вносити дані в комірку? Чи можна до комірки ET записати число, формулу, слово? Як змінити формат даних в ET? Як позначаються арифметичні операції в ET? Які правила запису формул в ET? Правила використання вбудованих функцій у формулах.
ЛАБОРАТОРНО - ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Тема:Введення, редагування та форматування табличних даних. Мета: формування практичних навичок створення, редагування та форматування електронних таблиць. ХІД РОБОТИ Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. Для заданої таблиці (табл.1), створіть електронну таблицю, відредагуйте й відформатуйте її. 3.Переконайтеся, що в таблиці немає помилок. 4.Внесіть до створеної таблиці такий рядок: Реактивний двигун 10 130 5.Замість «Постріл з гармати,старт ракети» внесіть «Постріл з гармати, старт космічної ракети». 6.Відформатуйте числові значення другого стовпчику у форматі #,##
Джерело шуму Відстань до джерела, м Рівень звукового тиску, дБ Шелест листя, тихий шепіт 1 10-15 Цокання будильника 1 30 Струміння води з крану 1 40-45 Друкарська машинка 1 50 Телевізор 4 80-95 Вантажівка, що їде вулицею 7 90-95 Крик підлітка 1 100-105 Відбійний молоток 1 110-120 Двигун гелікоптера 10 110 Постріл з гармати, старт ракети 100 120-150 Шумові характеристики деяких джерел шуму Таблиця 1
ЛАБОРАТОРНО - ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 Тема: Опрацювання табличної інформації за допомогою формул та операцій ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і виконання в них математичних та статистичних операцій. ХІД РОБОТИ Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. 2. Для таблиць, які наведенні нижче, створіть електронні таблиці,виконайте їх редагування і, використовуючи формули, заповніть порожні комірки таблиць. Таблицю 2 розмістити на аркуші 1. Таблицю 3 розмістити на аркуші 2.
Тема: Опрацювання табличної інформації за допомогою вбудованих функцій та операцій ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і виконання в них математичних та статистичних операцій. ХІД РОБОТИ 1. Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. Для таблиць, які наведенні нижче, створіть електронні таблиці,виконайте їх редагування і, використовуючи майстер функцій (а саме математичні та статистичні функції), заповніть порожні комірки таблиць. Таблицю 4 розмістити на аркуші 1.
ЛАБОРАТОРНО - ПРАКТИЧНА РАБОТА №4 Тема: Побудова діаграм і графіків під час роботи з ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і побудови стовпчикових діаграм та графіків. ХІД РОБОТИ 1. Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. 2. Створіть електронну таблицю, зміст якої наведено нижче, та побудуйте до неї стовпчикову й кругову діаграми. Таблицю 5 розмістити на аркуші 1, діаграми – на аркушах 2,3.
Таблиця 5 Відносна частка типів угідь в Україні (І ст.н.е. та наприкінці ХХст.) Тип угідь І ст.н.е., % кінець ХХст., % Ліси 51 14 Степи 32 0,5 Луки 0,5 11 Болота 3 1 Водні угіддя 4 2 Солончаки та солонці 2,5 1,5 Орні землі, техногенні ландшафти й поселення 7 70 Ви маєте отримати такі діаграми: