Електронний підручник "В.Скотт "Айвего" "

Про матеріал
Електронний підручник для 7 класу "Вальтер Скотт "Айвенго"". Використала матеріали з груп фейсбука
Перегляд файлу

Електронний підручник  Вальтер Скотт "Айвенго"

                     

 

Підготувала Сорока Олена Іванівна

 

 

 

ВАЛЬТЕР СКОТТ  (1771 — 1832)

 

За опорними схемами згадайте зміст твору (схеми були створені Дорох Г.В. на основі матеріалів Бойко І.М.)

 

 

 

Ідейно-художній аналіз роману "Айвенго"

Ідейно-художній аналіз роману «Айвенго»

Автор: Вальтер Скотт

Дата створення: 1819 р.

 
 


Жанр: історичний роман

Тема твору: розповідь про подвиги Айвенго, Ричарда на тлі ворожнечі норманів і саксів.

Проблематика: боротьба за незалежність, владу, об’єднання країни, кохання, честі, зради, віри, вірності.

Конфлікти: політичний, національний, релігійний. 

Ідея твору: пам’ятати і вивчати історичне минуле, намагатися уникнути помилок, які мали серйозний вплив на подальший розвиток країни. 

Сюжет  роману:

1.      Зав’язка – зустріч героїв: пріора Еймера, Бріана де Буагільбера, Ісаака, Айвенго, переодягненого пілігримом, в будинку Седріка Сакса 

2.      Розвиток подій – а) турнір в Ашбі; б)саксонці у полоні норманів у замку Фрон де Бефа;

в) штурм замку Фрон де Бефа Локслі(Робін Гуд) та Чорним лицарем (Річард Левине Серце); г) суд над Ревеккою 

3.      Кульмінація – поєдинок між Айвенго та Буагільбером 

4.      Розв’язка – смерть Буагільбера, повернення престолу Річарду, одруження Айвенго та

 
 


Ровени

 

Охарактеризуйте образ Айвенго, використавши хмарку тегів

 

Охарактеризуйте образ Ровени, використавши хмарку тегів

Порівняльна характеристика леді Ровени і Ребекки з роману В. Скотта "Айвенго"

Історичний роман Вальтера Скотта „Айвенго” написаний у 1819 році. Його автор британець, який небайдужий до історії своєї батьківщини, саме тому у своєму творі він

описує один з найважчих і найбільш трагічніших періодів історії Англії, а саме ХІІ ст.., час масових завоювань та братовбивчих війн. Роман „Айвенго” є дуже багатоплановим, він

складається з багатьох сюжетних ліній. Одним з найзначніших аспектів твору є любовна лінія, що нерозривно пов’язана з двома прекрасними жінками: леді Ровеною та чарівною єврейкою Ребеккою.

Обох героїнь автор описав дуже ідеалістично, їхні образи він створював з особливою любов’ю і тому кожна є них є втіленням ідеалу жіночності. Спільних рис між леді Ровеною

та Ребеккою є досить багато. Вони обидві є надзвичайно красивими, їхня врода розтоплює

навіть крижані серця жорстоких завойовників. Проте, Ребекка і Ровена відкидають кохання

ворогів, бо для них честь набагато дорожча за власне життя. Єврейка готова швидше померти між погодитися на ганьбу і стати коханкою абата Буагільбера, хоча

покровительство такої впливової людини гарантувало б їй забезпечене та безтурботне життя. А горда леді Ровена не схиляє голови перед лицарем Де Брасі, який навіть

найжорстокішою ціною готовий завоювати її любов. Доля розігрує з обома красунями злий жарт, вони обидві закохуються в одного і того самого лицаря „Позбавленого спадщини” і

їхня любов не є егоїстичною, а навпаки відданою і жертовною. Ребекка дбає про пораненого

Айвенго, хоч і розуміє, що його серце вже зайняте іншою жінкою. Її любов не вимагає взаємності, вона є зразком покірності і альтруїзму. Благородна саксонка берегла любов до

свого лицаря протягом багатьох років, незважаючи на всі заборони її опікуна Седрика. Вона з нетерпінням чекала хоч найменшої вістки про коханого і вірно чекала його повернення. У

найдраматичніший момент роману, коли Де Брасі погрожує їй смертю Айвенго, вона стає перед кривдником на коліна, бо кохання вона цінує вище власного життя. Обидві жінки стали іграшками в руках ворогів, їх розцінювали виключно як трофеї за перемогу.

Проте між Леді Ровеною та Ребеккою є суттєва різниця. Зокрема, це походження. Ровена була благородною панною, її в суспільстві поважали та вважали за честь їй прислужитися. Вона була вихованкою знатного сакса, тому ввібрала в себе всі риси та манери справжньої леді. Натомість, Ребекка – дочка простого євреї. В тогочасній Англії бути вихідцем з Сіону

означало бути приреченим на упереджене ставлення та зневагу. Обидві жінки кохали одного чоловіка, проте кохання Ребекки було приреченим, адже вона знала, що серце

Айвенго зайняте Ровеною. Крім того, союз благородного сакса з єврейкою ніколи б не схвалило суспільство, адже сакс був християнином, авона віруючою юдейкою і навіть через

найбільшу любов не відступилася б від свої віри. А Ровена долала всі труднощі на своєму шляху з надією поєднатися в священному союзі з коханим, адже була впевненою у взаємності почуття і вірила, що Седрик змінить гнів на милість і таки дозволить синові і своїй вихованці бути разом.

Роман закінчується щасливо. Вороги переможені, а леді Ровена і лицар Айвенго нарешті одружуються: "Айвенго довго і щасливо жив з Ровеною. Вони любили одне одного ще більше від того, що відчули стільки перешкод до свого з'єднання.” Доля Ребекки та її батька Ісаака з Йорка залишається невідомою, в кінці твору вони просто зникають. Хоча Айвенго і

одружився з Ровеною, але чарівної єврейки таки не зміг забути: „Але було б ризикованим занадто докладно допитуватися, чи не з'являвся йому спогад про красу й довготерпіння Ребекки набагато частіше, ніж то могло б сподобатися прекрасній спадкоємиці..."

В історичному романі „Айвенго” роль головних героїнь є надзвичайно великою, адже саме їхні образи надають твору романтизму та зворушливості.

Система диференційних завдань для самостійної роботи учнів 7 класу

з курсу «Cвітова література»

Теми 1-2. В. Скотт як засновник жанру історичного роману. Зображення в романі «Айвенго» боротьби англосаксів з норманами в XII ст. і усобиць норманів. Широка панорама життя середньовічної Англії

Відомості про життя і творчість В.Скотта. «Айвенго»

Репродуктивний рівень

Випишіть з тексту роману слова, словосполучення і вирази, які допомагають автору показати якнайповніше картину життя середньовічної Англії, особливо різних верств її населення.

 

Конструктивний рівень

Дослідіть особливості історичного роману за змістом прочитаних розділів твору В.Скотта.

 

Творчий рівень

Підготуйте повідомлення про життя середньовічної Англії: її історію, культуру, художні твори про цю епоху. Заповніть таблицю.

 

Додаткові завдання

1.      Створіть образну форму біографії В.Скотта.

2.      Підготуйте повідомлення про творчість В.Скотта.

Теми 3-4. Образи рицарів. Зрада, відданість і запорука в романі «Айвенго»

В.Скотт. «Айвенго»

Репродуктивний рівень

Знайдіть у тексті цитати, які характеризують вказаних героїв, і заповніть таблицю.

 

Конструктивний рівень

Порівняйте героїв твору. Зробіть висновки.

 

Творчий рівень

Розмірковуючи над героями роману «Айвенго», напишіть твір на одну з тем: «Від ницості не виліковуються», «Боятися нічого тим, у кого чисте сумління».

Додаткові завдання

1. Порівняйте образи Локслі (за романом «Айвенго») і Робін Гуда (за англійськими народними баладами).

Тема 5. Ровена та Ребека – дві різні долі

В.Скотт. «Айвенго»

+ Теми для дискусій:

1.      Хто з героїнь заслуговує того, аби називатися «Найшляхетнішою з героїнь романів В.Скотта».

2.      Робимо вибір: душевний спокій чи почуттєвий неспокій.

3.      Кого кохає Айвенго?

Репродуктивний рівень

Складіть план подій, що мають відношення до героїнь твору леді Ровени та єврейки Ребеки.

 

Конструктивний рівень

Складіть цитатну характеристику для порівняння героїнь твору

 

Творчий рівень

З’ясуйте, які переваги однієї красуні перед іншою. Зробіть висновки.

 

Тема 6. Ідея віротерпимості й національної толерантності в романі. Перемога добра, краси і справедливості над жорстокістю та підступністю

В.Скотт. «Айвенго»         Репродуктивний рівень

Згрупуйте персонажів твору за ключовими поняттями.

 

Конструктивний рівень

Охарактеризуйте персонажів, виділяючи їх визначальну рису. Обґрунтуйте свою позицію.

 

Творчий рівень

Сформулюйте ряд проблем поставлених у романі, орієнтуючись на персонажів-антогіністів.

 

Умовні позначення:

  прочитайте.

  з’ясуйте значення слів.

  виконайте завдання обраного рівня та додаткове.

+  – зверніть увагу на теоретичний матеріал

Розробив Ціко І.Г., методист ВГО  Донецького облІППО

Створи власний мем за зразком

 

 

Тренувальні вправи

1.                  <iframe src="https://learningapps.org/watch?v=pg84pj9hj18" style="border:0px;width:100%;height:500px" webkitallowfullscreen="true"

2.                  <iframe src="https://learningapps.org/watch?v=pw5h57cva18" style="border:0px;width:100%;height:500px" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true"></iframe>

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Болдыревская Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Філатова Марія Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
4450
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку