Електронний помічник для учнів 9-х класів (вчителя) "Творчий проект "Вироби в етнічному стилі ""

Про матеріал
Електронний помічник стане в пригоді учням для виконання творчого проекту "Вироби в етнічному стилі ". Учителі зможуть використати матеріал для впровадження в свою практику дистанційного ("змішаного" чи "перевернутого" навчання) або використовувати у випадку відсутності учнів на уроках з тих чи інших причин. Даний проект "Вироби в етнічному стилі " є першим для виконання у 9-му класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вироби в етнічному стилі. Обереги.

Номер слайду 2

Проект – це творча діяльність, яка дозволяє нам досягнути мети або вирішити проблему. Проект передбачає створення ідеї нового виробу, його виготовлення, а також оформлення відповідної документації. Під час виконання кожного проекту ми знайомимось з технологіями та будемо навчатись виконувати технологічні операції.

Номер слайду 3

Технології -це знання та вміння, що допомагають нам виготовляти корисні речі. Технології бувають: проектування, добування ресурсів, інформаційні, побутові та інші.

Номер слайду 4

Технології проектування. Технології добування ресурсів. Технології в побуті та іншіТехнології бувають різні:

Номер слайду 5

Мета - це відповідь на питання, навіщо ми хочемо виконати проект. Завдання включає в себе всі необхідні кроки для досягнення мети. Результат – готовий виріб. Щоб вдало реалізувати проект потрібно: Знати, як правильно організувати роботу. Створити банк ідей та ознайомитись зі зразками раніше виконаних проектів. Використовувати свої знання з інших предметів. Залучати до роботи родину та друзів.

Номер слайду 6

Творчий проект складається з чотирьох важливих етапів. Перший - організаційно-підготовчий. Ми шукаємо необхідно інформацію та думаємо, що і як ми будемо робити. Третій – технологічний. Ми виготовляємо виріб. Другий – конструкторський. Ми проектуємо, малюємо та креслимо майбутні вироби. Четвертий – заключний. Ми робимо висновки.

Номер слайду 7

Давайте визначимо мету нашого творчого проекту:- Кращий друг іде жити в інше місто. Що можна подарувати йому напам’ять?- В класі з’явилась нова учениця. Що можна їй подарувати, щоб познайомитись?- У батька (мами) скоро день народження. Що можна йому (їй) подарувати?Як можна одним словом назвати вироби, які ви б хотіли зробити своїми руками для того, щоб вирішити ці завдання? (сувенір - оберіг)Організаційно-підготовчий етап проекту.

Номер слайду 8

Джерела інформаціїДрукованіЕлектронніФорми подання інформаціїГрафічна або зображальна

Номер слайду 9

Звукова. Числова. Відеоінформація. Тактильна інформація. Органолептична інформація. Форми подання інформації

Номер слайду 10

Найбільш важливі властивості інформації: об’єктивність, достовірність, повнота, точність, актуальність, корисність, цінність, своєчасність, зрозумілість, доступність, стислість.

Номер слайду 11

Додаткове завдання. Де можна дізнатися цікаву інформацію про виготовлення майбутнього виробу?

Номер слайду 12

Оберіг — найдревніший предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров'я.

Номер слайду 13

Обереги людини

Номер слайду 14

Хатні обереги

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Символ Значення символубудиночоксимвол міцної і дружної сім’їглечиксимвол багатства, достатку монеткисимвол фінансового благополуччязерна і круписимвол фізичної сили і матеріального достаткудзвониксимвол жіночого началашипшинасимвол жіночої молодості та красидубове листя символ чоловічого началаперецьсимвол чоловічої силинасіннясимвол здоров’я і благополуччя дітей

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Символ Значення символулавровий листсимвол досягненнякукурудзасимвол продовження родугоріхисимвол вічної молодостіпостолисимвол комфорту, затишку і теплотикалачиксимвол гостинності і благополуччяптахи символ багатства, достатку і благополуччя соняшниксимвол відданостіромашка захисник від нечисті, особливо від нічних кошмарівчасникзахисник від нечистої силидомовикзахисник оселі

Номер слайду 17

Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих,досліди необхідність в твоєму виробі . Дай відповіді на запитання:1. Хто користується оберегами? Чи потрібні вони?2. З якого матеріалу можна виготовити оберіг?3. Яким повинен бути мій майбутній виріб? (сформулюй декілька вимог до майбутнього виробу)«Міні-маркетингові дослідження»Оберіг

Номер слайду 18

Вимоги до естетичного вигляду (зовнішній вигляд виробу). Вимоги до конструкції (міцність). Вимоги до якості виготовлення (відповідність розмірам, екологічність матеріалів). Формулювання основних вимог до об'єкта праці:

Номер слайду 19

Домашнє завдання- уважно роздивитись вдома обереги.- обговорити з батьками перший обраний для виготовлення в цьому навчальному році на уроках трудового навчання об'єкт праці - оберіг.

Номер слайду 20

Метод фантазування дозволяє нам спроектувати виріб, уявляючи та вигадуючи неіснуючі образи. Головна умова – відсутність обмежень і правил. Методи проектування

Номер слайду 21

Метод фокальних об’єктів – це перенесення властивостей випадково обраних явищ та об’єктів на виріб, який проектується. Назва методу походить від слова фокус (центр). Об’єкт, який ми хочемо виготовити ставимо у фокусі (всередині) схеми. Обираємо декілька випадкових предметів. Описуємо їх властивості. Потім переносимо їх на фокальний об’єкт або його частину. Методи проектування

Номер слайду 22

Комбінаторика – це уявне об’єднання кількох різних предметів, щоб отримати щось принципово нове. Комбінувати можна не лише предмети, а й їх властивості, ознаки, характеристики.

Номер слайду 23

Наука про використання живої природи в техніці і виробництві. Біоніка. Один із способів створення оригінальної та нової форми – це запозичення ідей з живої природи (форм, кольорів, конструкцій). Ці запозичені ідеї, які потім застосовуються для виготовлення виробу, називаються біоформами.

Номер слайду 24

Багато промислових виробів, споруд нагадують форму раковини, яйця, шишки, кукурудзяного качана, гриба тощо.           В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створені одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша», малюнок тканини «курячі лапки», леопардовий тощо. Наприклад: для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних засобів – форму тулуба, плавця і хвоста риби.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Бджолині соти – (використовуються архітекторами і будівельниками). Кит – (корабель, який копіює його форму дозволив на 25% підвищити швидкість судна при тій же потужності механізмів). Кріт – (машини «підземоходи»). Кенгуру – (автомобіль без коліс). Дерево та стеблина рослини – (колони). Крона дерева – (проектування баштових споруд (Ейфелева вежа, димові труби заводів, ГЕС, ТЕЦ). Які біологічні об'єкти (природні форми чи процеси) нагадують наступні предмети:

Номер слайду 27

Які біологічні об'єкти (природні форми чи процеси) нагадують запропоновані предмети.

Номер слайду 28

Які біологічні об'єкти (природні форми чи процеси) нагадують запропоновані предмети.

Номер слайду 29

Найвідповідальніший момент у роботі дизайнера — дослідження живої природи. Робота художника-конструктора із природними аналогами полягає не лише в простому порівнянні, а в пошуку методів і способів технічного моделювання біологічних процесів.

Номер слайду 30

Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька моделей-аналогів майбутнього виробу. Саме вони і стануть твоїм «Банком даних». Формуємо банк даних. Зразки, які ти будуть у твоєму банку даних називаються моделями-аналогами. Вони подібні за призначенням до твого майбутнього виробу. Серед них ти обереш базову модель, яку використаєш для розробки власного проекту. Базова модель - це модель-аналог із банку ідей, яка найбільше відповідає вимогам. Вона є основою для вдосконалення.

Номер слайду 31

Формуємо банк даних

Номер слайду 32

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Показники якостіМодель №1 Модель №2 Модель №…..1 Краса   2 Оригінальність   3 Легкість у користуванні   4 Легкість у виготовленні5 Не дороге виготовлення Усього балів:   Оглянь уважно свій банк даних та заповни таблицю: Зроби висновок: Варіант № ___ є на мою думку найкращим тому, що ______________ . Я думаю, що зможу виготовити виріб за _________ уроків. Обираємо базову модель

Номер слайду 33

Конструкторський етап проекту. Графічне зображення складається з ліній, штрихів, точок і виконується олівцем або кульковою ручкою. Основними графічними зображеннями є кресленик та ескіз. Кресленик виконується за допомогою креслярських інструментів. На кресленику також є певні відомості, що необхідні для виготовлення виробу. Ескіз виконується від руки, без застосування креслярських інструментів, але з дотриманням пропорцій між частинами виробу (деталі).

Номер слайду 34

Щоб кресленики були зручними для зберігання і користування, їх виконують на аркушах паперу певного розміру. Розміри аркуша креслярського паперу називають форматом. Формат аркуша визначається розмірами йога сторін. Ми будемо користуватися аркушами з розмірами сторін 297x210 мм. Цей формат позначають А4.

Номер слайду 35

Графічні зображення: а - креслення деталі; б - ескіз. Нанесення числових розмірів: а - лінійних; б - кутових. Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 36

Основні лінії креслення

Номер слайду 37

Основні лінії креслення

Номер слайду 38

Додаткове завдання. Заповніть таблицю, визначивши, навіщо використовують той чи інший тип ліній на кресленику.

Номер слайду 39

Для виготовлення складніших виробів, які необхідно показувати як об'ємні зображення, однієї проекції недостатньо. Проеціювання - це побудова зображення предмета на площині з допомогою уявних променів. Утворене методом проеціювання зображення предмета на площині називають проекцією. Площину, на якій одержують проекцію, називають площиною проекції. Вигляд - це зображення повернутої до спостерігача частини предмета. Проекції, що дають уявлення про видимі частини поверхонь предметів, називають виглядами (спереду та зверху). Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 40

Утворення проекції предмета. Проеціювання на одну площину проекцій.

Номер слайду 41

Проеціювання на дві площини проекцій. Креслення, що містить дві проекції. Дві проекції кутника.

Номер слайду 42

Креслення трьох проекцій: а - прямокутні проекції предмета; б - кресленик

Номер слайду 43

Виконай завдання. За наочним зображенням предметів знайдіть їх проекції.

Номер слайду 44

За наочним зображенням предметів знайдіть їх проекціїВиконай завдання

Номер слайду 45

За наочним зображенням предметів знайдіть їх проекціїВиконай завдання

Номер слайду 46

Виконай дві проекції деталі в робочому зошиті. Виконай завдання

Номер слайду 47

Клаузура - це графічний документ, у якому відображено основну ідею проекту у вигляді графічного зображення майбутнього виробу з прорисовкою окремих його складових, розміщено записи основних ідей проекту тощо. Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 48

Виконай необхідні для майбутнього роботи малюнки, схеми, викрійки, варіанти оздоблення, шаблони. Конструкторський етап проекту. Увага! Для виконання завдання можеш використатипапір у клітинку, міліметровий папір, картон. Зразок

Номер слайду 49

Усе, з чого ми виготовляємо вироби називають конструкційними матеріалами. Розрізняють природні та штучні конструкційні матеріали. Наприклад: деревина, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін. Конструкторський етап проекту. Для того щоб створити виріб необхідно мати не лише зображення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб.

Номер слайду 50

пластикикерамікасклосиліконгумадеревина

Номер слайду 51

Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями. Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 52

Властивості конструкційних матеріалів. Механічні властивостіФізичні властивостіТехнологічні властивості Експлуатаційні властивості

Номер слайду 53

Визначити інструменти і матеріали, які необхідні для виготовлення основи оберегу Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 54

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Назва матеріалу. Приблизна кількість1 Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість. Дай відповідь на запитання: Як властивості конструкційних матеріалів впливатимуть на технологію обробки деталей?Конструкторський етап проекту.

Номер слайду 55

Конструкторський етап проекту. Які інструменти для обробки конструкційних матеріалів ви знаєте? З якими з них ви вже працювали?

Номер слайду 56

Дати назву інструменту і визначити його призначення. Виконай завдання

Номер слайду 57

Виконай завдання

Номер слайду 58

«Склади робочу сумку майстра»Потрібно вибрати із запропонованого бланку інструменти та пристосування, які потрібні для виготовлення твого майбутнього виробу. Виконай завдання

Номер слайду 59

Виконай завдання

Номер слайду 60

Робоче місце - це ділянка майстерні з необхідним обладнанням, інструментами та матеріалами, на якій виконуються практичні роботи. Технологічний етап проекту.

Номер слайду 61

Технологічний етап проекту. Для обробки деревини в майстерні встановлюють столярні верстаки, для обробки металів - слюсарні, а для обробки різного виду матеріалів - комбіновані. Верстаки: а – столярний; б - слюсарний; в - комбінований

Номер слайду 62

Виготовляємо виріб, використовуючи необхідні технологічні операції: розмічання, різання, з’єднання, оздоблення. 1. Розмічання заготовок – накреслити на заготовці усі деталі. (економію матеріалів, припуски на обробку)2. Різання (правила безпечної праці)3. Шліфування (зачищання)4. Складання (з’єднання) – цвяхи або шурупи (деревина має велику товщину) або клеєм (деревина має малу товщину)5. Оздоблення (випалювання, лакування, фарбування, мозаїка, аплікація, бісер і так далі). Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Технологічний етап проекту.

Номер слайду 63

В якій послідовності будемо виготовляти виріб?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Що робимо. Чим робимо1 Технологічний етап проекту. Оздоблення виробу обраним способом. Вирізання деталей виробу. Виявлення та усунення недоліків (за наявності). Розмічання деталей на заготовці. Зачищання та шліфування деталей. З’єднання деталей виробу.

Номер слайду 64

Технологічні операціїЛінійка. Лінійка, олівець. Лобзик, ножівка. Шліфшкурка. Напилок. Клей, цвяхи, молоток, кусачки

Номер слайду 65

Технологічний етап проекту. Під час виконання технологічних операцій обов’язково потрібно дотримуватись правил безпечної роботи. До майстерні входь по дзвонику і виходь лише з дозволу учителя. Працюй лише на своєму робочому місті. На початку уроку перевір робоче місце на відсутність зайвих речей та підготуй все необхідне для уроку. Використовуй обладнання, інструменти та матеріали обережно та тільки за призначенням.

Номер слайду 66

Номер слайду 67

Інструменти й пристосування слід розташовувати на верстаку у такий спосіб, щоб вони трохи виступали за межі верстака. Через кожні 45 хвилин треба робити перерву. Працюючи інструментом, за необхідності можна відволікатися і заважати працювати іншим. Після завершення роботи інструменти потрібно залишити там, де працювали. Спробуй знайти та виправити неправильний варіант. Виконай завдання

Номер слайду 68

Заготовка — частина матеріалу, достатня за розмірами та підготовлена для виготовлення з неї деталі або виробу. Креслярські інструменти. Розмічанням називають нанесення контурних ліній майбутньої деталі на заготовку.

Номер слайду 69

Деякі розмічальні та вимірювальні інструменти (а, б), прийоми роботи (в, г)Робота розмічальними інструментами. Столярний кутник

Номер слайду 70

Виконай завдання. Необхідно своїми словами дати визначення таких понять: базова лінія; брак; заготовка; контур; припуск.«Дай визначення»

Номер слайду 71

Зробити основу для подальшого виготовлення оберегу

Номер слайду 72

Номер слайду 73

Проаналізувати виконану впродовж уроку роботу та дати відповіді на запитання: Чи встигаю я за визначений час виготовити деталі виробу?Що потрібно включити до плану наступного уроку, щоб завершити виконання проекту вчасно? Який інструмент та матеріал мені потрібні для наступного уроку?Зібрати коментарі до виготовленого виробу від однокласників, батьків та знайомих. Домашнє завдання

Номер слайду 74

Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Собівартість виробу - це виражені у грошовій формі поточні витрати на створення виробу, виконані роботи та надані послуги. Ціна виробу - це грошовий вираз вартості виробу. Собівартість продукції має безпосередній зв'язок з її ціною. Доцільно випускати лише таку продукцію, ринкова ціна якої є нижчою за її собівартість і забезпечує виробникові прибутковість (рентабельність) виробництва. Заключний етап проекту.

Номер слайду 75

Спробуй порахувати кількість та вартість використаних під час виконання проекту матеріалів. Заключний етап проекту.

Номер слайду 76

Таким чином, загальна вартість матеріалів, витрачених на виготовлення виробу, - ________. Якщо додати прибуток (30 % від вартості), ціна виробу становитиме _______________. Виходячи з отриманих даних, я можу зробити висновок, що вартість моєї іграшки ___________________. Стосовно мого проекту можна розглядати такі дії з економії матеріальних ресурсів; зниження, зменшення, скорочення, використання, заміна, запровадження, застосування. Заключний етап проекту.

Номер слайду 77

Підготовка виробу до презентаціїУпродовж декількох тижнів я працював над проектом ____________________Мій виріб буде цікавим для _____________, тому що _______________________. Я обрав такий вид оздоблення виробу, тому що ________________________Мети проекту я досягнув тому, що ___________________________

Номер слайду 78

Домашнє завдання. Продумати, як поширити результати проектної діяльності в мережі Інтернет.

Номер слайду 79

Додаткові матеріали

Номер слайду 80

Учнівські роботи

Номер слайду 81

Додаткові матеріали

Номер слайду 82

Рука з лобзиком має виконувати лише вертикальні рухи (вгору-вниз). Їх потрібно робити без різких ривків та старатись задіяти всю довжину пилочки. Друга рука плавно розвертає і переміщує заготовку. Зворотній рух пилочки виконуємо без натискання. Основні правила роботи ручним лобзиком. Додаткові матеріали

Номер слайду 83

Додаткові матеріали

Номер слайду 84

Свердління – різновид різання конструкційних матеріалів. Його виконують за допомогою свердл. Для обертання свердла використовують ручні, механічні та електрифіковані інструменти. Додаткові матеріали

Номер слайду 85

Додаткові матеріали. Як з’єднати мій собою деталі виробу?

Номер слайду 86

Додаткові матеріали. Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу або деталі декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Основні етапи оздоблення виробів з деревини такі:- підготовка поверхні деталі (зачищення та шліфування);- нанесення захисного декоративного покриття, яке може бути прозорим або непрозорим.

Номер слайду 87

Моделі можна виготовляти з різних матеріалів (текстильні матеріали, пінопласт, глина, пластилін, дерево, метал тощо), виконувати в натуральному розмірі або в масштабі. Моделі повинні бути дешевими, з огляду на їхній тимчасовий характер, легкими у виготовленні, але міцними, тому що їх неодмінно випробовують, перш ніж запустити у виробництво. Моделі допомагають визначити, чи має виріб всі необхідні параметри чи відповідає він висунутим вимогам, і внести необхідні корективи. У проектуванні (виготовленні виробів) в багатьох випадках спочатку використовують моделі.

Номер слайду 88

Механізація виробничих процесів – часткова або повна заміна ручної праці машинною. При цьому функції керування і контролю виконує робітник. Автоматичне керування: автоматичне регулювання, автоматичний контроль, автоматична сигналізація і захист. Автоматизація — створенням верстатів-автоматів, автоматичних ліній, цехів, заводів-автоматів. Розрізняють часткову, комплексну й повну автоматизацію виробництва.

Номер слайду 89

Залежно від виконуваної роботи машини поділяють на енергетичні і робочі. Енергетичні машини перетворюють енергію води, вітру, тепла в електричну (електростанції) або електричну енергію в механічну (електродвигуни). Робочі машини змінюють форму, властивості та положення предметів, обробляють інформацію.

Номер слайду 90

Транспортні - перевозять вантаж і при цьому самі переміщуються. Транспортуючі - переміщують вантажі своїми робочими органами, залишаючись при цьому на місці (конвеєри, підйомні крани, підйомники, навантажувачі тощо). Групи машин: а - транспортні; б - транспортуючі; в - технологічні; г - інформаційніЗалежно від призначення робочі машини поділяють на такі групи: транспортні, транспортуючі, технологічні, інформаційні.

Номер слайду 91

Технологічні - пристрої, що змінюють форму та розміри матеріалу для виготовлення певних виробів. Енергетичні - призначені для перетворення енергії. Вони поділяються на електричні та інформаційні. Групи машин: а - транспортні; б - транспортуючі; в - технологічні; г - інформаційніДодаткові матеріали

Номер слайду 92

Номер слайду 93

Матеріали, використані у презентації, зібрано у вільних джерелах Інтернет. Більше інформації щодо викладання предмету у 9-му класі можна переглянути на сторінках авторського проекту «Трудове навчання», скориставшись наступним посиланням:http://trydovenavch.blogspot.com/

pptx
Додано
26 липня
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку