Автор посібника —вчитель української мови та літератури вищої категоріїПастух Лариса Іванівна У даному посібнику пропоную підбірку систематизованих демонстраційно-ілюстративних слайдів, аудіофрагментів, пам’яток, схем, вікторин, різних видів поточного контролю знань учнів тощо. Посібник допоможе урізноманітнити та пожвавити урок, активізувати процес засвоєння літературного матеріалу, спрямувати учнів до творчого пошуку з метою створення власних проектів. При використанні пропонованої програми слід керуватися принципами доцільності та відповідності психолого-віковим особливостям школярів.ppt_x
ПЕРЕВІР СЕБЕ!Встанови відповідність літературних понять з їх характеристиками: Написана автором. Герой або добрий, або злий. Творець казки – народ. Казка живе у друкованому виглядіКазка передається з покоління в покоління в усній форміГерой поєднує позитивні та негативні риси. Літературна казка. Народна казка Запиши визначені тобою риси народної та літературної казок. Народна казка:_______________________________________Літературна казка:____________________________________style.colorfillcolorfill.type
визнання. Від малого Мирона до Великого Каменяра. Мати-проста селянка. Батько-ковальдитячі захопленнянавчаннявтратишлях у літературубатькова кузня;розповідати неймовірні історії;зібрав власну бібліотекупочаткова школа;гімназія;університетипомерли батьки;арешти; паралічрукипатріотичні вірші;п’єси;оповідання;казки;повісті;романи50 томне зібрання творів. Претендент на Нобелівську премію
ПАМ'ЯТАЙТЕ!!! Не можна прочитати текст виразно, якщо не розумієте його змісту. Слід уявити те, про що читаєте. Визначте своє ставлення до подій, персонажів. Виділяйте голосом важливе. Визначте, що ви хочете передати (емоції, ставлення тощо) слухачам. Читайте, чітко вимовляючи слова. Дотримуйте пауз, логічних наголосів, відповідного темпу, гучності голосу, тону читання.style.colorfillcolorfill.type
Василь Королів-Старий – автор збірки фантастичних казок “Нечиста сила” Коли вже ми не можемо вигнати чортовиння з нашого світу, то ж чи не краще буде розповідати про нього дітям, як про персоніфіковані сили природи, по змозі позбавляючи їх елементів зла та ворожості?! В. Королів-Старийppt_x
Словникова робота. Демони – фантастичні істоти (мавки, домовики, потерчата і хухи). Домовик – найдавніший образ хатнього Бога, покровитель родини. Потерчата – душі дітей, які померли нехрещеними і стали болотяними вогниками. Хуха – міфічна істота, пухка, як мох.style.colorfillcolorfill.type
Хуха -Моховинка : густий старий бір; жила під корінням великої сосни лісова хуха “пухка, як мох”, “мала довгу вовночку”, “мордочка була голенька й нагадувала… жовто-фіолетову квіточку- братки”, “найчастіше була зеленою”; “мордочка Мов квіточка…” Портрет: Походження: Ім’я: МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ
Встанови відповідності!Хуха -Моховинка. Дід-дроворубгордістьбоягузтводобротакраса. Любов до природижорстокістьпрацьовитістьпихатість. ЧВАНЛИВІСТЬзаздрісністьмилосердясамостійністьчесністьбезкорисливістьніжністьвірністьstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typeppt_x
Виправте помилки у твердженнях,запишіть правильно!1. В. Королів-Старий – автор збірки казок “Нечиста сила”. Літературна казка – казка, створена народом. Хухи жаліли й любили Моховинку за те, що вона була найменша в родині. Серед хух розрізняють лісових, печерниць, очеретянок, бурянок, болотянок. 5. Хуху- Моховинку ніхто з родичів до себе не запросив.6. Хуха врятувала свою приятельку Лиску, яка заплуталася у сітці.style.colorfillcolorfill.type
ГОЛОВНА ГЕРОЇНЯ – ДІВЧИНКА АЛЯ Почне малювати - кине, бо набридло. Почне щось ліпити з пластиліну - кине, бо нудно. Почне вишивати - кине, бо нецікаво. Навіть заплестися їй ні разу не вдавалось до кінця. Заплете одну кіску, а за другу не береться. Так і ходить цілий день - одна коса заплетена, друга - ні. Через це з нею завжди траплялися якісь неприємності". Дівчинку Галинку називають Алею. Вона ніколи нічого не доводить до кінця: недоїдала, недопивала.
Гра “Лови помилку”«…Знаєш, що це за країна? Звичайно, не знаєш! – поспіхом сам собі відповів Недоладько. Тут живуть усі доведені до ладу справи!» «…А ти знаєш, чому я боюся свого Першого Недорадника? Бо він зазіхає на мою корону! – плаксиво сказав Недороль Десятий. – Мене рятує тільки те, що у нього немає рук»
ЗНАЙДИ ЗАЙВЕВ КОЖНОМУ ЗАПИСІ!Хуха -Моховинка,інші хухи, Лісовик, собака, дяк, кози,Дівчинка, хлопчик, лісник,Хо-Суковик, дід, сокира. Дівчинка Аля, Недоладько,Плаксій, Недочеревик. Домовик, дяк Оверко, кіт,хуха, потерчата,палата,дячиха Євпраксія. Вовчик-братик, Вовчиця, Ведмідь, Лис Микита,Мавпа Фрузя, собаки, фарба,Кіт,маляр, Кабан, Олень. Сльозолий, Плаксоград, Лоскотон,Нудота, Вай-Вай, Плакота, Плаксій,Весілля, сміх, тітка, дядько,style.colorfillcolorfill.typestyle.color