Електрорушiйна сила. Закон Ома для повного кола

Про матеріал
• Дидактична: увести поняття «електрорушiйна сила, внутрiшнiй опiр», узагальнити закон Ома для дiлянки кола, що мiстить ЕРС; роз’яснити учням змiст закона Ома для повного кола. • Розвивальна: розвивати логiчне мислення учнів, вмiння аналiзувати та пояснювати фiзичнi явища; формувати інтерес до фізичного експерименту, розвивати експериментальні вміння та прагнення проводити експеримент; сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес, стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості, формування уміння висувати гіпотези, робити припущення та перевіряти їх. Виховна: виховувати практичні навички користування приладами; розширити кругозір учнів, збуджувати інтерес до вивчення фізики
Перегляд файлу

Урок   11 клас    Фізика

Тема уроку: Електрорушiйна сила. Закон Ома для повного кола.

Цілі уроку:

  • Дидактична: увести поняття  «електрорушiйна сила, внутрiшнiй опiр», узагальнити закон Ома для дiлянки кола, що мiстить ЕРС; розяснити учням змiст закона Ома для повного кола.
  • Розвивальна: розвивати логiчне  мислення учнів, вмiння аналiзувати та пояснювати фiзичнi явища; формувати інтерес до фізичного експерименту, розвивати експериментальні вміння та прагнення проводити експеримент; сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес, стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості, формування уміння висувати гіпотези, робити припущення та перевіряти їх.
  • Виховна: виховувати практичні навички користування приладами; розширити кругозір учнів, збуджувати інтерес до вивчення фізики.

Оснащення уроку: залежнiсть сили струму вiд ЕРС джерела та повного опору кола, портрет Ома, презентацiя про вченого.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку.

  1. Організаційний етап (1 хв.)
  2. Мотивація навчальної діяльності (6 хв.)
  3. Вивчення нового матеріалу (13 хв.)
  4. Використання отриманих знань (13 хв.)
  5. Контроль та корекція отриманих знань (7 хв.)
  6. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. (3 хв.)
  7. Домашнє завдання (2 хв.)

Конспект уроку.

Етапи уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

1. Організаційний етап

Привiтання учнiв. Органiзацiя робочого мiсця.

Привітання вчителя, організація робочих місць.

Слухають вчителя.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Запитання вчителя:                 Як формулюеться закон Ома для дiлянки електричного кола?                                           Яке електричне   коло називають повним?                  Джерело струму мае опiр,тому його теж треба враховувати.      Вiдкритий Г.Омом закон для дiлянки кола у загальному випадку справедливий i для повного кола, якщо приймати до уваги як зовнiшню,так i внутрiшню частини кола.                                                                                                                                                                                                    

Слухають вчителя.

Спостерігають досліди. Обмірковують побачине.

 

Приймають участь в обговоренні.

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Пропонує учням за допомогою підручника з’ясувати основні поняття теми та, працюючи в парах заповнити картку опорного конспекту.

Контролює роботу учнів.

План вивчення новоi теми:                  

Стороннi сили. Природа стороннiх сил.                                                             Визначення електрорушiйноi сили.        Вимiрювання  ЕРС.                                   Закон Ома для повного кола.                    Коротке замикання.                                                    

Знайомляться з матеріалом підручника. Заповнюють картку опорного конспекту (Додаток А).

ІV. Використання отриманих знань.

Організація роботи в четвірках. Спостереження за роботою учнів. Прослуховування презентацій дослідів та виводів. Розв;язування задач.

Робота в групах,

(Додаток Б). Відповіді на питання. Підготовка до презентації дослідів та їх обговорення.

V. Контроль та корекція отриманих знань.

Пропонує учням скласти «асоцiативний кущ»з ключовим словосполученням «електрорушiйна сила». Спостерігає за роботою.

 

Обирають правильні відповіді  (Додаток В). Підраховують кількість правильних відповідей.

Приймають участь в обговоренні завдань.

VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Учитель підвиває підсумки уроку, оцінює роботи груп та окремих учнів. Пропонує за бажанням виставити оцінки.

- Що запам’яталось кожному з вас сьогодні?

- Про що ви б хотіли почути на наступному уроці?

Слухають вчителя.

За бажанням називають оцінки.

Приймають участь в обговоренні уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

Задає домашнє завдання. Пропонує скласти задачу з опрацьованоi теми.

Записують домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

Додаток А.

Картка опорного конспекту

 

  1. Сторонні сили – це        

 

 

  1. Електрорушійна сила (ЕРС) у

замкненому колі  являє собою

[ε] = ……..

 

 

3. Сила струму  у повному

колі дорівнює

 

 

 

  1. Накреслити схему повного                                                                                                                                      електричного кола

 

 

  1. Записати формулу закону Ома для                                                           повного кола і пояснити значення                                                              кожної літери, що входить у формулу

 

  1. ЕРС дорівнює 

 

 

  1. ЕРС при послідовному з'єднанні

джерел струму

 

 

  1. ЕРС при паралельному з'єднанні

джерел струму

 

 

 

Додаток Б.

 

1.До джерела з ЕРС 12 В та внутрішнім опором 1 Ом підключений реостат, опір якого становить 5 Ом. Знайти силу струму в колі та напругу на зажимах  джерела.

Розв'язування

ε = 12 В                                І =  I =                                 r = 1 Ом                                                                                                                                                                                               R = 5 Ом                                   U =           U =                  

І - ?                                  

U - ?                                                                                                                                                                                                                               

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      2.У провіднику з електричним опором 2 Ом, підключено до джерела струму з ЕРС 1,1 В,

Сила струму має значення  0,5 А. Визначте  струм короткого замикання.

                                                 Розв'язування

Ε =1,1 В                                 І =                        r =

R = 2 Ом                                                                              І = 0,5 А                                 Ік.з. =            Ік.з.=                         

Ік.з. - ?                                       

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

Додаток В.

 

 

«Асоціативний кущ » з ключовим словосполученням

«електрорушійна сила»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
30 січня 2019
Переглядів
3655
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку