Тема: Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі
Мета: проаналізувати образ головної героїні, визначити коло друзів Полліанни; визначити, чому вони були нещасливі; як поява у містечку Полліанни змінила їх життя; показати роль дружби в її житті;
Розвивати вміння та навички характеризувати героїв повісті, аргументувати цитатами з тексту;
виховувати співчуття, доброту, вміння дружити
Обладнання: портрет американської письменниці Елеонор Портер, текст повісті «Полліанна», ілюстрації, фрагменти мультфільму «Полліанна»
Друзі – це ті люди,
без яких багато в твоєму житті
було б не так
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання:
1. Стислий переказ твору за планом
План
2. Дати відповідь на запитання: «Як змінилося б наше село (місто), якби в ньому жила Полліанна?»
ІІ. Повідомлення теми, мети та епіграфа до уроку
Вчитель:
ІІІ. Сприйняття нових знань.
1. Слово вчителя. Наше життя складається з радісних і сумних подій, воно непередбачуване. Навіть, якщо дуже сумно, знайдеться людина, яка підніме тобі настрій, поселить надію в твоєму серці.
2. Перегляд фрагменту мультфільму «Полліанна» (телекомпанія «Малятко»)
- Хто ця людина? (Вірно, Полліанна)
3. Асоціативний кущ
- Діти, які асоціації виникають у вас з іменем Полліанна?
4. Бесіда:
- У яке містечко і до кого приїхала Полліанна?
- Чому дівчинку назвали Полліанною?
- Як із появою Полліанни змінюється життя в маленькому містечку?
- Як назвав Полліанну один із персонажів книжки Джон Пендлтон?
- За що жителі містечка Белдінгсвіля полюбили дівчинку?
- Як поставилася дівчинка до своєї кімнати на горищі? (Немає дзеркала – не бачитиме веснянок, які їй дошкуляють, не має картин на стінах – можна милуватися чудовими картинами за вікном; кімната на горищі, але під вікном росте велике дерево і по ньому легко спуститися на землю, роздивитися все навкруги)
5. Слово вчителя
- Як бачимо Полліанна в негараздах шукає добро, намагається виправдати дорослих за їхні злі наміри, дівчинка закликає нас дорожити своєю родиною, всупереч усім неприємностям не втрачати віри в себе, вірити в краще і змінювати людей навколо себе.
- Кому допомогла гра Полліанни в «Радість»? (Ненсі, лікарю Чилтону, Місіс Сноу, хлопчику Джиммі, Пендлтону, тітці Поллі та ін..)
6. Інсценізація уривка «Сюрприз» для Місіс Сноу (розділ Х)
7. Гра «Впізнай героя»:
6. «… на думку …, все в світі відбувається неправильно, навіть дні тижня змінюються не так. Коли настає понеділок, вона бурчить, що краще б це була неділя. А коли принесеш їй холодець, то неодмінно почуєш, що вона хотіла курятини, а коли принесеш курку, то вона скаже, що мріяла про бульйон із ягняти» (Місіс Сноу)
7. «Мені б хотілося мати власний дім, знаєш, щоб там була мама, а не доглядачка. Якщо є домівка, то будуть і родичі, а родичів у мене немає, відколи не стало тата» (Джиммі Бін)
8. «Це дівча діє на хворих краще, ніж щоденна шестиквартова пляшка тонізуючих ліків. Якщо хтось, або щось і зможе вивести містера Пендлтона з похмурого настрою, то тільки вона. Ось чому я дозволив їй зайти» (лікар Чилтон)
9. «Краєчком ока він глянув на свою недільну проповідь, яка починалася «Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри…. А на чистий гладенький аркуш лягли нові рядки: «Веселітесь у Господі й тіштеся, праведні, і співайте із радістю, всі щиросердні!» (Священник Пол Форд)
8. Асоціативний кущ «Друзі Полліанни
Л
9. Слово вчителя
10. Бесіда з метою усвідомлення прочитаного:
- Чому Полліанна стала улюбленою героїнею багатьох поколінь?
- А як ви ставитеся до Полліанни?
- Чи хотіли б ви мати такого друга як Полліанна? Чому?
IV. Підбиття підсумків уроку.
Вправа з використанням методу «Мікрофон»:
V. Домашнє завдання:
1. Прочитати повість до кінця
2. Намалювати ілюстрацію до твору