Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі

Про матеріал
проаналізувати образ головної героїні, визначити коло друзів Полліанни; визначити, чому вони були нещасливі; як поява у містечку Полліанни змінила їх життя; показати роль дружби в її житті
Перегляд файлу

Тема: Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі

Мета: проаналізувати образ головної героїні, визначити коло друзів Полліанни; визначити, чому вони були нещасливі; як поява у містечку Полліанни змінила їх життя; показати роль дружби в її житті;

Розвивати вміння та навички характеризувати героїв повісті, аргументувати цитатами з тексту;

виховувати співчуття, доброту, вміння дружити

Обладнання: портрет американської письменниці Елеонор  Портер, текст повісті «Полліанна», ілюстрації, фрагменти мультфільму «Полліанна»

                                                                                                Друзі – це ті люди,

                                                                                 без яких багато в твоєму житті

                                                                                                              було б не так

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання:

1. Стислий переказ твору за планом

План

  1. Лист тітоньці Поллі
  2. Обов’язок
  3. Приїзд Полліанни в Бендінгсвіль
  4. Кімната на горищі
  5. Гра в «Радість»
  6. Полліанна – школярка
  7. Нещастя
  8. Знову радість

2. Дати відповідь на запитання: «Як змінилося б наше село (місто), якби в ньому жила Полліанна?»

ІІ. Повідомлення теми, мети та епіграфа до уроку

Вчитель:

  • Чи погоджуєтеся ви зі словами, які винесено як епіграф до нашого уроку?
  • Виділіть ключове слово.
  • Як ви вважаєте, що нам більше потрібно в житті?

ІІІ. Сприйняття нових знань.

1. Слово вчителя. Наше життя складається з радісних і сумних подій, воно непередбачуване. Навіть, якщо дуже сумно, знайдеться людина, яка підніме тобі настрій, поселить надію в твоєму серці.

2. Перегляд фрагменту мультфільму «Полліанна» (телекомпанія «Малятко»)

- Хто ця людина? (Вірно, Полліанна)

3. Асоціативний кущ

- Діти, які асоціації виникають у вас з іменем Полліанна?

 

                                                                                                                     

                                                                                                 

                                                                     

 

 

 

 

4. Бесіда:

- У яке містечко і до кого приїхала Полліанна?

- Чому дівчинку назвали Полліанною?

- Як із появою Полліанни змінюється життя в маленькому містечку?

- Як назвав Полліанну один із персонажів книжки Джон Пендлтон?

- За що жителі містечка Белдінгсвіля полюбили дівчинку?

- Як поставилася дівчинка до своєї кімнати на горищі? (Немає дзеркала – не бачитиме веснянок, які їй дошкуляють, не має картин на стінах – можна милуватися чудовими картинами за вікном; кімната на горищі, але під вікном росте велике дерево і по ньому легко спуститися на землю, роздивитися все навкруги)

5. Слово вчителя 

- Як бачимо Полліанна в негараздах шукає добро, намагається виправдати дорослих за їхні злі наміри, дівчинка закликає нас дорожити своєю родиною, всупереч усім неприємностям не втрачати віри в себе, вірити в краще і змінювати людей навколо себе.

- Кому допомогла гра Полліанни в «Радість»? (Ненсі, лікарю Чилтону, Місіс Сноу, хлопчику Джиммі, Пендлтону, тітці Поллі та ін..)

6. Інсценізація уривка «Сюрприз» для Місіс Сноу (розділ Х)

7. Гра «Впізнай героя»:

  1. «…Худорлява дівчинка в сукенці в червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталось то ліворуч, то праворуч, видивляючись когось.» (Полліанна)
  2. «… володіла старим маєтком Гаррінгтонів та була однією із найбагатших жителів міста…; сувора нетерпляча жінка, «яка при кожнім грюкові дверей чи брязканні ножів хмуриться, виражаючи своїм строгим поглядом незадоволення. Хоча, так чи інакше, ніхто й не чекав від неї привітності чи бодай усмішки» (тітка Поллі)
  3. «Незважаючи на покірність та страх перед господинею, … іноді проявляла сильний характер (Ненсі)
  4. «Порався у саду міс Поллі вже чимало років: вирівнював лопатою стежки і полов бур’яни» (старий садівник Том)
  5. «Чоловік раптом зупинився, його обличчя скривилося від злості:
  • Мені байдуже, світить сонце чи ні» (Пендлтон)

     6. «… на думку …, все в світі відбувається неправильно, навіть дні тижня змінюються не так. Коли настає понеділок, вона бурчить, що краще б це була неділя. А коли принесеш їй холодець, то неодмінно почуєш, що вона хотіла курятини, а коли принесеш курку, то вона скаже, що мріяла про бульйон із ягняти» (Місіс Сноу)

     7. «Мені б хотілося мати власний дім, знаєш, щоб там була мама, а не доглядачка. Якщо є домівка, то будуть і родичі, а родичів у мене немає, відколи не стало тата» (Джиммі Бін)

     8. «Це дівча діє на хворих краще, ніж щоденна шестиквартова пляшка тонізуючих ліків. Якщо хтось, або щось і зможе вивести містера Пендлтона з похмурого настрою, то тільки вона. Ось чому я дозволив їй зайти» (лікар Чилтон)

   9. «Краєчком ока він глянув на свою недільну проповідь, яка починалася «Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри…. А на чистий гладенький аркуш лягли нові рядки: «Веселітесь у Господі й тіштеся, праведні, і співайте із радістю, всі щиросердні!» (Священник Пол Форд)

8. Асоціативний кущ «Друзі Полліанни

 

                                                                                                                                                                                                                                   Л

 

 

  • Хто з героїв повісті і за яких обставин дізнався про гру «Радість» останнім? (Місс Поллі)
  • Яке нещастя трапилося з Полліанною?
  • Як сприймає своє горе Полліанна?
  • Хто допомагає Полліанні справитися з бідою?

9. Слово вчителя

  • Отже, навчивши всіх своїй грі в «Радість», Полліанна, таким чином, знайшла багато друзів як серед однолітків, так і серед дорослих. Вона навчила кожного радіти життю!

10. Бесіда з метою усвідомлення прочитаного:

- Чому Полліанна стала улюбленою героїнею багатьох поколінь?

- А як ви ставитеся до Полліанни?

- Чи хотіли б ви мати такого друга як Полліанна? Чому?

IV. Підбиття підсумків уроку.

Вправа з використанням методу «Мікрофон»:

  • Сьогодні я дізнався (-лася), що …»

V. Домашнє завдання:

1. Прочитати повість до кінця

2. Намалювати ілюстрацію до твору

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку