Емма Андієвська. Казка – притча « Говорюща риба»

Про матеріал
Ознайомити учнів зі змістом казки – притчі «Говорюща риба», поглибити вивчене про казку – притчу;розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння висловлювати власні роздуми; виховувати загальнолюдські цінності , прищеплювати інтерес до української літератури.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Емма Андієвська. Казка – притча

              « Говорюща риба»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема . Емма Андієвська. Казка – притча  «Говорюща риба»

Мета : ознайомити учнів  зі змістом казки – притчі «Говорюща риба», поглибити вивчене про казку – притчу;розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння висловлювати власні роздуми; виховувати загальнолюдські цінності , прищеплювати інтерес до української літератури.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:підручник, фотографії картин Е.Андієвської,бінарна схема.

Якби люди і риби рота, коли не треба, не

відкривали, то багато лиха обминали б.

                                                                 (Усна народна творчість )

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Бесіда

  • Що таке казка?
  • Які її особливості?
  • Що таке казка – притча?
  • Назвіть її особливості.

2. Перевірка домашнього завдання.

Учні зачитують прислів’я та приказки про риб, демонструють жартівливі малюнки  риби.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІV. Підготовка до аналізу твору

  1. Вступне слово вчителя

Е.Андієвська відома не лише як письменниця та поетеса, вона ще й художниця. В своїх картинах Е.Андієвська створює свій власний світ у високо індивідуальній манері. Основними у творчості письменниці є філософські, духовні та містичні теми. Емма Андієвська є авторкою понад 9 тисяч картин. Ось деякі з них:

(Див. додаток №1)

На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо знайомитися з творчістю нашої землячки. Казка « Говорюща риба» входить до збірки казок, де , крім неї, є ще 18 казок. Перед самими казками, між ними та після них відбувається розмова між шакалом та консервною бляшанкою. Ці двоє розповідають один одному казки. При цьому шакал розповідає казки із сумним закінченням, а бляшанка – казки із щасливим закінченням. В кінці уроку ми з’ясуємо, хто ж розповідає цю казку – притчу.

  1. Дослідницька робота в парах
  • Дослідіть , чому риби не говорять.
  • Дослідіть асоціації, пов’язані з рибою.
  • Дослідіть назву твору.

V. Аналіз казки – притчі «Говорюща риба»

1. Схема бінарних опозицій

 

                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(протягом уроку учні визначають до якого світу належить риба)

2.Бесіда

  • В якій родині народилася говорюча риба?
  • Як ставилися до риби батьки?
  • Чи засмучувало це рибу?
  • Як до риби ставилися інші ?
  • Чим саме їх дратувала  говорюща  риба?
  • Чи можна судити мовчки?
  • Як риби повідомили говорющу рибу про свій вердикт?
  • Що простіш зробити, щоб порозумітися – малювати чи говорити?
  • Чи був водний світ для говорючої риби своїм?
  • А світ її сім’ї?

(учні закреслюють  у схемі обидва світи)

  • Які зміни відбулися з рибою на суші?
  • Які позитиві   особливості нового світу відзначила риба?
  • Чи знайшла риба собі співрозмовника?
  1. Галерея портретів.

( Учні складають портрети риби, рибалки, дружини рибалки, відповідаючи на запитання)

  • Назвіть основні риси характеру рибалки.
  • Чи можна вважати стосунки риби і рибалки справжньою дружбою?Чому?
  • Чи справді риба є не  такою як інші риби?
  • Чи є в сім’ї рибалки взаєморозуміння?
  • Охарактеризуйте дружину рибалки.
  • Як ставиться дружина до наказів рибалки?
  • Про що це говорить?
  • Куди постійно звернений погляд дружини?
  • Кого вона вам нагадує?
  • Може тому наш рибалка і мовчазний?
  • Як поставилися діти рибалки до риби?
  • А як дружина зустріла гостю?
  • Чому , а вашу думку, рибалка сам  не зустрів рибу, а втік за ріг по харчі?
  • Яка доля спіткала говорючу рибку?
  • Чи знайшлося їй місце у світі людей ? А в сім’ї рибалки?

(учні закреслюють світ людей і світ рибалки у бінарній схемі)

  • Що сталося з рибалкою після зникнення риби?
  • Що про нього думають інші люди?
  • Кому ж належала казка?
  1. Творче завдання
  • Спрогнозуйте  майбутнє життя рибалки.

VI. Підбиття підсумків уроку

  1. Бесіда
  • Чому провина рибалки навіть більша ,ніж його жінки?
  • Чому найбільш шкода жінки , яка  не почула голосу риби?
  • Чому горе рибалки сумніше ,ніж смерть говорючої риби?
  • Чому вмирати , не почувши за все життя голосу риби ц справді найгірше?
  • Чому шакал і бляшанка говорять про наступне втілення жінки?

 

 

VII. Домашнє завдання

  1. Написати твір – мініатюру а тему «Чи почує жінка голос риби в наступному житті?»
  2. Намалювати ілюстрації до казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку