Емма Андієвська. Казка – притча
« Говорюща риба»
Тема . Емма Андієвська. Казка – притча «Говорюща риба»
Мета : ознайомити учнів зі змістом казки – притчі «Говорюща риба», поглибити вивчене про казку – притчу;розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння висловлювати власні роздуми; виховувати загальнолюдські цінності , прищеплювати інтерес до української літератури.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:підручник, фотографії картин Е.Андієвської,бінарна схема.
Якби люди і риби рота, коли не треба, не
відкривали, то багато лиха обминали б.
(Усна народна творчість )
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Бесіда
2. Перевірка домашнього завдання.
Учні зачитують прислів’я та приказки про риб, демонструють жартівливі малюнки риби.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІV. Підготовка до аналізу твору
Е.Андієвська відома не лише як письменниця та поетеса, вона ще й художниця. В своїх картинах Е.Андієвська створює свій власний світ у високо індивідуальній манері. Основними у творчості письменниці є філософські, духовні та містичні теми. Емма Андієвська є авторкою понад 9 тисяч картин. Ось деякі з них:
(Див. додаток №1)
На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо знайомитися з творчістю нашої землячки. Казка « Говорюща риба» входить до збірки казок, де , крім неї, є ще 18 казок. Перед самими казками, між ними та після них відбувається розмова між шакалом та консервною бляшанкою. Ці двоє розповідають один одному казки. При цьому шакал розповідає казки із сумним закінченням, а бляшанка – казки із щасливим закінченням. В кінці уроку ми з’ясуємо, хто ж розповідає цю казку – притчу.
V. Аналіз казки – притчі «Говорюща риба»
1. Схема бінарних опозицій
(протягом уроку учні визначають до якого світу належить риба)
2.Бесіда
(учні закреслюють у схемі обидва світи)
( Учні складають портрети риби, рибалки, дружини рибалки, відповідаючи на запитання)
(учні закреслюють світ людей і світ рибалки у бінарній схемі)
VI. Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання