Емоції та настрій людини. Як покращити настрій. Практичні роботи: вправи «Вгадай емоцію», «Намалюй настрій»

Про матеріал
Дати учням уявлення про настрій людей, його вплив нв здоровя; Вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття;вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій; розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний настрій;виховувати позитивний погляд на життя, навіть, якщо у ньому є і негатив; бажання мати і примножувати позитивні емоції; розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.
Перегляд файлу

Тема. Емоції та настрій людини. Як покращити настрій. Практичні роботи: вправи «Вгадай емоцію», «Намалюй настрій»

Мета. Дати учням уявлення про настрій людей, його вплив нв здоровя; Вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття;вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій; розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний настрій;виховувати позитивний погляд на життя, навіть, якщо у ньому є і негатив; бажання мати і примножувати позитивні емоції; розпізнавати свої почуття  під час спілкування з іншими людьми.

Тип уроку:комбінований

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Доброго ранку!Доброго дня!

Хай плещуть долоньки, тупають ніжки,

 Працюють голівки і сяють усмішки

Доброго ранку!Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

        Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Перш ніж ми почнемо наш урок, я хочу, щоб ви  заспокоїлись та зосередились.

        Будь ласка, закрийте очі, уявіть, що ви знаходитесь у квітучому весняному садку і тихо промовляєте про себе: « Сьогодні - чудовий день. У мене - гарний настрій. Навколо мене - мої друзі. Я - буду плідно працювати. Я - дізнаюсь багато нового та корисного, бо я – завжди кмітливий та розумний ».

  •      Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  •       

ІІ. Актуалізація опорних знань. Бесіда вчителя про почуття

  •    Малюнки збільшених «смайликів» – на дошці.
  •    – Діти, погляньте, будь ласка, на дошку і скажіть, з яким настроєм ми будемо сьогодні працювати на уроці? Який «смайлик» ми оберемо емблемою нашого уроку? Плаксивого, переляканого, сердитого, сумного, злого чи веселого? Поясніть, чому ви вибрали саме такий настрій? (Відповіді дітей. Вчитель підводить до того, що вибрати потрібно веселого «смайлика»)
  •    ANd9GcRJiUGHYnqhzSIOxfqUaUpGikCaYT4aAN7OwkHfVJ0JBaAxtUiVaw ANd9GcRCPmonurlafz3WI5sRAcZVoFJeIXV9lSePuqrSAfFfRY_4vNOAfw ANd9GcRs9ynvxJn7JxsXTFIcwkUdb7em0uVg00sj8UFIr3Bg-G0iAZUoAAANd9GcS9uh9MZOmWWSD0oUJiYoSt0fxLYXxANFd0Jz-XOokLDL0-IjPj9g       ANd9GcSyxNeObjnFGaj6EpIxjmr6ojum0AIx8-m5kd-BRsbEv1L1JhgyfQ    ANd9GcRVsij6-VCCZb-sHtZeMobcu2tzrBhnKzius2S6uU8Q4SoPt5GoPQ

              

  •    Зверніть увагу…у вас на партах є  солодощі – я хочу вас пригостити ними.. .
  •    – Що ви відчуваєте? (Насолоду). Зникло хвилювання і піднявся настрій?
  •    – То чи може змінюватися настрій? Звичайно, в залежності від ситуації.

 

III. Повідомлення теми та мети уроку

 

 Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як настрій впливає на
здоров'я, будете вчитися створювати та підтримувати гарний і                                          веселий настрій.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1   Вступна бесіда

 Навколо нас живе багато людей. Скажіть, що у них спільне,
чим вони схожі? (В усіх людей є руки', ноги, очі тощо.)

  • Добре, а як це,назвати одним словосполученням? (В усіх лю­дей схожа форма тіла.)
  • Діти, а чи існують між людьми певні відмінності? (Люди по­водяться по-різному. В усіх людей буває різний настрій і різний характер і люди бувають добрі і злі, веселі і сумні.)

 

2   Робота зі схематичними зображеннями.

— Зараз пограємо в гру. Ви маєте затулити вуха і визначити, що я вимовлю.

•Учитель вимовляє певну фразу (мої ж ви розумники)  потім показує, що
можна відкрити вуха. 

— Яке почуття я переживала, звертаючись до вас? (Радість)

  •                    Як ви визначили? (Ви посміхалися. У вас були радісні очі.)
  •                    Подивіться, у мене на дошці висять схематичні зображення облич. Яке з них відбиває мій стан?

 

Учень виходить.до дошки і показує певний малюнок.

—Як назвемо малюнок? (Радість)  

Учитель прикріплює табличку зі словом «радість» під обраним ма­люнком.. 

Учитель демонструє ілюстрацію, на якій зображений хлопчик, що
плаче. 

 Як ви вважаєте, яке почуття переживає цей хлопчик? (Він
сумує, засмучений.)

 Знайдіть малюнок, що відповідає його стану.
Учень виходить до дошки і показує певний малюнок.
Учитель прикріплює табличку «смуток».

 Як ви це визначили? Що змінилося в рисах обличчя? (Зміни­
лися рот, очі, брови.)

 

—Тепер подивіться на мене і визначте мій стан. Оберіть відповідний малюнок. 

Учитель зображує гнів і невдоволення. Учень обирає,малюнок.

  • Як ви визначили? (У вас насуплені брови.)
  • А що при цьому з'явилося на лобі? (Зморшки)
  • Так, коли людина невдоволена,у неї з'являються зморшки. Як назвемо малюнок? (Гнів)

Учитель прикріплює табличку зі словом «гнів» під малюнком.

 

На дошці — дві картинки. На першій — зображення хлопчика, який дивується, на другій — хлопчика, що злякався комахи. Діти визначають стан хлопчиків і співвідносять їх зі схематичними зображеннями.

 Як ви визначили стан дітей? (На першій картинці хлопчик
дивується, у нього підведені брови і широко відкритий рот, а на
другій картинці у хлопчика від переляку широко розкриті очі.)

  •                                                                                                               Як назвемо малюнки? (Перший— «здивування» ,          другий «страх» ) . 

Учитель прикріплює таблички зі словами «здивування» і «страх» під малюнками.

          

 Розглядаючи ілюстрації і схематичні зображення, ми ви­
явили, що у них різне розташування брів, очей і рота при певному
стані. Хто знає, яким словом називають ці різні вирази обличчя?
(Відповіді дітей.)

 

  •                                                                                                       Діти, це емоції певні почуття людини.

Учитель прикріплює картку зі словом «емоції».

                  

 

     Ми назвали такі слова як радість, гнів, страх, здивування, сум тощо. Усе це і є емоції, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності. Емоції допомагають проявляти свій настрій, спілкуватися з іншими людьми, розуміти почуття і поведінку інших, співчувати їхнім радощам і горю.                           

-Що ще допомагає нам визначити стан людини? Чим супрово­джуються емоції? (Рухами)              .

 Наші рухи називаються жестами.

Учитель прикріплює картку зі словом «жести».

 

— Отже, як, за допомогою чого можна спілкуватися одне з од­ним? (За допомогою мовлення, емоцій і жестів.)

 

З.   Робота за малюнками в парах

  • Людина може радіти, сумувати, боятися, дивуватися, гніва­тися.
  • Розгляньте малюнки. (Картка 1) Розкажіть про настрій ді­тей, зображених на них.

                                

— Пригадайте, коли у вас гарний настрій, а коли — поганий.

— Як ваш настрій пов'язаний із самопочуттям?

Висновок. Гарний настрій допомагає зберегти здоров'я. Усмішка прикрашає обличчя. Настрій легко передається іншим людям, тому необхідно вміти зберігати гарний настрій і дарувати радість іншим.

 

  Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі

Гне дерева молоді,

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

 

V.  Узагальнення й систематизація отриманих знань

1   Робота з підручником

 Нерідко причиною поганого настрою є певні переживання
і почуття, які вас хвилюють і тривожать. Ви не можете залишатися байдужими до
того, що вас оточує і що відбувається навколо.

  •                Відкрийте підручник на с. 114

     Отже, ваш настрій відбивається на поведінці, вчинках, діях, розмові, ставленні до оточуючих. Якщо настрій гарний, вам хо­четься спілкуватися з друзями, допомагати іншим. І навпаки: якщо настрій поганий — ніщо не миле;  ви неуважні, часто помиляєтеся, не знаходите потрібного слова у спілкуванні з друзями.

 

2 Вправа-прийом для самозаспокоєння. Гра «Твоя маска»

  • Візьміть дзеркало і, дивлячись на своє обличчя, покажіть ра­дість, печаль, здивування, обурення, гнів, злість, спокій.
  • Зморщіть чоло, піднявши брови («здивування») —- розслаб­теся. Намагайтеся тримати чоло абсолютно гладким протягом хви­лини.
  • Насуптеся («серджуся») — розслабте брови.
  • Розплющте якомога ширше очі («страх») — розслабте повіки.   
  • Розширте ніздрі («вдихаю запах»).
  • Примружтеся («жах») — розслабте повіки; звузьте очі — рослабте,
  • Підніміть верхню губу, зморщивши ніс («презирство») розслабте.
  • Оскальте зуби («лють») — розслабте щоки і рот.
  • Відтягніть униз нижню губу — («огида») — розслабте.

 Яка «маска» вам найбільше сподобалася? Яка — найменше?

                 
Висновок. Якщо хтось тебе розсердив або образив, не плати

кривдникові тим самим, а спокійно поговори із ним.

 

3 Робота в групах

1) Гра «Добре чи погано».

 Зафарбуйте відповідь «добре» — зеленим, «погано» — черво­
ним олівцем.

О Галинка позаочі пліткує про однокласників.
О Антон і Аня дружать. Після уроків разом ідуть додому.
О Борис чваниться,  зверхньо ставиться до своїх одноклас­
ників.
О Мишко уважно ставиться до всіх своїх товаришів.
О Тамара доносить на товаришів. '

     О Розбишаки Тарас й Данило на перервах б'ються.

                

                

Висновок.

Перед тим, як щось зробити чи сказати, подумай, чи не зашкодить це тобі чи іншим людям.

 

1) Вправа «Вгадай  емоцію».

Один з учасників групи повертається спиною до решти. Учаснкам пропонується картка з одним із схематичних мімічних зобржень емоційного стану: заздрість, образа, смуток тощо. Група зображує його. Потім той, хто стояв спиною, повертається і нам гається відгадати, який емоційний стан зображує група.

 

2) Вправа «Намалюй настрій».

 1. Практична робота «Намалюй свій настрій»

–Діти, який у вас зараз настрій?

– То ж візьміть олівці, приготовлені аркуші паперу та намалюйте свій настрій.

– На що може бути схожим гарний настрій? (На салют, на веселку, кольорові кульки, на яскраве сонечко) А поганий настрій? (На темну парасольку, на грозову хмару).

– Якщо у вас гарний настрій, які кольори переважатимуть?

– А якщо не дуже добрий або й зовсім сумний?

Учні малюють під спокійну, радісну музику і по мірі виконання роботи коментують свої малюнки.

                     

 

 

VI. Підсумок уроку

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Які емоції вам відомі?, (Радість, смуток, гнів, здивування, страх тощо)
  • Як настрій відбивається на обличчі? (На обличчі можна по бачити здивування, страх, радість, гнів...)
  • Що впливає на настрій?
  • Що прикрашає обличчя?
  • Як ви зберігаєте гарний настрій?
  • Що потрібно робити, щоб створювати гарний настрій у мами, тата, бабусі, дідуся, сестрички, братика, вчителя, друзів?
  • Яке значення для здоров'я має гарний настрій?

Радість, горе, здивування,

Смуток, спокій, хвилювання

— Це емоції, мій друже.

І вони важливі дуже.

Як корисні позитивні: Сміх і радість,.спокій теж! Злість і смуток — негативні.

 За емоціями стеж! Швидко негативний настрій

Зіпсує здоров'я, знай. Не сумуй, жартуй, всміхайся, Завжди добрий настрій май!

В. Бутрім

 

  • На закінчення уроку  хочу вам подарувати «щоденник настрою». Протягом тижня , щодня відмічайте у цьому щоденнику свій настрій.

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
6052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку