Тема: Емоції в нашому житті
Мета: ознайомити учнів із світом позитивних і негативних емоцій, вчити дітей розрізняти емоції, формувати бажання виявляти позитивні емоції, виховати у дітей почуття взаєморозуміння під час спілкування з іншими людьми
Обладнання: картинки із зображенням емоцій, музика, презентація
Хід заняття
1.Організаційний момент
1.1.Вітання
Доброго дня, діти! Я дуже рада вас знову бачити. І сьогодні ми з вами поговоримо про те, що нас з вами об’єднує. Підійміть, будь ласка, руки, хто отримував у своєму житті подарунки. Що ви відчували, коли отримували подарунки? А коли ви отримували двійку, що відчували?
1.2. Повідомлення теми і мети уроку
Пропоную вам переглянути мультфільм та здогадатися про що сьогодні буде йти мова. І про що ж цей мультфільм? Так, сьогодні ми поговоримо про наші емоції. Діти, а як ви гадаєте, радість, сум, злість, байдужість - що це? Так, це і є наші з вами емоції.
2.Основна частина
Сьогодні ми з вами дізнаємось, що ж таке емоції, які є види емоцій та навчимося контролювати їх. Людина завжди певним чином реагує як на все, що її оточує, так і на те, що здійснює вона сама. Емоції допомагають нам спілкуватись з людьми, проявляти власні риси характеру, розуміти почуття і поведінку інших, співчувати їхнім радощам і біді. Емоція у перекладі з латинської означає «хвилювання». Ці хвилювання можуть бути як позитивними, так і негативними.
До позитивних емоцій належать: радість, упевненість (відсутність страху або рішучість). Коли нас супроводжують позитивні емоції, то це сприяє зміцненню імунітету, а коли у нас міцний імунітет, то ми не хворіємо, тобто вони корисні для нас.
Негативні емоції - страх, злість, смуток, недовірливість – якщо ми маємо негативні емоції, то вони погано впливають на наше самопочуття.
Діти, а ви знали, що музика також має свій настрій? Вона може бути і сумною або веселою, бадьорою та повільною. Пропоную вам послухати уривки мелодій та здогадатися, які ж ці мелодії за настроєм та темпом?
2.1. Гра «Музика та її настрій»
Прослухавши музичний уривок, діти описують настрій музики: весела – сумна, задоволена – сердита, смілива – боязлива, бадьора – втомлена, тепла – холодна.
Отже, ми з вами зрозуміли, що музика також може бути різною та мати свій настрій. Коли ми маємо поганий настрій, нам хочеться слухати сумну або повільну музику, а коли нам радісно, ми слухаємо жваву музику, таким чином підлаштовуючись під наш внутрішній стан в даний момент.
2.2. Робота із зображеннями емоцій. Гра "Відтвори"
То як же виглядають наші емоції? Є така цікава гра, за допомогою якої ми з вами відтворимо емоції, які зображені на малюнках. Погляньте, на перший малюнок, яка емоція у цього героя? (і так далі по черзі) Давайте спробуємо її показати?
-печаль; -байдужість; -злість.
-радість; -страх;
Пропоную трішки перепочити, підведіться зі своїх парт.
2.3.Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
Є ще один спосіб перепочити душевно він називається «медитація» - це спосіб, коли людина використовує таку техніку - як уважність або зосередження розуму на певній думці.
2.4. Гра-медитація "Сонечко"
Закрийте оченята та посміхніться. Зробіть глибокий вдих та повільний видих. Уявіть, що ви - маленьке сонечко. Воно прокидається, вмивається, розчісує свої промінчики і підіймається в небо. Ви всі - велика сонячна куля. У вас багато тепла і світла. Це тепло ви даруєте землі, лісам, річкам, морям, лугам та допомагаєте їм розквітати і зеленіти, і також людям, таким чином, що ви своїми теплими промінчиками даруєте їм посмішку. Ви повільно вдихаєте тепло, ви перетворюєтесь на маленький сонячний промінчик. Ви летите над землею і освітлюєте зелене листя, різнокольорові квіточки, купаєтесь у блакитних хвилях річки, стрибаєте по дахах будинків, по вікнах нашої шкільної кімнати, по партах. А зараз потягніться і відкрийте оченята.
Як ви себе почуваєте? Який у вас настрій?
2.5. Вправа «Склади слово»
Завдання буде стосуватися самих уважних на нашому занятті. Тому ваше завдання знайти слово, в якому перемішані усі букви.
1.Іслтзь (злість)
2.Бйжадуіьст(байдужість)
3.Іцядиемта(медитація)
4.Іоямце(емоція)
5.Сітайрн(настрій)
6.Люннвияха(хвилювання)
7.Откумс(смуток)
8.Узками(музика)
Ви справді уважні, молодці!
3.Підсумок уроку
Отже, діти, що ж таке емоції? Так, емоції-це те, як ми реагуємо на людину та її поведінку, на подію, яка з нами трапилася, на погоду, музику та багато іншого, що відбувається навколо нас. Які є види емоцій? Що ви запам’ятали? Так, правильно, існують позитивні і негативні емоції, але всі вони для нас дуже важливі та необхідні для нас. А наостанок пропоную вам провести коротеньку вправу.
Вам необхідно утворити коло та взятися за руки.
3.1.Вправа «Прощання»
В коло станьте, діти, тут,
Я твій друг і ти мій друг,
Добрий вірний друг.
Ми з тобою грались дружно?
Отже, разом не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
Усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання,
Усміхнись, як сонце раннє!
Дякую вам за урок! До побачення.