Проект
у номінації
" Реалізація виховної мети на уроках математично - технологічного змісту"
Керівник проекту: Хропост Н.І., викладач фізики Дігтярівського ПАЛ.
Учасники проекту:
Білецька Наталія, Винниченко Марина, Гусак Тетяна,
Лебедєва Юлія, Маслак Діана, Ушенко Катерина, Чопик Ірина, Чопик Тамара - учениці гр.3 кк.
Тип проекту: інформаційно - дослідницький: за предметно-змістовою сферою - природничо-науковий;
за характером учасників - груповий; за змістом - міжпредметний;
за кількістю учасників - колективний; за тривалістю проведення - довготривалий.
Завдання учням :
ознайомитися з історією розвитку енергетики та існуванням в природі альтернативних джерел енергії; користуючись розрахунковими квитанціями за спожиту електроенергію, встановити, скільки електроенергії споживає одна сім’я в середньому за тиждень,місяць, рік; дізнатися про споживання і оплату електроенергії навчального закладу, скласти таблицю та графік витрат і оплати електроенергії;
зробити загальний висновок щодо енергозбереження; з'ясувати, звідки і які знання отримали люди для використання енергозберігаючих ламп для створення сучасного світу і чи пов'язані ці знання з існуванням альтернативних видів енергії у природі.
Проблема: "Чи не надто багато ми споживаємо електричної енергії та платимо за неї?»
Цілі проекту:
зібрати інформацію про розвиток енергетики та альтернативні джерела енергії;
зібрати інформацію про енергозбереження вдома та в навчальному закладі;
дослідити економне споживання електричної енергії;
провести опитування серед працівників ліцею по енергозбереженню;
розробити рекомендації щодо споживання електричної енергії вдома та в навчальному
І. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
Познайомити з особливостями та розвитком енергетики;
поглибити знання про альтернативні види палива і енергії;
розвивати практичні навички з проблем енергозбереження;
вміти знаходити шляхи їх вирішення;
виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів та формувати риси справжніх господарів країни.
Розвивати уміння збирати, обробляти і аналізувати інформацію; вміти переформульовувати отриману інформацію, розділяти її на смислові блоки та оформляти у вигляді таблиць, діаграм, графіків;
навчити використовувати знання про енергозбереження в приватному будинку та в навчальному закладі;
розвивати комунікативні навички в процесі роботи, вміти зв'язно та логічно викладати свої думки;
виховувати навички індивідуальної та колективної роботи;
сформувати справжнього громадянина України, всебічно розвинену особистість, з соціально-економічними компетентностями;
виховувати інформаційну культуру учнів, увагу, акуратність, працелюбність, наполегливість та вміння економно витрачати енергію;
проаналізувати сучасний стан проблеми щодо енергозбереження; узагальнити наслідки проектної діяльності.
Сьогодні багато слів звучить з екранів телевізорів про необхідність енергозбереження, це і зрозуміло. Адже Україна лише на 25% забезпечує себе енергоресурсами, 75% імпортує. За рівнем енергозбереження на побутовому рівні Україна знаходиться на місці Європи у 70-80-х роках.
Енергія потрібна для обігрівання житла, приготування їжі. Економити енергію значно легше й дешевше, ніж виробляти її і постачати споживачам.
Привчатися економити енергію потрібно змалку. Звичка кожного з нас економити енергію, якнайменше витрачати її для виконання будь-якої роботи — запорука того, що наша країна буде створювати економічні, екологічно чисті машини і пристрої. Це сприятиме не тільки економії коштів, а й забезпеченню найкращих умов життя громадян.
Мета дослідження: визначити можливі шляхи збереження ( економії) енергії в різних сферах життєдіяльності людини.
Об’єкт дослідження: енергоспоживання.
Предмет дослідження: споживання енергії в приватному будинку та в навчальному закладі.
Завдання дослідження:
§ Ознайомитися з літературою з проблемами енергозбереження і зв’язку їїз екологією.
§ Провести опитування серед працівників ліцею щодо енергозбереження.
§ Зробити розрахунки стосовно споживання та оплати за електроенергію в приватному будинку та в навчальному закладі.
§ Провести конкурс малюнків з метою привернення уваги до проблемизбереження довкілля для майбутніх поколінь.
Енергоконсервація (або більш прийняте в Україні поняття — eнергозбереженнянергозбереження) стосується зменшення споживання енергії за рахунок використання меншої кількості енергетичних послуг. Енергозбереження відрізняється від енергоефективності, яке стосується використання меншої кількості енергії за тої самої послуги. Наприклад, менше користуватись авто — заощадження енергії, а пересісти на авто з меншою витратою палива, або на електромобіль — енергоефективність. Але і енергозбереження, і енергоефективність є техніками зменшення використання енергії.
Хоч енергозбереження і зменшує споживання енергетичних послуг, його результатом може бути зростання якості довкілля, національної безпеки, та особистої фінансової безпеки. Енергозбереження знаходиться на вершині сталої енергетичної ієрархії.
І. Підготовчий етап.
1. Підготовка проекту.
2.
Визначення теми, мети і завдань проекту.
3. Створення робочих груп.
4. Розподіл доручень між учасниками проекту.
5. Обговорення та затвердження плану дій з виконання проекту.
ІІ етап. Дослідницький
1. Пошук інформації про історію розвитку енергетики та альтернативні джерела енергії.
2.Збір інформації щодо використання електроенергії вдома та в навчальному закладі.
3. Узагальнення та оформлення отриманого матеріалу.
4. Протягом впровадження проекту працює група учнів із проведення інформаційно-просвітницьких заходів: • випуск газети із проблем енергозбереження;
• виготовлення візтки– пам’ятки по впровадженню
Питання, над якими працюватимуть учні
1. Проблемні питання
1. Як організувати раціональне енергоспоживання вдома та в навчальному закладі?
2. Виявити реальні втрати електроенергії.
Навчальні питання
1. Провести аналіз фактичного стану споживання енергії в приватному будинку та в НЗ на основі даних про енергоспоживання протягом 1 року.
2. Виконати математичну обробку даних та показати інформацію графічно.
ІІІ етап. Підсумковий. Оформлення отриманих даних та визначення рекомендацій по енергозбереженню.
ІV. РОБОЧИЙ ПЛАН-ГРАФІК
Інформаційна робота – пошук, збір та опрацювання літератури з даної проблеми.
Виховна робота – організація зустрічей з громадськістю; опитування; проведення тематичних бесід, розробка виховних заходів та їх проведення.
Підсумкова робота – оформлення результатів (оформлення презентацій).
V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Ø Формування знань про енергію та енергозбереження
Ø Удосконаленняжиттєвих компетентностей учнів: інформаційної, соціально-економічної, уміння вчитися.
Ø Формування навичок дослідницької роботи.
Ø Удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати отриману інформацію.
Ø Створення ілюстративних та інформаційних матеріалів.
Ø Розробка рекомендацій щодо енергозбереження.
І ГРУПА «ІСТОРИКИ»
Під “енергетикою” розуміють комплекс різних видів енергії та технічних засобів використання її для практичних потреб людства. Енергетика і практика завжди перебували в діалектичному взаємозв'язку:
потреби практики спричиняли пошуки і розширення енергетики, збагачення енергетики зумовлювало зміст техніки і організації виробничої діяльності людства.
Шлях до загальної електрифікації проходив через безліч великих і дрібних відкриттів та винаходів. Але це був логічний і цілеспрямований шлях. Електричну енергію легко можна передавати на великі відстані і безпосередньо використовувати для найрізноманітніших цілей. Всі колишні машини і механізми вимагали “палива”, тобто джерела енергії, безпосередньо на місці: парова машина не в змозі працювати без достатньої кількості палива, вітряний млин – без вітру, водяний млин – без потоку води. А електричний двигун працює і за сотні кілометрів від джерела споживаної ним енергії.
"Світ шукає енергію" - це вислів відомого індійського ученого ніколи не звучав так актуально, як в наші дні, коли людство, не зважаючи на величезні фінансові витрати, докладає всі зусилля для пошуку нових шляхів отримання енергії
До нових форм первинної енергії в першу чергу відносяться: сонячна і геотермальна енергія, приливна,
атомна,енергія вітру і енергія хвиль.
На відміну від викопних палив ці форми енергії необмежені геологічно накопиченими запасами (якщо атомну енергію розглядати разом з термоядерною). Це означає, що їх використання і споживання не веде до неминучого вичерпання запасів.
Енергія – це енергетичний потенціал (або просто потенціал), а робота – це та частина потенціалу, яка дає корисний ефект. До цих пір за традицією ще застосовують поняття потенційної і кінетичної енергії, хоча насправді із-за величезної різноманітності видів енергії було б доцільно користуватися єдиним терміном – енергія. Таким чином, робота здійснюється в процесі перетворення одних видів енергії в інших і характеризує корисну її частину, отриману в процесі такого перетворення
Прогноз зростання потреби в енергії найчастіше пов'язують із зростанням чисельності населення Землі. Світ наповнений енергією, яка може бути використана для здійснення роботи різного характеру.
"Альтернативні джерела енергії"
Вітрова енергія. Ми живемо на дні повітряного океану, в світі вітрів. Люди давно це зрозуміли, вони постійно відчували на собі дію вітру, хоча довгий час не могли пояснити багато явищ.Величезна енергія рухомих повітряних мас. Запаси енергії
вітру більш ніж в сто разів перевищують запаси гідроенергії всіх річок планети. Вітри, що дмуть на просторах нашої країни, могли б легко задовольнити всі її потреби в електроенергії!
Чому ж екологічно чисте джерело енергії так слабо використовується?
В наші дні двигуни, що використовують вітер, покривають всього одну тисячну світових потреб в енергії.
Широкому застосуванню агрегатів для перетворення вітру в енергію в звичайних умовах поки перешкоджає їх висока собівартість. Навряд чи потрібно говорити, що за вітер платити не потрібно, проте машини, потрібні для того, щоб запрягти його в роботу, обходяться дуже дорого.
Енергія річок.
Багато тисячоліть вірно служить людині енергія води. Запаси її на Землі колосальні. Недаремно деякі учені вважають, що нашу планету правильніше було б називати не Земля, а Вода – адже близько трьох чвертей поверхні планети покрито водою. Величезним акумулятором енергії служить Світовий океан, що поглинає велику її частину, що поступає від Сонця. Тут відбуваються приливи і відливи, виникають могутні океанські течії. Народжуються могутні річки, що несуть величезні маси води в моря і океани. Зрозуміло, що людство у пошуках енергії не могло пройти мимо таких гігантських її запасів. Раніше всього люди навчилися використовувати енергію річок.
Енергія сонця.
Для стародавніх народів Сонце було богом. Своєю життєдайною силою Сонце завжди викликало у людей відчуття поклоніння і страху. Народи, тісно пов'язані з природою, чекали від нього милостивих дарів – урожаю і достатку, гарної погоди і свіжого дощу або ж кари – негоди, бур, граду. Тому в народному мистецтві ми усюди бачимо зображення Сонця: над фасадами будинків, на вишивках, в різьбленні і т.п.
Використовуючи енергію води, Сонця, вітру, грозових розрядів, надр землі, ми станем володарями екологічно чистої енергії, здамо екзамен на життя.
Розв'язання проблем використання нетрадиційних джерел енергії дасть змогу в майбутньому компенсувати нестачу електроенергії, отриманої на ТЕС і АЕС.
Заощаджуємо електроенергію вдома
Енергозбереження в побуті
(рекомендації)
Вимикати світло, якщо ніхто не знаходиться у кімнаті.
Використовувати енергоефективні лампочки. Варто встановити світлодіодні
(LED) енергозберігаючі лампочки, які не ) енергозберігаючі лампочки, які не містять шкідливих речовин.
ДБАЙ, РЕСУРСИ МАРНО НЕ ВТРАЧАЙ.
ТЕПЛО ТА СВІТЛО,
ВОДУ, ГАЗ БЕРЕЖИ ТИ
ПОВСЯКЧАС!!!
v На жаль, не всі знають, що в нашій країні електрика в нічні години (з 23-00 до 7-00) в чотири рази дешевша, ніж вдень. Тому тим, хто працює ночами або просто лягає пізно, дуже рекомендуємо встановити двотарифний лічильник.
v Візьміть в звичку вимикати за собою світло. За статистикою, близько 30% електроенергії витрачається на освітлення порожніх приміщень.
Ми закликаємо усіх вас:
«Бережіть електроенергію вдома, в
навчальному закладі, на підприємстві!»
ІІІ група "Практики"
Виховні заходи по впровадженню інформаційно-дослідницького
проекта «Енергозбереження-крок до
стійкого розвитку»
Тематична виставка малюнків в кабінеті фізики на тему: "Збережемо планету для нащадків"
Досягти позитивних результатів можливо тільки за умови
усвідомлення кожним необхідності енегро- та ресурсозбереження.
Кожна родина в змозі зменшити енерговитрати, як власні, так і державні. Для цього потрібно: Економно використовувати електроенергію (не включати зайві електроприлади).
Використовувати енергозберігаючі лампи.
«Те, що я встиг пізнати – чудове.
Сподіваюсь, таке ж чудове те,
що мені іще доведеться пізнати».
Слова Сократа