Ерік Сігел Історія одного кохання

Про матеріал

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література в загальноосвітній школі – залучення учнів до найвищих досягнень зарубіжної літератури і культури; виховання вдумливого читача, людини з розвиненим критичним мисленням, яка здатна оцінювати себе і навколишній світ. Саме такій меті можуть слугувати мультимедійні технології, які можна використовувати на різних етапах роботи з інформацією: мотиваційному, операційно-пізнавальному, контрольно-оцінювальному.

Поданий матеріал може стати хорошим помічником для викладачів зарубіжної літератури при підготовці та проведенні занять, а також рекомендований для учнів. Його.доцільно використовувати при вивченні теми «Література ХХ-ХХІ століття». Він також може стати доречним помічником при підготовці та проведенні факультативних занять із зарубіжної літератури та занять із світової культури у 9 класі.

Перегляд файлу

Тема. Ерік Вольф Сігел (1937-2010). «Історія одного кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

Мета: познайомити із життєвим та творчим шляхом американського письменника Еріка Сігела, із змістом  повісті «Історія одного кохання», прослідкувати шлях головних героїв, звернути увагу на вирішення автором основних проблем твору: життя і смерті, любові й відданості;

розвивати навички виразного читання, аналізу художнього тексту, творчі здібності учнів, вміння висловлювати свої думки;

виховувати почуття власної відповідальності за життя, любов до ближнього. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.        

Обладнання:  портрет Еріка Вольфа Сігела, мультимедійна презентація до уроку, авторський відеоролик «Реклама книги «Історія кохання», фрагменти кінофільму.

   Епіграф.    «Кохання  – це коли ні про що не шкодуєш»

                                                                                           Ерік Вольф Сігел

Хід уроку

І. Організаційний момент

Слово вчителя. Вітаю усіх на нашому уроці. Вітаю тих, хто вже встиг пережити хвилини закоханості, тих, хто ще тільки мріє про кохання, тих, хто хоче глибше розібратися в складних питаннях життя, тих, хто хоче бути щасливим. Тож починаємо. Бажаю успіху.                                                                             

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тихо звучить музика із кінофільму.

1. Учитель. Кохання – одне з найсильніших і найпрекрасніших людських почуттів. Заради нього і завдяки йому людина стає кращою, сильнішою, хоробрішою. В той же час, вона по-дитячому наївна і вразлива, іноді смішна, в якийсь час трохи божевільна, але завжди щира. Григорій Тютюнник писав: «Якщо тебе ніколи не охоплювало бажання обійняти всю землю, приласкати бродячого собаку, підняти із землі зірваний листок і поцілувати його –

значить ти ще не любив». Ви ще зовсім юні. У вас усе ще попереду: і радість

почуттів, і відчуття щастя, і гіркота розчарувань.

В усі віки усі народи оспівували кохання двох людей. А художні твори про справжнє кохання, вірність, турботу близькі нам. Ми пізнаємо в них свою історію чи свої переживання. На сторінках творів воно буває взаємним і щасливим, тихим і радісним, буває нерозділеним чи навіть трагічним.

 Пропоную провести невелику поетичну хвилинку.

2. Виразне читання учнями віршів про кохання. (Слідкувати за виразністю читання віршів та багатством інтонацій.)

(В. Симоненко «Вона прийшла…», Л. Костенко «Очима ти сказав мені: люблю…», В. Шекспір «Її очей до сонця не рівняли…», О. Пушкін «Я вас любив…».)

3. Бесіда з учнями.

- Чи схвилювали вас рядки віршів? Над чим змусили задуматись?(Так. Іноді важко просто висловити те, що у тебе на душі, описати словами свої почуття. Поети ж різних країн світу, в тому числі і українські, вміло у декількох римованих рядках вміщують історію цілого життя, філософію і мудрість не одного покоління свого народу. А слова про кохання, написані творчим пером, відображають думки тисяч і тисяч людей.)

- Чи змогли б ви назвати  ключове слово нашого уроку?

4. Учитель. Отже, на уроці ми будемо говорити про кохання. Щоб краще  зрозуміти це почуття, нам необхідно звернутись до творчості  чудового американського письменника Еріка  Сігела, твори якого стали відомими  бестселерами. А також проаналізувати  зміст  популярної на весь світ книги «Історія одного кохання».

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

ІІІ. Актуалізація  опорних знань

1. Словникова  робота.

Белетристика  фр. Belles Lettres – досл. “красне письменство») – в широкому значенні – твори художньої літератури  взагалі, у вужчому – художня проза.  Дуже часто белетристикою називають прозу, для якої характерний гострий сюжет, інтрига, несподівані повороти, що завжди приваблюють широкі кола читачів. Все частіше в сучасному літературознавстві белетристика позначає легку, жваву доступну розповідь про якусь подію чи наукову проблему, відому постать з метою їх популяризації.

Бестселер (з англ. bestseller  той, що добре продається) це дуже популярна книга, яка купується читачами краще за інші видання. Термін «бестселер» не визначає літературної якості твору, він  лише говорить про його велику популярність.

2. Слово вчителя . «Сумно, сумно, сумно…»,   сказала книга і закрилась.

А Маргарет Казінс напише: «Якби можна було зібрати усі сльози, пролиті над повістю, то утворилося б нове солоне озеро».

- Які перші ваші враження від прочитаного твору?

2. Робота з епіграфом.

- Як  ви розумієте слова епіграфа?

ІІІ. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу

1. Повідомлення учня про життєвий і творчий шлях Е. Сігела. Представлення презентації.

2. Завдання для учнів класу.

- Заповнити візитну картку письменника.

- Перевірити правильність виконаної роботи. 

3. Перегляд  авторського відеоролика «Реклама книги «Історія одного кохання».

Учитель. Книга прочитана. 

- Які почуття, думки, переконання чи сумніви виникли після ознайомлення із змістом твору?

- Чи запропонуєте ви  прочитати цю книгу своїм друзям, рідним? Чому?  

   4. Постановка проблемних запитань. 

- Чому щастя завжди коротке?

- Чи варто кохати по-справжньому? Адже велике справжнє кохання часто закінчується великою трагедією.                                                                                     

- Як жити далі після втрати коханої людини, як пережити таке горе?

- Чи є життя після смерті другої половинки, розлучення чи просто розлуки?

- Як вирішується конфлікт поколінь, драма батьківської та синової любові?

Ось головні проблеми твору, які нам сьогодні  доведеться розглянути.

5. Робота над змістом твору.

а). Відтворити послідовність подій у творі.

Переглянувши  малюнки до твору, підберіть правильно цитати до них та  відтворіть правильному послідовність подій у творі.

Перевірте, чи правильно виконали завдання.

Це завдання допоможе нам згадати зміст твору і впевнитися, що твір прочитали усі.

б). Бесіда за змістом твору.

Учитель. «Жила собі дівчина до двадцяти п’яти років і померла. Що говорять у таких випадках?»

-  Чому саме так розпочинається твір? 

- Яку історію одного кохання розповідає нам автор? (Це історія про зворушливе кохання студента, сина мільйонера, до дочки італійського емігранта. Побравшись, молодята живуть у скруті, проте вони щасливі. Здається, ніщо не може їх розлучити. Та все ж розлучає їх трагічна смерть Дженні.)

-  Назвіть головних героїв твору?

- За яких обставин познайомились наші герої ?

в). Читання в особах.

Від слів: « Дайте мені «Пізнє середньовіччя»… до слів «От вам і доказ, доказ того, що ви дурний».                                                                                                         

- Які стосунки склались між Олівером і Дженніфер спочатку? 

г). Характеристика образів головних героїв твору.

- Яким перед читачем постає Олівер?  Чим він захоплювався? (Він син мільйонера. Вважає, що перед ним відкриті всі двері. А усі дівчата в захваті від нього. Він грає в хокей. Добре навчається в Гарвардському університеті. Щиро закохується в Дженніфер.)  

- Що можна сказати про Дженніфер? Про що мріяла дівчина? (Дженніфер Кавіллері студентка Редкліффа. Вона з бідної сім'ї, живе самостійним життям, багато працює. За її власними словами вона  повний «соціальний нуль». Дженні планує їхати вчитися до коледжу  Парижа і вже отримала стипендію. Спочатку вона відноситься до роману з Олівером  як до легкого флірту, але потім любов повністю захоплює її.)

- Подумайте, чому Олівер і Дженні, знаючи, що у них різне соціальне походження, вирішили одружитися? (Тому що вони люди нового покоління, котре прагне просто до щастя. У них була віра в те, що кохання здатне подолати  будь-які перешкоди і різне соціальне походження не може стати їм на заваді.)

- Як ви вважаєте, чи щасливі Олівер і Дженніфер?

д)  Вирішення проблемних питань.

- Що ви дізнались про сімю Олівера?

- А що можна розповісти про сімю Дженні?

- Чому батьки Олівера не дали згоди на одруження молодих людей?

- Що відбулося у стосунках між батьком і сином?

- Чи правильно вчинив Олівер?

- Як ви вважаєте, чи щасливі Олівер і Дженніфер?

- Як склалося життя після весілля? (Молоді, щасливі, хоча дуже бідні. Вона працює, він продовжує навчання. З часом він закінчує навчання, отримує хорошу роботу та велику зарплату. Переїжджають до Нью-Йорка.  Задумуються про дітей. Несподівано з’ясовується, що Дженніфер хвора на лейкемію і жити їй залишилося кілька місяців.)

- Чому Дженні хотіла примирити батька і сина?

- Чи вдалося їй це зробити?

е). Павутинка дискусії.

- Велике кохання – велика трагедія.  Чи варто будо відмовлятися Дженніфер від своєї мрії, а Оліверу конфліктувати з батьками?

є). Перегляд уривку з фільму «Останні години життя Дженні».

- Як Дженніфер сприйняла свою хворобу?

- Чому вона відмовилася від своєї мрії? 

- Що для Дженніфер і Олівера означало слово кохання?  (Ця історія про звичайну пару, чиє кохання було настільки справжнім, що він заради неї пішов на конфлікт із своїми батьками, а вона заради нього відмовилась від  своєї мрії побачити Париж. Так, вона померла, вона не побачила Париж. Та чи це головне в житті?)

- А як ви розумієте слово кохання?

е). «Гроно». Створити гроно до слова  «кохання».  (Слайд )

є). Учитель. Уважний читач, прочитавши цей твір,зрозуміє, що такі історії кохання уже зустрічались у світовій літературі.  Вони лиш перенесені у наш час. Назвіть такі твори. («Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра, «Дари волхвів» О.Генрі, «Пурпурові вітрила « О.Гріна  і т.д.)

IV. Підсумки уроку

  1. Виразне читання останніх рядків твору.

Сам не знаючи чому, я повторив, що почув колись від нині мертвої красуні-дружини:

  • Кохання   це коли ні про що не шкодуєш.

А потім я зробив те, чого ніколи не робив у його присутності, а тим

більше в його обіймах. Я заплакав.

Учитель.

- Давайте ще раз звернемось до епіграфа. Чи відповідає він змісту нашого уроку? Як ви зможете тепер пояснити ці слова? (Ці слова говорила Дженніфер, а після її смерті Олівер скаже їх своєму батькові)

 

2.  Прийом «Мозковий штурм».

- Чи вірите ви у справжнє кохання?

3. Скласти сенкан до слова «кохання».  

Учитель. Ерік Сігел написав продовження цього твору. Книга називається «Історія Олівера». Я хочу, щоб ви запропонували свої версії подальшої долі героя.

V. Домашнє завдання 

Написати лист Оліверу з порадами, як жити далі після втрати коханої людини.

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
12 березня 2018
Переглядів
57105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку