Е-контент для дистанційного навчання із зарубіжної літератури (9 клас) «Гарпер Лі “Вбити пересмішника”

Про матеріал

Робота містить розробку матеріалу з теми «Гарпер Лі “Вбити пересмішника" для дистанційного навчання із зарубіжної літератури для 9 класу за новою програмою .

Перегляд файлу

Управління освіти, молоді та спорту

Лиманської  міської  ради  Донецької області

Ярівська  загальноосвітня школа  I-III ступенів

 

 

Автор учитель зарубіжної літератури 

Мартиненко Тетяна Володимирівна 

 

2018 рік 

Робота містить розробку матеріалу з теми «Гарпер Лі “Вбити пересмішника” для дистанційного навчання із зарубіжної літератури для 9  класу за новою програмою .

Основним завданням учителя літератури на сучасному етапі розвитку освіти є вироблення високої читацької та загальної культури, вміння самостійно ознайомлюватися із зразками словесного мистецтва, аналізувати зміст твору. Дуже важливо, щоб літературні твори, які пропонує навчальна програма, були цікавими, високохудожніми, сприяли самоствердженню учнів, виробленню у них високих моральних якостей . Компетентності, що формуються:

предметні – уміння розповідати біографію письменниці Гарпер Лі, історію створення роману «Убити пересмішника», вміння створювати сюжетний ланцюжок. ключові – інформаційно-цифрова компетентність (вміння черпати інформацію з інтернетресурсів); ; спілкування державною мовою (уміння пояснювати поняття, висловлювати власні думки, погляди, враження);  основні компетентності у природничих науках  і технологіях (здійснювати пошукову діяльність та вміння оформлювати результати власних досліджень) математична  компетентність ( вміння послідовно складати ланцюжок).  

Інтерактивний плакат  як електронний освітній засіб забезпечує використання різних інформаційних    каналів       сприйняття наочності,   сприяє кращому  сприйманню матеріалу, підвищенню інтересу до предмету.

 

 

 

 

Маршрутний лист

Юний друже!

Вітаю тебе! Ми живемо у складний і суперечливий час. У наші дні, з сучасними технологіями, віртуальною реальністю, комп`ютерними іграми, соціальними мережами та багатьма іншими розвагами читання книг не так популярно, як за минулих часів. Однак ніхто не стане заперечувати того факту, що книга може надавати неймовірний вплив на людей. Добре написана книга має унікальну здатність в буквальному сенсі затягувати читача в свій світ. 

Роман «Вбити пересмішника» американської письменниці Гарпер Лі, написаний у жанрі виховного роману. Твір дозволяє дорослим знову відчути себе дитиною і поглянути на світ широко відкритими, чесними, наївними очима малечі з промовистим прізвиськом Глазастик. Сюжет і персонажі засновані на спостереженнях автора за своєю сім’єю і сусідами. Роман наповнений теплом і гумором, але зачіпаються в ньому і такі серйозні теми, як насильство і расову нерівність, проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю.

Уважно познайомся з матеріалами щодо життя та творчості письменниці, а також прочитай її роман «Вбити пересмішника», який допоможе тобі змінити свідомість і перевернути твоє уявлення про суспільство і людину в ньому. Тоді ти зможеш залучитися до власних міркувань, виконати завдання та дати відповіді на цікаві запитання.  Гадаю, що зробивши це, ти збагатишся новими знаннями і  відкриєш для себе щось невідоме. 

Бажаю тобі успіху!

 

 

 

 

 

1.           Познайомся з життєвим та творчим шляхом Гарпер Лі  https://www.facebook.com/beintrend/videos/1494513247261597/

2.           Переглянь інтерактивний плакат та ролики  https://edu.glogster.com/glog/--5a9b93a431a47/2psvje1vrd7 https://www.youtube.com/watch?v=ikeYTuZ5mQY                  https://www.youtube.com/watch?v=xiiuUl7yHp4&t=1s

             Скдади «Анкету письменниці Гаспер Лі».

3.           Хто такий пересмішник? Що тобі відомо про цього птаха?

4.           Поміркуй : Що таке, на вашу думку, толерантність та справедливість? 

               Виконай  інтерактивну вправу „Чим ми схожі?” 5. Склади паспорт твору Гарпер Лі «Вбити пересмішника».

6.                 Виконай роботу з цитатним матеріалом.

7.                 Склади розповідь про героїв твору від першої особи.

8.                 Перевір себе за текстом. (Літературний диктант, тести, знайди помилку)

9.                 Якщо бажаєш, переглянь екранізацію. (Фільм «Вбити пересмішника» (режисер Роберт Малліган, автор адаптованого сценарію Альберт Хортон Фут, США,1962). 

Склади рецензію на роман Н.Г. Лі «Убити пересмішника» або  на екранізацію  за мотивами книги (обсяг рецензії – 1,0 сторінки)

10.             Компаративний аналіз картини Е.Уайєта  «Той, хто крокує бур’яном» та  роману  Гарпер Лі «Вбити пересмішника» 

Інтерактивний плакат «Гарпер Лі – геній однієї книги»

 

              Інтерактивний плакат «Гарпер Лі – геній однієї книги» сприятиме    ознайомленню із життєвим і творчим шляхом Гарпер Лі, усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв. Твір « Убити пересмішника» дає надію, що справедливість і рівність переможе над злом, яке панує зараз у суспільстві. І герої роману так чи інакше зв'язані з боротьбою за права кожної чесної людини — незалежно від кольору її шкіри — за право на спокійне життя, на працю, відпочинок. Письменниця  змальовує шлях становлення особистості, формування тих понять і уявлень, які визначають саму її сутність. Проблеми боргу, честі, справедливості, совісті, гідності, взаємодопомоги – найскладніші питання сучасності. Та ці проблеми існували   здавна. Кожне покоління намагалось їх вирішити. Якраз вони і порушені у книзі Гарпер Лі «Убити пересмішника».    

 

Посилання на інтерактивний плакат:                                       https://edu.glogster.com/glog/--5a9b93a431a47/2psvje1vrd7 Геній однієї книги

Гарпер Лі народилася 28 квітня 1926 року в Монровіллі (Алабама),  США в сім’ї юриста та домогосподарки. Була наймолодшою дитиною в родині із чотирьох дітей..

Навчалася в школі в Монровіллі, потім вступила до коледжа Гантінгтона в Монтгомері (1944-1945). Два семестри вивчала право в державному університеті Алабами (1945-1949). Один рік провела в Оксфордському університеті в Англії.

Не закінчила навчання на юридичному факультеті. Проти волі батька поїхала до Нью-Йорка. В 1950-х роках працювала в бюро авіаліній Eastern Air у Нью-

Йорку. Мріяла стати письменницею. Тут буде написаний єдиний роман, що принесе їй славу і популярність.

Гарпер Лі ніколи не була одружена, не мала дітей. Вона уникала публічності і відмовлялась давати інтерв'ю.

З самого дитинства дружила з Труменом Капоте, відомим письменником. Шкільний приятель та сусід згодом стане прототипом Діла Гарріса, персонажа книги «Убити пересмішника».

В 1966 році  президент США Ліндон Джонсон призначив Гарпер Лі національним радником у справах мистецтва.

В 2005 році Лі отримала нагороду від Публічної бібліотеки Лос-Анджелеса за досягнення в літературі. А 21 травня 2006 року - почесний ступінь в Ноттердамському університеті.

6 листопада 2006 року удостоєна вищої цивільної нагороди США, Президентської медалі Свободи, яку вручав сам Джордж Буш-молодший.

В 1960 році було видано роман «Убити пересмішника», після чого він зразу став бестселером. 1962 року цю книгу було відзначено Пулітцерівською премією.

3 лютого 2015 року Гарпер Лі оголосила, що у середині липня вийде її другий роман «Іди, вартового постав». Він є продовженням «Убити пересмішника», хоча і був написаний раніше. Майже 60 років роман чекав свого часу, щоб бути надрукованим.  Ті самі герої, тільки старші на 20 років, нарешті розкриють таємниці, які так і лишилися за лаштунками

«Пересмішника».

Останні кілька років перед смертю письменниця жила в будинку для літніх людей неподалік дому, в якому виросла.

19 лютого 2016 року померла Гарпер Лі. Поховали її у штаті Алабама.

 

 

СКЛАДИ АНКЕТУ ПИСЬМЕННИЦІ  НЕЛЛ ГАРПЕР ЛІ

 

Письменниця - 

При народженні       -

Народження

Смерть                    - 

Громадянство

Alma mater

Мова творів

Рід діяльності

Жанр -

Нагороди та премії – 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь «Анкета Гарпер Лі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто такий пересмішник? Що тобі відомо про цього птаха?

Пересмішники  (англ. Mockingbird)    — позатаксономічна група горобцеподібних птахів родини пересмішникових (Mimidae). Розповсюджені пересмішники у Південній та Північній Америці.

                                                                Вони        найбільш       відомі       своєю         звичкою

повторювати голосові сигнали інших птахів, часто дуже гучно та з частими повторами. За годину пересмішник може відтворити голоси до 55 птахів. До групи входить близько 17 видів птахів, що поділяються на 3 роди. Вони не формують монофілетичної групи: роди Mimusі Nesomimus досить споріднені, проте рід Melanotis більш відмінний, ймовірно вони являють собою базальні групи родини Mimidae.

Невеликі довгохвості птахи, звичайно з короткими закругленими крильми. Дзьоб середньої довжини, сильний, злегка загнутий донизу. Більшість видів має скромне забарвлення — сіре, коричнювате, іноді з білими плямами на крилах і темними плямами або смугами на черевній стороні тіла. Бувають і більше яскраві (наприклад, сині) птахи. Довжина тіла від 20 до 30 см. Пересмішники будують щільне чашоподібне гніздо на кущах або деревах, звичайно не нижче 1 м і не вище 6 м над землею. Будують його обоє батьків протягом 3-4 днів. У повній кладці 3-6 зеленуватих з коричнево-червоними плямами яєць. Насиджує майже винятково самиця, самець може іноді її підміняти. Тривалість насиджування — 12-14 днів. Годують пташенят обоє батьків.

 

У культурі

   Пересмішник є ключовим образом роману американської письменниці Гарпер Лі «Убити пересмішника».

 

У творі «Вбити пересмішника» переплітаються дві сюжетні лінії, а ще у ньому є дві об’єднані теми: толерантність і справедливість.

Толера́нтність (від лат. tolerantia — терпіння) — у загальному розумінні слова – ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий чинник внаслідок зниження чутливості до його впливу. На індивідуальному рівні — це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також — особливості поведінки та способу життя інших. 

Терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів, ідей, вірувань є умовою стабільності та єдності суспільств, особливо тих, які не є гомогенними ні у релігійному, ні в етнічному, ні в інших соціальних вимірах.

Справедливість — мораль та чеснота, вразливість як на суспільне добро, так і на суспільне зло. За Платоном, справедливість — це найвища чеснота, що утримує мужність, поміркованість та мудрість в повній рівновазі й гармонії («кожному своє»).

 

  Виконай  інтерактивну вправу „Чим ми

схожі?”  

Учасники сідають по колу. Ведучий вибирає одного з учасників за якоюсь реальною чи уявною схожістю зі своєю рисою та запрошує його до центра кола. Наприклад: у нас з

тобою однаковий колір волосся (ми одного зросту, любимо цукерки чи інше). Обраний звертається до учасників поділитися на групи за якоюсь ознакою чи схожістю та намалювати квітку толерантності.

 

 

Паспорт твору Гарпер Лі «Вбити пересмішника»

 

Назва твору

 

«Вбити пересмішника»

 

Автор

 

Гарпер Лі

Рік видання

1960 рік

Країна

Америка

Жанр

 

Классическая проза роман - виховання

Тема

 

важливою темою можна назвати виховання – у романі показаний справжній ідеальний батько, піднімаються складні теми расизму, нетолерантності суспільства. Неготовність людей прийняти тих, хто будь-чим відрізняється. Лицемірство, коли очевидні факти відкидаються з бажання зберегти мир звичним і зрозумілим; тема добра і зла, справедливості і несправедливості, тема людини і

 

 

суспільства, відношення між батьками і дітьми, відношення дітей до оточуючих, віра в перемогу

Проблематика

 

Центральною проблемою твору є расова ієрархія та нетерпимість

-          виховання дітей в неповній сім’ї

(батьком);

-          стосунки між братом і сестрою;

-          стосунки з іншими жителями містечка; расизм і упередження

Соціальна нерівність; проблеми родини та виховання; проблема оточення, у якому ростуть діти; дискримінація; справедливість; толерантність, тема добра і зла, справедливості і несправедливості, тема людини і суспільства,  відношення між батьками і дітьми, відношення дітей до оточуючих,

віра в перемогу

Основні ідеї

 

всі люди створені вільними і рівними в правах, незважаючи на колір шкіри, а захищати принижених і ображених справа

 

 

справжніх людей, яких не так уже й мало;

Всі ми рівні! І треба поважати бажання, спосіб життя і розуміти тих людей, які здаються дивними на перший погляд і живуть не так як ми.

Головні герої

 

Батько - адвокат Аттікус Фінч

Його діти школярі –Джем та Джін-

Луїза (Всевидько)

Ділл – товариш Джема та Джіни-

Луїзи

Том Робінсон, якого захищає в суді

Аттікус

Сусід Артур Редлі ( «Страхолюд»)

Дорослі та юні жителі містечка

 

Композиція

 

Книга складається з 31 глави і розділена на 2 частини

Елементи сюжету

 

Дві сюжетні лінії :

Перша -  навколо Артура Редлі (Страхолюда), котрий живе в розваленому будинку на одній вулиці з Фінчами і, за балачками оточуючих, являється якимсь

 

 

монстром. Діти бешкетують, всяко хочуть виманити Страхолюда . Несподівано Страхолюд відповідає їм взаємністю, даруючи їм невеличкі подарунки до тих пір, доки вони не потоваришують .

Друга – про батька Всевидька і

Джема, адвоката Аттікуса Фінче. Місцевий суддя призначає його захисником темношкірого чоловіка Тома Робінсона, якого звинуватили в згвалтуванні білої дівчини. Аттікус підозрює, що справу буде програно, але  сміливо протистоїть труднощам, в якийсь момент героїчно стаючи між своїм клієнтом і натовпом людей.

Художні особливості

 

Алегорія образу пересмішника в романі.

Пересмішник уособлює саму ідею незайманості, цнотливості, а значить, правди. Убити

пересмішника – значить вбити саму невинність.

Значення

 

Назва роману – «Убити пересмішника» – містить в собі надію на справедливе покарання негідника, що піддає сумніву цю

 

основну ідею гуманізму і демократії.

 

живу у маленькому містечку півдня. І звідки ви знаєте, хто серед ваших сусідів –  насправді, пересмішник?

J "... це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим. Це тільки свідчить, яка жалюгідна душа у людини, що так каже."

J "Юристи, певно теж були колись дітьми."

J «…більшість людей хороші, коли їх зрозумієш»;

J «…розумієш, дівчинко, це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим, це тільки свідчить, яка жалюгідна душа в людини, що так каже»;

J «…для того щоб жити по совісті з іншими людьми, я повинен жити в злагоді з власною совістю. Діяти по совісті не завжди означає погоджуватися з думкою більшості»;

J «…справжня мужність — це коли ти знаєш наперед, що не переможеш, а все одно борешся, борешся до кінця. Рідко перемагаєш, а всетаки часом перемагаєш».

 

Гарного усім дня!

 

Як писати рецензію

Рецензія  – відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.

Дуже часто рецензією  називають офіційний відгук на будь-який текст, що аналізується, оцінюється. Рецензент повинен добре розуміти зміст книги (кінофільму, вистави…), але від нього не вимагається переказу змісту прочитаного (проглянутого..,). Необхідно показувати твір, що рецензується, так, щоб стала зрозумілою його тема, ідейна спрямованість, характер героїв, зміст вчинків, їхній настрій, позиція автора. Також: потрібно відзначити художні особливості твору (вистави, фільму…), особливості його композиції, авторського стилю, вказати позитивні сторони твору, відзначити недоліки.

У рецензії використовується науковий, науково-популярний, навчальнонауковий, але найчастіше – публіцистичний, стилі мовлення.

 

Пам’ятка

1.   Прочитай твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу…), на який будеш писати рецензію. .

2.   Визнач теми, що розвиває автор твору, який ти рецензуєш.

3.   Прокоментуй назву твору.

4.   Вислови свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.

5.   Напиши, чи вважаєш ти проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєш ти точку зору автора на ці проблеми.

6.   Розкажи, в чому збігається чи не збігається твоє сприйняття предмета мовлення з авторським.

7.   Відзначи мовленнєві засоби, які складають своєрідність стилю автора.

 

 

Картину Е.Уайєта  «Той, хто крокує бур’яном»? вважають своєрідним символом американської літератури.

Спробуй  довести, що  вона - ілюстрація до життя  героїв роману  «Убити пересмішника» та її автора - американської письменниці Гарпер Лі.

Уважно подивіться на це полотно, на якому зображені  лише ноги та край  плаща людини, що йде по  цілині, де не прокладені шляхи, не оброблена місцевість. Ще нічого немає на цій землі - лише бур’ян, який вирвати буде не так-то просто. Однак людина  йде вперед. Судячи з поступу  міцних і широких ніг, ми можемо здогадатися, що  герой цієї картини, - людина впевнена й цілеспрямована, вона досягне свого попри  труднощі й небезпеки, розробить цілину, підкорить природу. Він піонер, першопроходець, ентузіаст.

 

 

Е.Уайєт «Той, хто крокує бур’яном»?

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературний диктант

1.       Де відбуваються події, описані в романі?

2.       «Майже всі люди хороші, Всевидько, коли врешті -решт зрозумієш їх».

Кому із героїв належать ці слова ?

3.       За що Аттікус поважав місіс Дюбоз?

4.       Чим захоплювалась міс Моді? 

5.       Який перший подарунок знайшли діти в дуплі дерева?

6.       Чия фотографія на конкурсі виграла 5 доларів?

7.       Що подарував Аттікус дітям на Різдво?

8.       Який твір читав Джим місіс Дюбоз?

9.       Чи були у Келпурнії свої діти?

10.   «Найвлучніший стрілок на увесь округ Мейкомба?» Про кого так говорить міс Моді?

11.   Кого в романі звати Чарльз Бейкер Харріс?

12.   Що загубив Джим під час нічних походеньок біля будинку Артура Редлі?

Відповіді

1.     Штат Алабама                              7. Духові рушниці

2.     Аттікус Фінч                               8. «Айвенго» В.Скотт

3.     За мужність                                  9. Так

4.     Квітникарство і кулінарія          10. Аттікус Фінч

5.     2 ляльки з мила                           11. Діла

6.     Діла 12. Штани

 

    Знайди правильну відповідь 

1.          Відомо, що "Вбити пересмішника" є розгорнутою главою зі спогадів Гампер Лі, яка була частиною оману:

А) Втікай, Глазастик

Б)  Дитинство Фінч 

В) Піди, постав сторожа 

2.          «Убити пересмішника» написаний в жанрі...

А) Педагогічної поеми

Б) Трилера

В) Виховного роману

3.          Яку премію отримав роман через рік після публікації?

А) Нобелівську

Б) Букерівську

 В) Пулітцерівську

4.          У який історично значущий для Америки період відбувається основна дія роману? 

А) Громадянська війна

Б) Велика депресія

В) Біржевий крах 1929 року

5.          В якому штаті відбувається дія  роману?

А) Каліфорнія

Б) Техас

В) Алабама

6.          З якого свята повертались діти, коли здійснив напад Боба Юелл?

А) День незалежності

Б) Хелловїн

В) День подяки

7.          Хто вбив Боба Юелла?

А) Аттікус

Б) Страшила Редлі

В) Джім

8.          Який американський писменник став прототипом Ділла?

А) Трумен Капоте

Б) Теодор Драйзер

В) Генрі Міллер

9.          Взірець високої моралі в романі - це...

А) Шериф Мейкоба

Б) Том Робінсон

В) Аттікус Фінч

10.     Загальний тираж роману за даними 2016-го року склав... 

А) 1 000 000 екземплярів

Б) 10 000 000 екземплярів

В) 30 000 000 екземплярів

ЗНАЙДІТЬ ПОМИЛКИ В СЮЖЕТНОМУ ЛАНЦЮЖКУ, ЗАПИШІТЬ В

ПРАВИЛЬНОМУ ВИГЛЯДІ

Діти Джем, Джіна–Луїза з батьком проживають у місті Мейкоба – Боб

Юелл та його вчинки - знайомство з Діллом –поранений Джем на руках Артура Редлі – боротьба Аттікуса  Фінча в суді за свого підзахисного - боязнь дітей хлопця Артура Редлі – діти намагаються виманити Редлі з будинку – знаки уваги Редлі - діти на стороні батька та Тома Робінсона - Боб Юелл, Мейєлла та її батько говорять неправду –смерть Тома Робінсона - суд – причина смерті  Боба Юелла за висновками щеріфа – спільний висновок – Артур Редлі супроводжує Джема додому – люди ображають  дітей Аттікуса- жалкування Джема  

 

ПРАВИЛЬНИЙ ЛАНЦЮЖОК

Діти Джем , Джіна–Луїза з батьком проживають у місті Мейкомба – знайомство з Діллом – боязнь дітей хлопця  Артура Редлі – діти намагаються виманити Редлі з будинку – знаки уваги Редлі – боротьба Аттікуса  Фінча в суді за свого підзахисного – люди ображають  дітей Аттікуса – діти на стороні батька та Тома Робінсона - Боб Юелл, Мейєлла та її батько  говорять неправду – суд – смерть Тома Робінсона  – Боб Юелл та його вчинки – поранений Джем на руках Артура Редлі – причина смерті  Боба Юелла за висновками шеріфа – спільний висновок – Артур Редлі супроводжує Джема додому – жалкування Джема

 

 

 

 

 

Використані джерела :

Література:

1.     Гарпер Лі. Вбити пересмішника. Переклад з англійської Тетяни Некряч. – Київ: «KM Publishing», 2015. – 384 с.

2.     Кузьмина. Глазастик  и другие. – Семья и школа, 1964,   №9, с. 47 Інтернет – ресурси: https://uk.wikipedia.org/wiki/Убити_пересмішника http://www.ukrcenter.com/Література/42105/Харпер-Лі/Біографія https://vsiknygy.net.ua/shcho_pochytaty/45948/ http://booksonline.com.ua/view.php?book=174465 https://www.facebook.com/beintrend/videos/1494513247261597/

 

 

pdf
Додано
12 березня 2018
Переглядів
15759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку