Ернест Сетон-Томпсон

Про матеріал
Презентація відкриває учням світ творчості канадського письменника, натураліста і художника Е. Сетона-Томпсона, призначена для ознайомлення зі змістом оповідання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ернест Сетон-Томпсон(1860-1946)Підготував: вчитель зарубіжної літератури Дейкало Петро Васильович Канадський письменник шотландського походження, художник-анімаліст, один з ідеологів і натхненників скаутського руху Уже з раннього дитинства щиро полюбив тваринний світ.1879 року закінчив Торонтський коледж мистецтв. Перший літературний твір «Життя лугового тетерева» було опубліковано 1883 року. Популярність в США і Канаді письменникові принесли збірки «Дикі тварини, як я їх знаю» (1898), «Життя тих, на кого полюють» (1901), а також 8-томний твір «Життя диких звірів» (1925-1927).

Номер слайду 2

К а н а д а

Номер слайду 3

Любов до природи. Сетон-Томпсон першим у світі написав оповідання, головними героями яких були справжні звірі і птахи. Намагався зробити усіх звірів як не близькими, то хоч відомими людям. Не будучи шанувальником міського життя, довго жив у лісах і преріях. У 1902 році він започаткував навчально-виховну програму «Життя в природі по-індіанськи», до участі в якій запросив місцевих підлітків. Його книги про тварин, а також книги про людей, які живуть серед природи, про мисливців, дітей, котрі вивчають рідну природу, мали небувалий успіх у юних та дорослих читачів.

Номер слайду 4

Картини Сетона-Томпсона

Номер слайду 5

Картини Сетона-Томпсона

Номер слайду 6

Картини Сетона - Томпсона

Номер слайду 7

Письменник - анімаліст

Номер слайду 8

Теорія літератури. Оповідання – це невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зазвичай описано один епізод із життя героя. Анімаліст (лат. animal - звір, тварина) - художник або письменник, що зображує тварин. Анімалістична література - художні твори, які зображують світ тварин і рослин.

Номер слайду 9

«Лобо – володар Курумпо» (1898)Авторські спостереження за світом природи. Робота над змістом твору Вперше опубліковано у 1898 році у збірці «Тварини, яких я знав». Оповідання є своєрідним закликом до співчуття й милосердя щодо тварин, до розуміння їхніх звичок і поведінки, до життя в гармонії та злагоді з природою. Лобо вчить людей цінувати життя, яке має сенс лише тоді, коли освітлене любов'ю до іншого. Автор закликає вчитися у природи мужності і боротьби за життя, самопожертви, сили духу. А ще — благородства і лицарства.

Номер слайду 10

Епіграф уроку Я пішов своєю особистою стежкою, не знаючи і не питаючи нікого, чи то була справді краща дорога. Я знав лише одне: це була моя дорога. Е. Сетон-Томпсон

Номер слайду 11

Вовк (Canis lupus L.) — хижий ссавець із роду пес (Canis) родини псових (Canidae), що добуває їжу самостійно активним пошуком та переслідуванням жертв.

Номер слайду 12

Вовчі закони. Як тварини соціальні – живуть сім’ями, котрі налічують від 2 до 15 представників, зазвичай – 4-8. Виводком жити простіше. Вони можуть попередити один одного про можливу небезпеку, швидше знаходять і наздоганяють здобич. Разом їм вдається вполювати велику дичину: лосів, биків та коней, з якими вовку-одинаку не впоратися. Зграя складається з тварин різного віку. Керують сильні та агресивні, а решта їм підпорядковується. Очолює зграю найсильніший характером вовк, допомагає верховодити йому подруга-вовчиця. Крім того, до ватаги належать низькорангові вовки різної статі, а також прибулі – щенята з приплоду цього року і переярки, народжені минулоріч. Лідери підтримують порядок, постійно нагадуючи своїм «підлеглим», хто головний. Усіляко демонструють свою домінантність: ричать на них, кусають, збивають із ніг. Переважно вистачає одного суворого погляду вожака або його самки, щоб присмирити інших членів зграї.- Вовки, котрі провинилися, при цьому падають на землю та крадучись утікають. Іноді на знак покори лягають на спину. Своєю поведінкою вовки засвідчують любов та повагу до ватажка, до котрого наближаються плазуючи, з притиснутими вухами та пригладженою шерстю. Статус вовка можна визначити за положенням хвоста. У вожака він високо піднятий, тоді як у їхніх «підлеглих» – опущений

Номер слайду 13

Історія створення. У 1893 році з письменником трапився випадок, який спонукав до створення оповідання. Його знайомий Фітц Рандольф запросив письменника на свою ферму в Нью-Мексіко на полювання. Там, у долині Курумпо, було розвинуте тваринництво і розвелось багато вовків. Найвідомішим ватажком зграї був величезний вовк, надзвичайно розумний і сильний. Фермер запропонував угоду: Ернест Сетон-Томпсон мав поділитися мисливським досвідом з місцевими ковбоями в обмін на шкури впольованих хижаків. Сетон-Томпсон вирішив вполювати цього звіра. Розповідь про полювання на нього стала основою сюжету оповідання.

Номер слайду 14

Словникова робота Нью-Мексіко – штат в Америці; Лобо – іспанською мовою «вовк»; Бланка – іспанською мовою «біла»; Осоружний – немилий, проклятий, ненависний; Свавільник – людина, яка діє на власний розсуд, незважаючи на думку інших; Проноза – пронира, пройда, пролаза; Звитяжець – переможець у бою.

Номер слайду 15

Вставте пропущене слово: Художник або письменник, що зображує тварин - …Сетон-Томпсон зображує тваринний світ країни …Назва місцевості Курумпо походить від назви …Мексиканці називали ватажка зграї вовків …У зграї Лобо було … підлеглих. Білу вовчицю звали …Рудий вовк відзначався нечуваною …Щодня зграя Лобо впольовувала …Загальна здобич зграї Лобо становила … добірних голів. Для розваги вовки загризали …, хоча їх не їли. Винагорода за голову Лобо сягнула … доларів. Щоб знищити Лобо, мисливець вирішив використати … і …

Номер слайду 16

Рефлексія. Як же я раніше міг (могла) не знати ………………. Я відкрив (-ла) для себе ………………. Я усвідомив (-ла) ……………………. Після цього уроку я намагатимусь ……………………Після сьогоднішнього уроку я зрозумів (-ла) ……………………Сьогодні на уроці мене найбільше вразило …………………Найбільшим відкриттям для мене було ……………………

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
14 січня
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку