У роботі представлені власні думки та міркування щодо Концепції Нової української школи. Форма викладу матеріалу - есе. Цей прозовий твір невеликого обсягутаі вільної композиції виражає індивідуальні враження й міркування з конкретного приводу.
Есе на тему «Я і Нова українська школа»
учителя навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Костянтинівської міської ради Донецької області
Оскар Уайльд говорив: «Кращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими». Тому, в першу чергу, я намагаюся на уроці створити душевну атмосферу, що даруватиме дітям гарний настрій і позитивні емоції.
Вважаю, що успіхом у професійній діяльності педагога є щаслива дитина! І це, дійсно, так. А чи замислювались ви, що саме може цьому сприяти? Подивіться, як швидко розвивається суспільство, а разом із ним світ технологій. У кожної дитини є сучасний гаджет (смартфон, планшет тощо), з котрим вона проводить увесь свій час: чи то користуючись розважальними сервісами, чи то пізнавальними. І це є її обов’язковим елементом життя. Вони нерозривні! Втрачаючи його, у дитини з’являється паніка, страх, сум. Адже саме в цьому маленькому пристрої зображено все її життя. Так навіщо марно витрачати свій час замість того, щоб робити це з користю, на уроці?
Сучасний вчитель повинен враховувати захоплення школярів. І тільки тоді буде певний результат. Саме Концепція Нової української школи дає нам змогу йти з учнем однією дорогою, яка ґрунтується на повазі до його думки, на спонуканні до активності, на заохоченні до творчості. Діяльність вчителя спрямована на розвиток і виховання дитини. Зараз слово «навчити» відходить на другий план. Отримання освіти має здійснюватися не за рахунок додаткового навантаження на учнів, а через вдосконалення форм і методів навчання, через впровадження нових освітніх технологій.
А чи помітили ви, як останнім часом діти швидко втрачають інтерес до навчання? Цікаво, чому? На мій погляд, є декілька причин. По-перше, школярі вивчають твори, що знаходяться далеко від сучасного життя, від того середовища, яке їх оточує. Тому стають для них зовсім нецікавими. По-друге, як я вище вже зазначила, в наш час просто необхідно вже впроваджувати електронне навчання. Особисто я у своїй практиці використовую на уроках інтернет-плакати, інфографіку, квести. Та найбільш улюбленою справою є створення інтерактивних вправ за допомогою сервісу LearningApps. Цікавим для дітей елементом таких завдань є QR-код, що містить посилання на вправу. QR-коди зчитуються за допомогою спеціальної програми, можна використовувати мобільні пристрої. Важливо відзначити, що правильність виконання завдань перевіряється миттєво.
Уявімо собі урок. Діти завжди втомлені, виснажені. І ось нарешті їм випала унікальна можливість відвідати сучасний урок, наповнений новітніми методами та технікою. Залишилося лише додати якийсь незвичайний, невідомий, новий елемент, щоб викликати бажання в учнів виконувати ці вправи. Для цього мені знадобиться «скринька щастя». А що дарує нам щастя навесні? Звісно, це весняні квіти. Уже прокинулися, зачаровуючи своєю ніжністю й жагою до життя. Тому, виконуючи вправи, діти будуть знаходити ключове слово «щасливий» і отримувати за це квітку. Таким чином, наприкінці уроку наша скринька буде наповнена «щастям». Школярі із захопленням виконують такі вправи. Цей вид роботи, на мою думку, є цікавим для дітей – легкий, непримусовий, в ігровій формі.
І це тільки початок шляху до Нової української школи. Цікаво, що буде далі…