19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок розвитку зв язного мовлення "Твір-оповідання за картиною на основі побаченого"

Про матеріал

Розробка для підготовки до уроків розвитку зв язного мовлення. Використані матерали містять інформацію про життя творчість художників Приазов я. В кінці розробки надано приклад можливого твору.

Перегляд файлу

Тема: Твір-оповідання за картиною на основі побаченого.

Мета: ознайомитися з творчістю маріупольського художника В. Кисиленка, засвоїти різновиди живопису, повторити відомості про типи та стилі мовлення, пригадати оповідання, особливості будови, сюжету; удосконалювати вміння аналізувати твори живопису, формувати текстотворчі вміння, удосконалювати культуру усного та писемного мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу школярів; зацікавити творами живопису, їх наповненням, викликати потяг до творчості. 

Тип уроку:  урок розвитку комунікативних умінь.

Обладнання: репродукції картин  художників, підручник, пам’ятки.

Форми і методи роботи: «Повинні знати і вміти», «Пригадайте»,  колективна робота з підручником, таблицею,  пам’яткою, «Мікрофон»,  самостійна робота, взаємоаналіз,  взаємооцінювання.

Перебіг  уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Установчо-мотиваційний етап

1. Заповнення таблиці «Повинні знати і вміти»

Знати                                                                                       Вміти

жанри живопису                                                               розрізняти їх                                   

  композиція картини                                                      «читати» її

     твір-оповідання                                                           скласти за картиною

     його   будову                                                                складати план          

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

ІV. Актуалізація опорних знань

1. «Пригадайте»

1. Оповідання?

2. Будова твору?

3. Сюжет?

4.Елементи сюжету?

V. Основний зміст роботи

1. Робота з підручником. Ознайомлення із жанрами живопису

2.»Мікрофон»

– Які є види живопису? (портрет, натюрморт, пейзаж, побутові картини, історичний живопис)

– Як ще називаються картини, у яких замальовуються морські пейзажі? (марина)

– Як називають художників, які розкривають красу моря на полотнах?(мариністи)

Учитель демонструє  репродукції картин І.К. Айвазовського,  А.П.Боголюбова,М.О. Алісова.

Слово вчителя: (фото В. Кисиленка)

 

 

 Приазов’я – багатий край, який народжує талановитих людей. Серед них Володимир Кисиленко -  художник, який оспівує красу теплого Азовського моря.  Він народився в Маріуполі у 1963 р. Потяг до творчості відчув ще з юнацьких років. Засвоював початки образотворчого мистецтва  під час навчання у школі, служби в армії, навчання у Ждановській морехідній школі, роботи  на судах Азовського  морського пароплавства. Зараз В. Кисиленко працює художником музею маріупольського  торгівельного порту.  Мабуть, тому  в його картинах  можна побачити минуле та сучасність Маріупольського порту, романтику моря.  Улюбленим жанром  Володимира є пейзаж. Його пейзажі виконані у класичній реалістичній манері. На перший погляд сюжети здаються невигадливими, але як багато в них щирості, доброти, ліризму, поезії. Перед глядачами  промайне  калейдоскоп милих серцю  кожного маріупольця куточків Приазов’я.

Захоплююча риса творчості Володимира Кисиленка – ясність і доступність художньої мови. Він знаходить ті засоби виразності, які найкраще передають відчуття гармонії та краси природи. Відвідувачі виставки робіт художника наповнюють душі  світлими, позитивними думками та емоціями.

5. Демонстрація репродукції «Пісочний замок», обговорення її змісту

 

        До якого жанру належить полотно?

  • Що в центрі уваги художника на картині?
  • Який настрій вона створює?

 

6. Робота зі схемою «Оповідання»

 

http://notatka.at.ua/_pu/4/70824861.png

 7. Робота в групах

1 група

 Назвіть відомі вам види планів. Який план буде доречний для твору-оповідання?

 Наведіть приклади формулювання пунктів плану розповіді за запропонованою картиною.

2 група

 Назвіть складові частини оповідання та схарактеризуйте їх.

 Про що йтиметься у основній частині вашої оповіді?

3 група

 Який стиль мовлення доречно буде використати у вашому творі і чому?

 Доберіть лексику, що відповідає темі твору.

 

8.Самостійна робота. Складання  твору-оповідання за  картиною                             В. Кисиленка  «Пісочний замок».

Скласти усний твір-оповідання за  картиною, дотримуючись структури оповідання.

Коментар учителя:  Головне у ваших оповіданнях – це їхня оригінальність, несхожість. У мистецтві, як і в житті, цінується насамперед неповторність, винятковість. Тому кожен повинен працювати самостійно, чим оригінальнішою, несподіванішою буде робота, тим вона цікавіша для читачів.

 

V. Контрольно-рефлексивний етап

1.Колективне та індивідуальне редагування роботи:

 взаємоперевірка й аналіз виконаних робіт;

 доопрацювання твору.

Пам’ятка для учня

«Самоперевірка і вдосконалення написаного (усно підготовленого)»

1.Чернетку варто прочитати двічі.

2.Під час першого читання звертається увага на:

 повноту викладу змісту;

 стиль тексту;

 послідовність розповіді.

3.При необхідності вносяться в текст певні зміни:

 вводяться пропущені фрагменти;

 вилучається зайве, зокрема необґрунтовані повтори;

 переставляються місцями окремі речення чи абзаци;

* усуваються відхилення від обраного стилю викладу.

4.Під час другого читання слід зосередитися на грамотності та зважити:

 чи правильно вжиті слова і побудовані речення;

 чи вдало використано засоби зв'язку між частинами тексту;

 чи немає орфографічних і пунктуаційних помилок.

5.Після усунення всіх недоліків текст переписується (усно готується) на чистовик.

 

 

 

VІ. Корекція та оцінювання знань

1. Взаємоконтроль і взаємоаналіз навчальної діяльності

2.  Коментування таблиці "Повинні знати і  вміти" (чи все заплановане вдалося зробити, чи всі завдання уроку виконані)

 

VІІ. Підсумковий етап

1. «Мікрофон»

 На якому етапі уроку найцікавіше працювати?

 Де ми витратили найбільше часу?

 Що нам заважало працювати злагоджено?

 Що треба було зробити інакше?

 

VІІІ. Домашнє завдання

1.Переписати твір до зошитів.

 

Приклад:     Коли я дивлюся на картину Володимира Кисиленка «Пісочний замок», то пензлик моєї  уяви малює яскраві спогади дитинства, коли я з мамою відпочивала у пансіонаті на березі найтеплішого та найкращого Азовського  моря.  Одного ранку ми вийшли на узбережжя, щоб помилуватися синіми хвилями та подихати морським повітрям. Поряд з нами відпочивала ще одна мама з дочкою мого віку.  Ми познайомилися та почали всі разом будувати замок з піску. За нами спостерігав якийсь незнайомий чоловік, який щось записував на аркуші паперу.  Як виявилося, це був місцевий поет, який вирішив написати декілька рядків, дивлячись на нашу творчу працю.  А ввечері ми зібралися  в альтанці та почули: «Двоє дітей та двоє мам будують біля моря пісочний вігвам…» Всі зрозуміли, що це про нас, а нам було дуже приємно стати героями маленького шедевру.

       Художник Володимир Кисиленко теж любить гуляти морським узбережжям.  Його картина  сповнена ніжних відтінків, а море передано так реалістично, що, здається, глядачі зможуть відчути теплоту Азовських хвиль, якщо торкнуться полотна. Вечоріє, сонце сідає за обрій, невідомі                             «скульптори» пішли, залишивши своє створіння на збереження морській стихії.

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку