Есе "Успішність вчителя"

Про матеріал
Друге десятиліття двадцятого століття… Світ змінився кардинально від того моменту, коли Ян Амос Коменський видав свою «Велику дидактику», але вчитель так і залишився поводирем для маленьких людей у країну знань, країну життя та мудрості. Чому в такий великий час прогресу педагог незмінно стоїть біля витоків науки?
Перегляд файлу

Що є показником успішності педагога

Друге десятиліття двадцятого століття… Світ змінився кардинально від того моменту, коли Ян Амос Коменський видав свою «Велику дидактику», але вчитель так і залишився поводирем для маленьких людей у країну знань, країну життя та мудрості. Чому в такий великий час прогресу педагог незмінно стоїть біля витоків науки? Чому так багато професій минулих століть зникли, людей замінили машини, ручна робота механізувалася, штучний інтелект керує важливими процесами у масштабах всієї планети, а навчання, виховання – і досі «ручна робота»? Можливо, тому, що успішність педагога залишає позаду усіх своїх «конкурентів»?

Які ж завдання стоять перед вчителем? Навчити учня читати, писати, рахувати, працювати з книгою, інформаційним простором, думати («Головне – навчити дітей мислити», - Б. Брехт), аналізувати, узагальнювати, критично мислити, оцінювати, творити… Виховати оригінальну особистість, свідомого громадянина, справжню людину, яка вміє любити, співчувати… Тільки якщо дитина вийде зі стін школи з такими навичками, з такими рисами, тільки тоді її наставник може почесно носити титул педагога.

Сьогодні є багато «пристроїв», які перевіряють успішність й аналізують результати діяльності педагога. Конкурси, олімпіади, екзамени, ЗНО – все це доводить плідну роботу, старання, майстерність і талант вчителя. Але, на мою думку, це не єдині показники успішності педагога. Перш за все – самовдосконалення. Якщо педагог прагне вдосконалюватись – отже, він до цього вже досяг певного рівня у своїй шкалі успішності. Це свідчить про те, що ресурси знань особистості перевищують ті вимоги, які на даний момент поставлені перед педагогом. Тоді він ставить перед собою нові цілі: чи то написати працю, чи то навчити більше учнів, чи то поглинути більше знань із джерел науки, чи то взяти участь у конкурсах, конференціях, семінарах, вебінарах (що на сьогодні є цілком зручно і ефективно).

«Учитель не може працювати наодинці, а тому він повинен піклуватися про те, щоб учителі школи збиралися разом і обговорювали ті завдання, які вони повинні провадити в життя, а також обговорювати способи виконання цих завдань», - розмірковує С. Т. Шацький. Я вважаю, що це один із найяскравіших показників успішності педагога. Адже, якщо у класі двадцять учнів, то дітей у вас двадцять плюс мама, тато і бабуся кожного. Діти – маленькі дорослі, а батьки – ваші великі діти, знайти спільну мову і з тими, і з тими буває непросто. Але якщо педагог зумів використати потенціал батьків на спільне виховання учнів – результат подвоїться, а успішність вчителя буде надзвичайно висока.

Незважаючи на те, що чимало педагогів акцентували на повній віддачі професії, життя однією педагогічною діяльністю – це не успішність. Педагог має бути всесторонньо розвиненим, сучасним, активним, приділяючи час своїй родині, своїм захопленням. Успішність вчителя полягає у раціональному розподілі свого часу. Уміння бути цікавим (а отже – різним) для учнів – складне завдання, проте саме воно так приваблює дітей, заохочує, надихає.

«Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить», -наголошував М.Форбс. Це головна аксіома успішного педагога. Навчити і виховати когось, не маючи великого бажання (а це головна ідея «сродної праці» великого українського філософа Григорія Сковороди), неможливо. Педагог і є тією бджілкою-трудівницею, яка саме й народилася для того, щоб збирати мед, а жити без цієї праці і досхочу мед їсти — то для неї «все одно, що смерть».

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку