ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та менеджменту освіти
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ
ТЕМА: «Бережи здоров’я змолоду»
студентки 3 курсу БХ18Б
природничо-географічного факультету
спеціальності Біологія та здоров’я людини, Хімія
Бакун Ірини
Кропивницький -2021
Мета:
Завдання:
Форма проведення: етична бесіда
Цільова аудиторія: 6-8 клас
Хід заходу
«Здоров’я настільки переважає всі блага життя, що воїстину здоровий злидар щасливіший за хворого короля»
Шопенгауер
Учитель: Доброго дня вам діти, доброго здоров’я! Я дуже рада нашій зустрічі. Сьогодні наша розмова – вільне спілкування. Ніхто з вас не знав про неї заздалегідь. Тому кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду чи поділитися досвідом.
Ми сьогодні поговоримо про здоровий спосіб життя , корисні та шкідливі звички. Але спочататку я б хотіла почути:
Учитель: Людство з давніх-давен усвідомило ціну здоров’я, присвячуючи цій темі мудрі думки, які слугують засобом передачі знань і досвіду старшого покоління молодшому. З розумінням цінності здоров’я і руйнівних наслідків хвороб випливає думка про необхідність дбайливого ставлення до власного здоров’я.
Багато висловів дійшло до нашого покоління від древніх лікарі філософів, вчених, дослідників, письменників, в яких стверджується верховенство здоров’я над усім іншим у житті. Вони не тільки констатують факти, а рекомендують або відкидають, застерігають або повчають, схвалюють або засуджують.
Відомий український лікар Микола Амосов сказав :«Щоб бути здоровим, потрібно власні зусилля, постійні й значні. Замінити їх не можна нічим.»
Як ви розумієте термін «звичка»? (Звички- це дії і вчинки, виконання яких стало потребою людини. Це дії, які закріпилися в нашій поведінці внаслідок багаторазового повторення.)
Якщо ви хочете виробити в собі певну звичку, то необхідно перш за все обрати звичку, яку хочеш набути і поставити це собі за мету, потім потрібно дізнатися, як правильно треба її робити і робити так щодня, доводячи до автоматизму. Вчені підрахували, що нова корисна звичка формується близько трьох місяців.
Які бувають звички? (корисні та шкідливі) (слайд 3)
Учитель: Правильно діти, давайте детально розберемо, що ж відноситься до корисних, а що до шкідливих звичок.
Корисні звички- це ті звички, що поліпшують здоров’я. Наприклад :
А які у вас є корисні звички?( учні дають відповідь)
Шкідливі звички – це ті звички, що шкодять нашому здоров’ю. Наприклад:
Шкідливі звички дезорганізовують людину, послаблюють її волю, знижують працездатність, порушують здоров’я і найстрашніше, те що вони скорочують тривалість життя, а іноді й зовсім забирають його.
Які ви маєте шкідливі звички? Які методи використовуєте для їх подолання?
Зараз пропоную вам пограти в гру « Шкідливі та корисні звички». Якщо ви бачите на екрані малюнок на якому зображена шкідлива звичка- то сидіть, а якщо корисна –необхідно встати.(слайд 6)
https://www.youtube.com/watch?v=MiNSVU3Acu0
Учитель: Рік за роком ви дорослішаєте, пізнаєте щось нове, хочете стати самостійнішими та мати авторитет перед друзями чи однолітками. Але не потрібно погоджуватися зі всим ,що кажуть товариші, щоб бути «класним». Перш за все необхідно мати свою думку та вміти відмовитися від запропонованого. І якщо вам пропонують зробити щось погане, спочатку обміркуйте наслідки, щоб не жалкувати про зроблене.
Давайте підведемо підсумки за допомогою вправи «Берег реалізованих сподівань». (Діти записують чи сподобалося їм на годині спілкування або малюють свій настрій на листочку).
Які нові знання ви отримали?
Як ці знання ви використаєте в особистому житті?
Здоров’я це життєва енергія, натхнення і задоволення від насиченого подіями життя. Це здатність ставити цілі й досягати їх, максимально реалізовувати свій потенціал. Це свобода від болю, руйнівних пристрастей, егоїзму та духовного занепаду. Тож бережіть своє здоров’я змолоду, щоб потім не жалкувати.