«Цінність людини – в її унікальності!»

Про матеріал
Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.
Перегляд файлу

Виховна година (7 клас)

Тема: «Цінність людини – в її унікальності!»

Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.

Обладнання: відеопроектор, постери-самореклами

                          Кожна людина — це неповторний світ.                              Г. Гейне

Хід заняття

Вітання  (Слайд 1)

Здрастуйте ті, хто народився взимку!

  •   Хто народився осінньої днини!
  •   Хто народився навесні!
  •   Хто народився влітку!
  •   Хто найдобріші!
  •   Хто найсильніші!
  •   Хто любить цукерки!
  •   Кому було 13 років!
  •   У кого гарний настрій!(встають по черзі ті, кого стосується вітання)

Здрастуйте всі!

Вправа «комплімент» (психологічна розминка) (Слайд 2)

А як давно кожному з вас говорили компліменти?

Тому розпочнемо урок з психологічної розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих,хто поруч,і подумати,яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.

Усі люблять компліменти,кожна людина прагне набути власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи – бажання бути оціненою як належить.

Повідомлення теми і мети (Слайд 3)

Тому тема нашої виховної години сьогодні дещо незвичайна: «Цінність людини – в її унікальності!»

Мета – довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з вас знайти в собі те, що відрізняє вас від інших.

 

Вступне слово вчителя (Слайд 4)

Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим, які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…

Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять: «Ото людина».

І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.

Притча (Слайд 5)

Ось послухайте притчу про вільну людину

Одна людина не мала, що втрачати, тож цим пишалась і вважа­ла себе вільною.

«Мені нічого утрачати, — говорила вона. —- Мені нічого втрача­ти!»

Якось вона захотіла побачити себе. Поглянувши на чисту по­верхню озера, вона дуже здивувалася, тому що вода відображала тільки небо і хмари.

«А де ж я?» — розлютилася людина.

«А тебе немає», — відповіло озеро.

 

Щоб така страшна річ не сталася з нами,ви дома мали виготовити постери-самореклами, де записали, зобразили, показали свою унікальність .Та представлятимете ви їх наприкінці уроку. Можливо, дечим доведеться доповнити.

 

 Чи знаєте ви, що особистість кожного з нас характеризується п’ятьма складовими.   (Слайд 6)

Фізичний аспект-це наше тіло:шкіра і все,що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії,наприклад, сила м’язів, витривалість, гнучкість.

Емоційний аспект - це наші почуття:гнів,любов,сум.

Соціальний аспект – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.

Розумовий аспект - це наше мислення,здатність розуміти, розмірковувати, і розв’язувати проблеми,творчість і кмітливість.

Духовний аспект – це уявлення про віру, про сенс життя, моральні цінності людини.

 

І ми у кожному з цих аспектів маємо щось своє, унікальне.

Зараз ми проведемо кілька вправ, які допоможуть вам знайти в собі задатки до якихось видів діяльності, про які раніше ви не здогадувались.

«Ріпка» (Слайд 7)

Зараз ми пошукаємо майбутніх акторів у нашому класі. Розберемо ролі. Коли чутимете згадку про свого персонажа, кажете ключову фразу і відповідний рух.

Приміром, ріпка - «оце так!», дідусь - «так, так»,бабуся - «убила б!», внучка - « Я готова», Жучка - «не зрозуміла», кішка - «краса», мишка - «пі-пі-пі, зараз витягнемо».

Посадив дідусь ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Став дідусь ріпку з землі тягти. Тягне – потягне – витягти не може.

Покликав дідусь на поміч бабусю. Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку:тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала бабуся внучку. Внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за        ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала внучка Жучку. Жучка за внучку, внучка за бабусю,бабуся за дідуся,дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала Жучка кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть — витягти не можуть.

Покликала кішка мишку. Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть — та й витягли ріпку!

 

Рима по колу (Слайд 8)

Пропоную розбудити в собі талант поета. Прошу назвати риму до слів: сонце,рік,поле, людина.

Нові застосування старим речам (Слайди 9-12)

Для чого ще може знадобитися: непрацююча лампочка, старі джинси, пластикова пляшка, старий велосипед…?

 

Впізнай однокласника

Один учень стає спиною до класу, іші однокл. вибирають, чиє імя має відгадати той учень, ставить до однокл. запитання:

  1. На яку квітку схожа ця людина?
  2. На яке дерево?
  3. На яку тварину?
  4. З яким кольором асоціюється ця людина?
  5.  Яка пора року їй найбільше підходить?
  6. Яка музика їй найбільше пасує?

 

А зараз найцікавіше - пропоную представити свої постери-самореклами, які у вас вийшли. Поділіться з нами інформацією, яка для вас є дуже цінною, а для нас надзвичайно цікавою. (Слайд 13)

 (Учні представляють свої постери. Однокласники дають запитання, обговорюють.Вчитель допомагає краще розкрити різні грані унікальності, дещо додає, підбадьорює.)

 

Відеоролик  «Ми- неповторні!»

 

Висновок: (Слайд 14)

Сьогодні ми з’ясували,наскільки особлива та унікальна природа людини. Ваша особистість є цінною перш за все тому,що не існує нікого в світі, хто б повторював вас до дрібниць Вам ніколи не знайти людини, яка мала би ті самі відбитки пальців, як і ви. Генетична інформація в ДНК ваших клітин є унікальною і неповторною. Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Shuster Ekaterina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
1265
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку