Виховна година (7 клас)
Тема: «Цінність людини – в її унікальності!»
Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.
Обладнання: відеопроектор, постери-самореклами
Кожна людина — це неповторний світ. Г. Гейне
Хід заняття
Вітання (Слайд 1)
Здрастуйте ті, хто народився взимку!
Здрастуйте всі!
Вправа «комплімент» (психологічна розминка) (Слайд 2)
А як давно кожному з вас говорили компліменти?
Тому розпочнемо урок з психологічної розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих,хто поруч,і подумати,яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.
Усі люблять компліменти,кожна людина прагне набути власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи – бажання бути оціненою як належить.
Повідомлення теми і мети (Слайд 3)
Тому тема нашої виховної години сьогодні дещо незвичайна: «Цінність людини – в її унікальності!»
Мета – довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з вас знайти в собі те, що відрізняє вас від інших.
Вступне слово вчителя (Слайд 4)
Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим, які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…
Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять: «Ото людина».
І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.
Притча (Слайд 5)
Ось послухайте притчу про вільну людину
Одна людина не мала, що втрачати, тож цим пишалась і вважала себе вільною.
«Мені нічого утрачати, — говорила вона. —- Мені нічого втрачати!»
Якось вона захотіла побачити себе. Поглянувши на чисту поверхню озера, вона дуже здивувалася, тому що вода відображала тільки небо і хмари.
«А де ж я?» — розлютилася людина.
«А тебе немає», — відповіло озеро.
Щоб така страшна річ не сталася з нами,ви дома мали виготовити постери-самореклами, де записали, зобразили, показали свою унікальність .Та представлятимете ви їх наприкінці уроку. Можливо, дечим доведеться доповнити.
Чи знаєте ви, що особистість кожного з нас характеризується п’ятьма складовими. (Слайд 6)
Фізичний аспект-це наше тіло:шкіра і все,що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії,наприклад, сила м’язів, витривалість, гнучкість.
Емоційний аспект - це наші почуття:гнів,любов,сум.
Соціальний аспект – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.
Розумовий аспект - це наше мислення,здатність розуміти, розмірковувати, і розв’язувати проблеми,творчість і кмітливість.
Духовний аспект – це уявлення про віру, про сенс життя, моральні цінності людини.
І ми у кожному з цих аспектів маємо щось своє, унікальне.
Зараз ми проведемо кілька вправ, які допоможуть вам знайти в собі задатки до якихось видів діяльності, про які раніше ви не здогадувались.
«Ріпка» (Слайд 7)
Зараз ми пошукаємо майбутніх акторів у нашому класі. Розберемо ролі. Коли чутимете згадку про свого персонажа, кажете ключову фразу і відповідний рух.
Приміром, ріпка - «оце так!», дідусь - «так, так»,бабуся - «убила б!», внучка - « Я готова», Жучка - «не зрозуміла», кішка - «краса», мишка - «пі-пі-пі, зараз витягнемо».
Посадив дідусь ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Став дідусь ріпку з землі тягти. Тягне – потягне – витягти не може.
Покликав дідусь на поміч бабусю. Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку:тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.
Покликала бабуся внучку. Внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.
Покликала внучка Жучку. Жучка за внучку, внучка за бабусю,бабуся за дідуся,дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.
Покликала Жучка кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть — витягти не можуть.
Покликала кішка мишку. Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть — та й витягли ріпку!
Рима по колу (Слайд 8)
Пропоную розбудити в собі талант поета. Прошу назвати риму до слів: сонце,рік,поле, людина.
Нові застосування старим речам (Слайди 9-12)
Для чого ще може знадобитися: непрацююча лампочка, старі джинси, пластикова пляшка, старий велосипед…?
Впізнай однокласника
Один учень стає спиною до класу, іші однокл. вибирають, чиє імя має відгадати той учень, ставить до однокл. запитання:
А зараз найцікавіше - пропоную представити свої постери-самореклами, які у вас вийшли. Поділіться з нами інформацією, яка для вас є дуже цінною, а для нас надзвичайно цікавою. (Слайд 13)
(Учні представляють свої постери. Однокласники дають запитання, обговорюють.Вчитель допомагає краще розкрити різні грані унікальності, дещо додає, підбадьорює.)
Відеоролик «Ми- неповторні!»
Висновок: (Слайд 14)
Сьогодні ми з’ясували,наскільки особлива та унікальна природа людини. Ваша особистість є цінною перш за все тому,що не існує нікого в світі, хто б повторював вас до дрібниць Вам ніколи не знайти людини, яка мала би ті самі відбитки пальців, як і ви. Генетична інформація в ДНК ваших клітин є унікальною і неповторною. Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою.