Етична бесіда у 8 класі на тему: «Якою справою мені хотілося б займатися, щоб приносити користь людям»

Про матеріал
У бесіді висвітлено вибір професії як найважливіший крок у житті кожної людини, перераховано основні шляхи вибору професії, їх переваги та недоліки. У роботі є рекомендації, дані учням для оптимального вибору ними професії у майбутньому, щоб вона відповідала їх інтересам і нахилам, а вони, в свою чергу змогли оцінити свою готовність до неї, попрацювати над собою. У фінальній частині заходу мною проведений тест серед учнів на визначення типу професій, що їм підходять.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Якою справою мені хотілося б займатися, щоб приносити користь людям»

в 8 класі

 

 

 

Студента ІV курсу, групи ФА17Б

Спеціальність: 014 Середня освіта  (Фізика)

Фізико-математичного факультету

Решетника Віталія Сергійовича

Методист з педагогіки:

к.п.н., доцент

Краснощок Інна Петрівна                 

 

                                                    

Дата практики: 03.02.2021-15.03.2021

м. Кропивницький

Мета заходу: формувати серед учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, важливість їх праці для інших людей; розкрити зв’язок між працею людей та ставленням до них; навчити аналізувати та узагальнювати.
          Завдання заходу:
          - формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії;

- розкрити здатність учнів до запропонованих професій;

- сприяти формуванню особистісних якостей учнів: цілеспрямованості, ініціативності, розсудливості;

- розвивати творчі здібності учнів, пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здатність до самоаналізу;

- сприяти професійному самовизначенню старшокласників;

- сприяти вихованню віри в себе та у свої можливості, розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети.

Форма проведення: етична бесіда.

Обладнання і наочність: актовий зал із плакатами із висловлюваннями про працю, малюнками про професію.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

1. Главник О. ЇЇ величність дитина: Психологія дитини / О. Главник // Психолог. - 2002. - №48. – С. – 10 – 12.

2. Дуткевич Т. В. Дошкільна психологія / Дуткевич Т. В. – К: Центр учбової літератури, 2012. – 324 с.

3. Павелків Р. В. Дитяча психологія / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало – К.: Академія, 2012. – 373 с.

4. Павелків Р. В. Дитяча психологія: практикум / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало. – Рівне: Волинські обереги, 2012. – 320 с.

5. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: навч. пос. / Т. І. Поніманська. – К.: Академвидав, 2011 – 456 с.

6. Струтинська Г. В. Обдарованість і творчість: орієнтири взаємодії / Г.В. Струтинська // Психологічна газета. – 2007. - №14. – С. 20- 23

Рекомендовані учням джерела інформації:

1. Струтинська Г.В. Обдарованість і творчість: орієнтири взаємодії / Г.В. Струтинська // Психологічна газета. – 2007. - №14. – С. 20 – 23.

Попередня підготовка: пошук інформації, планування.

 

Хід виховного заходу

Вступ: Професійна діяльність займає близько третини життя кожної людини. Це багато. Особливо, якщо врахувати, що ми проводимо ще одну третину свого життя уві сні. Займатися тим, що ви любите стільки часу – це щастя, яке цілком досяжне, вам просто потрібно вибрати правильну професію.

Вибір професії – це один з найважливіших і найрішучіших кроків у житті кожної людини, від якого буде залежати його подальша діяльність. Як ви розумієте, сьогодні ми поговоримо про те, як правильно зробити цей вибір.

Шляхи вибору професії:

Які способи вибору професії ви знаєте?

Метод 1 – метод проб і помилок, коли людина ходить наосліп, випробовуючи себе в різних сферах діяльності, поки не знайде єдиної професії, яка принесе йому не тільки засоби до гідного існування, а й радість від праці.

Які недоліки цього методу вибору? Це може зайняти половину людського життя.

Спосіб 2 – вибір професії своїх батьків, дідусів і прадідів.

У якому випадку можливий цей метод вибору? Так, це можливо, якщо це сімейна традиція, яка передається з покоління в покоління.

Які недоліки цього методу? Індивідуальні особливості людини не враховуються.

Чи є інший спосіб вибрати професію? Спробуйте самостійно вивести формулу успішного вибору професії (чим слід керуватися при виборі професії?).

3 метод – вивчення себе, своїх інтересів, схильностей – своїх бажань. Вивчення властивостей нервової системи, мислення, пам’яті, уваги з урахуванням стану здоров’я – їх можливостей. А також потрібно зосередитись на потребах ринку праці та вміти виділяти «+» та «-» обраної професії, щоб бути готовим до можливих труднощів.

Мине зовсім небагато часу, і вам доведеться вибрати свій трудовий шлях. І цей шлях почнеться з перехрестя з безліччю доріг. І дуже важливо, щоб ви не помилились у виборі свого шляху. Дійсно, це залежить від цього вибору: матеріальне багатство, соціальне коло, інтереси, щастя в житті, улюблена професія. Адже вибір професії – це вибір власної долі.

Що таке професія? (Відповіді учнів) Професію можна назвати видом трудової діяльності людини, що вимагає спеціальної підготовки і яка є джерелом доходу. Але професія – це не лише вид трудової діяльності людини. Це також його особлива соціальна характеристика, певна ознака людини.

На професійній основі люди поділяються на великі групи або категорії людей, зайнятих однотипною роботою. Тому вибір професії для себе означає не лише вибір роботи, а й прийняття до певної групи людей, прийняття її етичних норм і правил.

Час від часу одні професії та спеціальності стають дуже необхідними, затребуваними, престижними, інші втрачають свої посади, а треті взагалі відходять у минуле. Пропоную вам скласти списки таких професій. Для цього поділіться на групи:

- "Модні професії"

- "Забуті професії"

- "Професії, які завжди потрібні"

- "Хоробрі професії"

Орієнтовні списки професій:

Модні професії: юрист, журналіст, топ-модель, автомеханік, нафтовик, еколог, менеджер, програміст.

Забуті професії: наречений, сажотрус, кучер.

Завжди потрібні професії: лікар, учитель, двірник, будівельник, шофер (шофер), перукар, поліцейський, пекар, фермер, скотар, кухар, сантехнік.

Сміливі професії: пожежник, каскадер, підводник, пілот, космонавт, гірник, військовий, сапер, рятувальник.

У світі дуже мало речей, які ми не можемо вибрати: це наше власне тіло, країна, в якій ми народилися, наші батьки. Все інше в житті залежить від нашого вибору.

Для того, щоб правильно вибрати професію для себе, потрібно орієнтуватися у трьох речах. Спочатку визначте, якими є ваші професійні інтереси та нахили. Ми коротко називаємо їх словом "я хочу". Я хочу – це все, що мені подобається, за що лежить моє серце.

По-друге, оцінити, які ваші професійно важливі якості: стан здоров’я, кваліфікація та здібності – «я можу». Я можу – це все, що я можу зробити, відповідно до своїх можливостей.

По-третє, необхідно з’ясувати, які професії користуються попитом – «обов’язково». Це потрібно – це все, що потрібно для суспільства, країни.

У тому випадку, якщо ви зможете поєднати «я хочу», «я можу», «я повинен», тоді ваш професійний вибір буде вдалим.

Кажуть, у світі існує близько 50 тисяч професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об’єднують їх у великі типи. У Росії всі професії об'єднані в п'ять великих груп:

1. "людина - людина"

2. "людина - технологія"

3. "людина - це знакова система"

4. "людина - це художній образ"

5. "людина - це природа"

Суб'єктами професій першого типу є люди. Тому їх називали професіями типу «від людини до людини». Це: лікар, медсестра, вихователь, вчитель, продавець.

До другого типу "людина - технологія" належать професії, пов'язані зі створенням, установкою, складанням та налагодженням технічних пристроїв, ремонтом обладнання. Це: зварник, інженер, машиніст, швачка, електрик.

Тип "людина - система знаків" об'єднує професії, пов'язані з текстами, цифрами, формулами, таблицями, малюнками. Це: перекладач, бібліотекар, програміст, бухгалтер.

Тип "людина - художній образ" включає професії, пов'язані зі створенням, дизайном, моделюванням різних виробів. Це: художник, журналіст, композитор, актор, катер.

Останній тип "людина - природа" можна віднести до професій, пов'язаних з вивченням живої і неживої природи. Це: агрохімік, геолог, лісничий, овочівник, технік тваринництва, ветеринар.

А тепер давайте з’ясуємо, який тип професії вам підходить.

Студентам пропонується скласти тест для визначення типу майбутньої професії.

Можливо, тест на жарти з геометричними фігурами допоможе вам трохи зрозуміти себе. За допомогою трьох геометричних фігур – трикутника, кола, квадрата намалюйте маленьку людину, що складається з 10 елементів. Необхідно використовувати всі три типи фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи, їх потрібно викреслити, якщо їх недостатньо, відсутні, потрібно заповнити. (Діти малюють фігури) Тепер порахуйте кількість трикутників. (Школярі виконують завдання).

Тип 1: 6-8 трикутників – тип лідера, добрі вчителі. Прагнення до лідерства чітко виражене, вони добре знають людей, працюють з інформацією.

Тип 2: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, який продумує свою діяльність до дрібниць.

Тип 3: 4 трикутники. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.

4 тип: 3 трикутники – тип вченого. Раціональний, об’єктивний, легко перемикається з одного виду діяльності на інший.

Тип 5: 2 трикутники. Інтерес до мистецтва та людей. Він тонко відчуває все нове і незвичне.

6-й тип: 1 трикутник – винахідник, дизайнер, художник. Має багату уяву.

Звичайно, цей тест не відображає різноманітність ваших талантів. Але, можливо, він допоможе вам подумати про себе, про свої можливості та здібності і почне розвивати ці здібності. Зрештою, це допоможе вам вибрати свій життєвий шлях.

Хлопці, що цікавого ви дізналися сьогодні. Що залишилось у пам’яті? Про що ви можете думати?

Вибір професії – справа не одного дня. Сьогодні ми розпочали, і найкращий вибір за вами. Звичайно, ми не пам’ятали сьогодні всі галузі та професії. Я хотів би нагадати вам усім – яку професію ви б не обрали, яку спеціальність не освоїли б, завжди потрібні фахівці та професіонали своєї справи, незалежно від моди на професію чи попиту на ринку. Не керуйтесь лише престижем професій.

Тому можна сміливо обирати професію вчителя, лікаря, юриста, водія. Я знаю, що кожен із вас вже має свою найглибшу мрію, відповідно до обраного вами фаху. Головне, що ви відповідально ставитесь до обраного шляху, адже ваш правильний вибір – це запорука вашого майбутнього добробуту, адже всі ми, обираючи собі професію, обираємо долю.

Я розумію, що вам важко зробити вибір, але будьте оптимістичні, вважайте, що сьогодні вам потрібні хороші спеціалісти, майстри своєї справи. Бо лише він досяг мети, хто бореться, долає перешкоди.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання в роботі. Ким би ви стали, перш за все, ви повинні бути людьми – добрими, правдивими, працьовитими, чуйними на чуже горе.... Бо ти наше майбутнє, наша надія, будівельники прекрасного, світлого, радісного життя. Бажаю, щоб ваші мрії здійснились, щоб наша земля, прославлена вашою працею, процвітала.

Оптимальний вибір професії лежить на перетині цих трьох просторів, які слід враховувати. Правильний вибір професії дозволить повною мірою реалізувати потенціал людини, уникнути розчарувань та відсутності впевненості у собі та своєму майбутньому. Отже, немає ні зайвих професій, ні нецікавих, ні забутих. Треба пам’ятати, що кожен з них унікальний, і головне для кожної людини. Головне – правильно його вибрати! Дякую за співпрацю!

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку