виховний Захід-Тренінг у 5 класі на тему: «Дужий той, хто сам себе перемогти може»

Про матеріал
У роботі порівняно значення сили волі для людини первісно-общинного ладу та в сучасному суспільстві; ототожнення її вирішаючого значення для виживання багато тисяч років тому та для соціального значення зараз. У конспекті наведено приклад незламної сили волі дитини з великим серцем, але маленьким зростом, яка попри важку хворобу, переборовши всі труднощі, наперекір долі змогла залишитись вірною своєму головному коханню життя, а саме - музиці і досягти у цій справі небачених висот і показано, що є люди, які через страх відчуття найменшого дискомфорту, можуть відмовитися від запланованої мети або кращого життя, знаходячи відмовки та постійно оправдовуючись.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ-ТРЕНІНГУ НА ТЕМУ:

 «Дужий той, хто сам себе перемогти може»

в 5 класі

 

 

 

 

Студента ІV курсу, групи ФА17Б

Спеціальність: 014 Середня освіта  (Фізика)

Фізико-математичного факультету

Решетника Віталія Сергійовича

Методист з педагогіки:

к.п.н., доцент

Краснощок Інна Петрівна

                                        

 

                                                    

Дата практики: 03.02.2021-15.03.2021

м. Кропивницький

Мета заходу: сформувати у дітей силу почуття сили волі.

Завдання заходу:
– вчити учнів виробляти силу волі, старанність
– розвивати наполегливість;
– виховувати самодисципліну, любов до праці.
Форма проведення: тренінг.
Обладнання і наочність: інтерактивна дошка.
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:
Кулик Л. А., Берестов Н. И. Семейное воспитание, - М.: Просвящение, 1990.
Личность, семья, школа /Под редакцией Вешловского С. Г., - С-Пб., 1996.
Мухина В. С. Феноменология развития и бытия личности. – М.: МПСИ, Воронеж: НПО "МОДЭК", 1999.
Дуткевич Т.В. Дошкільна психологія / Дуткевич Т.В. – К: Центр учбової літератури, 2012. – 324 с.
Главник О. ЇЇ величність дитина: Психологія дитини / О. Главник // Психолог. - 2002. - N48. – С. – 10 – 12
Павелків Р.В. Дитяча психологія / Р.В. Павелків, О.П. Цигипало – К.: Академія, 2012. – 373с
Павелків Р.В. Дитяча психологія: практикум / Р.В. Павелків, О.П. Цигипало. – Рівне: Волинські обереги, 2012. – 320с.
Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка: навч. пос. / Т.І. Поніманська. – К.: Академвидав, 2011 – 456 с.
Струтинська Г.В. Обдарованість і творчість: орієнтири взаємодії / Г.В. Струтинська // Психологічна газета. – 2007. - №14. – С. 20 - 23

Рекомендовані учням джерела інформації:
Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 424 с.-
Попередня підготовка: пошук інформації, планування.

 

Хід виховного заходу


Примусити себе до освітньої роботи, що не дуже цікаво. Для цього потрібна ... воля, сила волі.
Отже, про що ми сьогодні будемо говорити? (діти називають тему уроку)
Які цілі ми поставимо собі зараз? (дзвонять діти).
Що таке воля?
Воля – це сила людини над собою: здатність керувати собою, регулювати свою діяльність, будувати своє життя у важких умовах.
Давайте поглянемо на історію сили волі. Для цього нам потрібно подорожувати сто тисяч років тому. Уявіть себе первісною людиною.
Ви можете собі уявити, як він страждає зайвою вагою або лежить пузатим десь у печері і каже своїй первісній дружині: «Я сьогодні не піду на полювання. Я не хочу!"
Звичайно, ні.
Багато, багато тисяч років тому сила волі була зовсім не потрібна. Людині не потрібно було приймати вольові рішення. Він не встояв перед спокусою не ходити на тренування в тренажерний зал, випити з друзями, кинути купу пампушок тощо. Йому не потрібно було зберігати спокій, коли режисер кличе його на килим.
Первісна людина хотіла просто знайти їжу, щоб не померти. Але отримати їжу було не так просто: треба було багато бігати, наздоганяючи мамонта, або витратити кілька годин на риболовлю.

Чи потрібна людині сила волі в наш час? Давайте відповімо на це питання в кінці урокової години.
Діти, що, на вашу думку, означає вираз «Навчись перемагати себе»? І я зроблю узагальнення. Підкорити себе означає дотримуватися порядку, коли навіть не дуже хочеться. Сідайте вчасно за уроки, коли вам дуже хочеться пограти з друзями. Виконайте завдання від тата чи мами, коли на комп’ютері вас чекає цікава гра. Є багато речей, яких ти ніколи не робив, але ти повинен це робити.
Ми всі, дорослі та діти, живемо в людському суспільстві і залежні від нього. Кожне суспільство має свої правила, але ніде їм не подобаються ліниві, неробочі, неробочі та неробні. Вони марні, і кожна людина повинна бути корисною для суспільства, в якому вона живе. Це порядок у людей. Уявіть, що люди, які виконували певну роботу, прийшли не відразу, бо не хотіли. Що станеться?
У будинках згасне світло, в будинок не потраплять тепло і вода, не буде продуктових магазинів та магазинів одягу, транспорт зупиниться. Як жити далі?
Отже, все залежить від людей, всі працюють разом один на одного і на все суспільство.
Погляньте на це зображення. Хто на ньому зображений? Яку користь ми отримуємо від літніх людей? Вони допомагають по господарству, у вихованні онуків, долають біль, коли вони дуже втомлюються, але не припиняють працювати. Хто тут зображений? Що ми можемо сказати про немовлят? Вони позитивно ставляться, коли посміхаються, наполягають на своєму, а коли хочуть зробити хоч якусь «шкоду», прямують до своєї мети, незважаючи на біль у колінах, який збивають при падінні.
І для того, щоб мати змогу перемогти невдачу, потрібно мати силу волі. Діти, хто знає, що таке сила волі? Сила волі – це здатність людини до самоконтролю в складних життєвих ситуаціях.
Людина може багато чого зробити, якщо хоче.
Я хотів би розповісти вам про хлопчика з надзвичайною силою волі. Це Даніл Плужников. Даніл народився 26 січня 2003 року в Адлері в сім'ї музикантів. Мама співає та грає на фортепіано, батько – на барабанах та гітарі. Не дивно, що маленька Даня, ледве навчившись говорити, вже співала всі пісні від "Бременських музикантів" до караоке.
Ясне і безхмарне небо над цією сім’єю почало вкриватися хмарами, коли Данілі було 10 місяців. Мама помітила, що син перестав рости і набирати вагу. Спочатку лікарі заспокоїли і не поділилися своїми підозрами, але незабаром поставили невтішний діагноз: у хлопчика була спондилоепіфізарна дисплазія верхніх і нижніх кінцівок. Це складне системне захворювання кісток.

Але життя тривало. А мужні батьки зробили все, що було в їх силах, щоб син отримав від цього життя все, що воно може йому дати. Данил Плужников ходить до школи. Правда, для нього був обраний метод домашнього навчання: 4 уроки з викладачами та ще 7 в Інтернеті. При цьому хлопець не вимагає ніяких потурань собі і не дозволяє собі розслабитися: він відмінник.
У Дані багато захоплень. Він любить кататися на скейтборді та спеціальному скутері, що нагадує двомісний міні-автомобіль. Також він любить малювати і пише вірші. Але головне кохання життя Дані – це музика.
Кілька разів на тиждень батьки ведуть сина до музичної школи, де він старанно вивчає вокал. Не так давно Данил Плужников почав складати інструментальну музику, вибираючи мелодію на синтезаторі.
Перші перемоги з’явилися недовго. У перший же рік уроків вокалу Дана принесла 11 нагород. Плужников регулярно відвідував різні музичні конкурси, деякі з яких проводились далеко від рідного Сочі. Зараз у молодого виконавця понад 20 медалей I ступеня та 7 нагород II ступеня. Він є переможцем 3 сезону шоу "Голос".
Ця маленька людина – лише 98 сантиметрів зросту – має величезне і ласкаве серце. Хлопчик, гідно та мужньо несучи тягар власної непростої долі, займається благодійністю. Він відвідує Московський онкологічний центр, де співає та грає на синтезаторі для найменших пацієнтів. Даніл зізнається, що ці поїздки для нього нелегкі, бо дуже страшно бачити важкохворих дітей і розуміти, що деяких з них не вдається врятувати.
Але посмішки та гарний настрій у дітей дають відчуття, що він робить добру та потрібну справу.

Не кожен з нас замислюється над тим, що поруч є люди, чиє життя - це щоденна боротьба. У них немає того, що нам здається звичайним, елементарним ... Ми не завжди цінуємо здоров’я, сім’ю, дім, мирне небо. І хтось може про це лише мріяти. І подолання стає його девізом. Ми говорили про людей, чия особистість формувалася в надзвичайно складних умовах.
Одному з них довелося боротися з важкими хворобами, іншим – з небезпечними пораненнями, третім – з впливом дисфункціонального, ворожого чи навіть кримінального середовища ... І все ж вони не здалися, знайшли в собі сили йти вперед: розвиватися, здобувати освіту, проявляти творчі здібності, досягати професійних успіхів, створювати сім’ю, допомагати іншим. Діти, вам коли-небудь доводилося проявляти силу волі? (відповіді дітей) Які компоненти волі ви думаєте? (на дошці написано слово ВОЛЯ, діти прикріплюють слова – якості волі)
Воля складається з таких якостей, як: енергія, терпіння, витримка, мужність, сила, самоконтроль, цілеспрямованість, наполегливість, незалежність, рішучість. (Лінь, страх, небажання, пихатість, гордість, заздрість, безвідповідальність).
Вправа «Популярні відмовки». Ця вправа допоможе вам усвідомити, що перед вами є вибір: або отримати те, що ви хочете від життя (для досягнення своєї мети), або постійно шукати причину своїх невдач. Кожен із вас називає по черзі причини, за якими ви не робите домашнє завдання, не миєте посуд, не прибираєте будинок, не чергуєте в класі, не робите вправи вранці, їсте чіпси, п’єте соду тощо.
На підготовленому плакаті з написом «Улюблені відмовки» кожен наклеює те, що написав на аркушах. Обговорення того, чому люди шукають причини невдач, а не прагнуть досягти мети. То чого ми досягаємо, виправдовуючись? У більшості випадків ми захищаємось від почуття дискомфорту, якщо виникає неприємна ситуація. Хто вас підніме на небо? Тільки ти сам! Хто вас скине зверху? Тільки ти! Де виковані ключі у вашій гіркій долі? Тільки в тобі! Як ви заплатите за програну битву? Тільки ти сам! Разом з дітьми ми розробляємо пам’ятку "Як можна розвинути силу волі?" Бажаю всім: Він пообіцяв – дотримайте слово!
Вмійте досягти своєї мети. Вмійте відстоювати свою точку зору. Працюйте над собою, виховуйте наполегливість, витримку, рішучість, твердість, терпіння. Незалежно від того, великі ви чи маленькі, будьте опорою в сім’ї, щоб на вас могли покластися. Будьте в курсі своїх дій та їх можливих результатів. У людині повинна бути внутрішня свідомість. Слідкуйте за тим, що робите, вчасно відріжте себе. Умійте змусити себе робити те, що важливіше. Робота в групах
Вправа "Вихід"
Спробуйте знайти вихід із таких ситуацій:
Ситуація 1. Ви вчинили проступок, розбили скло. Про це ніхто не знає. Ваші дії.
Ситуація 2. Місяць тому, на уроці, ми поговорили про правильне харчування, про небезпеку чіпсів, кола, солених горіхів та сухарів. Чи використовуєте ви їх зараз?
Ситуація 3. Ви катаєтесь на лижах, попереду більше 1 кілометра. Сила закінчується. Ми повинні перемогти. Ваші думки вголос.
Ситуація 4. Ви летите на грядці в саду, тільки розпочавши. Друзі проходять повз дорогу і запрошують поплавати в річці. Ваші дії.
Ситуація 5. Чи можете ви, пропустивши ставку, зайти босими ногами в гущавину кропиви?
Діти, чи потрібна вам сила волі в наш час? Для чого?
Перегляд мультфільму (закінчення) "Велика Нехочуха"
А тепер підведемо підсумок нашої класної години. На дошці вертикально написані слова «МОЩА ВОЛІ», навпроти кожної букви потрібно написати прикметник, що характеризує нашу подію.
Я дам кожному з вас тест "Рівень розвитку вашої сили волі"
Тест: Необхідно вибрати та позначити в таблиці знаком + або - одну з трьох відповідей 1 – так; 2 – не знаю; 3 – ні.
1. Чи можете ви закінчити розпочату роботу вчасно, якщо вам це не подобається?
2. Чи легко ви долаєте внутрішній опір, коли вам потрібно зробити щось важке, нестерпне і неприємне?
3. Коли ви опиняєтесь у конфліктній ситуації, чи можете ви об’єктивно оцінити її?
4. Якщо ви сидите на дієті, чи можете ви легко дотримуватися її?
5. Чи можете ви встати раніше, ніж зазвичай, або піти спати пізніше, якщо це не було заплановано?
6. Ви зупинитесь на місці події для дачі показань?
7. Чи швидко ви реагуєте на електронні листи?
8. Чи відміняєте ви візит до стоматолога через хворобу?
9. Чи приймеш гіркі ліки?
10. Ти людина слова?
11. Чи не боїтесь ви поїхати наодинці до незнайомого місця?
12. Чи чітко ви дотримуєтеся свого розпорядку дня?
13. Чи не можете ви вчасно повернути книгу до бібліотеки?
14. Ви відкладете виконання домашнього завдання, щоб переглянути телевізійне шоу, яке вам подобається?
15. Чи зможете ви не сваритися, незважаючи на заподіяну образу?
Підсумуйте отримані відповіді за бальною системою: «так» – 2 бали; "Не знаю" – 1 бал; "Ні" – 0 балів.
0-12 балів:
Ваша сила волі не йде добре. Ви робите те, що вам легше і цікавіше, навіть якщо це може вам якось нашкодити. Ви ставитеся до своїх обов’язків недбало. Ви егоїстичні, і це впливає на ваші вольові якості. Вам пора змінити своє ставлення до світу та оточуючих, ви отримаєте від цього лише користь.
13–21 бал:
Ваша сила волі середня. Якщо ви зустрінете перешкоду, то подолайте її, але якщо ви бачите обхідний шлях, то негайно використовуйте її. Ви робите неприємну роботу, але постійно бурчате одночасно. Ви не берете на себе зайвих обов’язків. Якщо ви хочете досягти більшого в житті, тренуйте свою волю.
22 – 30 балів:
З силою волі у вас все гаразд. Ви не боїтеся труднощів, але іноді потрібно проявити такі якості, як гнучкість, доброта, поблажливість. Це допоможе вам досягти своєї мети.
Діти, наша виховна година підійшла до кінця. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку