Етичний кодекс соціального педагога

Про матеріал

Інструкція розроблена на основі Закону України “Про освіту”, Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОНУ №127 від 3.05.99р., наказ МОНУ № 439 від 7.06.2001р. “Про внесення змін до положення про психологічну службу системи освіти України”, листа МОНУ №1/9-272 від 02.08.2001р., листа Міністерства освіти і науки України №1/9-352 від 27.08.2000р., Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ МОНУ №385 від 14.08.2000 р.).

Перегляд файлу

ЕТИЧНИЙ   КОДЕКС   СОЦІАЛЬНОГО   ПЕДАГОГА

 

І. Етичні обов’язки соціального педагога стосовно клієнтів.

 

1. Права  і прерогативи, першорядність інтересів клієнтів.

 Соціальний педагог має докласти максимум зусиль, щоб виховати і розвинути самостійність клієнта. Його основними обов’язками стосовно клієнта є:

 а) не використовувати відносини з клієнтом у власних інтересах;

б) не практикувати, сприяти або брати участь у будь-яких формах дискримінації, що основується на національності, сексуальних орієнтаціях, вікові, розумових або фізичних вадах чи яких-небудь перевагах, привілеях, персональних характеристиках; навпаки, його метою є всіма доступними засобами боротися з такою дискримінацією;

в) повинен уникати зв’язків або відносин, які завдають шкоди його клієнтам;

г) не вступати в сексуальні стосунки з клієнтами ні за яких обставин;

д) інформувати клієнтів про ризик, права та можливості, обов’язки, пов’язані для них із соціальною службою;

е) враховувати поради і консультації колег та наставників у випадку, коли вони служать інтересам справи;

є) завершити роботу з клієнтом і професійні відносини з ним, коли такі не є більше необхідними і не служать інтересам цієї людини або сім’ї;

ж) у випадку, якщо іншу особу офіційно призначено виступити на захист клієнта, мати справу з цією особою виключно в інтересах клієнта;

з) не дозволяти втягувати себе в будь-які дії, які опоганюють або зменшують громадянські або юридичні права клієнта, навіть якщо це робиться на його прохання;

и) забезпечувати активну суб’єктну позицію самого клієнта, не припускати приниження гідності особистості клієнта формами благодійної допомоги, яка йому надається.

 

2. Конфіденційність і збереження таємниці.

Співробітник соціальної служби повинен поважати таємниці клієнта і не розповсюджувати інформацію, яка стала відомою під час професійної соціальної допомоги. Він повинен:

а) використовувати конфіденційну інформацію, отриману ним від клієнта, тільки у випадку професійної необхідності;

б) повністю інформувати клієнтів про межі конфіденційності в даному випадку, а також про цілі, для яких ця інформація може використовуватися;

в) в разі необхідності забезпечувати клієнтів будь-якими офіційними записами, що їх стосуються;

г) забезпечуючи клієнта необхідними записами, дотримуватися конфіденційності іншої інформації, що зберігається у записах;

д) отримати свідому згоду клієнта, перш ніж друкувати, робити магнітофонний запис або дозволити будь-якій третій інстанції спостерігати за його роботою.

 

3. Гонорари.

Співробітник соціальної служби повинен впевнитися, що встановлені гонорари за різноманітні види соціальної допомоги справедливі, розумні, тактовні та відповідають виду здійсненої соціальної допомоги і здатності клієнта платити.

Соціальний педагог не повинен приймати цінних подарунків за виконану роботу.

 

ІІ. Етичні норми соціального педагога стосовно своїх колег.

 

1. Повага, чесність, ввічливість.

 Соціальний педагог повинен ставитися до колег з повагою, ввічливо, справедливо, з довірою, зберігаючи делікатність:

 а) ставитися до колег на основі професійних інтересів та переконань;

          б) поважати довіру колег під час професійних взаємовідносин та взаємодії;

 в) створювати та підтримувати ситуації, що полегшують колегам етичні професійно компетентні дії;

 г) під час роботи з клієнтом детально і чесно надавати відомості про кваліфікацію, точку зору, творчі знахідки колег, використовувати відповідні канали для оцінки методів роботи колег;

 д) заміщуючи колегу, діяти в інтересах репутації того, кого він заміщує;

 е) не використовувати конфлікт між колегою і керівництвом у своїх інтересах та для зміцнення своєї професійної позиції;

 є) шукати арбітраж або обєктивне песередництво, коли професійні конфлікти з колегами потребують негайного вирішення;

 ж) поважати колег, не повязаних безпосередньо зі сферою його роботи;

 з) виконуючи обовязки експерта, керівника, наставника стосовно колег, доброзичливо, спокійно і докладно доводити до їх відома умови спільної роботи і взаємовідносин;

 и) відповідаючи за оцінку дій інших педагогів, студентів, знайомити їх з цією оцінкою.

 

 2. Стосунки з клієнтами колег.

 Співробітник соціальної служби повинен поводитися з клієнтами своїх колег з увагою, вести їх справи з повною професійною віддачею:

 а) не брати на себе професійну відповідальність за клієнтів колеги без відповідного погодження з останнім;

 б) обслуговуючи клієнтів колег під час їхньої відсутності, працювати з ними так само уважно, як і з "власними".

 

ІІІ. Етичні обов’язки соціального педагога стосовно керівної організації або керівника.

 

 Співробітник  соціальної служби повинен суворо дотримуватися своїх обов’язків, встановлених керівною організацією:

 а) працювати над вдосконаленням, коректуванням політики своєї організа-ції, підвищенням ефективності та  дієвості її служб;

 б) використовувати ресурси керівної організації дуже уважно і тільки за такими потребами, для яких ці ресурси розраховані.

 

ІV. Етичні обов’язки соціального педагога перед своєю професією.

 

1. Захист чистоти, недоторканості професії.

 Соціальний педагог повинен підтримувати і підвищувати значущість, етику, знання та цілі своєї професії:

 а) захищати і підсилювати чистоту своєї професії, бути відповідальним і активним в дискусіях з удосконалення професії;

 б) вживати заходів за допомогою відповідних каналів проти неетичної поведінки будь-кого зі своїх колег;

 в) попереджувати некваліфіковану та заборонену практику соціальної роботи;

 г) не припускати під час реклами своєї компетентності, кваліфікації  тих послуг та  результатів, яких не може бути досягнуто.

 

 2. Робота в мікрорайоні.

 Соціальний педагог повинен всіляко допомагати людям, інформуючи і роблячи соціальні служби доступними для населення мікрорайону: вкладати свій час, професійний досвід та знання в діяльність, яка сприяє шанобливому ставленню до корисності, чистоти і компетентності у своїй  професії.

 

 3. Розвиток знань.

 Соціальний педагог повинен нести повну відповідальність за розвиток і повне використання своїх професійних знань:

 а) спиратися у своїй практичній діяльності на професійні знання;

 б) критично їх аналізувати та оцінювати, цікавитися новими знаннями, що стосуються його професії;

 в) робити свої внески у розвиток знань з галузі системи служб соціальної допомоги населенню, ділитися досвідом, знаннями.

 

V. Етичні обов’язки соціального педагога перед суспільством.

 

 Співробітник соціальної служби повинен сприяти розвитку суспільства:

 а) діяти таким чином, щоб виключити несправедливість стосовно будь-якої людини чи групи на основі національного походження, політичних чи релігійних переконань, сексуальних орієнтацій, віку, шлюбного статусу, психічних або фізичних вад, а також виключити переваги та привілеї для окремих категорій на-селення;

 б) розширювати особистісні можливості усіх людей, різних сімей, з особливою увагою ставлячись до неповноцінних груп та осіб;

 в) створювати умови для підтримки поваги до різноманітних культур, які складають суспільство;

 г) сприяти створенню відповідних служб у разі виникнення необхідності в суспільстві;

 д) наполягати на змінах у політиці і законодавстві з метою покращення соціальних умов життя та підтримки соціальної справедливості;

 е) підтримувати участь громадськості у формуванні соціальної політики і розвитку активної діяльності усіх соціальних інститутів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
4943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку