Дізнайтеся, чи добре учні засвоїли навчальний матеріал, чи їм подобаються ваші методи роботи на уроці! Допоможуть у цьому цікаві рефлексійні вправи і методики.
Рефлексійна вправа «Долонька»Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання. Великий палець — «Мій настрій», вказівний палець — «Що цікавого я вивчив сьогодні?», середній — «Що було важко? Які я мав труднощі?», безіменний — «Мені не сподобалося сьогодні», мізинець — «Що б я хотів ще вивчити? Що мені було б цікаво?»
Перед кожним учнем на парті – велика і маленька квіточки (ромашки). Оберіть собі таку квітку, яка відповідатиме вашій активності на уроці, вашій старанності і уважності. А тепер домалюйте квіточці ротик, підніміть і покажіть мені: Посмішка – сподобався урок; куточки ротика вниз – не сподобався урок, пряма лінія – не визначився.
Рефлексивне коло. Цю методику доцільно використовувати в кінці уроку. Діти стають в коло, а вчитель задає питання, які він хоче дослідити: розкажіть про свій емоційний стан під час уроку і в його кінці; що нового ви дізналися, чого навчилися? які причини цього? як ви оцінюєте свою участь на уроці?Кожен говорить по черзі.
П - позиція. О - обгрунтування. П - приклад С - судження. Кожна з цих позицій –це відповідне речення: П -“Я вважаю, що…”,О -“Тому що…”,П -“Я можу довести це на прикладі…”, С -“Виходячи з цього, я роблю висновокпро те, що…”.(Цей спосіб рефлексії ще допомагає працювати над культурою мовлення).