Етика . 6 клас НУШ. тема "добро і зло, людяність, справедливість та моральний вибір"

Про матеріал
Презентація по матеріалу другого уроку предмета "Етика" в 6 класі НУШ на тему "добро і зло, людяність, справедливість та моральний вибір" за підручником Олександр Мартинюк, Ольга Гісем «Етика» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти, Київ, видавничий дім «Ранок», 2023 Створено відповідно до модельної навчальної програми «Етика. 5—6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О. І., Ремех Т. О., Кришмарел В. Ю.) (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 р. № 140)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОБРО І ЗЛО, ЛЮДЯНІСТЬ,СПРАВЕДЛИВІСТЬ ТА МОРАЛЬНИЙ ВИБІР

Номер слайду 2

ВИСЛОВІТЬ ВЛАСНУ ДУМКУ 1. Який зміст ви вкладаєте в слова «добро» і «зло»? 2. Як ви визначаєте що-небудь як добро або зло? 3. Якими кольорами ви зобразили б добро і зло? 4. У чому, на вашу думку, має полягати людяність? 5. Що ви вважаєте справедливим, а що — несправедливим? Чому?

Номер слайду 3

ДОБРО І ЗЛОКожен із вас чув слова «добро», «зло», «добрий» і «поганий». Для людини вони є двома основними показниками оцінки подій і явищ, визначення своєї поведінки та ставлення до інших. Кожна людина має своє уявлення про добро і зло . Проте існує певна спільна моральна основа, сформована тисячолітнім досвідом існування людської спільноти, на яку спираються.

Номер слайду 4

ДОБРО — ТЕРМІН, ЯКИМ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ ПОЗИТИВНІ МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ. ЗЛО — ТЕРМІН, ЯКИМ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ НЕГАТИВНІ МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

За допомогою понять «добро» і «зло» можна пояснити, чому людина чинить так або інакше, дати оцінку цим вчинкам і їхнім результатам. Добро — це те, що добре, корисне й потрібне людині, із чим пов’язані її надії та сподівання, уявлення про успішний розвиток, свободу та щастя. Воно найчастіше виступає як головна мета діяльності людей, ідеал, якого прагнуть досягти. Відомий європейський християнський мислитель ХІІІ ст. Тома Аквінський писав, що добро — це те, чого всі собі бажають. Ці на перший погляд прості слова визначають основний зміст добра. Протилежністю добру завжди виступає зло.

Номер слайду 7

ЩОДЕННИЙ ВИБІР У ЖИТТІ ЛЮДИНИЩодня людина багато разів робить вибір. Якийсь вибір не такий вирішальний, як інші (наприклад, зображений вибір між більш і менш корисною їжею), але кінцевий результат щоденного вибору може бути вражаючим. Уявіть, який вплив на здоров’я матиме щоденне вживання самих тільки солодощів!

Номер слайду 8

Питання?1. Наведіть приклади ситуацій із повсякденного життя, коли вам доводиться робити вибір між добрим і поганим. 2. Чим ви керуєтесь, здійснюючи цей вибір? 3. Чи завжди ви задоволені результатом свого вибору? Чому?

Номер слайду 9

Зло завжди має негативний зміст. Це те, що засуджують люди, що стає причиною лиха й страждань. Люди завжди намагалися боротися зі злом, шукали шляхи для його подолання. Зло нерозривно пов’язане з добром. Зло в уявленні людей завжди було тим, що необхідно подолати відповідно до принципів добра. Розрізняти добро і зло та діяти відповідно до цього дуже вважливо для людини. У різних життєвих ситуаціях вона самостійно робить вибір між цими двома орієнтирами для її вчинків, а потім бачить наслідки свого вибору.

Номер слайду 10

ЛЮДЯНІСТЬСкладовою моральності людини, якій притаманні уявлення про добро і зло, виступає людяність . Німецький мислитель XVIІI — початку XIX ст. Іммануїл Кант вважав, що вона полягає в «здатності брати участь у долі інших людей».

Номер слайду 11

Людяність передбачає ставлення людини до інших з любов’ю, розумінням і співчуттям тоді, коли вони потребують цього. В основі людяності лежать такі моральні цінності, як доброта, поблажливість, благородство, уміння прощати, милосердя, здатність жертвувати собою заради інших тощо. Людяність є практичним проявом гуманізму. Гуманізм (від латин. humanus — людяний) — система поглядів, що визначає ставлення до будь-якої людини як до унікальної особистості

Номер слайду 12

Людяність прищеплюється з раннього дитинства в сім’ї та близькому оточенні. Дорослі своїми прикла - дами демонструють дитині людяне ставлення до інших. У світі, що нас оточує, можна знайти чимало при - кладів прояву людяності. Це бажання поступитися осо - бистими інтересами заради інших, пожертвувати грошей на допомогу хворим, донорство (добровільна здача), матеріальна допомога та моральна підтримка тих, хто її потребує, прощення тих, хто образив, участь у благо - дійних заходах, волонтерство (безкорислива допомога) тощо. Перелік проявів людяності може бути набагато більшим. Головне — розуміти необхідність людяності в нашому житті, і проявляти її у відповідних ситуаціях.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

СПРАВЕДЛИВІСТЬНеобхідною передумовою успішного розвитку стосунків між людьми є наявність у них стійких уявлень про справедливість і несправедливість. Уявлення про справедливість дозволяють оцінювати дії людини, відносини, вчинки, події тощо. Відповідно їх визначають як справедливі або несправедливі. Для того щоб ця оцінка була якомога більш правдивою та неупередженою, людина повинна засвоїти основні мо - ральні цінності свого суспільства. Справедливість є однією з важливих якостей люди - ни як моральної істоти в її ставленні до інших людей. Від уявлення людини про справедливе і несправедливе значною мірою залежить, якими будуть її відносини з іншими. Людина, яка ставиться до інших, порушую - чи поширені уявлення про справедливість, не зможе повноцінно розвивати відносини з ними. Справедливою вважають високоморальну людину, що здатна піднятися над власними інтересами. Вона спирається у своїх вчинках на загальнолюдські чесноти, зокрема чесність і порядність. Несправедлива людина у своїй діяльності не вміє чинити сумлінно та слушно. Коли вона чогось прагне досягти, то швидко забуває про чесність, хитрує та керується лише особистими інтересами й міркуваннями про свою вигоду. Справедливість — правильне, неупереджене ставлення до кого-небудь або чого-небудь, що відповідає морально-етичним нормам. Несправедливість — неправильне, упереджене ставлення до кого- небудь або чого-небудь, що не відповідає морально-етичним нормам.

Номер слайду 15

ПРОАНАЛІЗУЙТЕ НАВЕДЕНІ ІЛЮСТРАЦІЇ ТА ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ: Чим відрізняються ці зображення? На якому з них всі глядачі можуть спостерігати за грою? Завдяки чому? Де, на вашу думку, зображена рівність а де - справедливість? Поясніть свою думку.

Номер слайду 16

МОРАЛЬНИЙ ВИБІРІнколи в житті людини трапляються ситуації, коли вона свідомо й вільно обирає певний варіант поведінки, що відображає її моральний вибір . Так, під час надзвичайної ситуації людина може здійснювати вибір між тим, щоб залишитися осторонь і не піддавати ризику власне життя, і тим, щоб урятувати іншу людину або тварину, при цьому наражаючи себе на небезпеку. Отже, моральний вибір відображає прийняття людиною рішення зробити певну моральну дію та відповідний вчинок, спрямований на здійснення цього. Варто звернути увагу, що моральним вважається лише той вибір, коли людина керується моральними мотивами, орієнтуючись на найвищі загальнолюдські цінності. Моральний вибір — це можливість особистості вибирати спосіб поведінки в певній ситуації. Він залежить від моральних настанов людини.

Номер слайду 17

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПідготуйте й презентуйте короткі повідомлення за однією з тем (на вибір): 1) як розрізнити добрі та злі вчинки; 2) у чому полягає сутність справедливості; 3) людяність і її прояви

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Шигалевський Владислав Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гармаш Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Затинацька Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Осипова Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додав(-ла)
Приходько Вика
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Презентації
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
8 вересня 2023
Переглядів
11360
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку