Конспект етнографічної гри-заняття
для дітей старшого дошкільного віку
з теми
«Гнися, лозо вербовая»
Тематичний блок: «Дерева України»
Підготувала вихователь Валентина Заболотня
Мета: вдосконалювати навички лазіння по канату довільним способом та приставним кроком по підвісній гімнастичній драбині; розвивати рухові якості: швидкість, загальну витривалість, гнучкість,силу; привчати дітей свідомо ставитися до досягнення чіткості у виконанні фізичних вправ; викликати позитивні емоції, радість; виховувати інтерес до систематичного виконання фізичних вправ, почуття дружби.
Обладнання: м'ячі для передавання, великі надувні м'ячі (за кількістю дітей), канати, підвісні драбини.
Хід заняття
Ранок настав, сонечко підняв - тертя долоньок.
Гей, братику, розбуди сусіда:
- Вставай, Велетню! потирання великого пальця.
- Вставай, Вказівко! потирання вказівного пальця.
- Вставай, Середнячок! потирання середнього пальця.
- Вставай, Безіменчику! потирання безіменного пальця.
- Вставай, Мізинчику-манюньчику! потирання мізинця.
(Рухи одночасно всіма пальцями — легкі стрясання.)
Вихователь. Усі пальчики прокинулись і широко розкинулися.
(Руки підняти вгору, пальці розставити в сторони.) На кого ми тепер схожі?
Наші руки — то гілочки, пальчики — листочки, наш тулуб — то міцні
стовбури дерев. Гілочки тягнуться до сонця. Сонечко дарує тепло, посилає деревцям ласку. Наші ноги — то міцне коріння, що вбирає сили землі. Повіяв вітер, він гойдає гілочки дерев. Вони стають міцні й гнучкі, як вербова лоза.
Комплекс вправ.
1. "Вербовий місточок". Діти приймають упор на руки перед собою, ноги витягнуті назад із високим підняттям таза. Почергове підлізання під місточок, що утворили інші діти. Вправу виконують у парах.
2. «Місточок вигнувся в інший бік". В. п. — сидячи, упор руками позаду, ноги витягнуті вперед, назустріч один одному. Піднімання тулуба.
3. «Живий місточок». Діти лежать на спинках (животиках) поруч.
4. "Повіяв вітер, прикотив м'ячик. Він покотився по місточку". Попарне передавання м'яча з рук у руки.
5. « Вітер подув сильніше, маленький м'ячик перетворився на великий. М'ячики знялися від пориву вітру і покотилися». Естафета: стрибки на великих надувних м'ячах.
6."Вербичкам стало сумно без м'ячиків, і вони вирішили їх відшукати». Ходьба з доланням перешкод.
7. "Вербові лозинки міцніли, набиралися гнучкості, сили, і зараз ми це побачимо». Виконання вправ із основних рухів: 1. Місток гімнастичний.
2. Гімнастичне колесо. 3. Перекид через голову.
8. «А от як вербові лозинки тягнуться до сонечка". Лазіння по канату; лазіння по підвісній гімнастичній драбині.
9. "Лозинки стрункі, гнучкі". Вправа « Стійка на голові»
Вихователь:. Попрацювали на славу, час і відпочити. ( Заспокійливі вправи за змістом розповіді або вірша про вербу.)
Вихователь: Працюючи, ми зігрілися, розважились і цілком забули, що за вікном весна. Верба відцвіла. Люди відсвяткували вербну неділю. Давайте пограє гру «Вербова лоза». Діти вибирають ведучого, він бере у руки гілочку і доганяє дітей. Легенько постукує їх по спині.