Контрольна робота № 5
«Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.»
Варіант I
I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)
1.Проце необоротних змін у будові та функціях живих істот протягом їхнього історичного існування, який відбувається на всіх рівнях організації живого, - це
а) еволюція в) онтогенез
б) філогенез г) панміксія
2.Чинником,що не належить до елементарних чинників еволюції, є
а) дрейф генів в) ізоляція
б) популяційні хвилі г) природний добір
3.Розвиток ознак відмінності в особин одного виду унаслідок пристосування до різних умов середовища, це
а) монофілія в) дивергенція
б) конвергенція г) паралелізм
4.Грифільні кісточки у коней, лусочки на кореневищах рослин, залишок третьої повіки у людини, очі у протеїв і кротів, - це
а) гомологічні органи в) рудименти
б) аналогічні органи г) атавізми
5. Період, який називають періодом риб –
а) ордових в) девон
б) силур г) кембрій
6. Еукаріоти виникли в ері
а) архейській в) мезозойській
б) протерозойській г) палеозойській
II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)
7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Обгрунтуйте світоглядні та наукові погляди на походження життя.
(1,5 бали)
8.Приведіть у відповідність приклади взаємодії генів в генотипі :( 1 бал)
1) комплементарність а) червоне забарвлення у жука-сонечка
2) епістаз б) жовто-чорний колір осоподібних мух
3) полімерія в) зимове забарвлення у зайців
4) плейотропія г) метелик-каліма, подібний до листка
9. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Назвіть роль бактерій у природі та житті людини. (1,5 бали)
III рівень (Максимальна кількість балів – 2)
10. Обгрунтуйте, які особливості будови, життєдіяльності та еволюції рослин.
Контрольна робота № 5
«Еволюція органічного світу. Біорізноманіття.»
Варіант IІ
I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)
1.Уперше термін «еволюція» у біології використав у 1762 році
а) Ч. Дарвін в) Ж.-Б. Ламарк
б) Ш. Боне г) К. Ліней
2. Основою формування порід і сортів за Ч. Дарвіном є
а) природний добір в) боротьба за існування
б) штучний добір г) панкмісія
3. Ласт тюленя і кінцівка крота, листок яблуні та колючка кактуса, кореневище пирію і бульби картоплі, - це органи
а) гомологічні в) рудименти
б) аналогічні г) атавізми
4. Подібності чи відмінності в процесах життєдіяльності особин одного чи різних видів – це критерій
а) географічний в) екологічний
б) морфологічний г) фізіологічний
5. Гіпотези походження життя, які базуються на тому, що живі істоти виникли з неживої матерії, називають
а) абіогенетичними в) метафізичними
б) біогенетичними г) креаціоністичними
6. Ера в геологічній історії Землі, яка була найтривалішою
а) архейська в) мезозойська
б) протерозойська г) палеозойська
II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)
7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Назвіть які основні події відносяться до біологічної еволюції життя.(1,5 бали)
8.Приведіть у відповідність приклади взаємодії генів в генотипі :( 1 бал)
1) гомологія а) кінцівки крота і ведмедя
2) аналогія б) смугастість у поросят і домашніх свиней
3) рудименти в) вуса у суниць і цибулина цибулі
4) атавізми г) залишок третьої повіки у людини
9. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Які ви знаєте особливості еволюції та основні групи тварин? (1,5 бали)
III рівень (Максимальна кількість балів – 2)
10. Опишіть основні етапи еволюції людини.