За допомогою цієї презентації можно провести цікавий урок з українознавства
Уривок із твору «Маруся» Г. Квітко – Основ’яненко «Сорочка на ній біленька, тоненька, сама пряла i пишні рукава сама вишивала червоними нитками. Плахта на ній картацька, червчата (Червчатий – пофарбований у червоне.), ще материнська – придана; тепер вже таких не роблять. I яких – то цвiтiв, там не було? Запаска шовкова, марева; каламайковий пояс, та як пiдпережеться, так рукою i обхватиш, – ще ж то не дуже i стягнеться. Хусточка у пояса мережована i з вишитими орлами, i, ляхівка з-під плахти тож вимережована й з китичками; панчішки сині, суконці, i червонi черевички».
Гра «Так» чи «ні»1. Основою укрнаїнського національного костюму була сорочка? 2. Жінки похилого віку могли одягати вінок? 3. За костюмом можно було визначити сімейне становище жінки?4. Еволюцію костюму, а саме зміна тканини (перехід від домотканого на фабричне полотно) могли собі дозволити заможні люди? 5. За кольором плахти не можна було з’ясувати вік господарки?
Домашнє завдання: Знати й розуміти поняття, «еволюція», «народний костюм», «Жінка - берегиня» (4-6 балів). Добдрати прислів’я і приказки, в яких зустрічається костюм українського народу (7-9 балів). Творче завдання: Розфарбувати Українську сорочку (відповідно до моди нашого регіону) (10 -12 балів).