"Фактурне оздоблення поверхонь"

Про матеріал
Урок піготовлений для молодих спеціалістів -майстрів виробничого навчання, з ціллю вивчення проведення уроків в ПТНЗ будівельних професій.
Перегляд файлу

                                      ТЕМА УРОКУ

    ФАКТУРНЕ ОЗДОБЛЕННЯ ПОВЕРХОНЬ

Мета уроку:

навчальна мета: відпрацювати уміння, та розвивати професійні навики

в учнів і навчити їх правильно виконувати різні види фактурного оздоблення поверхонь.

розвивальна мета: вчити постійному творчому та естетичному  пошуку нових методів оздоблення поверхонь.

виховна мета: виховувати творче відношення до праці, економне, бережливе відношення до будівельних матеріалів.

Тип уроку: комбінований .

Вид уроку: урок-вправи з словесним поясненням.

Дидактичне забезпечення уроку: план уроку, плакати, інструкційні карти, кросворд, картки-завдання.

Матеріальне забезпечення уроку: інструменти, матеріали, пристосування.

Місце проведення уроку: навчальна майстерня.

Література: Остапченко Т.Є. «Технологія опоряджувальних робіт»,

Нікуліна А.С., Засланська С.Г.,  Ничкало Н.Г ., Томашенко В.В., Паньков Д.В., Яценко Л.В. «Малярні роботи»

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ: прийняття рапорту від чергового, огляд зовнішнього  вигляду учнів, перевірка готовності  робочих місць учнів до початку уроку.   

презентацияІІ. ВСТУПНИЙ  ІНСТРУКТАЖ

1.Мотиваційно - цільова частина уроку:

- повідомити тему уроку;

- повідомити мету уроку.

2. Актуалізація знань учнів :

-  усне опитування попереднього  матеріалу: 

 

Повторення матеріалу уроку з предмету

th.jpgспецтехнології та матеріалознавства,

розв’язування кросворду, використання карток-завдань. Врахування відповідей на оцінку.

         Пояснення матеріалу уроку

Особистий  показ  прийомів фактурного оздоблення поверхонь з   ретельним  поясненням:

Існують такі види фактурного оздоблення: очерет, корзинка, гребінець, круги, під камінь, хвилі, дископодібне оздоблення.

Для оздоблення поверхонь  фактурою використовують  такі  інструменти:  махові щітки,  макловиці, гребінці, металеві та пластмасові шпателя, паралонові  губки, шпателя, валики.

Оздоблення поверхонь  фактурою виконують по свіжоскладеній  шпаклівці.

Для прикладу розглянемо оздоблення поверхонь дископодібною фактурою..

На даному етапі використовуємо пластмасовий шпатель.

Розпочинаємо  нанесення фактури з нижньої частини стіни. Пластмасовий  шпатель повертаємо на пів – оберта  вправо і отримуємо перший рисунок; потім переставивши  шпатель  по горизонталі його повертають на пів –оберта вліво і отримують другий рисунок, який частково перекриває перший. Виконавши перший горизонтальний ряд рисунків, накладають другий  сумістивши  рисунок вліво на половину його діаметра.

Після виконання фактури поверхню фарбуємо, офактурена поверхня повинна добре висохнути.

Відшліфовуємо, підчищаємо фарбуємо корпусними або лесувальними складами. Фарбують поверхню тонким шаром за допомогою широкої щітки  або пістолета-фарборозпилювача. Після цього з усіх випуклих частин рисунка  паралоновою  губкою знімають залишок фарби.

Усі  насичені  фарбою заглиблення утворюють тіні, що сприяє  виявленню фактури.

 

 Для отримання глянцевої поверхні  шар фарби  додатково покривають олійним  меблевим  лаком.

Техніка безпеки при  оздобленні   поверхонь.                                         

При підготовці різних видів поверхонь для підмощування, використовується інвентарне обладнання: столики, драбини-стремянки, вежі, дзвінкі риштування, люльки.

При роботі всередині приміщень, особливо при шпаклюванні, шліфуванні, ґрунтуванні; при роботі сучасними матеріалами, слід забезпечити природну або штучну вентиляцію, яка особливо необхідна при шліфуванні та ґрунтуванні поверхні.

Фарбові склади, шпаклівки, ґрунтовки слід готувати лише в спеціальних колірних майстернях, оснащених відповідним обладнанням і доброю вентиляцією.

При роботі з сучасними матеріалами потрібно обов’язково одягати запобіжні окуляри, гумові рукавиці. При попаданні розчину в очі потрібно ретельно

промити чистою водою і обробити.

При відсутності діючої вентиляції використовуються фільтруючі респіратори.

Для захисту рук необхідно використовувати захисні пасти, креми.

Основне призначення спецодягу – захистити робітника від шкідливих і забруднених речовин. Для спецодягу застосовують щільні, гладкі не ворсові тканини

Всі інструменти справні: ручки в інструментах гладенькі без загострень, відповідають всім нормативам і вимогам.

 

 Знайомлю з інструкційними картами, роз’яснюю як ними користуватися.

 

 

 

 

Закріплення  матеріалу  уроку.

1. Які інструменти  застосовують для  нанесення фактури?

2. Які  інструменти використовують для нанесення дископодібної фактури?.

3. Практичне  самостійне нанесення  шпаклівки на поверхню.

 4.Самостійно виконати нанесення дископодібної фактури.

 

             Розподілення учнів по робочих місцях.

 

ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1.Обхід з ціллю організації робочих місць та перевірки справності риштувань та інструменту при оздобленні фактурою.

2.Обхід з ціллю перевірки правильного нанесення шпаклівки на поверхню.

3.Обхід з ціллю виправлення помилок при нанесенні першого ряду дископодібної фактури.

4.Обхід з ціллю перевірки завдання та виставлення оцінок.

 

           Прибирання робочих місць

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Глибокий аналіз проведеного уроку, об’явлення  досягнення мети уроку, об’явлення оцінок, приклади успішної роботи кращих ланок, учнів.

Характеризую роботу кожного учня, звертаю увагу на техніку безпеки.

Звертаю увагу на допущені типові помилки і дефекти в роботі  при виконанні вправ. Завдаю додаткові запитання.

clipdonbooks_copy4t                

           Видаю домашнє завдання

           Майстер в/н. Симоненко М. Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0_ac7ed_f1eb1fbe_XL

 

 

                                  ТЕМА:

№ п/п

  Інструменти , обладнання             

            Порядок виконання вправ

1.

 

        Риштування:       

         столики 

           Інструменти:

       валики, щітки, шпателя                                                    пластмасові, металеві,

     щітки махові

 

        Нанесення шпаклівки

        Повертання шпателя на 90*

       Наступний етап повертання шпателя

       Перекривання першого шару

2.

                        Ескіз

    Інструктивні   вказівки,  пояснення

 

SAM_0576

 

Розпочинаємо  нанесення веєроподібної фактури з нижньої частини стіни.     

  Пластмасовий  шпатель повертаємо на

півоберта вправо і отримуємо перший рисунок; потім переставивши  шпатель  по горизонталі його повертають на півоберта вліво і отримують другий рисунок, який частково перекриває перший.

  Виконавши перший горизонтальний ряд рисунків, накладають другий  сумістивши  рисунок вліво на половину його діаметра.

          Оздоблення  поверхонь  фактурою

 

 

 

 

                                                    

 

                РОЗВ'ЯЖИ    КРОСВОРД----------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      По вертикалі:

      1.Вид фактурного оздоблення (корзинка)

      По горизонталі:

      2.Інструмент для фактурного оздоблення (валик)

      3.Вид фарби для пофарбування фактури (корпусний)

      4.Вид фактурного оздоблення (очерет)

      5.Один з видів фактурного оздоблення (завиток)

      6.Мінеральний наповнювач у шпаклювальному складі (ангідрит)

     7.Назва малюнку нанесеного валиком (лінкруст)

     8.Оздоблення поверхонь під (камінь)

shkolnye_kartinki_0     9.Інструмент для виконання  веєроподібної фактури(шпатель)

 

                                      Бажаємо успіхів в навчанні !

 

                     Матеріали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        грунт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Інструменти

 

      

 

 

                 для нанесення шпаклівки

 

 

 

 

 

 

 

             для виконання фактури

 

 

 

 

               для пофарбування фактури

 

 

 

 

 

 

                Фото              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Журнал «Професійна освіта» №2. 2010р.
  2. ОстапенкоТ.Є. «Технологія опоряджувальних робіт». Київ «Вища освіта». 2003р.
  3. Методичні рекомендації «На допомогу майстру в/н». 1994р.
  4. Нікуліна А.С. «Малярні роботи». Підручник для професійно-технічних навчальних закладів, у трьох частинах – Київ: «Вікторія», 2006р. 
  5. Карапузов Є.К., Соха В.Г., ОстапенкоТ.Є. «Матеріали і технології в сучасному будівництві». Київ. «Вища освіта». 2005р.
  6. Суржаненко А.О., Шепелєв О.М. «Малярні і штукатурні роботи». Видавництво «Будівельник» Київ 1971р.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грищук Вікторія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
929
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку