28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

«Фантастичний світ. Колективна робота. Аплікація в техніці пластилінопластики»

Про матеріал

На уроці діти у ігровій формі навчалися самостійному і творчому відображенню власних уявлень про мешканців моря за допомогою техніки «пластилінопластики»;навчилися створювати образи морських мешканців, ознайомившись з новою технікою ліплення (з інноваційною художньою технікою образотворчого мистецтва); розвивали дрібну моторику та синхронізували рухи; розвивали образне сприйняття, творчу уяву, почуття композиції.

Перегляд файлу

Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1.

 

 

 

 

Урок з трудового навчання

у 2 класі за темою:

«Фантастичний світ. 

Колективна робота.

Аплікація в техніці пластилінопластики»

 

                               Вчитель початкових класів:                           Адамчук В.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014 р.

 

 

Дата: 19.11. 2014 р.

Предмет.  Трудове навчання.

Клас: 2-А

Школа.  Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1.

Тема. Фантастичний світ. Колективна робота. Аплікація в техніці пластилінопластики.
Мета.

  • Продовжувати навчати дітей самостійному і творчому відображенню власних уявлень про мешканців моря за допомогою техніки «пластилінопластики»;
  • навчити технологічному процесу малювання пластиліном; створювати образи морських мешканців, ознайомившись з новою технікою ліплення (з інноваційною художньою технікою образотворчого мистецтва);
  • розвивати дрібну моторику та синхронізувати рухи; розвивати образне сприйняття, творчу уяву, почуття композиції;
  • виховувати інтерес до пізнання природи, вмінню співчувати, прагненню прийти на допомогу в біді іншому, бути небайдужими до чужого горя .

Обладнання.  Класна дошка оформлена  картинками морських мешканців, презентація уроку, відео «Морський світ», відео масовка «Автобус колесами»,  панно морського дна на двох ватманах, музичний супровід, картка для успішної роботи на уроці;

кожному учню на парті: картонний шаблон із зворотної сторони двосторонній скотч, вологі серветки, пластилін, дощечка для пластиліну, технологічна картка, клейонка (церата), стеки, коробочка для інструментів.

Тип уроку: комбінований 

Хід роботи

І. Організаційний момент. 


Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

З добром на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

Чемно, діти, привітайтеся

І до мене розвертайтеся.

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.

(для підтримки протягом уроку)

У мене гарний настрій, дуже.

Посміхнись і ти, мій друже!

 

 Зранку я чогось не в дусі,

 Звеселіть, бо зажурюся!

 


Діти, до нас на урок завітала морська жителька  і просить  допомоги. Хто це?

1. Відгадування загадки.

На морському дні  живу         

У кораловім палаці,

Завдяки хвосту пливу,

Маю руки, маю пальці.

Мій татусь – морський володар,

Тут справжнісінький господар.

Мене бояться всі рибалки,

Бо зовуся я …(русалка).

          Зла чарівниця зачаклувала всіх мешканців морського царства і перетворила їх на невидимих істот. Русалонька благає про допомогу. Ну, як діти, допоможемо!

2. Відгадування загадки.

Вмощуйтесь зручніше і відправляємося у подорож  на…

Що за чудо – довгий дім,

Пасажири є у нім,

Все взуття його з резини,

А харчується бензином. (Автобус)

3. Масовка «Автобус колесами жу-жу-жу» (Відео)

Вчитель: Вмостилися зручно на своїх місцях? Рушаймо!

                  Автобус колесами

1 .Автобус колесами –жу-жу-жу, жу-жу-жу,жу-жу-жу

Автобус колесами жу-жу-жу цілий день.

2. А двірники в автобусі шусть-шусть-шусть, шусть- шусть-шусть, шусть-шусть-шусть,

А двірники в автобусі шусть-шусть0шусть цілий день.

3. А двері вправно пис-пис-пис,пис-пис-пис,пис-пис-пис,

А двері вправно пис-пис-пис цілий день.

4. Водій сигналить бі-бі-бі, бі-бі-бі, бі-бі-бі,

Водій сигналить бі-бі-бі цілий день.

5. А  трубою дим пах-пах-пах, пах-пах-пах,пах-пах-пах,

А дим трубою пах-пах-пах цілий день.

6. А гроші в касу клінь-клінь-клінь, клінь-клінь-клінь, клінь-клінь-клінь,

А гроші в касу клінь-клінь-клінь цілий день.

7. Малятко плаче ве-ве-ве,ве-ве-ве,ве-ве-ве.

Малятко плаче ве-ве-ве цілий день.

8. А люди йому ш-ш-ш,ш-ш-ш,ш-ш-ш,

А люди йому ш-ш-ш цілий день.

9. А мама сину ля-ля-ля,ля-ля-ля,ля-ля-ля,

А мама сину ля-ля-ля цілий день.

4. Психогімнастика

Вчитель:  Ось ми приїхали на чудовий берег моря. Прижмурте очі, темно…, тепло…, тихо… Прислухайтеся до самих себе, до свого серця. Відчуйте, я тепло всередині. Наче маленьке сонечко зігріває, дарує відчуття радості та спокою.

     Морське повітря гладить нам щоки, волосся, очі. Яскраве сонечко всміхається і посилає свої жаркі промені (очі піднімаємо вгору, опускаємо вниз). Галасують летять за кораблем чайки (кругове рух очима), вказують шлях до острова (часто моргаємо очима).

       За допомогою чарівниці-уяви кожен з нас перетвориться на маленьку рибку і пірне у теплі, ласкаві хвилі моря.

5. Відеосупровід «Морський підводний світ»

Вчитель: Сміливіше, всі разом!

Отож, починається наша фантастична мандрівка по морських глибинах. 
Аби на дні в безпеці жити, 
Потрібно знати, з ким дружити, 
Кого тут можна не боятись, 
Ну, а кого – остерігатись. 

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення  теми та  мети уроку. 
Вчитель: (розкриває класну дошку, по центрі на двох ватманах морське дно) Безумовно, морське дно – це красиве, неповторне, дивовижне місце, повне цікавинок і таємниць. Хоча разом з тим і досить небезпечне. Тож не варто ловити гав, Ну все, давайте, вдихнімо на повні груди, затамуйте подих і мандруймо   підводним світом. 

      Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти колективне панно «Фантастичний світ». Кожна дитина свою роботу розмістить на цьому чудовому морському дні, тим самим допоможе Аріель врятувати її підводний світ. Ви повинні уважно слухати пояснення, бути старанними, адже ми вчимося творити добро – допомагати в біді іншим, не бути байдужими до чужого горя.

ІІІ. Актуалізація знань, умінь та навичок

1. Повідомлення дітей. Словникова робота (стека, пластилін, глина).

А для того, що в кожного робота вийшла якнайкраще нам необхідні такі знання:

Артем. Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та іншими м’якими матеріалами; дерев’яна, кістяна чи металева паличка із розширеними у вигляді лопатки кінцями.

Міша. Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліплювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаванням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різнокольоровим.

Доповнення вчителем.

ІV. Аналіз зразка.

Вчитель показує зразок. Аналізує послідовність виконання роботи, способи малювання пластиліном.

Вчитель: Художнє малю­вання пластиліном. Його наносять мазками на картон. Для різання пластиліну і нанесення ним на основу застосовується стека.

       Перевага пластилінових картин полягає в можливості зображення опуклих барельєфним деталей, що створюють особливу зорову реальність виконуваних художніх робіт. Площинне зображення пластиліном подібно живопису олійними фарбами, але наноситься пластичний матеріал стеками або розмазується по картонній основі пальцями рук маленьких кульок пластиліну різного кольору. Ручний спосіб нанесення пластиліну більш ефективний, тому що зігрітий пальцями матеріал рівно під тиском з'єднується з основою.

       Можна зробити поверхню картини дещо шорсткува­тою. Для цього на поверхню наносять рельєфні точки, штрихи, смужки, зиґзаґи або якісь фігурні лінії. Працю­вати можна не тільки пальцями рук, але й стеками.

Додаткова інформація (Поверхня мазків із пластиліну може виглядати по-різному. Щоб зробити її гладкою і блискучою, потрібно попередньо змочувати пальці у воді. Але робити це слід злегка, щоб картонна основа в жодному разі не розмок­нула.)

 

 

 

V. Фізкультхвилинка


Море хвилюється раз.

Пестить водичка всіх нас.

Море хвилюється два.

Руки в воді й голова.

Море хвилюється три.

Носик закрий, повітря вдихни.

В світ підводний пірни.


VІ. Планування трудового процесу (аналіз технологічної картки)

Повторення послідовності виконання роботи

Для успішної роботи на уроці необхідно (вивішую на дошку):

  • правильно організувати робоче місце;
  • перевірити наявність матеріалів для роботи: пластилін, стеки, шаблони, вологі серветки, клейонка (церата), дощечка;
  • осмислити та  відтворити самостійно послідовність виконання роботи;
  • під час практичної роботи не витрачати час на балачки, зосереджено працювати

Технологічна картка

1. Візьми шаблон рибки. Поклади його перед собою на дощечку.

2. Обери кольори  пластиліну для роботи.

3. Відірви шматок пластиліну.  Добре розімни його.

4.  Скачай кульку й придави  її  до картону. Починай роботу з верхньої частини, щоб виключити торкання долоні з покритими ділянками.

5. Розмаж кульку по картоній основі пальчиками рук або за допомогою стеки.

6. Стекою відсікай надлишки.

7. Зроби рельєфний малюнок стеками хвостика і плавців рибки.

8. Після роботи протри руки серветкою, а на перерві вимий їх теплою водою з милом.

9. Прикріпи свою роботу на колективне панно «Фантастичний світ».

10. Прибери робоче місце.

VІІ. Гімнастика для очей

VІІІ. Проведення технологічних процесів (практична робота).

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І, ким він стане, ніхто ще не знає,—

Можливо медузою, крабом чи зіркою,

Морським коником чи рибкою.

Ви потрудіться діти, будь ласка,—

Наступить диво, оживе наша казка!

 

VІІ. Аналіз готових виробів та їх оцінка.

На дні 
Льоша. Тиша та спокій    Іра.  Тут у зеленій     Валерія. В морі є леви 
У морі на дні…                Безодні, завжди            Морські, їжаки… 
З мулу капуста                 Рибки всілякі                Можна зустріти 
Морська, пророста…      Красиві живуть,            Тут навіть кита… 
На неймовірній                Плавають зграйки         Дно – гарне місце. 
Такій глибині                   Туди та сюди,               Туди залюбки 
Зліва та справа –              Воду солону                 Сам я спустився б, 
Повсюди вода!                Потрішечки п’ють.        Якби… не вода… 

VІІІ. Прибирання робочих місць.

ІХ. Підсумок уроку. 

Х. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\2 клас\Трудове навчання\Пластилін\Фантастичний світ\Мій урок\36420538.gif

 

 

E:\2 клас\Трудове навчання\Пластилін\Фантастичний світ\шаблони рибок\72233532_5_2.gifE:\2 клас\Трудове навчання\Пластилін\Фантастичний світ\шаблони рибок\72233532_5_2.gif

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку