Фестиваль «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують»

Про матеріал
Фестиваль «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують» у 2022 році
Перегляд файлу

Савельєва Аліна Євгенівна

вчителька початкових класів та інформатики

комунального закладу

«Харківська спеціалізована школа №33

Харківської міської ради Харківської області»

 

Система застосування дистанційних вправ із використанням інтерактивних технологій навчання, як засіб удосконалення навичок користування мережевим етикетом, безпечним Інтернетом та протидією тролінгу серед учнів початкової школи.

 

Останні роки звичні нам речі, зокрема зустрічі, спілкування, переходять в онлайн. Пов’язані з пандемією обмеження зробили ще більш затребуваним інтернет та інші можливості цифрового простору. Це змушує прискорити вироблення рішень із забезпечення прав людини, в тому числі прав дитини, про які йтиме мова далі, в цифровому середовищі. Сфера освіти, що була доступною через онлайн-курси, навчальні матеріали, книги, тепер переносить у цифровий простір і формальне шкільне навчання. А ще участь і вираження поглядів, де цифрове середовище пропонує максимум можливостей. Але в он-лайн переходять й інші, менш приємні речі. Загрози приватності, ризики насильства, експлуатації та дискримінації. Ба більше, характерні традиційні загрози в цифровому середовищі видозмінюються та набувають інших форм. Завдяки Інтернету діти шукають необхідну інформацію для занять, завантажують музику та фільми, переглядають пошту, спілкуються з іншими користувачами Інтернету. Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості. Актуальність досвіду полягає у тому, що діти засвоюють нові цифрові технології та вчаться вільно орієнтуватися в інформаційному просторі. Вони виявляють підвищену зацікавленість усім новим, найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища. Тому увага батьків до Інтернет-безпеки дітей є дуже важливою. Діти не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, що містить Інтернет-простір. На сьогоднішній день понад 60% дітей щодня розмовляють в Інтернет-чатах. Троє з чотирьох дітей, що працюють в режимі он-лайн, готові поділитися приватною інформацією про себе і свою сім'ю в обмін на товари і послуги. А кожна п'ята дитина щорічно стає мішенню тролінгу. Доступність Інтернет-ресурсів для неповнолітніх диктує підвищені вимоги до якості, достовірності та безпеки інформації, що міститься в Мережі. Метою досвіду є практично презентувати систему дистанційних вправ із використанням інтерактивних технологій щодо профілактики роботи у мережі Інтернет, протидії тролінгу, удосконалення навичок мережевого етикету учнів початкової школи.

Предмет досвіду – система дистанційних вправ із використанням інтерактивних технологій навчання у мережі Інтернет.

Методи досвіду: анкетування, спостереження, впровадження навчальних ігор під час занять, розробка практичного матеріалу.

Практична реалізація досвіду: приклади практичного використання дистанційних інтерактивних ігор у Інтернет середовищі. Світова громадськість приділяє особливу увагу питанням безпеки дітей, що відносяться до найбільш вразливої категорії користувачів Інтернету. Міжнародні організації, уряди країн, різні структури створюють і підтримують програми, спрямовані на навчання грамотного і безпечного використання Інтернету дітьми. C:\Users\User\Pictures\Уроки\08.02.2021\-6-728.jpgПротягом січня-лютого 2021 року у ЗССО №33 проведено анкетування серед учнів початкової школи віком від 8 до 10 років, щодо діяльності у мережі Інтернет, у анкетуванні брало участь 100 респондентів, результати анкетування представлені діаграмою. Як Видно з діаграми, що 52% учнів більшість часу проводять у соціальних мережах.  Які ж існують ризики он-лайн спілкування у мережі Інтернет для дітей? (кібер-булінг, віруси, кібер-грумінг). Тому на уроках інформатики застосовуємо інтерактивні технології навчання із застосуванням дистанційних ігор які знайомлять учнів початкової школи з правилами безпечної роботи в Інтернеті, діти вчаться працювати з незнайомою інформацією, аналізувати її, удосконалюють навички мережевого етикету, відпрацьовують алгоритм протидії тролінгу у Інтернет середовищі.  У контексті нашого дослідження варто зазначити, що серед вчених немає одностайної думки щодо класифікації інтерактивних технологій. Але цінними для нашої роботи є класифікація, запропонована                   О. Пометун   і Л. Пироженко. Пропонуємо систему дистанційних вправ із використанням інтерактивних технологій навчання у мережі Інтернет на уроках інформатики в умовах Нової української школи:

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\Уроки\08.02.2021\Новый рисунок.bmp

Одним із перспективних напрямів формування                  інформаційно- комунікаційної компетенції учнів початкової школи на уроках інформатики  є технологія освітнього Веб-квеста (Веб Quests). Під квестом (англ. Quest – подорож, мандрівка) розуміють комп’ютерну гру, в якій гравець має досягти певної мети, використовуючи власні знання і досвід, а також спілкуючись з учасниками квеста. Веб-квест – це гра і навчання. Передусім гарний Веб-квест зробить процес навчання набагато цікавішим і для учня, і для вчителя.

Під час освітнього процесу на уроках інформатики застосовуємо  інтерактивну дошку за допомогою якої беремо участь в он-лайн конкурсах та іграх, олімпіадах «Безпечний Інтернет», вони сприяють попередженню загроз користування Інтернетом, поглибленню знань про безпечний Інтернет; розвивають уважність, спостережливість, мовленнєві навички, пам'ять, етичне спілкування у мережі Інтернет.

   Система застосування дистанційних вправ із використанням інтерактивних технологій навчання має певні переваги, так протягом трьох років учні початкової школи  значно підвищили свій рівень користування безпечним Інтернетом та досягли відповідних результатів у різноманітних                             он-лайн конкурсах, іграх, олімпіадах, як видно з діаграми. Результати роботи підтверджуються дипломами учнів різного рівня.

 

 

 

 

 

Протягом 2020-2021 навчального року пройдено курси:

Результати розповсюдження власного передового педагогічного досвіду відбулось під час проведення  практичного семінару для вчителів інформатики ЗЗСО Московського району у 2019 році.

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

1. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник.                 З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с.

2.«Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі» : матеріали науково-практичної конференції молодих учених (15-16 травня 2019 р.)/ за ред. Н. О. Пономарьової, О. А. Жерновникової. Х. : Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019. 270 с.

3. Андрієвська В. М., Білоусова Л. І. Інноваційні застосування ІКТ в освітній практиці початкової школи: навчально-методичний посібник для студентів факультету початкового навчання. Х: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018.                        82 с.

4. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня / учениці: Інформатична освітня галузь.

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку