Final lesson on the topic "Sport"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Спорт у нашому житті" для 7 класу за підручником Карп'к О.Д.
Перегляд файлу

Subject: Sport

Subtopic: “Sport in Our Life”

                 Aim:

- практична: активізувати лексичний матеріал; вживати лексичні одиниці у мовленні; навчати правильній вимові, розвивати комунікативні здібності учнів; удосконалювати вміння сприймати текст на слух та розуміти зміст почутого; перевірити рівень розуміння прочитаного; удосконалювати навички діалогічного мовлення учнів; розвивати вміння працювати в групах; продовжити формувати вміння працювати з проектом;

- освітня: систематизувати знання учнів про спорт, його види, значення у житті кожного; узагальнити граматичний матеріал;

- розвиваюча: розвивати пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення учнів, мовну здогадку; розвивати творчі здібності; розвивати вміння узагальнювати і робити висновки;

-  виховна: виховувати усвідомлення важливості заняття спортом як складової здорового способу життя; виховувати сумлінне ставлення до навчання, виховувати  почуття взаємодопомоги та спільної роботи в групах.

          Materials: роздатковий матеріал,  ілюстрації, ноутбук, аудіозаписи та відеозаписи,  картки-завдання, макети колесо для граматичної гри, матеріали для фонетичної та лексичної розминки, матеріали для проведення проектної роботи.

 

                                                    Хід уроку

 

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

 Introduction. Warming-up.

1. Greeting.

-Good morning, pupils! Nice to see you today! I hope you are well today.

What about your mood today?

- It’s fine/ Everything is OK/ Normal.

- I propose to describe your mood with some emogies in Zoom. Show us your mood, please.

Учні обирають смайлик, що відповідає їх настрою у застосунку Zoom.

T. Everybody has a good mood so we can start.

 

2. Повідомлення теми та мети уроку.

          Aim. Оголошення теми,

    Look  and  arrange the letters in the right order and you’ll get the topic of our lesson “ ROPST”. You are quite right! It’s sport. The topic of our lesson is “Sport in Our Life”. (slide 1)

Objectives. Оголошення мети та цілей уроку.

T: Our objectives are…

Speak about popular sports, games, famous sportsmen.

Practice sport lexical material in speaking and listening.

Organize group work.

Revise grammar material;                                                                                                             

Try to understand as much as possible information during the lesson. (slide 2)

 

3. The motto of our lesson Девіз уроку.

   T.  The moto of our lesson is

I like riding by bicycle

I'm fond of playing chess

My friend is good at judo

We are keen as you can guess

The proverb reads for everybody

"A sound minds in a sound body" (slide 3)

 

T. I see most of you are full of energy and I'm sure you do sports and

eager to work on the topic "Sport in our life.

Актуалізація опорних знань. Мовна розминка.

Answer the questions:

-What kinds of sport do you know?

-What is your favourite sport?

-Do you do any sport?

-Dо you prefer going in for sport or watching it on TV?

-What kinds of sport are popular in Ukraine?

-What national English sports do you know?

-Do you like to play chess?

-Who is your favourite sportsman?

-Who is the best sportsman in your class?

Good job. You are all good.

3. Vocabulary Practice.

At the previous lessons we have learnt a lot of words on the topic “Sport” and now let’s do some training exercises.

https://learningapps.org/view4539917

https://learningapps.org/view2868252

 

Сортування за групами: люди, знаряддя, місце

https://wordwall.net/uk/resource/26286023

 

Revision of some rules.

-         O'K! Thank you. You were great!

-         At the previous lessons we talk about some grammar rules of using verbs with names of sport.

-         So, tell me, please, what sports we say with verb play, go, do. Do you have some ideas?

(Слайд)

-         With play we use names of games with ball. With go verbs which ends in –ing, and with do all the rest.

You are right. So, let’s do some exercise in groups. I’ll give you the list of different types of sports, you have to divide them in 3 groups: the first with verb play, the second with go, the third with do. You have 5 minutes for this task.

 Ділимо учнів на 3 сесійні зали. Працюємо з дошкою Jamboard “Kinds of Sports”

Complete the sentences. Use the correct verb ‘PLAY’,’GO’, ‘DO’.

Виконання тесту разом на платформі На Урок

T. It’s important for everyone to be healthy and fit. And to be healthy you should go in for sport.

3. Physical relaxation. Релаксація.

https://www.youtube.com/watch?v=bK6ZNBSQRak

Зарядка!!!

T: Now we’ll have a short rest. Imagine that we are on the sports ground.

Картинки по запросу sport in my lifeWe are playing tennis.

We are playing basketball.

We are playing football.

We are swimming.

We are skipping.

We are running.

We are boxing.

   

 

 

Listening.

T: Our body needs training, but our brains need it too. Let`s get ready to watch and listen to the short English riddles and guess What kind of sport is it?

                    Відео загадки

https://www.youtube.com/watch?v=l0f_x5h8xjk

 

https://www.youtube.com/watch?v=HPz6Q6oTAn4&t=4s

 

  1.      It's a game for two players. They have sixteen figures which they move

on the board. They must trap the opponent's king to win(chess)

b) It's a game for two players. They need rackets, a small ball, a net and a

court (tennis)

c)It's a team game. Men and women, boys and girls can play it. The

players have a ball and play it with their hands. There are six players in

each of two teams(volleyball).

d)To play this game we need sticks, a puck, a playground covered with

the ice(hockey).

e) It's a very popular game in England and in Ukraine. Both men and

women can play it now. The players kick the ball with their feet. They

mustn't touch the ball with their feet. The game lasts 90 minutes and has

two halves. The players try to score a goal (football).

Grammar revision. Tag questions.

Розділові запитання

     

Ці запитання складаються з  двох частин розповідного речення

та короткого питання, що відокремлюється комою.

     Друга частина (коротке питання) складається з допоміжного дієслова, що відповідає часу присудка першої частини, та особового займенника, що відповідає її підмету.

Якщо перша частина є стверджувальною, то друга – заперечною, і навпаки:

You speak English, don’t you? – Yes, I do./ No, I don’t.

Ти розмовляєш англійською, чи не так?

He isn’t your brother, is he? – Yes, he is. / No, he isn’t.

Він не ваш брат, чи не так?

Важливо бути уважними утворюючи теги з конструкцією have got:

She has a nice car, doesn’t she?

She has got a nice car, hasn’t she?

 

English tenses

Present Simple

V0, Vs (es)

do, does

Past Simple

Ved, V2

did

Future Simple

shall, will V0

shall, will

Present Continuous

am, is, are + Ving

am, is, are

Past Continuous

was, were + Ving

was, were

Present Perfect

have, has + V3 (ed)

have, has

Past Perfect

had + V3 (ed)

had

 

Speaking. Discussing the pros and cons of sports.

Working in groups.

A lot of people like sport.  But a great number of people don’t go in for sports.        Do sports have only positive, useful effects on people?

Divide the statements into two groups: for and against sports.  

Please say your opinion about sport using the following phrases. (slide 14)

I think…

In my opinion…

To my mind,…

As for me …

 

                    For (+)                                      Against (-)

1) Sport takes a lot of time. (-)

2) Sport teaches me to win and to lose. (+)

3) Sport teaches me to be disciplined. (+)

4) Sport can cause a lot of injuries. (-)

5) I can break my leg. (-)

6) Sport teaches me to be self-confident. (+)

7) Sport takes a lot of energy. (-)

8) I can feel unhappy when I lose. (-)

9) Sport helps me keep fit. (+)

10) Sport makes me strong and healthy. (+)

11) Sport can be dangerous. (-)

12) Sport forms character. (+)

13) Sport helps make friends. (+)

14) I can spend more time with my friends. (+)

15) I spend more time outdoors. (+)

All of you are right. Sport is very useful. It makes us healthy, strong. Though we should be careful because sometimes it can be dangerous. But I am sure you like sports.

III. Summing up. Заключна частина уроку

    Summarizing. Підведення підсумків уроку.

 

T:  It is time to finish our lesson. Today we’ve spoken a lot about sport.  If you want to live to 100, you should go in for sport. Do you agree with me? Did you like our lesson? What activities did you like the most? Let’s seep up our lesson. You were hardworking. All of you have worked very well. I’m satisfied with your work and hope that all of you will go in for sports to be the winners.

Homework. Пояснення домашнього завдання.

Your homework is to write a letter to your friend about the role of sport in our life.

 

See you on Monday,

Good-bye, everyone.

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку