Фізична культура "Приклади мотивації у різних частинах уроку НУШ".

Про матеріал
Фізична культура "Приклади мотивації у різних частинах уроку НУШ". У матеріалі наведені прийоми, вправи, методики для підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках фізичної культури. Рефлексія, техніки формувального оцінювання, вірші, естафети, побажання у різних частинах уроку. Матеріал буде гарним помічником для вчителів фізичної культури НУШ. Успіхів вам!
Перегляд файлу

Фізична культура.

«Приклади мотивації у різних частинах уроку НУШ».

Мотивація – це сукупність внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають її межі та форми, дають діяльності направленість, орієнтовану на досягнення певних цілей.

Мотивація буває двох типів:  зовнішня та внутрішня.

Першу (зовнішню) інколи називають «кнут і пряник». Сюди відносяться також ігри, батьківський авторитет тощо… все, крім самого предмету.

Проблеми мотивації, по суті, це проблема співвідношення свободи та примушення у вихованні. Є внутрішня мотивація – дитина вільна, немає мотивації – дитина піддається насиллю. Внутрішня мотивація залежить від предмету, який вивчається і виникає внутрішня, коли дитині цікаво.

 

Фізична культура.

Приклади мотивації учнів у різних частинах уроку НУШ.

1

Підготовча частина уроку

«Початок – половина цілого» (Піфагор).

 

      Емоційне налаштування віршоване.

-          «Добрий день, друзі! На вас чекає гарний день! Бачу всі веселі і здорові До уроку всі готові!»

-          «Подивилися на мене, Усміхнулися усі: Всі готові до роботи. Всі бадьорі. Молодці».

-          «Я вам радий, любі діти, І вітаю щиро вас. І запрошую ласкаво на урок в спортзал до нас».

      Психологічна настанова «Створення девізу уроку»:

-          «Олімпійці серед нас!»;

-          «Спорт – здоров’я, спорт – це сила, що дає всім дітям крила!»;

-          «Ми всі спритні і дужі до спорту не байдужі»;

-          «Ми сміливі і завзяті, будем дуже добре грати»;

-          «Ми веселі та рухливі, і уважні і сміливі»;

-          «Як стріла ми будем мчати, неможливо нас догнати».

      Коло побажань:

-          «Доброго ранку,____ , я бажаю тобі веселого дня!»

-          «Доброго ранку, _____, я дуже радий тебе бачити!»

-          «Вітаю тебе, _______, я хочу, щоб день у тебе був щасливим!»

      «Мозковий штурм».

Дидактична гра: «Спортивний крокодил» – Вчитель/учень за допомогою міміки та жестів показує вид спорту або інше завдання, а діти відгадують.

Назвіть 5 видів спорту на букву «Б».

Назвіть 5 причин, чому сьогодні ви прийшли на урок фізичної культури.

      «Криголам»

Вправи: 1. Театр-масок, 2. Пошук подібностей  3. Дзеркало і мавпочка 4. Анонімне інтерв’ю.

      Гра «Мікрофон»

Приклад: по черзі, по одному слову на тему Баскетбол!

      «Незакінчені речення».

Сьогодні моє завдання….; Я б хотів….; Я спробую…

      «Закінчи фразу».

Спортивна гра, у якій б’ють по м’ячу ногами, називається... (Футбол).

      Гра «Знайдіть зайве»

Наприклад: «ейс» , «аут», «фальстарт» - знайдіть зайве слово.

      Гра «Впіймай футбол» (або інший вид спорту назвати).

 Уважно слухайте перелік слів. Плесніть у долоні, як почуєте слово зв’язане з футболом.

      «Асоціативний кущ».

Вчитель говорить: Скакалка, Гнучкість. Діти говорять терміни дотичні до даної теми. (Н-д: футбол -- команда, гол, ворота, воротар, пенальті, і т.д.).

      Гра «Правда чи неправда».

Вчитель дає учням запитання з теми: «Я досліджую спорт». «Я досліджую нові види спорту». «Баскетбол» і інші теми.

      Дидактична гра «Так - ні».

Вчитель говорить факти, діти відповідають. Можна дівчата і хлопці.

      «Відгадай».

Вчитель має спортивні картинки, а учні навідними запитаннями намагаються відгадати.

      «Словничок - довідничок».

Вчитель зачитує футбольні терміни, діти пояснюють.

2

Основна частина уроку

«Людина, що не знає нічого, може навчитися,

      справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися».  /Д.Дідро/                                                         

 

Ознайомлення.  Навчання.  Повторення.  Закріплення.  Вдосконалення.

Розвиток фізичних якостей.    Виховання морально-вольових якостей.

      Проекти. Презентуйте проект.

«Я і спорт». «Види спорту». «Здоровий спосіб життя». «Тато, мама, я – спортивна сім’я». «Ранкова гімнастика».

      «Хвилинки-цікавинки».

Готує група учнів комплекс вправ на тему: гнучкість, друга група - сила, третя – рівновага.

      «Мозковий штурм».

Від простих завдань - до більш складних.

Наприклад: Чому футбол найпопулярніший вид спорту? У якій фазі удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи в тебе є помилка?  Чому фізична якість швидкість піддається розвитку найважче?

      Творче завдання.

 Приклад:  Обґрунтуйте твердження з точки зору здоров’я: «Головне не участь, а перемога», «В здоровому тілі — здоровий дух», «Гімнастика продовжує молодість людини», «Рухайся більше — проживеш довше»,

«Дай роботу тілу — відпочине голова».

      «Скажи по-іншому»

Наприклад: Футбол — «Соккер». Порушення — «фол». Воротар - «Голкіпер». Суддя - Арбітр - «Рефері». Обманний рух - «фінт». Бігун на короткі дистанції — «спринтер». Бігун на довгі дистанції – «стаєр»…

      «Кубування»

Кубик із записаними на кожному його боці вказівками щодо напряму мислення. Розглядаємо тему, н-д, удар по м’ячу головою у футболі.  Описати удар/ порівняти удари/ встановити асоціації/ проаналізувати/ знайти застосування/ запропонувати аргументи «за» або «проти».

      Гра «Вчитель може».

Вчитель витягує записку із попередньо заготовленим завданням (від учнів) або запитанням і відповідає або виконує. Учням подобається !)

«Роби зі мною, роби як я, роби краще, ніж я!».

      Гра «Добре - погано».

Теми: «Здоров’я», «Гігієна», «Фізичні навантаження» і інші.

      «Загадкова торбинка».

Під час естафети/гри. Діти по черзі виймають записку із завданнями – присідання, віджимання, стрибки, оббігання, ведення м’яча і інші вправи.

      «Перевертні».

Дидактична гра. Під час естафет. Завдання полягає у складанні слів-понять зі складів, написаних на картках. Наприклад, бол-во-лей; ро-тьба-бо.

      «Зроби по-іншому».

Наприклад 1:  Гра Футбол, додаємо умову:

а). перш ніж забити гол, всі гравці команди мають торкнутися м’яча;

б). Забивати гол з одного дотику;

в). Гол головою – рахується, як два голи, і т.п.

Наприклад 2:   Учні стоять в квадраті №1. Завдання перебратися у квадрат №2 але є умова, йти і бігти не можна. Або ногами переходити не дозволяється. Діти шукають спосіб як перебратися в квадрат №2.

Наприклад 3: Можна додати інші перешкоди, умови,  в парах, в команді, закриті очі або відсутність іншої сенсорної системи (зір, слух, дотик, рух). Збільшити кількість квадратів.  Дітям подобається!

      Робота в парх та в малих групах.

З дидактичними завданнями «Навчаючи - вчуся».

      Наочно вчитель показує виконання технічних прийомів.

      Показ виконання технічних прийомів кращими спортсменами школи, міста, району.

      Навчальні відео з виконанням технічних елементів.

 

      Рухливі ігри:

«Виклик номерів», «День і ніч», «Гусениця», «Переправа», «Квач», «Квач парами», «Квач м’ячем», «Невід», «Снайпер», «Соколи, соколи – подайте свого героя», «Бій півнів», «Хто найвлучніший», «Чародій», «Рибки плавають» і інші.

      Комбіновані естафети.

Біг, стрибки, метання. З м’ячами та без, скакалки, бар’єри, мати, ворота і інші засоби для створення смуги перешкод.

      Естафети із завданнями.

«Естафети зі словами». «Естафети із загадками», «Естафети з ребусами».

«Естафета – скласти пазл карта України», «Естафети із математичними завданнями»  і інші.

      Задачі на логічне мислення, на кмітливість.

Вірш: Хоч ти смійся, хоч ти плач, не люблю рішать задач, бо не маю я удачі на ці складні задачі.

              Наприклад: З трьох палиць зробити 4 трикутники.// 4+5 буде  одинадцять чи

              одинадцять?  (= 9, але наголос вводить в оману).          

      Інтегровані уроки.

Фізична культура + математика. ф.к. + англійська. ф.к. + географія.

      Проведення конкурсів, флешмобів, квестів, змагання.

      Спортивні ігри.

Футбол. Футзал. Баскетбол. Волейбол. Корфбол  і інші спортивні ігри.

      Стимулювання дітей.

Вербальне і невербальне оцінювання. Під час виконання вправ вчитель використовує систему винагород: смайлики, емоджі, наклейки, резинки, браслети на руку, шарики, відкритки тощо.

      Ведення щоденника самоконтролю. Моніторинг досягнень фізичної підготовленості.

Дозволяє учневі відстежувати свої досягнення, зміни показників. Даний прийом вимагає від учнів не пасивного спостереження, а активного і уважного. Школярі вчаться аналізувати, виділяти ключові поняття, класифікувати отриману інформацію.

      Додаткове обладнання та інвентар, нестандартне обладанання.

Швидкісна драбинка, фішки, конуси, фітнес м’ячі, манішки, шарики, резинки, широка резина, бар’ри з еластичними палицями, обручі і т.п. мотивують дітей до занять фізичними вправами.

 

3

Заключна частина уроку

«Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити,

а факел, який  треба запалити».  Стародавня мудрість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sh

      Вправи на відновлення дихання.

-          Під час ходьби: руки в сторони – вдих; руки вниз – видих.

-          Вправа «Іменинник». Уявіть, що потрібно задути уявні свічки на іменному торті.

      Вправи на розтягування.

-          Стретчинг.

-          Каланетика.

      Вправи на розслаблення.

-          Аутотренінг. «Я уважний. Я готовий діяти. Мої м’язи сильні та слухняні.

Я бачу та усвідомлюю все, що виконую».

      Вправи на увагу.

-          «Заборонений рух». Руки вгору, вниз,  можна, руки вперед – не можна.

-          «Парне і непарне число». Парне – присісти, непарне – основна стійка.

-          «Сонце - ніс». Якщо сонце – палець вгору. Якщо ніс – палець до носа.

-          Гра «Карлики та велетні». Діти при слові «велетень» повинні встати і підвести руки вгору, а при слові «карлик» присісти, поклавши долоні на коліна.

 

Рефлексія.

      «Обери колір свого настрою».

Зелений – все вдавалося легко.

Жовтий – було цікаво

Синій – я старався.

Червоний – мені було важко.

      Вправа «Самоаналіз роботи на уроці».

На уроці я працював активно/пасивно

Своєю роботою на  уроці я задоволений/незадоволений

За урок я не втомився/втомився

Мій настрій став кращим/гіршим

      Прийом «Продовж речення»

Що нового я дізнався на уроці?

Що було для мене найбільш цікавим та пізнавальним?

У чому я сьогодні став розумнішим в порівняні з вчорашнім днем?

      Вправа «Назви одним словом».

Цікаво, класно, сонячно, весело, нудно, захопливо.

      Вправа «Як би я був чарівником».

Виправив, зробив, додав, похвалив.

      Техніка «Ресторан»

Найбільше мені сподобалося…

Я майже переварив…

Я переїв…

Будь ласка, додайте…. 

Я з’їв би ще цього…

      Вправа «Інтерв’ю».

Візьми інтерв’ю в однокласників. Постав їм запитання.

Що сподобалося на уроці…..

      Вправа «Мікрофон»

Вдома батькам розкажу про….

Було цікаво виконувати….

Тепер я зможу пояснити…

Мені сподобалось робити….   

 Навчився…дізнався….зрозумів….

 

      Підведення підсумків

Похвала, нагородження, заохочення.

      Домашнє завдання.

-          Картонки, на яких зображена вправа і дозування.

-          Девіз самостійних занять фізичними вправами:

«Успіх не досягається раз і назавжди, успіх досягається щоденно».

      Подякувати учням за урок.

-          «Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок. За роботу - по заслузі» Щиро дякую вам, Друзі!»

-          «Всі ви, діти молодці, Гарно працювали! Але дзвоник пролунав. Треба йти відпочивати».

-          «Любіть Україну, у сні й наяву, вишневу, свою Україну.

Красу її, вічно живу і нову, І мову її солов’їну».

-          «Рідна мова».

«Я на рідній мові буду розмовляти, так як мене вчили тато мій і мати.

 А потрібно буде, мов чужих навчуся, тільки від своєї Я на відречуся».

-          Ніжне «Будь-ласка», вдячне «Спасибі», вибач «Тремтливе» - слово у серці, як зернятко в ниві.  «Доброго ранку!», «Світлої днини!» - щедро даруй ти людям, дитино!

      Музичний супровід у всіх частинах уроку.

-          Діти під музику заходять і виходять із спортзалу.

-          Музика підвищує бажання виконувати фізичні вправи, з нею вони стають цікавішими.

Дякую за увагу !!!

 

1

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку