Фізична культура.
«Приклади мотивації у різних частинах уроку НУШ».
Мотивація – це сукупність внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають її межі та форми, дають діяльності направленість, орієнтовану на досягнення певних цілей.
Мотивація буває двох типів: зовнішня та внутрішня.
Першу (зовнішню) інколи називають «кнут і пряник». Сюди відносяться також ігри, батьківський авторитет тощо… все, крім самого предмету.
Проблеми мотивації, по суті, це проблема співвідношення свободи та примушення у вихованні. Є внутрішня мотивація – дитина вільна, немає мотивації – дитина піддається насиллю. Внутрішня мотивація залежить від предмету, який вивчається і виникає внутрішня, коли дитині цікаво.
|
Фізична культура. Приклади мотивації учнів у різних частинах уроку НУШ. |
1 |
Підготовча частина уроку «Початок – половина цілого» (Піфагор). |
|
Емоційне налаштування віршоване. - «Добрий день, друзі! На вас чекає гарний день! Бачу всі веселі і здорові До уроку всі готові!» - «Подивилися на мене, Усміхнулися усі: Всі готові до роботи. Всі бадьорі. Молодці». - «Я вам радий, любі діти, І вітаю щиро вас. І запрошую ласкаво на урок в спортзал до нас». Психологічна настанова «Створення девізу уроку»: - «Олімпійці серед нас!»; - «Спорт – здоров’я, спорт – це сила, що дає всім дітям крила!»; - «Ми всі спритні і дужі до спорту не байдужі»; - «Ми сміливі і завзяті, будем дуже добре грати»; - «Ми веселі та рухливі, і уважні і сміливі»; - «Як стріла ми будем мчати, неможливо нас догнати». Коло побажань: - «Доброго ранку,____ , я бажаю тобі веселого дня!» - «Доброго ранку, _____, я дуже радий тебе бачити!» - «Вітаю тебе, _______, я хочу, щоб день у тебе був щасливим!» «Мозковий штурм». Дидактична гра: «Спортивний крокодил» – Вчитель/учень за допомогою міміки та жестів показує вид спорту або інше завдання, а діти відгадують. Назвіть 5 видів спорту на букву «Б». Назвіть 5 причин, чому сьогодні ви прийшли на урок фізичної культури. «Криголам» Вправи: 1. Театр-масок, 2. Пошук подібностей 3. Дзеркало і мавпочка 4. Анонімне інтерв’ю. Гра «Мікрофон» Приклад: по черзі, по одному слову на тему Баскетбол! «Незакінчені речення». Сьогодні моє завдання….; Я б хотів….; Я спробую… «Закінчи фразу». Спортивна гра, у якій б’ють по м’ячу ногами, називається... (Футбол). Гра «Знайдіть зайве» Наприклад: «ейс» , «аут», «фальстарт» - знайдіть зайве слово. Гра «Впіймай футбол» (або інший вид спорту назвати). Уважно слухайте перелік слів. Плесніть у долоні, як почуєте слово зв’язане з футболом. «Асоціативний кущ». Вчитель говорить: Скакалка, Гнучкість. Діти говорять терміни дотичні до даної теми. (Н-д: футбол -- команда, гол, ворота, воротар, пенальті, і т.д.). Гра «Правда чи неправда». Вчитель дає учням запитання з теми: «Я досліджую спорт». «Я досліджую нові види спорту». «Баскетбол» і інші теми. Дидактична гра «Так - ні». Вчитель говорить факти, діти відповідають. Можна дівчата і хлопці. «Відгадай». Вчитель має спортивні картинки, а учні навідними запитаннями намагаються відгадати. «Словничок - довідничок». Вчитель зачитує футбольні терміни, діти пояснюють. |
2 |
Основна частина уроку «Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися». /Д.Дідро/ |
|
Ознайомлення. Навчання. Повторення. Закріплення. Вдосконалення. Розвиток фізичних якостей. Виховання морально-вольових якостей. Проекти. Презентуйте проект. «Я і спорт». «Види спорту». «Здоровий спосіб життя». «Тато, мама, я – спортивна сім’я». «Ранкова гімнастика». «Хвилинки-цікавинки». Готує група учнів комплекс вправ на тему: гнучкість, друга група - сила, третя – рівновага. «Мозковий штурм». Від простих завдань - до більш складних. Наприклад: Чому футбол найпопулярніший вид спорту? У якій фазі удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи в тебе є помилка? Чому фізична якість швидкість піддається розвитку найважче? Творче завдання. Приклад: Обґрунтуйте твердження з точки зору здоров’я: «Головне не участь, а перемога», «В здоровому тілі — здоровий дух», «Гімнастика продовжує молодість людини», «Рухайся більше — проживеш довше», «Дай роботу тілу — відпочине голова». «Скажи по-іншому». Наприклад: Футбол — «Соккер». Порушення — «фол». Воротар - «Голкіпер». Суддя - Арбітр - «Рефері». Обманний рух - «фінт». Бігун на короткі дистанції — «спринтер». Бігун на довгі дистанції – «стаєр»… «Кубування» Кубик із записаними на кожному його боці вказівками щодо напряму мислення. Розглядаємо тему, н-д, удар по м’ячу головою у футболі. Описати удар/ порівняти удари/ встановити асоціації/ проаналізувати/ знайти застосування/ запропонувати аргументи «за» або «проти». Гра «Вчитель може». Вчитель витягує записку із попередньо заготовленим завданням (від учнів) або запитанням і відповідає або виконує. Учням подобається !) «Роби зі мною, роби як я, роби краще, ніж я!». Гра «Добре - погано». Теми: «Здоров’я», «Гігієна», «Фізичні навантаження» і інші. «Загадкова торбинка». Під час естафети/гри. Діти по черзі виймають записку із завданнями – присідання, віджимання, стрибки, оббігання, ведення м’яча і інші вправи. «Перевертні». Дидактична гра. Під час естафет. Завдання полягає у складанні слів-понять зі складів, написаних на картках. Наприклад, бол-во-лей; ро-тьба-бо. «Зроби по-іншому». Наприклад 1: Гра Футбол, додаємо умову: а). перш ніж забити гол, всі гравці команди мають торкнутися м’яча; б). Забивати гол з одного дотику; в). Гол головою – рахується, як два голи, і т.п. Наприклад 2: Учні стоять в квадраті №1. Завдання перебратися у квадрат №2 але є умова, йти і бігти не можна. Або ногами переходити не дозволяється. Діти шукають спосіб як перебратися в квадрат №2. Наприклад 3: Можна додати інші перешкоди, умови, в парах, в команді, закриті очі або відсутність іншої сенсорної системи (зір, слух, дотик, рух). Збільшити кількість квадратів. Дітям подобається! Робота в парх та в малих групах. З дидактичними завданнями «Навчаючи - вчуся». Наочно вчитель показує виконання технічних прийомів. Показ виконання технічних прийомів кращими спортсменами школи, міста, району. Навчальні відео з виконанням технічних елементів.
Рухливі ігри: «Виклик номерів», «День і ніч», «Гусениця», «Переправа», «Квач», «Квач парами», «Квач м’ячем», «Невід», «Снайпер», «Соколи, соколи – подайте свого героя», «Бій півнів», «Хто найвлучніший», «Чародій», «Рибки плавають» і інші. Комбіновані естафети. Біг, стрибки, метання. З м’ячами та без, скакалки, бар’єри, мати, ворота і інші засоби для створення смуги перешкод. Естафети із завданнями. «Естафети зі словами». «Естафети із загадками», «Естафети з ребусами». «Естафета – скласти пазл карта України», «Естафети із математичними завданнями» і інші. Задачі на логічне мислення, на кмітливість. Вірш: Хоч ти смійся, хоч ти плач, не люблю рішать задач, бо не маю я удачі на ці складні задачі. Наприклад: З трьох палиць зробити 4 трикутники.// 4+5 буде одинадцять чи одинадцять? (= 9, але наголос вводить в оману). Інтегровані уроки. Фізична культура + математика. ф.к. + англійська. ф.к. + географія. Проведення конкурсів, флешмобів, квестів, змагання. Спортивні ігри. Футбол. Футзал. Баскетбол. Волейбол. Корфбол і інші спортивні ігри. Стимулювання дітей. Вербальне і невербальне оцінювання. Під час виконання вправ вчитель використовує систему винагород: смайлики, емоджі, наклейки, резинки, браслети на руку, шарики, відкритки тощо. Ведення щоденника самоконтролю. Моніторинг досягнень фізичної підготовленості. Дозволяє учневі відстежувати свої досягнення, зміни показників. Даний прийом вимагає від учнів не пасивного спостереження, а активного і уважного. Школярі вчаться аналізувати, виділяти ключові поняття, класифікувати отриману інформацію. Додаткове обладнання та інвентар, нестандартне обладанання. Швидкісна драбинка, фішки, конуси, фітнес м’ячі, манішки, шарики, резинки, широка резина, бар’ри з еластичними палицями, обручі і т.п. мотивують дітей до занять фізичними вправами.
|
3 |
Заключна частина уроку «Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити». Стародавня мудрість |
sh |
Вправи на відновлення дихання. - Під час ходьби: руки в сторони – вдих; руки вниз – видих. - Вправа «Іменинник». Уявіть, що потрібно задути уявні свічки на іменному торті. Вправи на розтягування. - Стретчинг. - Каланетика. Вправи на розслаблення. - Аутотренінг. «Я уважний. Я готовий діяти. Мої м’язи сильні та слухняні. Я бачу та усвідомлюю все, що виконую». Вправи на увагу. - «Заборонений рух». Руки вгору, вниз, можна, руки вперед – не можна. - «Парне і непарне число». Парне – присісти, непарне – основна стійка. - «Сонце - ніс». Якщо сонце – палець вгору. Якщо ніс – палець до носа. - Гра «Карлики та велетні». Діти при слові «велетень» повинні встати і підвести руки вгору, а при слові «карлик» присісти, поклавши долоні на коліна.
Рефлексія. «Обери колір свого настрою». Зелений – все вдавалося легко. Жовтий – було цікаво Синій – я старався. Червоний – мені було важко. Вправа «Самоаналіз роботи на уроці». На уроці я працював активно/пасивно Своєю роботою на уроці я задоволений/незадоволений За урок я не втомився/втомився Мій настрій став кращим/гіршим Прийом «Продовж речення» Що нового я дізнався на уроці? Що було для мене найбільш цікавим та пізнавальним? У чому я сьогодні став розумнішим в порівняні з вчорашнім днем? Вправа «Назви одним словом». Цікаво, класно, сонячно, весело, нудно, захопливо. Вправа «Як би я був чарівником». Виправив, зробив, додав, похвалив. Техніка «Ресторан» Найбільше мені сподобалося… Я майже переварив… Я переїв… Будь ласка, додайте…. Я з’їв би ще цього… Вправа «Інтерв’ю». Візьми інтерв’ю в однокласників. Постав їм запитання. Що сподобалося на уроці….. Вправа «Мікрофон» Вдома батькам розкажу про…. Було цікаво виконувати…. Тепер я зможу пояснити… Мені сподобалось робити…. Навчився…дізнався….зрозумів….
Підведення підсумків Похвала, нагородження, заохочення. Домашнє завдання. - Картонки, на яких зображена вправа і дозування. - Девіз самостійних занять фізичними вправами: «Успіх не досягається раз і назавжди, успіх досягається щоденно». Подякувати учням за урок. - «Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок. За роботу - по заслузі» Щиро дякую вам, Друзі!» - «Всі ви, діти молодці, Гарно працювали! Але дзвоник пролунав. Треба йти відпочивати». - «Любіть Україну, у сні й наяву, вишневу, свою Україну. Красу її, вічно живу і нову, І мову її солов’їну». - «Рідна мова». «Я на рідній мові буду розмовляти, так як мене вчили тато мій і мати. А потрібно буде, мов чужих навчуся, тільки від своєї Я на відречуся». - Ніжне «Будь-ласка», вдячне «Спасибі», вибач «Тремтливе» - слово у серці, як зернятко в ниві. «Доброго ранку!», «Світлої днини!» - щедро даруй ти людям, дитино! Музичний супровід у всіх частинах уроку. - Діти під музику заходять і виходять із спортзалу. - Музика підвищує бажання виконувати фізичні вправи, з нею вони стають цікавішими. Дякую за увагу !!! |
1