ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В ПОЧАТКОВІ Й ОСВІТІ В УГОРЩИНІ

Про матеріал
В Угорських школах стежать за здоров’ям, на уроках фізкультури контролюють показники учнів, борються з надмірною вагою на державному рівні (якщо в школярів є проблема, майже примусово батьків підключають до її вирішення). В гімназіях – є можливість займатися улюбленим спортом безкоштовно, їздити на змагання, а для дітей з високими результатами навіть в навчальному процесі створюють комфортні умови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фізична культура в початковій освіті в УгорщиніРоботу виконала студентка 4-го курсу ПО-психологія Пархомець Амелія

Номер слайду 2

Угорщина розташована в Центральній Європі.  Населення - близько 10 млн. осіб. Основною етнічною групою є угорці, що складають 97% населення країни. Але є кілька етнічних та національних меншин, які мають власні освітні установи зі своїми мовами викладання у початковій і середній школі

Номер слайду 3

Система освіти в Угорщині складається з таких рівнів:

Номер слайду 4

В останні десятиліття було виявлено , що довготривалим наслідком та однією з головних причин передчасної смерті людей , особливо в розвинутих країнах стали хвороби серцево - судинної системи . При цьому було точно встановлено : чим вищий рiвень життя в країні , тим більше захворювань серця і судин . У межах країни серцево - судинні захворювання особливо поширюються серед тих , хто зайнятий роботою , що не вимагає фізичних зусиль. Тому в останні роки спостерігаються консолідовані зусилля багатьох країн щодо активізації руховоï активності у світі та фізичного виховання та спорту зокрема . Не зважаючи на те , що про позитивну роль фізичного виховання та спорту відомо давно лише наприкінці XX століття дослідники різних країн почали серйозно говорити про рухову активність як про превентивний засіб підтримання здоров'я , яке закладається у дитячому віці

Номер слайду 5

Хоча чiткий взаємозв'язок між активним дитинством тa здоров'ям y дорослому вiцi не встановлений , ряд досліджень свідчать , що фізично інертні діти не стають активними дорослими . Тому дуже важливо створити для дітей, особливо у школі , такі умови, котрі дозволять їм отримати позитивний життєвий досвід через фiзичне виховання і фізичну активність , включаючи спорт . 

Номер слайду 6

Характерною особливістю розвитку фiзичного виховання і спорту , на думку D. Solomons , є необхідність змiни типу занять : вiд строгих форм гімнастичних урокiв - до більш вільних розвиваючих занять , на яких учитель використовуючи нові підходи , намагається навчити основ рухової майстерності . У цьому випадку на уроках не тільки вирішують завдання навчання рухових дій та вдосконалення фізичних якостей , але і створюють умови для психологічного емоційного і соціального розвитку особистості . Більше того, правильно організовуючи фізичною культурою, створюють умови для дотримання прав людини , чесноï гри, піклування і поваги також гармонiйного розвитку особистості 

Номер слайду 7

Це буде означати , що діти отримають можливість ефективно розвиватися і набувати рухових вмінь і навиків ( особливо треба відмітити життєво важливi навики ), будуть дотримані права людини , діти здобудуть освіту і можливість подальшого професійного вибору, братимуть участь удосконалюватимуть майстерність, фізичну підготовленість , будуть залучені до здорового способу життя , участі у соціальних процесах . B оздоровчих заходах . Школа є единим суспільним інститутом , який відвідують усі без винятку діти , у тому числі з низькою руховою активністю, наприклад, дiвчата 13-18 років , діти 3 розумовими і фізичними відхиленням . 

Номер слайду 8

В останні роки 3 метою посилення ігровой спрямованості дитячо - юнацького спорту за кордоном , у тому числі в Угорщині , пропонують використовувати не тільки традиційні рухові ігри , але також народні ігри , пригодницькi , ігри національні види спорту , сюжетні , спортивно - динамiчнi та інтелектуальні ігри , естафети та iн . Також учнів стимулюють до вигадування нових рухливих ігор і змагань , що дозволяють розвивати творчі здібності дітей.   Часто проводяться змагання з відносно нових видів спорту , таких як сквош ( гра з м'ячем та ракеткою ) i схожий з цією грою ракетбол . Ці ігри не складні за правилами, захоплюючi, розвивають фiзичнi можливості учнів . 

Номер слайду 9

Опираючись на данi позаурядових органiзацiй Hardman розробив карту реалізації занять фізичним вихованням правових у рiзних регіонах світу відповідно до i програмних вимог передбаченими відповідними документами окремих держав ( рис . 2.1 ) .

Номер слайду 10

Дані показані на рис . 2.1.1 і 2.1.2 , свідчать про високий рівень організації фізичного виховання у європейських країнах . Варто відзначити і кількість залучених до процесу фізичного виховання у державах Центральної, Східної та Західної Європи , матеріальні ресурси , які використовують для розвитку цього предмету у країнах Західної Європи . Рис.2.1.2 Матеріальне забезпечення фізичного виховання у більшості країн Європи ( 92 % ) фiзичне виховання відноситься до обов'язкових предметів навчання та на його проведення виділяється від 35-45 до 250-275 хвилин при середньому обсязі 90 хв. на тиждень . 

Номер слайду 11

Так , Кайзер Д. , Пайпер Д. відзначають , що цей предмет на загальноосвітньому рiвнi надає учням   можливість: створити цілісну картину про вплив занять фізичною культурою на розвиток особистості ,формування основних систем організму і репродуктивноï його функції , попередження професійних захворювань . i профілактику шкідливих звичок ; підвищити рівень фізичної підготовленостi засобами сучасних фізкультурно - оздоровчих систем , що грунтуються на базових видах спорту , ополодіти технікою та набути навички з основних рухових дій ;  набути навички організації та методики проведення самостійних занять фізичною культурою . 

Номер слайду 12

 У більшості країн визнають важливу роль рухової активності дитини у віці до 7-8 років . При цьому рух розглядають як засіб розвитку здатності осмислення i сприйняття будови тiла та розвитку конкретного оперативного мислення . Унаслідок взаємодії з навколишнім світом, своїм тілом дитина  i розвиває свою моторику , пiзнає тривалість і сталість простору та часу, вчиться пристосовуватися до параметрів відстані та швидкості . Покращуючи контроль рухами , дитина навчається ідентифікувати , репродукувати , наслідувати, вибирати і краще адаптуватися . Усвідомлюються основні поняття : простір , маса , сила тяжіння , баланс , рух . При цьому часто розуміння виникає швидше , ніж пояснення . Таким чином , фізичною культурою заняття впливають на інтелектуальний розвиток дитини , зазначено y класах директивах державних шкiл  ( Williams , 1985 ) . 

Номер слайду 13

y дошкільних закладах i початкових зарубіжних країн, одним з головних завдань фізичного виховання є розвиток рухових функцiй дитини . Ефективність цього процесу залежить від низки чинникiв : сімейних традицій та прикладу батьків , братів і сестер : умов навколишнього середовища , що дозволяють чи не дозволяють дитині забавлятися та рухатися ; якостi занять, якi може запропонувати школа , спортклуби та iншi місцеві спортивно - оздоровчі організації ; висвітлення значущості фізичного виховання і спорту засобами масової інформації країни . Усі ці чинники впливають на фізичне виховання і розвиток рухової активності дитини 

Номер слайду 14

Щоб дитина нормально розвивалася її треба навчити гратися , тому зарубіжні фахівці ідеальним засобом фізичного виховання вважають використання  iгор . Адже вони впливають на здоровий розумовий розвиток дитини, також сприяють досягненню емоційної рівноваги. У процесі ігор дiти з ситуаціями що вимагають прийняття рішення, проявляють здібності, що мають цінність для суспільства, сприяючи розвитку творчої самостійності . Діти намагаються виразити свої здібності вільно діяти так, щоб рухи можна було повторити в iнших іграх та у реальному життi ( Brustad R. , 1993 . Cachay , 1990 ) . 

Номер слайду 15

У молодшій віковій групі ( 5-7р . ) дİти оволодівають координацією рухів , переважно через біг , метання , стрибки . У процесі онтогенезу , як зазначено у програмах з фізичного виховання шкiл Європи , ( Eitzen , 1992 ; Hardman , 1999 ) учнiв необхідно навчати спеціальних вмінь , характерних для кожного виду активності . Однак часто одні і ті самі вмiння з необхідними для оволодіння рiзними видами фізичной активності та спорту . Вміння однаково вільно володіти лівою і правою стороною тіла дозволяє рівноцінно бити по м'ячу будь - якою ногою чи передавати м'яч однаково добре як направо , так і наліво , кидати м'яч у кільце як правою , так і лівою рукою, однаково вільно дихати плаваючи кролем на будь - якому боці і т.д. Спритність у гімнастицi або танцях покращує можливості спортсмена , що бере участь у командах спорту і дає можливість краще реагувати на м'яч , що летить.

Номер слайду 16

Отже , бажано , як відзначають фахiвцi , займатися рiзними видами фiзичноï активності , щоб розширити свої можливості . Проте не всі школи можуть надати широкі можливості для занять рiзними видами фізичної активності та спорту . Тому необхідною є співпраця шкіл і місцевих спор органiзацiй , зокрема спортклубів 

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Зокрема , фiзичне виховання не розглядається тільки як засіб поліпшення кондицiй i фізичних здібностей . Воно містить емоційну і соціальну складову , когнітивні процеси, мотиваційнi та моральнi аспекти . Так , практично всі країни виокремлюють фiзичний , особистісний та соціальний розвиток молодих людей як свої завдання фізичного виховання . 

Номер слайду 20

Серед основних завдань фізичного виховання також є сприяння гармонійному фізичному тa психічному розвитку , задоволення потреб у рухах , сприяння загальному розвиткові особистості в інтелектуальнiй , емоційній, поведінковій , соціальній , а також у тілеснiй i руховій сферах . Трапляються і такі формулювання завдань , як опанувати основи популярних видів спорту, формувати вміння приймати самостiйнi рiшення , сприяти зміцненню фiзичного здоров'я і загального емоційного стану . поліпшувати якість життя . 

Номер слайду 21

Бiльшiсть краïн закладають у програми як загальні цілі , так і поетапні . Угорщина, Чехія , Данія , Фінляндія т.д. 

Номер слайду 22

Аналіз наукової літератури , що стосується шкільного фв за кордоном , дозволяє нам виділити наступні засоби фізичної культури , що найчастіше шкільних зустрічаються у програмах : гімнастичнi вправи , рухливi i спортивні ігри , а також такий важливий життєвий навик, як плавання . В останні роки набули розповсюдження заняття танцювальними вправами під музику (танці є навчання ) включеними у багатьох країнах в обов'язкову програму 

Номер слайду 23

Навчальна програма для перших класів початкової школи в Угорщині містить : ходьбу , біг , стрибки й кидання м'яча , повзання , лазіння , піднімання і перенесення вантажу , вправи для рівноваги , захисту, оволодіння дрібною моторикою і тим самим - розвиток здібностей до пристосування до навколишнього світу . Рiвень складності вправи зростає разом із віком учнів . 

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Таким чином , мета і завдання шкільного фізичного виховання подібно сформульовані в більшості країн . однак у деяких з них вони доповнені з урахуванням національних особливостей . Зокрема , фiзичне виховання не розглядається тільки як засіб поліпшення кондицiй i фізичних здібностей . Воно містить емоційну і соціальну складову , мотивацiйнi та моральні аспекти . Так , практично всі країни виокремлюють фізичний , особистісний та соціальний розвиток молодих людей як завдання фізичного виховання . 

Номер слайду 26

Серед основних завдань фiзичного виховання також є сприяння гармонійному фізичному та психічному розвиткові , сприяння загальному в інтелектуальнiй , емоційній , поведінковій , соціальній , а також у тілеснiй i руховій сферах . Трапляються і такі формулювання завдань , як : опанувати основи популярних видів спорту , формувати вміння, приймати самостійні рішення , сприяти зміцненню фізичного здоров'я і загального емоційного стану поліпшувати якість життя.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

До програм шкільного фізичного виховання в Угорщині   вводяться нові або моднi види спорту, які також можуть мотивувати учнiв займатися фізичною активністю . Так , наприклад в Угорщині і Литві ввели в програму фізичного виховання софтбол і фрiзбi , щоб допомогти розвинути позитивний інтерес учнів до фізичної активності . 

Номер слайду 29

Рiзниця в кількості годин фізичного виховання та інших предметів особливо очевидна на рiвнi початкової школи . Так , кiлькiсть годин фiзичного виховання , як правило , є у два рази меншою , ніж годин математики . Розглянемо співвідношення часу  відведеного на Фізичне виховання до загального навчального часу в початковій школах тa гiмназiях країн Європи у 2011 / 2012 H. P . ( рис . 2.3.1 ) . Отже , у початковій школі в половині краïн обов'язкове фізичне виховання становить 9-10 % від загального навчального часу . В Угорщині , Словенії та Хорватії ця частка сягає 15 %, а в Ірландії лише 4 % ( цит . за Ждановою , 2015 ) . 

Номер слайду 30

У половині краïн використовуються два методи оцінювання для визначення результатiв фізичного виховання : формальний метод використовується найчастіше в початковій школі . У деяких країнах ( Греція , Латвія , Угорщина , Польща , Португалія та Словенія)

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Отже: Система фізичного виховання підростаючих поколінь Угорщині базується на концепції формування у дітей та молоді рyxoвих , соціальних інтелектуальних компетенцій , які необхідні їм для участі у самостійної рухової рекреаційної діяльності . 

Номер слайду 35

Компетентності школярівотримати відповідні знання про функціонування органiзму людини , дбати про своє здоров'я і здоров'я своїх однолітків ; отримати позитивний досвід спілкування із своїми однолітками шляхом участі у рухливих іграх , рiзних видах спорту , танцях , туристичних походах та ін .;розуміти , розрізняти і аналізувати особисті фiзичні можливості , а також своїх однолітків щодо участі в активної рухової діяльності ; 

Номер слайду 36

На підставі авторської навчальної програми вчителем розробляються оперативні плани уроків фізичного виховання для кожного класу. Учнів, які віднесені за станом здоров'я до спеціальної медичної групи не звільняють від уроків фізичного виховання.

Номер слайду 37

Засоби фізичної культури, які пропонуються для учнів початкових класів, відносяться до основних рухів, які створюють у дітей певну "школу рухів".

Номер слайду 38

Починаючи з четвертого класу до програми з фізичної культура включають елементи спортивної гімнастики , акробатики та легку атлетику , а також додаються популярнi у школярів спортивні ігри. 

Номер слайду 39

Підготовка учнів до фізичної культури в школах Угорщини. Уроки фізичного виховання молодших класах проводять вчителі класоводи . Починаючи з 4 класу ці уроки проводять дипломовані фахівці фізичної культури . Iсторiя фізичної культури та спорту. Біологічні аспекти фізичного виховання. Фізіологічні підстави фізичних вправ ​

Номер слайду 40

Вчителі шкіл та суспільство Угорщини приділяють значну увагу на залучення дітей і молоді до різних форм спортивно - масових занять 

Номер слайду 41

Урок повинен приносити радість учню і мотивувати його на використання цих засобів у вільний від навчальних занять час 

Номер слайду 42

Фізична активність значно сприяє підвищенню працездатності, збільшенню продукції виробництва і покращенню функціональних можливостей організму 

Номер слайду 43

Спорт дуже розвинений:  за останній час створено гарні умови для його розвитку. Держава підтримує і розвиває спорт у всіх містах за допомогою надання великих державних дотацій. Збудовано багато басейнів, футбольних стадіонів і майданчиків. Проводяться різноманітні змагання з великими призовими фондами. Молодь приваблюють різноманітними методами.

Номер слайду 44

В Угорських школах стежать за здоров’ям, на уроках фізкультури контролюють показники учнів, борються з надмірною вагою на  державному рівні (якщо в школярів є проблема, майже примусово батьків підключають до її вирішення). В гімназіях – є можливість займатися улюбленим спортом безкоштовно, їздити на змагання, а для дітей з високими результатами навіть в навчальному процесі створюють комфортні умови. 

Номер слайду 45

Важливо відмітити, що з шкільного віку вже починають готувати професіоналів: кожен день проводяться індивідуальні заняття, в залежності від напрямку спорту (декілька годин зранку або ввечері). Професійні спортсмени Угорщини користуються великим попитом на світовому рівні.

Номер слайду 46

Список використаної літератури1. Берека В. Зарубіжний педагогічний досвід у галузі позашкільної освіти / Берека В. / Шлях освіти . - 2000. - No3.-C. 27-30 . 2. Болотов В. Система образования в Швеции / Болотов В. , Рославлев В .// физическая культура в школе . - 1997. - No2 . C.88-92 . 3. Бюллетень спортивной информации Совета европы « Клиринг Хаус // Спорт для всех . - 1997. - №1 4. Василенко Н. Проблема здорового способу життя в освіті європейських краïн / Василенко Н. // Шлях освіти . - 2000. - №1 . - C. 19-23 . 5. Гуськов С. Физическое воспитание B школах зарубежных стран / С. Гуськов , А. Зотов . Москва . - 2001 . - 252 с . 6. Гуськов С. О физическом воспитании дошкольников в зарубежных странах / Гуськов С. , Дегтярева Е // Теория и практика физической культуры.- 1993.- №2.- С. 5-9 7. Гуськов С. И. Физическое воспитание и спорт в школах зарубежных стран / Гуськов С. И. , Зотов А. П. - М. , 2002 , c.216 8. Дергунов В. Международная федерация школьного спорта ( ИСФ ) / Дергунов В. // физическая культура в школе . - 1995. - №2 . - С. 68 .9. Детско - юношеский спорт - зона особого внимания // Спорт для всех . - 1997. - № 1. - С. 21-26 . 10 Егорычева 

Номер слайду 47

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку