Угода шкільної спільноти про співпрацю

Про матеріал
Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.
Перегляд файлу

УГОДА ШКІЛЬНОЇ СПІЛЬНОТИ

ТАЛАЛАЇВСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ, ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ПРО СПІВПРАЦЮ

 

Директор Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів    Світлана МИХНО

Президент ШПР Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів   Артем Сердюк

Голова батьківського комітету                           Оксана БАТЮТА

 

ВСТУП

Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.

Відповідно до вимог Ради Європи, нової української школи, місії Організації  Міжнародного Бакалаврату та міжнародної Британської школи у цьому документі ми декларуємо основні положення УГОДИ Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Талалаївської селищної ради, відповідно до яких усі учасники освітнього процесу повинні поважати один одного, а всі важливі рішення повинні обговорюватися і прийматися за участі всіх сторін, яких ці рішення стосуються. Крім того, ця Угода вимагає взаємодії усіх зацікавлених сторін – від учнів, вчителів, адміністрації школи до місцевої влади та представників громади.

 

Розділ I

 ДЕМОКРАТИЧНЕ НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ДЕМОКРАТИЧНЕ САМОВРЯДУВАННЯ У ШКОЛІ

Важливу роль у формуванні навичок взаємодії з громадою відіграє демократичне навчальне середовище та безпечний і комфортний клімат у школи. Це уможливить створення відповідальних й рівноправних стосунків та сприятиме розвитку демократичних компетентностей не лише учнів, але й учителів та батьків.

Стаття I. Принципи та підходи

  1.      Дана УГОДА відображає основні принципи поваги до прав людини і передбачає демократичні шляхи їх ухвалення.
  2.      Взаємини між учителями, учнями, батьками й адміністрацією школи будуються на основі поваги до прав людини.
  3.      У школі забезпечено прозору комунікацію, яка забезпечує відкритий простір для обговорення наявних проблем та питань.
  4.      Адміністрація школи заохочує учнівські ініціативи, сприяє усвідомленій та поінформованій участі у житті закладу освіти всіх учасників освітнього процесу та надає можливість реалізовувати свободу слова кожного.
  5.      Усі учасники шкільного життя мають рівні права: голос учителя – голос учня – голос батьків.
  6.      Усі учасники освітнього процесу мають поводитися відповідно до принципів демократії та поваги до прав людини.
  7.      Органи шкільного самоврядування регулярно оновлюються та впливають на прийняття рішень загальношкільного значення.
  8.      Планування та прийняття рішень на шкільному рівні здійснюються з урахуванням інтересів усієї шкільної спільноти, перед якою звітують про виконання цих рішень.
  9.      Публічна інформація доступна на сайті школи у режимі зворотнього зв’язку.
  10. Культура школи не толерує виявів дискримінації та булінгу. У закладі існують проєкти та програми з метою запобігання дискримінації та булінгу.
  11. Правила поведінки для всіх учасників освітнього процесу чіткі та зрозумілі. Адміністрація закладу створює рівні можливості; відносини у школі відображають толерантність та повагу до прав людини.

Стаття II. Інструменти впровадження

  1. Впровадження демократичних процедури на всіх рівнях (в учнівському самоврядуванні, батьківському комітеті тощо).
  2. Демократизація освітнього процесу в школі.
  3. Можливість різних способів демократичного прийняття рішень (обговорення, голосування, тощо) за участі всіх сторін освітнього процесу.
  4. Оновлення відповідно до вимог часу діючої процедури реагування на випадки дискримінації та булінгу.
  5. Формування лідерських та командних якостей, як серед учнівського, так і серед педагогічного колективу.
  6. Заохочування діяльності учнівського самоврядування та створення вільного та сприятливого простору для самореалізації кожного учня.

 

Розділ ІІ

ДЕМОКРАТИЧНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Ефективний розвиток громадянських компетентностей та міжпредметних зв’язків у ході планування й реалізації освітнього процесу потребує комплексного поєднання зусиль усього педагогічного колективу. Даний розділ розроблено згідно закону України  «Про освіту».

Стаття І. Принципи та підходи

  1. Учителі мають право на захист  професійної честі та гідності.
  2. Педагогічний колектив повинен додержуватися педагогічної етики, моралі та поважати права та гідність учнів; учні повинні поважати права та гідність педагогів.
  3. Учителі мають право на вільний вибір форм, методів та засобів навчання для планування освітнього процесу.
  4. Учителі колегіально оцінюють придатність навчальних видань; використовують навчальну літературу, рекомендовану МОН України.
  5. Заходи, спрямовані на розвиток демократії, виховання поваги до прав людини, та національно-патріотичне виховання реалізуються спільною ініціативою педагогічного та учнівського колективів.
  6. Учителі надають перевагу активним та інтерактивним методам навчання.
  7. Учителі мають доступ до різноманітних курсів, тренінгів та навчальних програм. Адміністрація школи підтримує та заохочує ініціативу педагогів щодо підвищення їх професійної майстерності шляхом використання новітніх методів та методики викладання навчальних дисциплін.
  8. Усі учасники освітнього процесу особистим прикладом повинні виховувати повагу до принципів моралі, гуманізму, толерантності, дотримуватися правил демократичного устрою та прав людини.
  9. Учні та батьки мають вплив на вибір предметів варіативної складової; учні та батьки проінформовані щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень.

 

 

Стаття ІІ. Інструменти впровадження

  1. Активне впровадження та творче використання міжпредметного планування освітнього процесу.
  2. Реалізація проєктів, які націлені на інтегрування елементів освіти для демократизації освітнього процесу шляхом наскрізного планування.
  3. Забезпечення вільного доступу вчителів до тренінгів, додаткових курсів та вивчення новітніх педагогічних методик викладання.
  4. Інформування батьків та учнів про критерії оцінювання навчальних досягнень.
  5. Систематичне висвітлення навчальних досягнень учнів в електронному щоденнику

 

Розділ ІІІ

ПАРТНЕРСЬКІ ВІДНОСИНИ МІЖ ШКОЛОЮ ТА ГРОМАДОЮ

Імплементація демократичних принципів та формування громадянських компетентностей не здійснюється лише у межах школи. Тісна взаємодія з органами місцевого самоврядування, ЗМІ, участь у соціальних проєктах та конкурсах сприятимуть поглибленню громадянської свідомості учнів, розвитку їх навичок співпраці та поваги до інших.

Стаття І. Принципи та підходи

  1. Правила, які регулюють відносини між партнерами та закладом освіти, ґрунтуються на принципах демократії та поваги до прав людини.
  2. У школі проводяться заходи за спільною ініціативою з місцевою громадою та органами місцевого самоврядування.
  3. Учні, учителі та адміністрація школи впливають на рішення та постанови суспільного значення.
  4. Учні, залучені до життя громади, пропонують ініціативи щодо рішень у молодіжній сфері місцевої громади.
  5. Адміністрація школи та партнери запрошують один одного з метою організації та участі у заходах різних рівнів.

Стаття ІІ. Інструменти впровадження

  1. Організація ярмарків громадських організацій у школі; запрошувати волонтерів з громадських організацій для урізноманітнення освітнього процесу.
  2. Брати участь у діяльності громадських організацій (залучаючи вчителів та учнів як волонтерів).
  3. Ініціація звернень школи до голови об’єднаної територіальної громади та створювати власні громадські організації при школі на волонтерських засадах (учнівське самоврядування, профспілковий комітет тощо)
  4. Ініціація спільних заходів з участі в громадському житті (проєкти, свята, ярмарки, благоустрій).
  5. Брати участь у програмах та запрошувати представників підприємств та громадських організацій з метою профорієнтації̈ випускників.

 

Розділ  ІV

ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ПРАВИЛА

Загальні положення:

Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

Не можна приносити на територію закладу зброю, ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини, спиртні напої, сигарети, наркотики, отруйні та хімічні речовини.

Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

Не можна без дозволу покидати територію школи в урочний час.

Учні приходять до школи за 15 хвилин до початку занять.

Перед початком уроку учень повинен зняти верхній одяг, в разі необхідності – перевзутися у змінне взуття.

До приходу вчителя учні готують все необхідне до уроку. Підручник, щоденник, зошити, пенал мають бути акуратно покладені на парти.

Учні, які запізнилися на урок, повинні вибачитись за запізнення, і після дозволу вчителя увійти до класу.

Користуватися під час навчальних занять мобільним телефоном забороняється. На початку уроку учні повинні відключити мобільні телефони а при вимозі вчителя скласти їх у відведене місце.

В спортивній формі учні повинні з’являтися тільки на уроках фізкультури.

Учні зустрічають вчителя вставанням.

Без дозволу вчителя або класного керівника ніхто з учнів не має права пересідати.

Учень, який пропустив уроки без поважних причин повинен представити документ, що пояснює його відсутність.

Учень повинен подавати щоденник вчителю для виставлення поточного або підсумкового оцінювання результатів навчання.

Після закінчення уроку учні встають і виходять з класу тільки після слів вчителя: «Урок закінчено».

У разі порушення дисципліни учнями під час заняття викладач школи, староста класу мають право усно або через доповідну записку інформувати класного керівника, адміністрацію школи для вжиття дисциплінарних заходів проти порушників.

Пропуски занять без поважних причин є порушенням єдиних вимог до учнів школи.

У разі захворювання учень відвідує медпункт, за показниками отримує звільнення від занять, інформує про це класного керівника і тільки потім залишає школу.

Спілкування зі старшими, однолітками має бути виваженим, привітним і доброзичливим. Учень не повинен допускати принизливі й образливі вислови, вживати ненормовану лексику та інше.

Вимоги до зовнішнього вигляду учнів

Кожен учень зобов’язаний з’являтися до школи чистим і охайно одягненим.

Кожен учень повинен бути одягненим в одяг ділового стилю.

В спортивній формі учні повинні з’являтись тільки на уроці фізкультури.

Під час перебування в школі учням заборонені яскраві прикраси та косметика.

Правила поведінки на уроці

Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому та відволікати інших від процесу навчання.

Якщо під час занять необхідно вийти, то потрібно попросити дозволу.

Якщо учень хоче поставити питання або відповісти, то він піднімає руку.

На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Без дозволу вчителя в спортивний зал учням входити забороняється. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі, переодягнені в спортивне взуття.

Після дзвінка вчитель оголошує про закінчення уроку і учні мають право покинути клас.

Учень має право в коректній формі відстоювати свій погляд і переконання при обговоренні питань.

Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки.

Правила поведінки учнів на перерві:

На перерві учням не дозволяється бігати, штовхатися, кричати, порушувати норми техніки безпеки.

Під час руху по сходах учні повинні обережно пересуватися, ретельно оглядаючи підлогу. Бігати, стрибати по сходах забороняється.

Щоб запобігти скупчення людей на сходах під час масового пересування, учні, що спускаються з верхніх поверхів, повинні йти по сходинам ліворуч. Учні, що підіймаються, - праворуч.

Правила поведінка в їдальні:

Прямуй до їдальні разом з учнями свого класу, організовано й спокійно;

В їдальні вести себе згідно правил культурної поведінки;

Сідати за стіл разом із товаришами-однокласниками;

Бережливо ставитися до хліба та інших продуктів харчування;

Поївши, зібрати за собою брудний посуд і віднеси його на спеціальний стіл.

Правила поведінки на позакласних заходах:

На позакласні заходи з'являйся точно у визначений час;

Якщо на позакласний захід прийшли дорослі, привітати їх, запропонувати вільне місце, у випадку необхідності поступися своїм місцем;

Під час проведення масових заходів бути стриманим, не заважати іншим. Якщо потрібно вийти, дочекатися перерви, одержати дозвіл відповідальної особи (учителя чи чергового учня) і тихо вийди, не турбуючи оточуючих.

Вимоги по збереженню шкільного майна:

Всі учні зобов’язані зберігати шкільне майно, бережно поводитися зі своїми речами та речами товаришів.

Забороняється псувати парти, дошку, стільці, бруднити стіни, вікна в класах і коридорах.

Учні повинні зберігати зелені насадження в школі та на території школи.

При пошкодженні шкільного майна батьки учнів зобов’язані відшкодувати матеріальні збитки.

Обов’язки чергових по класу:

Чергові зобов’язані:

- доповідати класному керівнику про стан справ у класі;

- доповідати вчителю про відсутніх на уроці;

- стежити за наявністю на уроці крейди та губки для роботи на дошці;

- стежити за збереженням шкільного майна;

- оберігати квіти, поливати їх;

Обов’ язки чергових по школі.

Для підтримки дисципліни і порядку в школі призначається черговий клас, який чергує протягом тижня.

Черговий клас з’являється до школи за 20 хвилин до початку уроків.

Учні чергового класу обов’язково повинні мати “бейджики” і чергувати на визначених постах.

Чергові повинні стежити за порядком і дисципліною учнів, вимагати виконання єдиних вимог.

Протягом дня роботу чергового класу перевіряє класний керівник, черговий вчитель та черговий адміністратор.

Передача чергування наступному класу проводиться в п’ятницю після уроків.

Вимоги по догляду за підручниками, зошитами, щоденником.

Підручники мають бути акуратно обгорнуті, мати закладки.

Зошити учнів мають бути чистими і підписаними за встановленим зразком державною мовою.

Кожен учень повинен акуратно вести щоденник (згідно загальних вимог) і у встановлений класним керівником день здавати на перевірку.

При втраті підручника або його псуванні учень повинен придбати новий за власний кошт.

Поведінка поза школою:

Учень зобов’язаний бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у стосунках.

Бути уважним до дорослих, маленьких дітей, хворих і літніх людей.

Дотримуватися правил дорожнього руху та правил поведінки в громадських місцях.

Дбайливо ставитися до природи.

Забороняється вживання алкогольних напоїв, тютюну та ін.

Дотримуватися мовного етикету, не дозволяти нецензурних висловлювань.

 

Розділ V

САНКЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ УГОДИ

  1. Для учнів
  •         вилучення ІТ-пристроїв з поверненням їх батькам учнів-порушників;
  •         анулювання атестаційної роботи за спробу списування;
  •         складання пояснювальної записки та запрошення батьків до адміністрації школи;
  •         складання подання до ювенальної превенції або до служби у справах дітей;
  •         залучення шкільного офіцера для проведення роз’яснювальних робіт;
  •         обговорення проблемної поведінки учня-порушника на засіданнях ради профілактики, Ради школи та педагогічних рад закладу з запрошенням батьків;

2. Для педагогів:

  •         обговорення проблемної поведінки вчителя на засіданнях рад закладу на предмет відсторонення педагога від роботи з учнем/учнями певного класу;
  •         пониження кваліфікаційної категорії, отриманої у ході чергової/позачергової атестації;
  •         винесення догани, звільнення з посади у визначеному законодавством порядку на підставі порушення ст. 42 «Академічна доброчесність» закону України «Про освіту» чи інших законів України.

3.  Для батьків:

  •         відшкодування батьками/законними представниками особи учня-порушника завданої матеріальної шкоди;
  •         складання подання до ювенальної превенції або до служби у справах дітей з приводу неналежного виконання батьківських обов’язків;
  •         у разі ігнорування та ухиляння батьками запрошення до адміністрації чи рад школи, складається подання до служби у справах дітей та до поліції.                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку