Роль педагога-організатора в організації інноваційного підходу до співпраці закладу освіти та громадських організацій

Про матеріал
Останнім часом дедалі вагомішою є роль громадських організацій в управлінні освітою. Управління закладом освіти має громадський характер, оскільки існує на підставі співуправління з батьківською громадою із опорою на ініціативу та творчість педагогічного колективу.
Перегляд файлу

Роль педагога-організатора

в організації інноваційного підходу до співпраці закладу освіти та громадських організацій

 

Останнім часом дедалі вагомішою є роль громадських організацій в управлінні освітою. Управління закладом освіти має громадський характер, оскільки існує на підставі співуправління з батьківською громадою із опорою на ініціативу та творчість педагогічного колективу.

Сьогодні, як ніколи, в Україні актуальною є громадсько-зорієнтована освіта, що демонструє освітню філософію, яка сприяє створенню можливостей для окремих громадян, закладів освіти, бізнесу, громадських і приватних організацій бути партнерами для реалізації потреб громади.

Головним завданням системи загальної середньої освіти є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам особистості та суспільства.

Тому особливої актуальності набуває питання творчого співробітництва закладу освіти та громадськості. Заклад освіти вступає в безпосередні контакти з позашкільними закладами, з батьками з метою реалізації однієї спільної мети – формування гармонійно-розвинутої, високоосвіченої, соціально активної  і національно свідомої  особистості.

 

Мета:

Сприяти забезпеченню рівного доступу до якісної освіти всіх здобувачів освіти з активним залученням сімей і місцевих громад в освітній процес.

Виявити основні фактори впливу на пріоритети виховання дітей та учнівської молоді і скоординувати спільну діяльність закладу освіти, сім’ї, громадськості  у справі  виховання та гармонійному розвитку  особистості дитини.

Вироблення навичок соціальної активності та соціальної відповідальності здобувачів освіти шляхом їхньої активності у практичній діяльності в шкільному та позашкільному просторі.

Підготовка нового покоління громадян.

Покращення навчально-матеріальної бази закладу освіти.

Створення закладу освіти радості, у якому і педагогічним працівникам і учням  було б комфортно жити, вчитися і працювати.

 

Завдання:

Визначити зміст і структуру спільної діяльності закладу освіти, сім’ї, громадськості у справі навчання та виховання підростаючого покоління;

Розробити заходи щодо розвитку індивідуальних здібностей і самореалізації особистості здобувачів освіти, покращення якості позашкільної та позакласної роботи;

Сформувати базу з надання основних знань і вмінь, необхідних для відповідальної участі здобувачів освіти в громадському житті;

Організувати педагогічний всеобуч батьків;

Сприяти покращенню навчально-матеріальної бази закладу освіти;

Налагодити партнерські відносини між закладом освіти та всіма ресурсами, що існують у громаді (органи місцевого самоврядування, громадськість, некомерційні організації, батьків здобувачів освіти, підприємців) для спільного розв’язання цієї системи завдань;

Оприлюднити результати цієї інформації на загальних зборах та на засіданнях виконкому селищної ради.

Для реалізації вище обґрунтованої мети усі процеси, що відбувалися на базі закладу освіти, були розподілені на три напрями:

  • Творче співробітництво педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків, громадськості;
  • Соціалізація особистості;
  • Демократизація.

У рамках кожного напряму визначаються цілі, розробляються технології, формується цілісна система роботи всього навчального закладу. Наш заклад освіти надає своїм випускникам не лише необхідний рівень освіти, а й навички громадської активності й самореалізації. Така робота сприяє задоволенню соціальних потреб громади. Заклад освіти сприяє вільному обміну думками, оцінює місцеві потреби, бере участь у прийнятті рішень на місцевому рівні, а також забезпечує зворотний зв'язок, що стосується цих дій, із боку громади.

 

Пріоритетні напрями діяльності закладу освіти:

Участь громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти;

Навчання впродовж життя;

Розвиток індивідуальних здібностей і самореалізації особистості учня;

Демократичний стиль управління.

Сфера нашої спільної діяльності досить різноманітна: і сім’я, і заклад освіти, і соціальне оточення. Усе починається з шанобливого ставлення до рідних і близьких, з емоційного мікроклімату сім’ї, із взаєморозуміння, взаємодопомоги, взаємовідповідальності. У закладі освіти спільно з батьками здобувачів освіти створена ціла система заходів: родинні свята, класні години за участю батьків, уроки для батьків, трудові десанти, екскурсії, родинні розмови, сімейні виставки, створення затишку у класі та закладі освіти. Для формування педагогічної культури батьків, усвідомлення ними важливості відповідального батьківства у нашому навчальному закладі організовано батьківський всеобуч. Співпраця навчального закладу з батьками здійснюється за багатовекторними напрямами: безперервна  індивідуальна робота класних керівників, учителів-предметників,  педагога-організатора, соціального педагога та практичного психолога, адміністрації навчального закладу загалом і директора закладу освіти безпосередньо. Для забезпечення активної участі здобувачів освіти, батьків і громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти та управління навчальним закладом у закладі освіти створені і діють такі структури:

·        загальні збори;

·        рада закладу освіти;

·        піклувальна рада;

·        педагогічна рада;

·        учнівське самоврядування (ШПР - шкільна парламентська республіка);

·        управлінська команда.

Найвищим органом громадського самоврядування в навчальному закладі  є загальні збори. Учасниками загальних зборів є представники від різних органів самоуправління (шкільного парламенту, педагогічної ради, батьківського комітету, ради закладу освіти, піклувальної ради  та громадськості. Щорічний звіт директора закладу освіти перед громадськістю свідчить про гармонію стосунків, взаєморозуміння й спільний пошук нових ідей, стратегій та нестандартних шляхів розв’язання певних ситуацій, які виникають у життєдіяльності закладу освіти.

Одним із колегіальних органів управління закладом є рада закладу освіти. До її складу входять на пропорційній основі представники педагогічного колективу, здобувачів освіти та батьків. Рада закладу освіти об’єднує зусилля педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу й удосконалення освітнього процесу.

Центром організаційної структури управління навчальним закладом є піклувальна рада. До складу піклувальної ради входять впливові люди селища, представники громадськості. Піклувальна рада сприяє поліпшенню роботи закладу освіти щодо залучення додаткових джерел фінансування, зміцнення матеріально-технічної бази; залучає широку громадськість до поліпшення умов  навчання і виховання здобувачів освіти; координує та забезпечує організацію літнього відпочинку школярів, проведення свят та спортивних змагань, заохочення кращих здобувачів освіти й учителів, організацію харчування здобувачів освіти, соціальний захист здобувачів освіти і педагогів; здійснює громадський контроль за діяльністю всього навчального закладу.

Батьківський комітет допомагає педагогічному колективу закладу освіти в реалізації основних завдань загальної середньої освіти, забезпечує активну участь батьків в організації освітнього процесу та вихованні дітей.

Основними формами співпраці з батьками є: засідання батьківського комітету (на яких вирішуються важливі питання організації життєдіяльності навчального закладу); класні батьківські збори (які проводяться разом із учнями та вчителями-предметниками); загальношкільні батьківські збори (які організовуються цікаво, із використанням новітніх технологій, активним залученням голови селища, працівників ЦРЛ, психологічної служби,  служби в справах неповнолітніх, органів поліції); робочі зустрічі директора з головами ради закладу освіти, батьківського комітету, піклувальної ради; участь батьків у педагогічних, методичних і виховних справах (участь батьківської громадськості у проведенні шкільних і родинних свят, семінарів, екскурсій тощо); анкетування батьків з актуальних проблем освіти.

Налагоджена тісна співпраця нашого навчального закладу з:

·        органами місцевого самоврядування;

·        благодійним фондом «Прогрес»

·        спілкою ветеранів АТО;

·        ЦРЛ;

·        районним будинком культури;

·        школою мистецтв;

·        приватними підприємцями селища;

·        Центром ДЮТ;

·        батьками здобувачів освіти.

 Основними формами співпраці адміністрації закладу освіти з учнівським колективами є: бесіди членів адміністрації з шкільними лідерами з питань планування позакласних виховних справ; анкетування здобувачів освіти з актуальних проблем шкільного життя, вибору профілю навчання, запровадження курсів за вибором; збори здобувачів освіти за участю адміністрації; консультативна й методична допомога учням під час організації виборів учнівського самоврядування, різних заходів тощо; делегування адміністрацією учнівським лідерам деяких повноважень (контролю за чистотою класних кімнат, території закладу освіти, дисципліною тощо).

З метою повсякденного практичного управління самоврядуванням проводяться оперативні наради із різних напрямів діяльності. Здобувачі освіти, які  брали участь у них, інформують класний колектив про що йшлося на нараді.

На всіх засіданнях шкільного парламенту присутні заступники директора, педагог-організатор, які надають консультації, допомагають приймати правильні рішення.

З ініціативи органів шкільного самоврядування у закладі освіти традиційно проводиться свято осені,  День учителя, шкільні вечори, спортивні змагання, новорічні ранки, благодійні ярмарки.

Така діяльність закладу освіти сьогодні потребує розробки сучасних підходів, які визначають успішність управління навчальним закладом. Серед таких підходів є створення позитивного іміджу закладу освіти. За своєю психологічною сутністю — це процес двосторонньої взаємодії, в якому активну роль відіграє як навчальний заклад, образ якого ми створюємо, так і громадськість, яка сприймає чи не сприймає цей образ закладу освіти.

 Пропагування здобутків закладу освіти серед громадськості та стимулювання належного ставлення до неї створює позитивний імідж нашого закладу. Гарантія результативної діяльності всіх органів самоврядування — це широка гласність, яка є в школі.

Задля того щоб ознайомити громадськість із результатами діяльності закладу в різних напрямах залучаємо до роботи засоби масової інформації: щороку школа висвітлює певний напрям роботи на шкільному сайті.

Після аналізу взаємодії роботи закладу освіти та громадськості можна дійти висновку, що створення ефективної системи співпраці сприяє розвитку креативної особистості дитини, формуванню у неї громадської свідомості та патріотизму, вмінню жити в гармонії з громадою, родиною та собою.

Наш заклад є ресурсом не лише для навчання дітей, але й центром активності громади, яка перебуває поруч. Заклад освіти - для громади, громада - для закладу освіти. На мій погляд, це і є справжня демократія в дії.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
1216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку