Конспект уроку 17
Тема: Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Спостереження і
експеримент в хімії.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про фізичні та хімічні явища; знайомити учнів з
основними науковими методами пізнання в хімії з метою формування вмінь: спостерігати,
фіксувати результати, аналізувати, співставляти, порівнювати, узагальнювати для успішного
оволодіння системою хімічних знань у майбутньому.
Обладнання: штатив, колба з водою, спиртівка, скельце, сірники, цукор, ступка з товкачиком, концентрований розчин сульфатної кислоти, аміаку, хлоридної кислоти, барій хлориду, натрій сульфату, цукор, металічний натрій, амоній дихромат, крейда, магнієва стрічка, спирт.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форми роботи: розповідь, бесіда, демонстраційний експеримент, робота в парах.
Хід уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Вибірковий диктант
І варіант ІІ варіант
1. Які з наведених явищ є
хімічними фізичними
Течуть річки, іржавіє залізо, скисає молоко, висихають озера, кипить вода, плавиться метал, вода розкладається на водень і кисень під дією електричного струму, горять дрова, конденсується водяна пара, опадає листя, підгоряє їжа, утворюється туман, фільтрується розчин, світиться електролампочка, протухає яйце, горить бензин, жовтіє листя, повітря розділяють на кисень і азот, тане лід, мідна пластинка вкривається зеленим нальотом, нафту використовують для добування гуми, зі скла виготовляють пляшки, кваситься капуста, виготовляють «шипучку».
(Фізичні явища: течуть річки, висихають озера, кипить вода, плавиться метал, конденсується водяна пара, опадає листя, утворюється туман, фільтрується розчин, світиться електролампочка, повітря розділяють на кисень і азот, тане лід, зі скла виготовляють пляшки.
Хімічні явища: іржавіє залізо, скисає молоко, вода розкладається на водень і кисень під дією електричного струму, горять дрова, підгоряє їжа, протухає яйце, горить бензин, жовтіє листя, мідна пластинка вкривається зеленим нальотом, нафту використовують для добування гуми, кваситься капуста, виготовляють «шипучку».)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
При вивченні нового матеріалу доцільно створення гетерогенних груп.
Наукові методи спостереження сприймання предметів, явищ.
хім. експеримент практичне добування знань.
гіпотеза наукове припущення.
узагальнення загальні властивості, ознаки.
теорія форми
закон узагальнення
ІV. Засвоєння знань.
Демонстраційний експеримент
Дослід № 2. Горіння цукру.
Дослід № 3. Виверження вулкану.
Дослід № 4. Перетворення води у молоко.
Дослід № 5. Вогонь від краплини води.
Назва досліду |
Що робили |
Спостереження |
Пояснення |
|
|
|
|
V. Домашнє завдання.