Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Спостереження і експеримент в хімії.

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про фізичні та хімічні явища; знайомити учнів з основними науковими методами пізнання в хімії з метою формування вмінь: спостерігати, фіксувати результати, аналізувати, співставляти, порівнювати, узагальнювати для успішного оволодіння системою хімічних знань у майбутньому.
Перегляд файлу

Конспект уроку 17

Тема: Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Спостереження і

            експеримент в хімії.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про фізичні та хімічні явища; знайомити учнів з

            основними науковими методами пізнання в хімії з метою формування вмінь: спостерігати,

            фіксувати результати, аналізувати, співставляти, порівнювати, узагальнювати для успішного

            оволодіння системою хімічних знань у майбутньому.

Обладнання: штатив, колба з водою, спиртівка, скельце, сірники, цукор, ступка з товкачиком, концентрований розчин сульфатної кислоти,  аміаку, хлоридної кислоти, барій хлориду, натрій сульфату, цукор, металічний натрій, амоній дихромат, крейда, магнієва стрічка, спирт.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь, бесіда, демонстраційний експеримент, робота в парах.

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.

     Вибірковий диктант

                       І  варіант                                                            ІІ   варіант

                                          1.   Які з наведених явищ є

                хімічними                                                                 фізичними

      Течуть річки, іржавіє залізо, скисає молоко, ви­сихають озера, кипить вода, плавиться метал, вода розкладається на водень і кисень під дією елек­тричного струму, горять дрова, конденсується во­дяна пара, опадає листя, підгоряє їжа, утворюється туман, фільтрується розчин, світиться електролам­почка, протухає яйце, горить бензин, жовтіє лис­тя, повітря розділяють на кисень і азот, тане лід, мідна пластинка вкривається зеленим нальотом, нафту використовують для добування гуми, зі скла виготовляють пляшки, кваситься капуста, виго­товляють «шипучку».

     (Фізичні явища: течуть річки, висихають озера, кипить вода, плавиться метал, конденсується водяна пара, опадає листя, утворюється туман, фільтрується розчин, світиться електролампоч­ка, повітря розділяють на кисень і азот, тане лід, зі скла виготовляють пляшки.

     Хімічні явища: іржавіє залізо, скисає молоко, вода розкладається на водень і кисень під дією електричного струму, горять дрова, підгоряє їжа, протухає яйце, горить бензин, жовтіє листя, мід­на пластинка вкривається зеленим нальотом, нафту використовують для добування гуми, ква­ситься капуста, виготовляють «шипучку».)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

При вивченні нового матеріалу доцільно створення гетерогенних груп.

  1. Даємо уявлення про основні наукові методи пізнання.
  2. Використовуючи метод групового дослідження, учні опрацьовують матеріал за підручником.
  3. Заслуховуємо виступи учнів, складаємо на дошці і у зошитах схему:

 

Наукові методи спостереження сприймання предметів, явищ.

                            хім. експеримент практичне добування знань.

гіпотеза наукове припущення.

узагальнення загальні властивості, ознаки.

теорія форми

закон  узагальнення

 

 

ІV. Засвоєння знань.

Демонстраційний експеримент

  1. Дослід № 1. Дим без вогню.

Дослід № 2. Горіння цукру.

Дослід № 3. Виверження вулкану.

Дослід № 4. Перетворення води у молоко.

Дослід № 5. Вогонь від краплини води.

  1. Обговорення в групах (1 група – Дослід 1 ...), фіксація спостережень, результатів, гіпотез щодо пояснень спостережень, спроби зробити узагальнення.
  2. Оформлення результатів у вигляді таблиці.

Назва досліду

Що робили

Спостереження

Пояснення

 

 

 

 

  1. Заслуховуємо виступи учнів, при необхідності коректуємо їх.

V. Домашнє завдання.

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку