20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Фізичні тіла, матеріали, речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент.

Про матеріал

Конспект уроку з хімії 7 клас на тему:"Фізичні тіла, матеріали, речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент."

У визначенні речовини, ви вказуєте на те, що речовини утворюють фізичні тіла (речі). Але не з кожної речовини можна виготовити якусь річ. Наприклад з сульфатної кислоти чи з оцту не виготовляють фізичних тіл. Тому, поняття «речовина» конкретизується.

Речовина – це вид матерії, що складається із структурних частинок, які мають масу та властивості.

Речовини, що використовують для виготовлення фізичних тіл, називають матеріалами.

Перегляд файлу

7 клас хімія

Урок 7-8

   Тема. Фізичні тіла, матеріали, речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент.

   Мета:

  • ознайомити учнів з фізичними тілами, речовинами;
  • сформувати поняття про частинки, з яких побудовані речовини, поглибити знання про будову атома;
  • сформувати поняття «речовина», «тіло», «матеріал»; навчити розрізняти речовини за їх властивостями;
  • розвивати логічне мислення та усне мовлення.
  • продовжувати формувати інтерес до вивчення предмета.

 

                                                 Хід уроку

І-ий міні-модуль

Адаптивно-перетворвальний

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ви ознайомилися з предметом вивчення хімії  ще на уроках природознавства. То ж спробуємо пригадати:

1. Що називається речовиною?

2. Наведіть приклади речовин, що оточують вас.

3. В якому агрегатному стані можуть перебувати речовини за нормальних умов?

   4. Назвіть кілька речовин, з якими ви зустрічаєтеся в побуті?

   5. Як ви розумієте поняття: «речовина», «матеріал», «тіло»? Наведіть приклади?

   6. Поясніть, чим відрізняються поняття «речовина» і «тіло». Наведіть приклади.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже маєте початкове уявлення про речовину та її властивості. Тепер з’ясуємо, від чого вони залежать.

ІІ-ий міні-модуль

Адаптивно-перетворвальний

ІV . Вивчення нового матеріалу.

  1. У  визначенні речовини, ви вказуєте на те, що речовини утворюють фізичні тіла (речі). Але не з кожної речовини можна виготовити якусь річ. Наприклад з сульфатної кислоти чи з оцту не виготовляють фізичних тіл. Тому, поняття «речовина» конкретизується.

 Речовина – це вид матерії, що складається із структурних частинок, які мають масу та властивості.

 Речовини, що використовують для виготовлення фізичних тіл, називають матеріалами.

      2. Демонстрації:

              - речовини скла і виробів зі скла.

              - речовини заліза і виробів із заліза.

              - третю демонстрацію виконує один з учнів. Йому пропонується лоток, де є кусок алюмінію і вироби з нього. Продемонструвати речовину і фізичні тіла.

Цим самим підводимо учнів до розуміння того, що одна і та ж речовина може утворювати кілька фізичних тіл, що відрізняються одне від одного формою та розміром.

  Фізичне тіло -  відокремлений від інших матеріальний об’єкт, що має певну форму і розміри.

Тому  існує залежність:

               Речовина         Матеріал          Фізичне тіло

 

 

 

 

  3. Структурні частинки речовини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 4. Як вивчають речовини?

  За допомогою спостережень людина накопичує інформацію, яку потім систематизує, виявляє загальні закономірності. Речовини вивчаються за допомогою наукового спостереження, що проходить в умовах, які контролюють і можуть змінюватись за бажанням спостерігача. Найчастіше його  проводять у спеціальному приміщенні – лабораторії, де проводяться і експерименти.

 Експеримент – наукове відтворення явища з метою його дослідження. Він допомагає підтвердити чи спростувати гіпотезу, що виникла під час спостереження, та сформулювати висновок. Наприклад, спостереження за свічкою, яка горить.

   Демонстрація досліду.  Зясувати, яка частина полум’я найгарячіша.

Внести у полум’я на 1-2 секунди сірники, побачимо, що обвуглилася та частина сірників, яка знаходилась зовні. Отже, зовнішня частина полум’я найгарячіша.

ІІІ-ій міні-модуль

Адаптивно-перетворвальний

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

          Виконати завдання:

1. Виписати окремо назви тіл, матеріалів і речовин із даного переліку:

пробірка, скло, крейда, вода, залізо, алюмінієвий дріт, цвях, торф, кисень, керамічний посуд, нафта, гас, шматок крейди.

2. З даного переліку понять виписати ті, якими можна охарактеризувати речовину: колір, запах, розмір, маса, форма, ріст, хімічні властивості, температура, агрегатний стан, об’єм, розчинність, смак, фізичні властивості, температура плавлення.

3. З перелічених властивостей речовин виписати ті, що характерні для заліза: тверда, рідка, газоподібна, має блиск, не має блиску, без запаху, має запах,  розчинна у воді, нерозчинна у воді, притягується магнітом. 

4. Вказати тіла, що складаються з однієї і тієї ж речовини: краплинки води, кисень, сніжинка, залізний цвях, крижинка.

 

  5. Які з наведених виразів не мають сенсу: атом Гідрогену, атом Сульфуру, атом цукру, атом нафти, атом Феруму, молекула хлору, молекула повітря, молекула кисню.

   6. З даного переліку виписати речовини молекулярної будови: вода, кухонна сіль, цукор, кисень, залізо, мідь, водень, вуглекислий газ, алюміній, спирт.

VІ. Підведення підсумків уроку.

 Підводиться підсумок уроку, виставляються оцінки.

VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф підручника.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку