Фізичні явища, їх різноманітність. Теплові явища

Про матеріал
Урок в циклі уроків "Явища природи"; прослідковується опис теплових явищ у творчості Т.Г.Шевченка
Перегляд файлу

Тема уроку. Фізичні явища, їх різноманітність. Теплові явища

Мета уроку: закріпити знання учнів про класифікацію фізичних явищ, розглянути їх на прикладі теплових; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, уявлення про значення теплових явищ для живих організмів; виховувати екологічну культуру, прагнення досліджувати та пояс­нювати природні явища; формувати вміння працювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

 

  1. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Робота в групах

Кожна група отримує конверт з назвами явищ. Необхідно об’єднати відповідні природні явища за категоріями  фізичні, хімічні, біологічні.

Картки з написами: потемніння золотої прикраси, перельоти птахів, горіння свічки, щебетання солов’я, випаровування води, рух велосипедиста, погашення соди оцтом, падіння сніжинки, побудова гнізд птахами, іржавіння гвіздка, міграції риби

2. Які явища описані у вірші Т.Г.Шевченка?

                                               ***

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явор молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпочуться качаточка

Помеж осокою.

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

Тече вода край города.

Вода ставом стала.

Прийшло дівча воду брати.

Брало, заспівало…

 

3. Гра «Морський бій» (на стенді поле для гри, в кожному квадраті заховано поняття, представник кожної групи робить один хід (називає букву та цифру) – в квадраті з’являється поняття, яке необхідно помістити в один із стовпчиків таблиці 1)

Поле для гри

 

А

Б

В

Г

Д

1

Гелікоптер

Залізо

Веселка

Гвіздок

Ручка

2

Портфель

Дерево

Алюміній

Чорнило

Дощ

3

Гроза

Роса

Телефон

Камінь

Вода

4

Комп’ютер

Снігопад

Золото

Стілець

Автомобіль

5

Сонце

Багаття

Сіль

Цукор

Туман

            

           Таблиця 1

Тіла

Речовини

Явища

 

 

 

 

III. Засвоєння нових знань

1. Повідомлення теми уроку.

2. Формулювання мети та завдань уроку разом з учнями.

3. Поняття про теплові явища. Причини виникнення тепла

Теплові явища

 

 

  Охолодження      Нагрівання

4. Джерела тепла: природні та штучні

5. Температура. Термометри, їх різновиди

6. Теплові явища в природі. Їх повторюваність (робота в парах)

7. Фізкультхвилинка

IV. Закріплення нового матеріалу

  1. Вправа «Лови помилку» ( кожен учень отримує картку з реченнями, необхідно поставити «+», якщо твердження істинне, та «–», якщо хибне)

+ / –

Речення

 

Вода не проводить тепла

 

Сонце — це головне джерело тепла на Землі

 

Змії гріються на сонці

 

Тепло передається від менш нагрітого тіла до більш нагрітого

 

При нагріванні тіла розширяються, а при охолодженні навпаки

 

Температуру вимірюють барометром

 

Сонячне тепло може бути небезпечним

 

Температуру в кімнаті вимірюють у градусах за шкалою Цельсія

 

Чим більша швидкість молекул, тим вища температура

 

Тепло найкраще проводять метали

 

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу

Опрацювати у підручнику § _______

 

VI. Підбиття підсумків уроку

 

docx
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку