ПОДОРОЖ НА КАЗКОВУ ПЛАНЕТУ
( фізкультурна розвага з елементами психогімнастики)
Мета: розвивати інтерес до фізичних вправ, пам'ять, увагу та уяву; створити емоційний настрій, що сприяє усуненню замкненості та зняттю втоми; набуття навичок концентрації, пластики, координації рухів; вправляти в ходьбі та рівновазі, повзанні, стрибках, бігу «змійкою».
Обладнання: гімнастичні лави, кеглі, гімнастичні палиці.
І. Діти стають у коло, а вихователь повідомляє їм про те, що на одній із казкових планет сталося лихо. Там побував злий чарівник. Він зачарував звірів, птахів, дерева, квіти, тож їм усім потрібна допомога.
Ввідна медитація (проводять під спокійну музику). Запропонувати дітям знайти своє серце, притуливши обидві руки до грудей, і прислухатися, як воно стукає: «Стук, стук, стук». Потім кожен повинен уявити, що в нього в грудях замість серця шматочок ласкавого сонечка. Його яскраве й тепле світло розливається по тілу, по руках, по ногах. Світла так багато, що воно вже не вміщається в нашому тілі.
Вчитель пропонує дітям послати постраждалій планеті трохи світла й тепла, і, можливо, вона оживе (руки випростати вперед, кисті рук вертикальні).
Вчитель говорить, що планета почала оживати, оскільки кожен подарував їй трохи тепла й світла. Та щоб перевірити це, треба потрапити до цієї планети.
ІІ. Ми – астронавти (підготуємось до космічного польоту)
ІІІ. Ми на планеті
Загальнорозвивальні вправи
1. «Теплий дощ» (змочив землю, освіжив траву й листя; пограймо
з дощовими краплями).
В. п.— основна стійка, руки за спину. 1, 2 — підняти вперед пряму праву (ліву) руку (долонею вгору); 3, 4 — праву (ліву) руку заховати за спину. Виконати 6—8 разів.
2. «Барвиста веселка» (засяяла різними кольорами, прикрасила
планету).
В. п. — ноги на ширині плечей, руки в сторони, кисті долонями вгору. 1 — нахил тулуба праворуч, ліву руку підняти через сторону вгору й опустити долонею на долоню правої руки; 2 — в. п. Те саме вліво. Виконати 6 разів.
3. «Рослини оживають» (дерева, трава, квіти потягнулися до сонечка).
В. п.— ноги разом, руки вздовж тулуба, голова опущена. 1 — підняти прямі руки перед собою вгору, праву ногу поставити назад на носок, подивитися вгору; 2 — в. п. Те саме лівою ногою. Виконати 8 разів.
4. «Політ птахів» (красиві казкові птахи то помахом крил здіймаються високо в небо, то летять низько над землею).
В. п.— основна стійка, руки внизу. 1,3— руки в сторони; 2 — сісти; 4 — в. п. Виконати 6—7 разів.
5. «Звірі прокидаються» (потягуються від довгого сну й струшують із себе його залишки).
В. п.— сидячи навприсядки, руки на підлозі. 1 — підвестися на руках та ногах, вигнувши спину; 2, 3 — повиляти «хвостиком» ліворуч та праворуч; 4 — в. п. Виконати 7—8 разів.
6. «Метелики» (пурхають навколо квітів, сідають на них, п'ють
нектар, здіймаються й знову летять до іншої квітки).
В. п.— о. с., руки внизу. 1,3- стрибок (руки вгору, ноги нарізно); 2,4 – в. п . Виконати 6 разів.
7. «Дихаємо чистим повітрям».
Виконати 6—8 разів.
Вчитель. Головною прикрасою казкової планети" є квіти. Діти, давайте уявимо себе трояндами, тюльпанами, ромашками, що танцюють, кружляють у вальсі.
Діти вільно рухаються, виконуючи будь-які рухи під музику.
ІV. «Повертаємось до ракети»
Далі малюки шикуються в колону по одному.
Основні рухи (спосіб організації — потоковий).
V. «Політ астронавтів»
Малорухлива гра «Чотири стихії»
Гравці сидять у колі. Ведучий пояснює правила гри: якщо він скаже слово «земля», усі мають опустити руки вниз; на слово «вода» — витягнути руки вперед; на слово «повітря» — підняти руки вгору; на слово «вогонь» — виконати обертальні рухи руками в променево-зап'ясткових та ліктьових суглобах. Програє той, хто припуститься помилки.
VІ. «Мерщій додому!»
Біг у колоні у середньому темпі