ФЛОРБОЛ урок фізичної культури 4 клас

Про матеріал
Урок фізичної культури "Флорброл" 4 клас Мы любим спорт! И знаем много игр спортивных, Хоккей, и волейбол Но, как-то неожиданно и быстро Ворвался в нашу жизнь Неведомый флорбол!
Перегляд файлу

 

 

Мы любим спорт!

И знаем много игр спортивных,

Хоккей, и волейбол

Но, как-то неожиданно и быстро

Ворвался в нашу жизнь

Неведомый флорбол!

 

 

                                        НВК ЗНЗ І-ІІІ ст.№19 –ДНЗ «Лісова казка»

План-конспект уроку  фізичної культури з елементами флорболу для учнів 4 класу.

Тема уроку: Флорбол - це наш вибір.

Мета уроку:

формування   практичних навичок щодо самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;

  вміння працювати командою.

розвивати координацію рухів, розвивати м’язовий апарат, рухомий апарат учнів.

 

Завдання уроку: 1. Вдосконалювати техніку ведення м’яча клюшкою.

                             2. Вдосконалювати техніку передачі  м’яча в парах.

                             3. Двостороння навчальна гра в флорбол.

                            

Тип уроку: навчально-ігровий.

Інвентар та обладнання: флорбольні м’ячі, ворота(нестандартні), фішки (напівкульки), ключки флорбольні, свисток, спортивні накидки зелені, червоні, секундомір, індивідуальні завдання для звільнених (червона картка, жовта картка, прапорці червоний , жовтий)

Місце проведення: спортивний зал (спортивний майданчик).

Тривалість уроку: 40 хвилин.

 

№ з/п

Зміст  навчального матеріалу

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І. Ввідна частина уроку  - 4 хвилини

1

1.Шикування в шеренгу. Рапорт.

- Клас, шикуйсь! Черговому здати рапорт. Привітання. 

2. Повідомлення мети та  завдань уроку.

- Наш сьогоднішній урок незвичайний, він буде присвячений грі  Флорбол.

 На уроці ви будите  вдосконалювати техніку ведення м’яча клюшкою, вдосконалювати техніку передачі  м’яча в парах, змагатися командами і найкращі нападаючи, захисники стануть членами збірної команди флорбістів закладу.

3. Дотримання правил техніки безпеки.

- На уроці дотримуватися правил по інструкції №5-С –з охорони праці під час занять спортивними іграми.

ЗОЛОТЕ  ПРАВИЛО  ПІД  ЧАС ВИКОНАННЯ  ФІЗИЧНИХ  ВПРАВ –

-СЛУХАЄМО,

-ДУМАЄМО,

-ПРАЦЮЄМО!

Бути дисциплінованими, чітко виконувати вказівки вчителя. Всі вправи виконувати за командою вчителя. Під час бігу тримати інтервал два кроки, не штовхати учнів, не наступати на п’яти, не ставити  підніжки. Під час розминки та гри у флорбол забороняється порушувати встановлений вчителем порядок виконання вправ та правил гри. Не відволікайтесь самі й не відволікайте інших учнів сторонніми розмовами.

1 хв. 

 

30с

 

 

 

 

30с 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В одну  шеренгу.

 

 

Рапорт здає  черговий учень. 

 

 

Перевірити наявність спортивної форми.

Звернути увагу на самопочуття учнів.

 Звернути увагу на зовнішній вигляд.

2

4.  Повідомлення.

Флорбол прийшов до нас із Швеції. Це командний вид спорту, який дуже нагадує хокей із шайбою. Ігровий майданчик, ворота, кількість чоловік у грі майже ідентичні з хокеєм. Відмінностей небагато. Полягають вони лише в тому, що грають у флорбол не на льоду, а в спортивному залі, або спортивному майданчику і не шайбою, а пластиковим м’ячем. Крім цього в хокеї на підлозі заборонені силові прийоми.

Ти взяв ключку, попробував на двох-трьох тренуваннях і розумієш, ага, я це можу, це доступно. І насправді, якщо подивитися, як професійні гравці грають, то це насправді дуже круто, тобто вони стільки фінтів витворяють, крута амуніція, ключки круті, воно все дуже захоплює»
 Найбільші преваги флорболу – це доступ-ність, (адже щоб грати потрібні лише ключка та м’ячик) динамічність (під час цієї гри не доведеться нудьгувати) та безпеч-ність (у флорболі заборонено застосовувати силу, тому тут не буває травм). До того ж цей спорт не має обмеження у віці та статі, в одній команді грають і хлопчики, і дівчатка.

Флорбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю і простотою, тому що в флорбол може грати кожний. Флорбол — це буря емоцій від захоплення до повного роз­чарування. Інтерес до флорболу настільки високий, що лю­ди придумують все нові й нові види цієї гри. У деяких країнах створили навіть свій особливий флорбол — амери­канський, австралійський. Проводиться навіть чемпіонат світу з флорболу для роботів. Є багато знаменитих флорболь­них клубів, гра яких захоплює болільників.

У грудні 2008 року флорбол одержав визнання Международного Олимпийского Комитета (МОК), і в 2020 році флорбол увійде в програму літніх Олімпійських ігор.

6 березня 2012 року флорбол в Україні було офіційно визнано видом спорту.

Флорбол зацікавив також і людей з обмеже-ними можливостями, займатися цим спортом можуть інваліди на візках.

А хто знає флорбольні клуби України?

Флорболісти, які демонструють найвищу техніку, відмін­ну фізичну підготовку, стають національними героями.

 

А зараз проведемо розминку справжніх флорбістів. Це значить, що треба особливу увагу приділити підготовці тих м'язів і частин тіла, на які припадає основне наван­таження

— Які це м'язи і частини тіла? 

- М’язи ніг, м’язи рук, м’язи спини.

 

 

5. Завдання дітям, які мають тимчасове повне звільнення від уроків фізичної культури  за станом здоров’я.

- Допомагати вчителю .

- Виконувати суддівство під час гри.

 

 

 

 

6. Вимірювання ЧСС за 10 секунд :

- Пульс в нормі ?

 88-90- уд/хв

 

1хв.20с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

10с

 

 

Протягом бесіди діти відповіда­ють на запитання вчителя

 

 

 

 

vjc vs njc floorball

 

Існують такі команди з флорболу в Україні:

" ФлК Freedom" (Калуш)     

 "Biters" (Полтава)

"Скала" (Мелітополь)          

  "Sharks" (Донецьк)

"Тигри" (Донецьк)               

  "Rema DC" (Дрогобич)

"Лемберг" (Львів)                

  "Лідер" (Донецьк)

"КФК" (Київ)                       

   "Київські Вікінги" (Київ)

"YMCA" (Луцьк)                  

  "Temple Youth" (Суми)

"Wild West" (Луцьк)             

   " Арена" (Суми)

 

Отримати зворотну інформацію

 

 

 

 

 

 

 

Виділити учнів з підвищеною ЧСС 120 уд/хв і більше, і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання. 

4

Вправи на правильну поставу, та для запобігання плоскостопості.

Загальнорозвивальні вправи  в русі

1. Ходьба на носках, руки на поясі:

2. Ходьба на п'ятках, руки за спину, хват за лікті:

3. Перекати з п’яти на носок, руки на поясі.

4.Ходьба на зовнішній частині стопи. Руки в сторони, долоні в гору.

5. Ходьба в напівприсіді, руки вгору, долоні над головою умовний «будинок».

6.  Пересування правим боком,носки вгору разом, п’яти в гору разом. Теж саме лівим боком.

7.  Біг (диференційовано до кожної медичної групи)приставним кроком правим боком, лівим боком.

8.  Біг схресним кроком лівим боком, правим боком.

9. Біг з високим підйомом стегна.

10. Біг з закиданням гомілок вперед.

 

11. Ходьба, відновлюючи дихання.

1-руки в сторони; 

2-руки вгору;

3-руки вперед;

4-руки вниз.

 

В обхід, у колону по одному. Дистанція два кроки. Руки прямі, дис­танція один крок ,один від одного

Фронтальний метод.

Спину тримати прямо, рівно, тулуб не нахиляти вперед,

команда підрахунок. Поступово прискорюючи темп.

Дистанція два кроки

Спину тримати прямо, рівно, тулуб не нахиляти вперед

Спина пряма

Руки прямі, з максимальною

амп­літудою. Темп повільний.

 

5

Загальнорозвивальні вправи на місці з ключкою для флорболу  у руках

 

1.В. п.-о. с, ключка для флорболу унизу за спиною: 

1- нахил голови вперед;

 2-те саме, назад;

3-4- те саме, вправо, вліво.

 

2. В. п. о. с, ключка для флорболу унизу перед собою:

1-підняти  ключку для флорболу  перед собою вгору, крок лівою ногою  вперед, вдих;

2- В.п. видих;

3-крок правою ногою вперед,  підняти  ключку для флорболу  перед собою вгору; 4-В.П.

 

3.  В. п.-ноги нарізно, ключку уверед, хват широкий:

1-руки схрестно, права вгору;

 2-в. п.;

 3-4- те саме, ліва вгору.

 

4.  В. п.-стійка ноги нарізно на ширині плечей, ключка на лопатках:

1  поворот тулуба праворуч;

2  в. п.;

3 — 4 те саме, з лівої ноги, взяти м'яч

 

5.  В. п.-стійка ноги нарізно на ширині плечей, ключка на лопатках:

 1 —4-нахил тулуба вперед;

2-В.п.;

3 4 те саме.

 

6. В. п.-стійка ноги нарізно на ширині плечей, ключка на лопатках ;

1-нахил тулуба ліворуч, видих;

2-В.п. вдих;

3-нахил тулуба праворуч, видих;

4- В.п. ,вдих.

 

 

 

 

 

7. В. п.- присіди,стійка ноги нарізно на ширини стопи, ключка внизу, хват за ключку на ширині плечей ;

1-присід, ключку вперед, видих;

2 — в. п., вдих;

3 — 4 — те саме.

 

8.В.п.-основна стійка, ключка вниз.

 1-стрибок,ключку до грудей;

2-стрибок, ключку вгору;

3-стрибок, ключку до грудей;

4-стрибок , ключку вниз.

Вправи на відновлення дихання.

 

 

 

 

 

 

6-8 раз

 

 

6-8 раз

 

 

 

 

 

6-8 раз 

 

 

6-8 раз 

 

 

 

6-8 раз  

 

 

6-8раз

 

 

 

 

 

 

6-8раз

 

 

 

16 стриб-ків

30сек

 Фронтальний метод. Стежити за правильністю  постави й чіткістю виконання вправ.

Спина пряма

команда підрахунок

з максимальною  амплітудою,

руки прямі.

П’яти не відривати.

Ноги в колінах не згинаємо.

Спина  пряма.

команда підрахунок

 

 

Стрибки виконувати на носках,

команда підрахунок.

Темп повільний.

6                                           ІІ. Основна частина (23-25 хв.)

1

Спеціальні вправи флорболіста для контролю  м’яча

1. Ведення м’яча.

Мета: Обробка м’яча , техніка ведення м’яча.

 Невеликим поштовхами пером ключки , виконувати ведення м'яча з просуванням вперед між фішкам, з послідуючим ударом у ворота.

 

Ведення м'яча за воротами, з послідовною атакаю у ворота.

http://spo.1september.ru/2005/18/8-2.jpg

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

2хв

Поєднувати зупинки і удари по м’ячу з  веденням. Потоковий метод.

Невеликим поштовхами пером ключки . Інтервал 3 метра.

ведення здійснюється несильними чіткими  ударами по м’ячу, 3-4 фішки стоять одна від одної на відстані.

 

Ведення м’яча в прямокутнику.

 

Ведення м’яча вісімкою.  

 

 Вправу виконують потоково.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправу виконують потоково.

Метод змагання

Учні об'єднані у дві команди

2

Перешикування  в колону по два.

2. Передача м’яча в парах.

 Мета: Обробити удар та прийом м’яча під час бігу.

Передача м’яча в парах, з просуванням в перед, з послідуючим ударом у ворота.

5хв

Потоковий метод. Слідкувати за дисципліною у строю.

 

 

 

3.Передача м’яча, удар у ворота.

Мета : відпрацювати  міцний удар з ходу по воротам, нападаючому  який рухається.

5хв

Потоковий метод. Слідкувати за дисципліною у строю.

3

Двостороння гра Флорбол.

Дві команди по 5учнів одягають накидки зелені та червоні.

Жеребкування для початку гри.

Дати  дитині можливість пограти на всіх позиціях, у всіляких складах.

 

Breakout Floorball passing triangle

Флорбол  як гра формує такі позитивні навики і риси вдачі, як уміння підпорядковувати особисті інтереси колективним, взаємодопомога, відчуття відповідальності, активність.

Зміна гравців відбувається, під час вкидання м’яча в гру.  М’яч вважати влучний той, що потрапив у створи воріт.

10хв

Груповий метод.

Напад заснований на несподіваній і швидкій зміні напрямку руху. Під час атаки суперника спереду застосовується ухід випадом. Набли­жуючись до суперника, на відстані 1,5—2 м від нього, виконувати передачу м’яча клюкою.  Капітани починають після умовного сигналу

Слідкувати за ТБ під час гри. Слідкувати за дисципліною. Слідкувати та не допускати під час гри порушення правил гри. Не схрещувати клюки. Клюки вище колін не піднімати. Штрафний час 30 сек.

ІІІ. Заключна частина (4-5 хв.)

1

Шикування в одну шеренгу.

30сек

Біля лінії правого верхнього кута.

2

Вправи на відновлення дихання.

 Гра : «Дощ у Гамбурзі!»

 img_07_hamburg_01.jpgДощ  у Гамбурзі”

003_1_~1.JPG       Учні стоять у шеренгу (коло). Вчитель показує рух, усі повторюють його поступово приєднуючись один до одного.
- Чи знаєте ви, який  дощ у Гамбурзі?
Піднімається вітер. (Потираємо руки) http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTafYPqQQHngDEPvb9PrDL_U4nq1xAT34QQku2wuNf4JLbEjlSOK-88tw
Падають перші краплини дощу. (Клацаємо пальцями)
Почалася злива.  (Плескаємо долонями по стегнах почергово права рука, ліва  рука)
Злива перетворилася на бурю. http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjGStvTj4TvUZL_UBqmwJX29RtFj0-7C6HUMmpLFZDIyyGQtHvOEy8DA (Топаємо)
Ось буря стихає. (Плескаємо долонями по грудині) http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTafYPqQQHngDEPvb9PrDL_U4nq1xAT34QQku2wuNf4JLbEjlSOK-88tw
Стихає злива. (Плескаємо долонями по стегнах)
Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацаємо пальцями)
Шумить тільки вітер. (Потираємо долонями) http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTafYPqQQHngDEPvb9PrDL_U4nq1xAT34QQku2wuNf4JLbEjlSOK-88tw
Дощ у Гамбурзі  скінчився. Сонечко! http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUVfeYjHnfleMJ9uLTnydXjwoWPqc5t8ah77t0AbMKEA9XvgFRHNbeRGg (Діти піднімають руки вгору)

 

1хв

Фронтальний спосіб організації діяльності учнів

3

Підведення підсумку уроку.

30сек

Розказати пояснити

4

Оцінювання учнів

30сек

Оцінка, похвала

5

Організаційний вихід зі спортивного залу (спортивного майданчика).

1хв

В колону по одному, дистанція 50 см

 

Вчитель:                         Хітріч І.В.

 

 

 

 

 

 

Повідомлення.

      Флорбол прийшов до нас із Швеції. Це командний вид спорту, який дуже нагадує хокей із шайбою. Ігровий майданчик, ворота, кількість чоловік у грі майже ідентичні з хокеєм. Відмінностей небагато. Полягають вони лише в тому, що грають у флорбол не на льоду, а в спортивному залі, або спортивному майданчику і не шайбою, а пластиковим м’ячем. Крім цього в хокеї на підлозі заборонені силові прийоми.

Ти взяв ключку, попробував на двох-трьох тренуваннях і розумієш, ага, я це можу, це доступно. І насправді, якщо подивитися, як професійні гравці грають, то це насправді дуже круто, тобто вони стільки фінтів витворяють, крута амуніція, ключки круті, воно все дуже захоплює»
               Найбільші преваги флорболу – це доступність, (адже щоб грати потрібні лише ключка та м’ячик) динамічність (під час цієї гри не доведеться нудьгувати) та безпечність (у флорболі заборонено застосовувати силу, тому тут не буває травм). До того ж цей спорт не має обмеження у віці та статі, в одній команді грають і хлопчики, і дівчатка.

Флорбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю і простотою, тому що в флорбол може грати кожний. Флорбол — це буря емоцій від захоплення до повного роз­чарування. Інтерес до флорболу настільки високий, що лю­ди придумують все нові й нові види цієї гри. У деяких країнах створили навіть свій особливий флорбол — амери­канський, австралійський. Проводиться навіть чемпіонат світу з флорболу для роботів. Є багато знаменитих флорболь­них клубів, гра яких захоплює болільників.

У грудні 2008 року флорбол одержав визнання Международного Олимпийского Комитета (МОК), і в 2020 році флорбол увійде в програму літніх Олімпійських ігор.

6 березня 2012 року флорбол в Україні було офіційно визнано видом спорту.

Флорбол зацікавив також і людей з обмеженими можливостями, займатися цим спортом можуть інваліди на візках.

А хто знає флорбольні клуби України?

Флорболісти, які демонструють найвищу техніку, відмін­ну фізичну підготовку, стають національними героями.

                            Флорбольні  клуби України

 

" ФлК Freedom" (Калуш) 

 

   "Biters" (Полтава)

 

  "Скала" (Мелітополь)    

    

   "Sharks" (Донецьк)

  "Тигри" (Донецьк)  

   "Лідер" (Донецьк)

          

  "Rema DC" (Дрогобич)

  "Лемберг" (Львів) 

              

   "КФК" (Київ)                       

   "Київські Вікінги" (Київ)

 

"YMCA" (Луцьк)  

 "Wild West" (Луцьк)              

             

   "Temple Youth" (Суми)

  " Арена" (Суми)

 

Існують такі регіональні федерації флорболу:

  Львівська обласна федерація флорболу

Федерація флорболу в Сумській області

Івано-Франківська обласна федерація флорболу

 

 

 

 

 

 

1-2-2 in practice

1-2-2 in Floorball

Breakout Practice

Breakouts in floorball tend sometimes to be a bit static, at least in my “hockey” eyes. Three players are passing the ball to each other in a triangle near own goal and after a while a long pass on chance towards the two top forwards. This is visualized in the floorball game picture below. The opposite team is just passive and can easily keep a correct positioning.

Breakout Floorball passing triangle

Do you recognize the set up? Do you agree?

Floorball breakout option with more movement involved

What if… we start to be more active, move a little bit more and force the opposite team to do the same…

Breakout option in floorball

 

2-1-2 in practice

2-1-2 in Floorball

Флорбол — командний вид спорту. Грається пластиковим м’ячем, удари по якому наносяться клюшкою. Ціль гри: забити м’яч у ворота суперника.

Опис

На полі в кожній команді присутні 5 польових гравців і один воротар. Контролювати м’яч дозволяється лише ключкою, яка є у всіх польових гравців. Ногою дозволяється зупиняти м’яч, але не наносити удари по воротах. Ця гра схожа на хокей з м’ячем і на хокей без льодової площадки, проте в правилах цих ігор є суттєві відмінності. В ході гри дозволяється необмежена кількість замін, які можна проводити, не зупиняючи гру. Тривалість гри - 3 періоди по 20 хв. Перерва між періодами триває 10 хвилин. У деяких випадках третій період у флорболі не грається.

Флорбол – безконтактна гра. Єдиним дозволеним силовим прийомом є гра плечем в плече, у випадку ведення боротьби за м’яч, не контрольованим жодним з гравців. Якщо гравець порушив правила, протилежна команда отримує право на штрафний удар. Гравців можуть наказувати дво- або п’ятихвилинними вилученнями. За неспортивну поведінку гравець може бути вилучений на 10 хв. Найважчим покаранням є вилучення до завершення матчу.

Гра проходить на площадці розміром 40 на 20 метрів, закритої бортиками, кути заокруглені. Існує другий варіант проведення гри: на площадці розміром 24 на 14 метрів, в такому випадку команда складається з трьох польових гравців і одного воротаря. Розмір воріт: 1.60 на 1.15 метрів. Ключки зазвичай робляться із пластику, їхня довжина не може бути довшою ніж 105 сантиметрів і вагою не більше 350 грамів. М'яч зроблений із пластмаси, його діаметр становить 72 мм, максимальна маса - 23 грама. У м'ячі є 26 отворів.

Історична довідка

Флорбол народився у Швеції в 70-их роках минулого століття і швидко здобув популярність в Європі, насамперед у самій Швеції, а також у Фінляндії і Швейцарії. У 1986 році цими країнами була заснована Міжнародна Федерація Флорболу (МФФ). На сьогоднішній день МФФ об’єднує флорбольні федерації 49 країн, що значно укріпило позиції флорболу у всьому світі, у тому числі в США, Канаді, Японії, Індії, Сінгапурі і Австралії. Найбільш розвинута структура цього виду спорту у Швеції. У флорбол грають усі види населення. Є команди бізнесменів, викладачів, школярів, пожарників, міліціонерів. В країні діють понад 1000 флорбольних клубів, і вони регулярно проводять офіційні змагання.

Перший чемпіонат світу з флорболу серед чоловіків відбувся у 1996 році. Сьогодні на кожному континенті земної кулі існує хоча б одна флорбольна асоціація, у тому числі в Африці, де перша національна федерація з флорболу була створена у Сьєрра-Леоне. У лютому 2008 року флорбол отримав визнання Міжнародного Олімпійського Комітету (МОК). Можливо вже у 2020 році флорбол увійде в програму літніх Олімпійських ігор

Флорбол в Україні

В Україні національна асоціація з флорболу була створена в 2005 році.

З 2003 року щорічно проводиться міжнародний відкритий турнір України з флорболу «Крилатий м'яч»

16-17 квітня 2011 року у Львові пройшла фінальна частина Відкритого чемпіонату України з флорболу.[1]

6 березня 2012 року флорбол в Україні було офіційно визнано видом спорту.

Існують такі команди з флорболу в Україні:

" ФлК Freedom" (Калуш)       "Biters" (Полтава)

"Скала" (Мелітополь)             "Sharks" (Донецьк)

"Тигри" (Донецьк)                  "Rema DC" (Дрогобич)

"Лемберг" (Львів)                   "Лідер" (Донецьк)

"КФК" (Київ)                           "Київські Вікінги" (Київ)

"YMCA" (Луцьк)                     "Temple Youth" (Суми)

"Wild West" (Луцьк)                 " Арена" (Суми)

Існують такі регіональні федерації флорболу:

  •                               Львівська обласна федерація флорболу
  •                               Федерація флорболу в Сумській області
  •                               Івано-Франківська обласна федерація флорболу

 

 

У флорбол в школі грають і хлопці і дівчата. На уроках фізкультури справжня черга аби поганяти м’яч ключкою. Завдяки грі учні на уроках отримують достатнє навантаження та фізично розвиваються.

ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 1-4 КЛАСАХ

Під час проведення уроків фізичної культури учні здобувають необхідні знання, навички та вміння.
Внаслідок цього зміст уроку фізкультури, його організація проведення визначаються відповідними методами навчання, методичними прийомами, способами організації діяльності учнів, умінням управляти цією діяльністю.
До методів навчання на уроках фізкультури належать:
метод слова (розповідь, пояснення, бесіди, розбір, оцінка, команда підрахунок);
практичні методи (по частинах, у цілому, ігровий, змагальний)
методи наочності (пряма і непряма наочність).
Словесні методи відіграють важливу роль у навчанні учнів фізичних вправ, в активізації пізнавальної діяльності та озброєнні відповідними знаннями.
Пояснення - це опис техніки виконання рухової дії, особливостей правил її виконання. На відміну від простого опису, пояснення доказує ефективність визначеного способу виконання даного руху.
Бесіда - це форма навчання, де використовуються питання-відповіді. Спираючись на знання та досвід вивченого матеріалу, вчитель питаннями спрямовує розкриття суті виконання визначених рухів при повторені.
Команда - це наказ, який зобов’язує виконувати рухи за строго встановленою формою. Команда може подаватись голосом, сигналом, особистим прикладом. Команда, яка подається голосом, ділиться на попередню (вимовляється протяжне, голосно, чітко і вказує, що потрібно виконувати) і виконавчу (вимовляється голосно, енергійно, відривно, вказує момент дії).
Розпорядження - це наказ, висловлений у довільній формі.
Підрахунок - це прийом, за допомогою якого відраховуються проміжки часу, частини руху, час виконання вправи. Підрахунок дозволяє давати учням необхідний темп виконання руху.
Використання словесних методів у навчанні фізичних вправ сприяє активізації розумової діяльності учнів, пізнанню особистих рухів, свідомому та практичному засвоєнню фізичних вправ, набуттю необхідних знань про них.
Практичні методи навчання в своїй основі мають активну рухову діяльність учнів. Залежно від ступеня регламентації умов виконання фізичних вправ ці методи діляться на дві групи: метод строго регламентованої вправи (навчання по частинах, в цілому) та частково регламентованої (ігровий, змагальний). Різниця між цими методами відносна.
Методи наочності забезпечують зорове та слухове сприйняття рухової дії, яка вивчається. Найпоширенішим методом навчання є показ учителем або учнем. Перший показ, як правило, повинен створити цілісну характеристику вправи. Тому до нього ставляться такі вимоги: чіткість і точність виконання вправи, вибір місця показу вправи, концентрація уваги учнів на сприйнятті техніки виконання вправи, повторення вправи учнем.
Для створення в учнів правильної уяви про рухову дію необхідно використовувати наочні посібники, технічні засоби - таблиці, малюнки, схеми, фотографії, кінофільми. Ці посібники повинні допомогти розкрити основні вимоги до виконання рухової дії.
Під час проведення уроків фізичної культури в молодших класах використовуються різні методи організації діяльності учнів під час виконання програмового матеріалу.
До них належать: фронтальний, потоковий, груповий, індивідуальний.

Фронтальний метод забезпечує високу щільність на уроці. При ньому всі учні одночасно виконують певну роботу. Його використовують при виконанні загальнорозвиваючих вправ без предметів та з ними, під час ходьби, бігу, танцювальних кроків та з’єднань, пересуванні на лижах, шикуванні, перешикуванні і т.д.
При потоковому методі учні виконають вправи по черзі, один за одним. Широко використовується цей метод при стрибках у довжину, висоту, при виконанні акробатичних вправ, лазінні та перелізанні тощо.
Груповий метод передбачає ділення учнів на групи. Кожна група виконує вправи. Часто його використовують в основній частині уроку. Він також дає можливість більш ущільнити урок та забезпечити різнобічний вплив на учнів. Місце вчителя при такому методі там, де вивчається нова вправа, або вправа технічно складна і потребує страхування.
Індивідуальний метод використовується переважно при виконанні учнями вправ, тестів, нормативів на оцінку.
При виборі методі організації учнів на уроці фізичної культури важливо забезпечити раціональне використання часу, оптимальне фізичне навантаження на учнів, поступове його збільшення від початку уроку і зниження навантаження в кінці уроку, дотримання потрібних інтервалів відпочинку між виконанням вправ.
Методи організації учнів на уроці безпосередньо впливають на щільність уроку. Щільність - це відношення раціонально використаного часу до загального часу, відведеного на урок. На щільність уроку великий вплив має така організація уроку, при якій одночасно виконують вправи якомога більше учнів А це досягається організаційними і методичними прийомами, в основі чого є:
• забезпечення уроку необхідним інвентарем та обладнанням, своєчасною їх підготовкою;
• використання фронтального та потокового способів організації учнів;
• чіткість показу та пояснення вчителем;
• організованість та дисципліна учнів (своєчасний прихід на урок, чітке виконання команд).
Проведення уроків з високою щільністю забезпечує раціональну фізичну та розумову активність дітей, підвищує ефективність навчально-виховного процесу і сприяє вихованню в дітей організованості та дисципліни.
У більшості шкіл уроки фізичної культури в 1-4 класах проводять учителі початкових класів, а тому вимога до них така:
• забезпечити високу якість проведення уроків фізкультури та виконання програмового матеріалу;
• спільно з лікарем забезпечити проведення медичного огляду учнів та врахувати його результати в своїй роботі:
• створювати належні санітарно-гігієнічні вимоги до місць занять;
• заняття проводити у відповідній спортивній формі;
• брати участь в організації і проведенні позакласних заходів з фізичної культури, залучати до них всіх учнів;
• проводити серед батьків роз’яснювальну роботу про значення фізичної культури і спорту для дітей;
• розширювати свої знання в області фізичного виховання дітей;
• сприяти підвищенню інтересу до фізичної культури і спорту, формувати у них стійкий інтерес до самостійних занять фізичними вправами.
 

«Флорбол» в переводе с английского буквально означает «игра в мяч на полу». Еще в конце 50-х гг. прошлого столетия в США и Канаде тренеры, игроки и учителя физкультуры задались целью сделать этот вид спорта одним из активнейших, так как он подходил для большинства детей, независимо от пола, возраста, конституции тела. Первоначально это и была командная игра для детей легкими пластмассовыми клюшками и такими же шайбами или мячиками с целью тренировок и восстановления здоровья.

Выбор сделан. Начинаем...

Как преподаватель физкультуры, много лет работающий в школе, в том числе и начальной, я давно укрепился на позиции, что урок для младших школьников должен быть игровым. Но игры бывают разные. Надо было найти такую, которая бы не навредила ребенку: его некрепкому организму, нетренированным мышцам, слабым суставам. Флорбол, с которым я был знаком уже давно благодаря коллегам, работающим с детьми в спортивных клубах, показался мне как раз такой игрой. Обсудив все «за», которых оказалось намного больше, чем «против», мы включили флорбол в программу физического воспитания на уроках физкультуры в школе, работающей как школа здоровья.

Ровное, без стыков, покрытие спортивного зала подходило как нельзя лучше. Флорбол, по моему мнению, как никакая другая игра, подвижен, разнообразен мелкими движениями рук и ног, которые все дети – и худенькие, и полненькие – выполняют не задумываясь: два шага вправо, потом влево, назад, снова вправо и так до тех пор, пока игра не закончена. Своеобразный флорбольный танец. Попробуйте поставить перед собой беспорядочно три-четыре кегли или положить мячи, а затем обвести их по несколько раз с разных сторон и не сбить. Примерно в такой ситуации находятся начинающие играть во флорбол дети. Только игроков на площадке – и своих, и соперника – намного больше, и все двигаются. А мячик легкий и маленький, попробуйте-ка его не потерять и добраться с ним до ворот! Но мои малыши, особенно в первые два года, чаще теряют мяч, чем забивают. Забитый гол – радость, но самое ценное – что они двигаются, и двигаются разнопланово, разминая голеностопы, распрямляя спины, давая нагрузку мышцам, улучшая координацию движений. Но помимо того, что совершенствуется функциональная деятельность организма, флорбол как игра формирует такие положительные навыки и черты характера, как умение подчинять личные интересы коллективным, взаимопомощь, чувство ответственности, активность.

Шести-семилетки уже имеют об этом представление, поэтому и с позиции формирования жизненных норм и принципов флорбол первоклассникам тоже походит. При этом очень важно не обращать внимание на нежелание отдельных учащихся играть в команде. Эта проблема, в отличие от спортивной секции, на уроке в начальной школе не редкость. Для одних детей встать в команду – само собой разумеющееся, другие охотнее выполняют индивидуальные упражнения. Как и в любом деле, не надо торопить ребенка, лучше постараться понять его волнения, и, я уверен, наступит момент, когда он захочет поиграть вместе со всеми. Игровая нагрузка на уроке флорбола в моих первых классах не превышает 3–4 минут при обязательных 2–3 выходах на площадку. Пройдет всего несколько занятий, и у детей по окончании урока будет только один вопрос: «А на следующем уроке во флорбол играть будем?» Вполне объяснимо: они хотят бегать, забивать мячи и радоваться этому. А вы вместе с ними радуетесь, например, тому, что клюшкой, кроме как забивать голы, можно прекрасно развивать мелкую моторику пальцев, укреплять кисти рук; что желание забить гол однажды приведет каждого из них к решению отдать мяч партнеру, находящемуся в более выгодной ситуации, чем бить по нему самому из неудобной.

Команда: коллективная игра индивидуальностей

Помогая ребенку приобрести и развить игровые навыки, мы работаем на его всестороннее развитие, возможно, даже опережая его реальный возраст.

Флорбол, и не только в начальной школе, уравнивает шансы всех учащихся: худенький и более шустрый играет в нападении, полный и не самый подвижный – в защите. У кого-то не получается управлять при помощи клюшки мячиком на скорости, но при этом может быть хороший кистевой бросок. Самое важное и трудное – в небольшие временные отрезки групповой игры на уроке найти для каждого ученика максимально эффективную зону приложения его усилий, подсказать, как этим воспользоваться, чтобы и другие ребята роль своего товарища заметили и оценили. Мне как учителю участие в этом процессе доставляет огромное удовольствие, хотя это и тяжелейшая индивидуальная работа.

Учителю физкультуры нетрудно представить ситуацию, когда при формировании команд большинство желает играть только за Владика или Машу. Обычное дело в начальной школе. Поэтому законы именно культурного, справедливого соревнования надо объяснять сразу. Ребят постарше можно на несколько уроков ставить в постоянные команды, что совсем не бесполезно для учителя, отводящего большую часть урочного времени развитию детей именно через игровые виды. Мне, например, интересно, насколько быстро ребята смогут научиться понимать постоянного партнера, как говорится, без слов; способны ли они, зная свою зону действия, просчитать действия товарищей по команде раньше соперника. Четырех-пяти уроков для этого вполне достаточно. Зато потом вы увидите, с какой энергией и желанием проявить свои внутренние резервы заиграют эти дети в новых, даже более слабых командах.

Еще раз хочу подчеркнуть: начальный период обучения обязывает нас дать ребенку возможность поиграть на всех позициях, во всевозможных составах. И этот интерес, широкое поле деятельности для каждого служат лучшей мотивацией для занятий.

На здоровье детей нельзя экономить

Большое значение имеет наличие инвентаря: клюшки и мячи должны быть в необходимом количестве и хорошего качества. Мы используем клюшки EXEL (производство Финляндии), высотой 80 см. Клюшки для флорбола обычно продаются в наборе по 12 штук. На каждого ученика должна быть клюшка. Мячи для разминки, тренировки дриблинга во время обучения возможно использовать слегка разбитые, они имеют меньшую скорость, и учиться управлять ими легче. Если обращать внимание на какие-то технические моменты, то основное – это правильное удерживание клюшки руками. Например, скрытая леворукость, т.е. удерживание «левой» клюшки правой рукой внизу, не позволит играющему совершенствовать свои технические навыки. Флорбол – игра строгая, требует высокой концентрации внимания прежде всего на собственных действиях: любая помеха сопернику при условии, что была задета его клюшка, допущен толчок, отобран мяч в борьбе, наказывается штрафом. Удары клюшкой по ногам на определенном этапе будут носить постоянный характер, как и клюшки, выбитые из рук. Мяч может попасть в голову игрока, если он ее наклоняет слишком низко к клюшке. Для того чтобы прервать атаку соперника, есть только один путь – перехват мяча. Поэтому, когда придет зрелое понимание игры, а после начальной школы об этом уже можно говорить, организованность и дисциплина войдут в привычку, если на них не пожалеть потратить время в первый год обучения.

Как учить, чтобы учиться не надоело?

Научить детей наблюдать за игрой – тоже искусство. Конечно, от эмоций никуда не денешься, особенно при работе с младшим возрастом, и им должно находиться место, но при этом также важно, чтобы ребенок в течение нескольких минут отдыха во время наблюдения за игрой других команд умел анализировать их действия, использовать увиденное в своей собственной игре. И еще одну фразу я говорю постоянно, особенно сидящим на скамейке и наблюдающим за игрой: «Следите за мячом!» Дело в том, что флорбольный мяч дети начинают хорошо видеть на площадке через год-полтора занятий. Но, в то же время, это примерно тот срок, когда флорбол уже надежно завоевывает любовь младших школьников, а значит, появляется возможность, оставив игру, целенаправленно увеличивать время разминки за счет специальных упражнений. К тому времени я уже знаю все слабые места в физическом развитии своих подопечных и каждый урок исходя из этого строю программу разминки, подбирая те или другие специальные и обязательно интересные упражнения. Но совсем не обязательно, например, каждый урок предлагать выполнение специальных беговых упражнений. Их может заменить короткая скакалка или, наоборот, какое-то упражнение, позволяющее немного расслабиться.

Если игра будет держать детей в постоянном напряжении без отдыха в течение урока, то, не отдохнув, разгрузку к следующим занятиям за партой они не получат. А урок физкультуры в первую очередь направлен именно на это. Индивидуальная работа с мячами, в парах вместе с общей разминкой занимают минут 18. На двустороннюю игру остается по два выхода по 3–4 минуты каждый. Порог усталости постепенно отодвигается, оставляя ее всегда приятной. Основная нагрузка на уроке флорбола «до приятной усталости» одновременно поможет учащимся и прогрессировать в овладении искусством игры.

Флорбол для нашей школы – не просто отдельные уроки. Это – часть физкультурно-оздоровительной программы, направленной на укрепление здоровья, повышение физической активности школьников, мотивации детей совершенствоваться в мастерстве, увлекая своим примером других.

Владимир ФРОЛОВ,  учитель физкультуры школы № 1951 г. МОСКВА

Выполнив ОРУ, перестраиваемся по левую и правую стороны длины зала, интервал 1,5 м. Теоретические сведения по технике безопасности при работе с клюшкой. Берем мяч и начинаем работать:

а) ведение мяча с перекладыванием на правую и левую стороны. На месте в стойке, клюшку следует держать двумя руками: одной – хватом сверху за конец рукоятки, другой – хватом снизу на расстоянии 35–45 см от конца рукоятки;

б) отрабатываем стойку флорболиста по сигналу после показа учителя;

в) ведение мяча вперед, назад, с повторением на скорость;

г) ведение мяча безотрывно с передвижением лицом и спиной вперед;

д) ведение мяча с перекладыванием в движении лицом вперед с поворотом. Все ведения мяча выполняем 2–3 раза, затем на скорость выполнения – дважды;

е) отработка точности передачи; выполнение всех заданий в форме соревнования;

ж) учебная игра флорбол: игра в пятерках до первого забитого гола, затем смена составов.

Заключительная часть урока

Идем по кругу, сдаем клюшки и мячи. Выполняем упражнение на растягивание и расслабление рук и ног. Построение. Подводим итог урока, выставляем оценки.

 

 

doc
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
3644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку