Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему .Тестові завдання. 10 клас

Про матеріал

Зміст та структура тесту відповідають програмним вимогам зовнішнього оцінювання .

Для успішної роботи з тестовими завданнями необхідно знати наступне :

1. Завдання 1 -15 закритого типу на вибір однієї правильної відповіді із п'яти.

2. Завдання 16-19 – на встановлення відповідності.

3. Завдання 20 – 24 передбачають вибір речення , що містить певне мовне явище.

За кожну правильну відповідь нараховується 1бал.

Максимально – 36 ( 12 балів ).

Якщо набрано не цілу кількість балів , то результат заокруглюється на користь учня.

Важливо вчитись виконувати завдання не лише правильно , а й швидко , щоб максимально наблизитись до умов , у яких майбутні випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання .

Завдання з однією правильною відповіддю слід виконати за 1 хв.

Завдання на встановлення відповідності – за 1.5 хв.

Завдання на вибір речень – за 2 хв.

Всього на виконання завдань тестів відводиться не більше 35 хвилин.

Перегляд файлу

Фонетика

української літературної мови як учення про її  звукову систему

 

Завдання 1-15

1 Виділіть рядок , у якому є однакові приголосні звуки :

А  сніг – пора

Б   короп – сонце

В   Італія – їжак

Г   пригода – сміливість

Д  сім - синь

 

2. Укажіть рядок , у якому всі слова мають м’ які приголосні:

А  терен , гайок, гордощі , біль

Б  бігти , молотьба , лис , галявина

В  малюк , зелень , лялька , яблуко

Г  вишня , світ , лисеня , персик

Д  теля , смерека , лиман , Надія

 

3. Виділіть рядок , у якому всі слова мають лише дзвінкі приголосні :

А  дзьоб ,  біб ,  біда , дід

Б  голуб, лізти , чеський , обсадити

В  сад , обрій , народ , сила

Г  мороз , казка , синь , солома

Д  фініш ,  радіус , матіола, брат    

 

4. Укажіть рядок , у якому всі приголосні тверді :

А  коса , човен , мости , дорога

Б  вересень , журавель , Ньютон , слава

В  клен , ключ , рослина , соняшник   

Г  пролісок , цвіт , запах , усмішка

Д  цукор , чайка , весна , листопад

 

5. Визначте рядок , у якому всі слова мають лише глухі приголосні :

А пушок , коса , сапа , схопитися

Б  празький , велич , волошка , калина

В  берег , тісто , крашанка , життя

Г  чоло, береза , веселощі , юнь

Д  хутір , хвилина , криголам , салат

 

6. Виділіть рядок , у якому всі слова мають таку саму кількість звуків , як і букв:

А  поїзд , щавель , ямка , перелаз

Б  щастя , спина, лазня , олень

В  решето , київський, розмір , перевага

Г горох , Ївга ,  тисячоліття , спадщина

Д  завдання , мовлення , запитання , читання

 

7. Укажіть рядок слів , у якому літера  ю у всіх словах позначає два звуки : 

А  любити, юшка , юнга , Юрмала

Б  юрта , в’юн , матір’ю , розумію

В  крицю , юність , солов’ю , надію

Г  бюст , заздрістю , країною , радістю

Д  Юрій , ллю , любити , людство

 

8. Укажіть рядок , у якому всі слова з більшою кількістю звуків , ніж букв :

А  джміль , бджола , дзьоб , дзвін

Б  з’їзд , щавель , ямка , яруга

В  щит , мрія , ядро , ящик

Г  синька , донька , зелень , сяяти

Д  приятель , щиглик , яр , їжачиха

 

9. Укажіть рядок , у якому чергування [ в ] -  [у ] , [  і ]  - [ й ] відповідає  правопису :

А  піднявся вгору , вірю у тебе , уклали угоду

Б  дощ іде , море і степ , дні й ночі

В  батьки і діти , купатися в хвилях , в будень і свято

Г  у нього в очах , навчається в інституті , сказав усе

Д  виріс в селі , десь в саду , позичив вчора

 

10. Позначте рядок , у якому відбувається чергування [ о] з [е ] після шиплячих:

А ос.нь – ос.ні

Б  н.жа – н.ж

В  ш.потіти – ш.піт

Г  ж.нити – ж.натий

Д  ш.вк – ш.вком

 

11. Позначте рядок слів , у яких [ о] , [ е] може чергуватися з    [і ]:

А  веселощі , осінь , нести , рік

Б  кріп , хрін , вітер , вовк

В  відро, волосся , морква, кропива

Г  осінь , нести , рік , восьми ,

Д  черешня , Віктор , село , весна

 

12. Позначте рядок , у якому порушено правила спрощення в групах приголосних :

А  кістлявий , форпостний , тижневий , якісний

Б  тиснути , студентський , кадетський , кістлявий

В  шіссот , жалістний , усно , проїздний

Г  випускний , серцевий , міський , чесний

Д  злісний , якісний , зап’ястний , проїзний

 

13. Виділіть рядок , у якому в усіх словах спрощення в групах приголосних позначено на письмі :

А  цінніс.ний , особистіс.ний , компос.ний , безсовіс.ний

Б  звіс.но , зап’яс.ний , буревіс.ник , капос.ний

В  тиж.невий , виїз.ний , чес.но , піз.ній

Г  пес.ливий , щас.ливий , волос.ний , очис.ний

Д  кріпос.ний , якіс.ний , перехрес.ний , аген.ство

 

14. Позначте рядок , у якому допущено помилки в чергуванні приголосних :

А кавказький , гадяцький , верещати , козацтво

Б  латишський , поштовий , мангишлацький , воронезький

В  бряжчати , мандрівництво , черкаський , птаство

Г  сільський , розміщувати , самаркандський , воронезький

Д козацький , рушник , ніжка , золотоніський

 

15. Позначте рядок , у якому допущено помилку у вживанні

подовження та подвоєння приголосних :

А  осінній , вихований , льються , віддзеркалювати

Б  сказаний , молоддю , розрісся , старанний

В  статей , шалений , істинний , піввідра

Г  лляний , тінню , розкішшю , бовваніти

Д наддніпрянський , юннат , кіннота , написаний

 

 

Завдання 16 – 19

Встановити відповідності :

 

16.

      1  розмова , трон , якір

      2  щастя , Юхим , сміятися

      3  тихий , добро , яловець

      4  честь , совість , ненависть

 

      А  слова , що мають однакову кількість звуків і букв

      Б  слова , що мають більше звуків , ніж букв

      В  слова , що мають більше букв , ніж звуків

      Г  слова , які не можна переносити з рядка в рядок

      Д  слова , розташовані за алфавітом

17.

      1   зап’яс.ний , компос.ний , кіс.лявий

      2   щас.ливий , радіс.ний , тиж.невий

      3   від.ати , осін.ій , без.астережний

      4   завдан.я , світан.я , кохан.я

 

      А  спрощення в групах приголосних відповідає 

           правопису

      Б  спрощення в групах приголосних не відповідає      

           правопису

      В  відбувається чергування приголосних

      Г  відбувається подвоєння

      Д  відбувається подовження

 

 

18. Вставити пропущені прийменники :

      1  - у-

      2  - в –

      3  - зі - , -з-

      4  -й - , -і-

 

      А  дивитися  …  вікно

      Б  дні  …  ночі

      В  навчається  …   інституті

      Г  поговори  … мною

      Д  тести  …  англійської мови

 

19. Можливе чергування…

      1  село , кінь , піч

      2  четверо , шостий , вечоріє

      3  друг , птах , книга

      4  допомогти , захопити , поклонитись

 

     А [о] , [е] з нулем звука

     Б [о] , [ е] з [і]

     В [о ] -  [ а]

     Г [е ] -[о] після [ж], [ч ], [ ш] 

     Д  [ г], [ к], [х] - [ ж], [ч ],  [ш ]

 

Завдання 20 - 24

 

  1. Часто збиралась  у Косачів студенська молодь .
  2. Його дратувало жалісливе слово. 3. Шістнадцять кіс

дзвенять , гудуть , густі жита кладуть. 4. Жадаєте біографічних звісток ? Подаю вам кілька фактів .5. Мріє

степ в малинових променях передвечірнього сонця. 6. З чужого воза і посеред дороги ссадять. 7. А материнська пісня пломінка усюди піде слідом за тобою. 8. З телячим

хвостом у вовки не сунься.

 

20. Позначте речення , що містить слово , у якому відбувається спрощення , закріплене на письмі.

 

21. Позначте речення , у якому в усіх словах є м’які приголосні.

 

22. У якому реченні допущено помилку у вживанні

[у]- [в].

 

23. Вкажіть речення , у якому міститься слово , що написане з порушенням орфографічних норм.

 

24. Позначте речення , що містить слово , у якому допущена помилка у спрощенні приголосних.

 

 

docx
Додано
8 липня 2022
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку