Бінарний урок з алгебри та української мови "Інтелектуальні та духовні надбання - найцінніші скарби людства" (конспект уроку). На цьому бінарному уроці повторюються самостійні та службові частини мови, уміння редагувати текст, застосовуючи правила з орфографії.
Бінарний урок - українська мова й математика, 10 клас
Інтелектуальні та духовні надбання –
найцінніші скарби людства
Підготували
Вчитель-методист української мови та літератури
Олена Сіманович
Вчитель-методист математики
Наталія Демуш
Тема: Інтелектуальні та духовні надбання –
найцінніші скарби людства
Мета:
Залучати здобувачів освіти до культурних надбань українського народу й людства в цілому. Привчати критично оцінювати вчинки людей , розуміти неповторність кожної особистості; стимулювати до виховання самостійності в пізнавальній діяльності.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Вид уроку: інтегрований.
Обладнання: мультимедійна система, презентація, картки-завдання.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І Мотиваційна частина
Обговорення теми, епіграфа та завдань уроку. Звернути увагу здобувачів освіти на зв`язок між вивченням української мови та математики ( поняття бінарного уроку). Слайди №1,2,3.
ІІ Актуалізація опорних знань.
(1) Бліц-опитування з української мови «Самостійні та службові частини мови».
-п`ятий, сімка, сто сім , сімдесят / сімка – іменник/
- будь-який, хтозна-як, абихто, який-небудь / хтозна-як - прислівник/
(2) Бліц-опитування з математики.
а) 120, б) 180.
2. Визначте знак:
а) sin ; б) ctg .
3. Визначте знак:
а) sin 200 ; б) tg 250 .
4. Знайдіть значення виразу:
а) sin 180 ; б) cos 270 .
За кожну правильну відповідь учасники отримують фішки.
ІІІ Основна частина
(1) Ознайомлення з біографічними фактами з життя Михайла Остроградського та Тараса Шевченка. Повідомлення здобувача освіти про М.Остроградського і Т. Шевченка./ слайд № 4,5 /
(2) Групова робота над редагуванням тексту.
У кожної групи здобувачів освіти на партах картки із текстом, який треба відредагувати.
Михайло (О,о)строградський належав до кагорти вчених, які, не/маючи можливості жити (у,в,на) (У,у)країні, творили наукову славу чужих держав. Про/те він до кінця життя залишався щирим (У,у)країнцем . Що/року він виїж..ав на село, відвідуюч.. свою багатостражде(н,нну) (Б,б)атьківщину, де (з,із) усіма спілкувався лише (У,у)країнською мовою, ходив із дітьми колядувати (і,та) щедрувати. Крім того, (О,о)строградський входив (у,в) коло друзів (У,у)країнського генія (Т,т)араса (Ш,ш)евченка, знайомство (з,із) яким відбулося у (П,п)етербурзі 1837 року за сприяння (Ж,ж)уковського. Тарас (Ш,ш)евченко виявив себе не/тільки геніальним поетом. Він цікавився (і,й) суспільними науками, (і,й) точними – астрономією, математикою (і,й) фізикою. Під/ час навчання в (П,п)етербурзькій (А,а)кадемії мистецтв (Ш,ш)евченко відвідував лекції (О,о)строградського.
Відредагований текст на слайді №6.
/ Михайло Остроградський належав до кагорти вчених, які, не маючи можливості жити в Україні, творили наукову славу чужих держав. Проте він до кінця життя залишався щирим українцем . Щороку він виїжджав на село, відвідуючи свою багатостражденну Батьківщину, де з усіма спілкувався лише українською мовою, ходив із дітьми колядувати та щедрувати. Крім того, Остроградський входив у коло друзів українського генія Тараса Шевченка, знайомство з яким відбулося у Петербурзі 1837 року за сприяння Жуковського. Тарас Шевченко виявив себе не тільки геніальним поетом. Він цікавився й суспільними науками, і точними – астрономією, математикою і фізикою. Під час навчання в Петербурзькій академії мистецтв Шевченко відвідував лекції Остроградського.
(За Шендеровським) /
Після обговорення в групах учасники коментують та обгрунтовують свої відповіді.
(3) Завдання з математики ( на картках отримує кожна група)
Як треба перетворити графік функції у=cosх, щоб отримати графік :
а) у=cos2x, / стиснути в 2 рази до вісі у/
б) у= cos(x-) +4? / перемістити вправо на 1 і вгору на 4 одиничних відрізки/
в) у=- cos(-4х) – 2 , / стиснути в 4 рази до вісі у, відобразити симетрично відносно вісі х і опустити вниз на 2 одиничних відрізки/
г) у = -3cosх + 1 / розтягнути в 3 рази вздовж вісі у, відобразити симетрично відносно вісі х і підняти вгору на 1 одиничний відрізок/
д) у = / розтягнути в 2 рази вздовж вісі х, перемістити вправо на 3 одиничних відрізки , вниз на 1 одиничний відрізок , частину графіка , що знаходиться нижче вісі х , відобразити симетрично відносно
вісі х /. Слайди №7,8,9.
Орфографічне дослідження з мови («Числівник та прислівник»).
Групи обговорюють питання, поставлені вчителем.
Вправа – коректор
Розкрийте дужки, напишіть правильно:
в/ліво, в/право, у/гору, в/низ, по/двоє, на/троє, право/руч, по/перше, у/сімох, по/своєму. (Вліво, вправо, угору, вниз, по двоє, натроє, праворуч, по-перше, усімох, по-своєму).
ІV Рефлексія
Обговорення цитати В.Симоненка. Слайд №10.
Підбиття підсумків, оцінювання здобувачів освіти ( за кількістю отриманих фішек), нагородження переможців.
Бесіда:
Сьогодні на уроці мені сподобалось ….
Найбільше мені запам`яталось…
Групова робота дозволяє…
Усім однокласникам хочу побажати…