Форма проведення: виховний захід з елементами тренінгу.Тема: «Алкоголь-ворог розуму».

Про матеріал
Тема: «Алкоголь-ворог розуму». Мета: сформувати уявлення, що алкоголізм - це хвороба, викликати почуття образи до алкогольних напоїв, визначити причини та наслідки вживання алкоголю, активізувати увагу на статистичних даних щодо вживання алкогольних напоїв, навчити використовувати здобуті на виховному заході знання в практичній діяльності, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я. Обладнання: фліпчарт, листи А-1, маркери, мультимедійна установка, рекламні плакати про вживання алкоголю, клей, ножиці. Категорія учнів: учні 8-11 класи. Форма проведення: виховний захід з елементами тренінгу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Алкоголь- ворог розуму

(Виховний захід з елементами тренінгу для підлітків)

Картинки по запросу зеленый дракон картинка 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Сарани  Вікторії

                                                              Олександрівни
                                                              Соціального педагога

                                                              Ямпільської загальноосвітньої

                                                               школи І- ІІІ ступенів 2

 

 

 

Тема: «Алкоголь-ворог розуму».

Мета: сформувати уявлення, що алкоголізм - це хвороба, викликати почуття образи до алкогольних напоїв, визначити причини та наслідки вживання алкоголю, активізувати увагу на статистичних даних щодо вживання алкогольних напоїв, навчити використовувати здобуті на виховному заході  знання в практичній діяльності, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Обладнання: фліпчарт, листи А-1, маркери, мультимедійна установка, рекламні плакати про вживання алкоголю, клей, ножиці.

Категорія учнів: учні 8-11 класи.

Форма проведення: виховний захід з елементами тренінгу.

Методи та прийоми: «мозковий штурм», «обговорення ситуацій», «опитування думок», «додаткові міркування», структурні вправи, проблемні запитання, робота в малих групах, обговорення.

План проведення

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотиваційний етап.

2.1.Вступне слово вихователя.

       ІІІ. Основний етап.

3.1.Історія виникнення спиртних напоїв..

3.2.Мозковий штурм «Причини вживання алкогольних напоїв».

3.3.Сумна статистика.

3.4.Інформаційне повідомлення «Наслідки вживання алкоголю».

3.5.Вправа « Розтлумач думку».

3.6.Обговорення небезпечних ситуацій.

3.7.Вплив реклами алкоголю на людину.

       ІУ. Підсумки роботи.

 

І. Організаційний етап. Педагог пропонує учням встати та привітатися один з одним, висловлюючи побажання на сьогоднішній день. Усі сідають. Педагог ставить запитання: «Як ви себе почуваєте? Відповіді обговорюються.

ІІ. Мотиваційний етап.

 Вступне слово соціального педагога. Злодій, який краде розум, - так з давніх часів називають алкоголь. Людина не знала алкоголю довгі сотні тисяч років. Пияцтво пустило глибоке коріння в нашому побуті й породило цілу систему звичаїв. Ці звичаї вимагають обов’язково пити та пригощати інших. Ось як сказано про це у вірші Володимира Кощова:

Сердь традиций самих разных

Есть нелегкая одна:

Если встреча, если праздник,

Значит лей и пей до дна!

  • Пей одну ты и другую.

И седьмую и восьмую,-

Просят, давят, жмут друзья!

Ну, а если не могу я,

Ну, а если мне нельзя?

Ну, а если есть причина

Завтра в форме бать?

Значит, я уж не мужчина?

Хоть давись, но должен пить!

  У давній Русі алкоголь уживали рідко. Лише на великі свята варили медовуху або пиво, міцність яких не перевищувала 5-10 градусів. Чарка пускалась по колу. Кожен чоловік мусив відпити з неї кілька ковтків. Зазвичай, у будні ніяких спиртних напоїв люди не вживали, і пияцтво вважалося ганьбою та гріхом. Звичай пити з однієї чарки символізував повну довіру один до одного.

Англійський поет Роберт Берн із сарказмом перелічує «приводи» для пияцтва:

Для пьянства есть такие поводы:

Поминки, праздник, встреча, проводы,

Мороз, охота, Новый Год,

Женитьба, новоселье, грусть,

Успех, награда, новый чин

И просто пьянство без причин.

ІІІ. Основний етап.

  Історія виникнення спиртних напоїв. Люди вживають алкоголь протягом багатьох століть. До Різдва Христового греки та римляни пили вино. Також германським племенам був добре знайомий процес бродіння. Людство з давніх-давен знало про шкідливі наслідки зловживання алкоголем і робило спроби поставити перешкоди на його шляху. У Стародавньому Китаї було видано наказ, який забороняв уживання спиртних напоїв. У Стародавній Спарті навмисно споювали рабів і показували їх хлопчикам. На їхньому прикладі вихователі намагалися прищепити юнакам відразу до пияцтва. У Стародавній Індії жорстоко карали жінок, які вживали спиртні напої. Першу пляшку горілки виготовив Араб Рагез у 860 році. Не виключено, що саме через це Мухаммед, засновник ісламу, заборонив уживання спиртних напоїв. Ця заборона ввійшла у звід мусульманських законів - Коран (ІІІ ст.). З того часу у мусульманських країнах алкоголь не вживають протягом 12 сторіччя, а порушників – п’яниць жорстоко карають. В епоху Середньовіччя в Західній Европі також навчилися одержувати міцні спиртні напої шляхом змішування вина з іншими цукристими рідинами, що бродять. Відповідно до легенди вперше цю операцію здійснив італійський чернець, алхімік Валентіус. З тих часів міцні алкогольні напої поширилися по всіх країнах світу. Якийсь час і в Росії пияцтво переслідувалося державою.  За часів правління Петра І п’яницям, які потрапили до в’язниці, вішали на шию важку чавунну медаль з написом «За пияцтво».

 Мозковий штурм «Причини вживання алкогольних напоїв».Учні називають причини, вихователь записує на фліпчарті ( модно, бути на рівні з іншими, так роблять дорослі…)

Сумна статистика. Сьогодні можна стверджувати, що в нашій країні, як це не прикро, склалася своєрідна «питейна процедура», без якої не відбувається жодна більш-менш знаменна подія. Народилася дитина -п’ють за здоров’я, проводжають людину із життя - за упокій. Особисті речі, які щойно купили, і ті «обмивають». Це негативне явище, через яке значно зріс рівень вживання алкоголю, і як наслідок, збільшилася кількість людей, хворих на алкоголізм.

 В Україні щороку через алкоголь помирають 40 тисяч людей. Це близько 8 тисяч отруєнь алкоголем, 8 тисяч – кардіопатій і решта – це всі інші захворювання, а також нещасні випадки, які трапляються через вживання алкоголю: куріння в ліжку в нетверезому стані, ДТП тощо.

На сьогодні 40 % дітей ( від 14 до 18 років) «вже причастились» до алкоголю, при тому, що існує заборона на продаж алкоголю неповнолітнім.

Щороку фіксується близько 25 – 30% випадків дитячої патології новонароджених, частою причиною чого є вживання алкоголю мамою або татом.

30% чоловіків у віковій групі від 25 – 50 років залежні від алкоголю.

В Україні офіційно зареєстровані та поставлені на наркологічний облік 700 тисяч осіб з діагнозом хронічний алкоголізм.

Смертність вже багато років значно перевищує народжуваність. На цей час населення нашої країни скоротилося майже на 6 мільйонів (51,94 млн. на 1 січня 1991 року.)

На сьогодні рівень вживання алкоголю в Україні є одним із самих високих в світі і складає приблизно 20 літрів абсолютного спирту на кожну душу населення в рік (офіціальна статистика повідомляє про 12 – 13 літрів)

 Найшокуючою інформацією яку надає Міністерство внутрішніх справ є та, що в Україні протягом 20 років близько 55% всіх вбивств скоюються в стані алкогольного сп’яніння.

Кількість аварій, які трапилися з вини нетверезих водіїв легкових автомобілів, збільшилося у порівнянні з 1991 роком в 2,1 рази, у порівнянні з 2002 роком в 5,5 раз!

Таким чином, в той час, коли виробники алкоголю нарощують виробництво, український народ стрімко гине та вироджується.

 Інформаційне повідомлення «Наслідки вживання алкоголю».

  1. Провали в пам’яті.
  2. Зниження здатності ясно мислити.
  3. Блювота.
  4. Затьмарення свідомості.
  5. Погіршення травлення.
  6. Послаблення координації рухів.
  7. Уповільнення реакції на зовнішні подразники.
  8. Пошкодження головного мозку.
  9. Пошкодження нервової системи.
  10. Відсутність самоконтролю.
  11. Скорочення тривалості життя.
  12. Серцеві захворювання.
  13. Скоєння правопорушень.
  14. Смерть.

Запам’ятайте! Після вживання спиртних напоїв через 10 -12 годин може настати смерть. У людини з’являються ознаки алкогольного отруєння: головний біль, нудота, блювота, слабкість, короткочасне збудження або навіть повна втрата свідомості. Від мозкових розладів (1-2 доби) або ушкоджень нирок (через 1-2 тижні) може настати смерть. Навіть невелика кількість цього спирту вражає зоровий нерв і сітківку ока, викликаючи сліпоту. Отже, алкоголь і його сурогати досить небезпечні, а наслідки їх вживання згубні, особливо для дитячого організму, що розвивається. Для сп’яніння підлітку треба менше алкоголю, ніж дорослій людині. Ступінь сп’яніння залежить від ваги людини, кількості алкоголю, міцності алкоголю, швидкості його вживання, стану здоров’я на даний момент.

Жіночий організм реагує на вживання алкоголю інакше, ніж чоловічий, тому і доза яка достатня для отруєння жіночого організму значно нижча, ніж чоловіча. Якщо жінка починає випивати регулярно, в її організмі відбуваються тяжкі незворотні зміни. Шкода вживання алкоголю для жінок полягає і у небезпечності для майбутніх дітей. Головна особливість цього захворювання – відставання у психічному та фізичному розвитку, порушення роботи серця, нервової системи. Вживання алкоголю вагітною жінкою призводить до передчасної народжуваності дитини, дефіциту ваги або його смерті.

Пам’ятайте! Кожен, хто п’є, може стати алкоголіком.

 Вправа «Розтлумач думку».

Учні читають на слайді висловлювання та обговорюють їх.

«Пияцтво - це тренування у безумстві (Піфагор).

«Пити до дна - не бачити добра» (Народна мудрість)

«Вино з розумом не ладить» (Народна мудрість».

«Перед хмелем падко, в хмелю солодко, після хмелю гидко» (Народна мудрість).

«Хміль не вода - чоловіку біда».

«Із хмелем знатися - з честю розпрощатися».

Які висновки можна зробити після цієї вправи?

 Обговорення небезпечних ситуацій.

Учням пропонуються на слайді небезпечні ситуації, які вони обговорюють.

  1. Як потрібно поводитися, якщо до вас на вулиці підійшла незнайома п’яна людина й намагається з вами заговорити?
  2. Чи можна їхати в одному ліфті з п’яною людиною?
  3. Чи можна сідати в автомобіль, за кермом якого водій напідпитку?

З якою метою ми проводили обговорення небезпечних ситуацій?

Чи складне завдання вам було запропоновано?

Які висновки можна зробити?

Вплив реклами  алкоголю на людину.

Навколо  себе ти можеш побачити велику кількість плакатів, які рекламують алкоголь. Вони створюються для того, щоб люди купували більше спиртних напоїв. У рекламі зображується, як її герої із вживанням алкоголю отримують те, до чого прагне багато людей: дружбу, кохання, щастя та багатство. Однак між тим, що показує реклама, та реальністю існує велика різниця. У рекламі люди здаються веселими та щасливими. Однак насправді алкоголь не робить людину щасливою.

Учні об’єднуються у три групи. Педагог пропонує взяти рекламний плакат про вживання алкоголю вирізати та наклеяти посередині чистого аркуша паперу, залишивши місце праворуч та ліворуч, щоб можна було писати. Праворуч треба написати те, що реклама показує, а ліворуч – чого не показує.

Як ви вважаєте, чи може бути в рекламі відображено шкідливість алкоголю?

Як ви вважаєте, чи міститься в рекламі правда? Поясни свою відповідь.

Реклама цигарок заборонена на телебаченні. Як ти вважаєш, чи треба заборонити показувати також рекламу алкоголю? Поясни свою відповідь.

ІУ. Підсумки роботи.

Алкоголізм - соціальне лихо, несумісне з принципами моралі. Він згубно впливає на виховання дітей, руйнує сім’ї. Внаслідок зловживання алкоголем у людини розвивається грубість, егоїзм, розбещеність. П’яниці втрачають людське обличчя, стають порушниками закону і громадського порядку. Спиртне руйнує здоров’я, позбавляє людину волі, калічить, веде до розвитку злочинності і деградації особистості. Алкоголь обов’язково забирає здоров’я, душу, розум.

 Цінуйте життя! Воно дається лише раз. Хто не цінує життя, той не заслуговує на нього» (Леонардо да Вінчі).

Звабити людину алкоголем – найпростіший спосіб відняти у нього можливість замислитися над своїм розвитком, не кажучи вже про досягнення в ньому нових, неперевершених результатів. Це найпростіший засіб запустити механізм деградації не тільки окремої особистості, але й всього суспільства в цілому.

Дякую за увагу. Давайте поаплодуємо собі за чудову роботу. До побачення.

1

 

docx
Додав(-ла)
Sarana Viktoriya
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
25 березня 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку