Форми організації навчально-виховного процесу
в освітньому соціалізуючому просторі
“ Школа - це простір, де дитина не готується до життя, а саме живе ”.
В.Сухомлинський ( Слайд 1)
На сучасному етапі соціалізація особистості стає нагальною потребою, розв’язання якої є найважливішим чинником оптимального розвитку окремої особистості й суспільства в цілому. Саме тому, створення умов для успішної соціалізації дітей, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом є надзавданням вчителя початкових класів. ( Слайд 2)
С О Ц І А Л І З А Ц І Я - Це процес засвоєння індивідуумом соціального досвіду, системи соціальних зв'язків і відносин. У процесі соціалізації людина засвоює суспільно прийняті форми поведінки, необхідні йому для нормального життя в суспільстві.
( Слайд 3)
Для молодшого школяра, що соціалізується, відповідними еталонами зміни соціального середовища є: сім’я, навчальний заклад, найближче оточення.
При переході до іншого соціального середовища дитина переживає кризу входження в нову соціальну спільноту і процес адаптації. ( Слайд 4)
ТОМУ ДЛЯ УСПІШНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ ОСНОВНИМИ
ПРИНЦИПАМИ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ПОВИННІ БУТИ:
ЕФЕКТИВНІСТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД НАСТУПНИХ ФОРМ РОБОТИ:
Співпраця з батьківським колективом
В 3- А класі діє така формула сім’я + школа = співпраця, взаємодія, соціальне партнерство
Для успішної соціалізації дитини використовую такі форми роботи з батьками:
( Слайд 8)
В дитячому колективі 3-А класу налагоджена робота по самоврядуванню; молодші школярі:
( Слайд 9)
( Слайд 10)
Динаміка розвитку соціальної компетентності учнів 3-А класу
Працюючи більш 20-ти років вчителем початкових класів можу поділитися деякими рекомендаціями вчителям щодо покращення успішної соціалізації дитини: ( Слайд 11)
Лише тісна співпраця з батьківським колективом, психологом школи, керівниками гуртків ліцею та позашкільних установ міста допоможе дитині стати успішною в соціумі. Для цього підійдуть різноманітні форми роботи залежно від рівня підготовленості учнів та творчості вчителя. Це і нетрадиційні форми уроків, і театралізація навчального матеріалу, і спільна колективна праця дітей і вчителя, і самоаналіз школярами своєї поведінки, і використання різних форм колективної творчої діяльності, а також залучення дітей до гурткової діяльності.
( Слайд 12)
Багато в житті залежить не від нас самих, а від тих людей, які нас оточують.
Василинюк М.А.