Форми організації навчально-виховного процесу в освітньому соціалізуючому просторі

Про матеріал
На сучасному етапі соціалізація особистості стає нагальною потребою, розв’язання якої є найважливішим чинником оптимального розвитку окремої особистості й суспільства в цілому. Саме тому, створення умов для успішної соціалізації дітей, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом є надзавданням вчителя початкових класів.
Перегляд файлу

Форми організації навчально-виховного процесу

в освітньому соціалізуючому просторі

“ Школа  - це простір, де дитина не готується до життя, а саме живе ”.

В.Сухомлинський ( Слайд 1)

 

На сучасному етапі соціалізація особистості стає нагальною потребою, розв’язання якої є найважливішим чинником оптимального розвитку окремої особистості й суспільства в цілому. Саме тому, створення умов для успішної соціалізації дітей, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом є надзавданням вчителя початкових класів. ( Слайд 2)

 

С О Ц І А Л І З А Ц І Я - Це процес засвоєння індивідуумом соціального досвіду, системи соціальних зв'язків і відносин. У процесі соціалізації людина засвоює суспільно прийняті форми поведінки, необхідні йому для нормального життя в суспільстві.

 ( Слайд 3)

Для молодшого школяра, що соціалізується, відповідними еталонами зміни соціального середовища є: сім’я, навчальний заклад, найближче оточення.

При переході до іншого соціального середовища дитина переживає кризу входження в нову соціальну спільноту і процес адаптації.  ( Слайд 4)

 

ТОМУ ДЛЯ УСПІШНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ ОСНОВНИМИ

ПРИНЦИПАМИ РОБОТИ  ВЧИТЕЛЯ ПОВИННІ БУТИ:

  • грамотна і педагогічно доцільна побудова навчально– виховного процесу;
  • збагачення внутрішнього світу дитини враженнями;
  • доброзичливе ставлення до дитини;
  • формування творчої активності;
  • зрозуміти і допомогти;
  • позитивне ставлення до життя. ( Слайд 5)

 

ЕФЕКТИВНІСТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД НАСТУПНИХ ФОРМ РОБОТИ:

  • урочна система навчання з використанням інноваційних форм;
  •  своєчасне чергування на різних етапах уроку різних прийомів і форм по мотивації;
  •  інтелектуальні, ролеві та правові ігри;
  • години комунікативного спілкування,
  • класні години; ( Слайд 6)
  • практичні заняття на підвищення мотивації навчання;
  • учнівські проекти;
  • заняття з елементами тренінгу,
  •  бесіди на морально-етичну тему, створення ситуації успіху ( Слайд 7)

 

Співпраця з батьківським колективом

В 3- А класі діє така формула сімя + школа = співпраця, взаємодія, соціальне партнерство

Для успішної соціалізації дитини використовую такі форми роботи з батьками:

  • Анкетування батьків.
  •   Створення інформаційних куточків.
  •   Спільне проведення виховних заходів та екскурсій.
  •   Узагальнення досягнень дітей, шляхом створення стенду досягнень.
  • Проведення днів відкритих дверей

( Слайд  8)

В дитячому колективі 3-А класу налагоджена робота по самоврядуванню; молодші школярі:

 

  • набувають досвіду спілкування, вчаться бути переможцями і переможеними;
  • отримують досвід самостійного прийняття рішень та відповідальності за них;                          

                                                                               ( Слайд 9)

  • беруть активну участь у КТС;
  • виконують доручення в класі;
  • самостійно готують номери художньої самодіяльності;
  • отримують досвід ведення дискусій та вміння донести свої думки до інших;

( Слайд 10)

 

Динаміка розвитку соціальної компетентності учнів 3-А класу

 

 

 

 

Працюючи більш 20-ти років вчителем початкових класів можу поділитися деякими рекомендаціями вчителям щодо покращення успішної соціалізації дитини: ( Слайд 11)

 

Лише тісна співпраця з батьківським колективом, психологом школи, керівниками гуртків ліцею та позашкільних установ міста допоможе дитині стати успішною в соціумі. Для цього підійдуть різноманітні форми роботи залежно від рівня підготовленості учнів та творчості вчителя. Це і нетрадиційні форми уроків, і театралізація навчального матеріалу, і спільна  колективна праця дітей і вчителя,  і самоаналіз школярами своєї поведінки, і використання різних форм колективної творчої діяльності, а також залучення дітей до гурткової діяльності.

( Слайд 12)

Багато в житті залежить не від нас самих, а від тих людей, які нас оточують.

 

Василинюк М.А.

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку