16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Форми організації навчально-виховного процесу в освітньому соціалізуючому просторі

Про матеріал
На сучасному етапі соціалізація особистості стає нагальною потребою, розв’язання якої є найважливішим чинником оптимального розвитку окремої особистості й суспільства в цілому. Саме тому, створення умов для успішної соціалізації дітей, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом є надзавданням вчителя початкових класів.
Перегляд файлу

Форми організації навчально-виховного процесу

в освітньому соціалізуючому просторі

“ Школа  - це простір, де дитина не готується до життя, а саме живе ”.

В.Сухомлинський ( Слайд 1)

 

На сучасному етапі соціалізація особистості стає нагальною потребою, розв’язання якої є найважливішим чинником оптимального розвитку окремої особистості й суспільства в цілому. Саме тому, створення умов для успішної соціалізації дітей, у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом є надзавданням вчителя початкових класів. ( Слайд 2)

 

С О Ц І А Л І З А Ц І Я - Це процес засвоєння індивідуумом соціального досвіду, системи соціальних зв'язків і відносин. У процесі соціалізації людина засвоює суспільно прийняті форми поведінки, необхідні йому для нормального життя в суспільстві.

 ( Слайд 3)

Для молодшого школяра, що соціалізується, відповідними еталонами зміни соціального середовища є: сім’я, навчальний заклад, найближче оточення.

При переході до іншого соціального середовища дитина переживає кризу входження в нову соціальну спільноту і процес адаптації.  ( Слайд 4)

 

ТОМУ ДЛЯ УСПІШНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ ОСНОВНИМИ

ПРИНЦИПАМИ РОБОТИ  ВЧИТЕЛЯ ПОВИННІ БУТИ:

  • грамотна і педагогічно доцільна побудова навчально– виховного процесу;
  • збагачення внутрішнього світу дитини враженнями;
  • доброзичливе ставлення до дитини;
  • формування творчої активності;
  • зрозуміти і допомогти;
  • позитивне ставлення до життя. ( Слайд 5)

 

ЕФЕКТИВНІСТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД НАСТУПНИХ ФОРМ РОБОТИ:

  • урочна система навчання з використанням інноваційних форм;
  •  своєчасне чергування на різних етапах уроку різних прийомів і форм по мотивації;
  •  інтелектуальні, ролеві та правові ігри;
  • години комунікативного спілкування,
  • класні години; ( Слайд 6)
  • практичні заняття на підвищення мотивації навчання;
  • учнівські проекти;
  • заняття з елементами тренінгу,
  •  бесіди на морально-етичну тему, створення ситуації успіху ( Слайд 7)

 

Співпраця з батьківським колективом

В 3- А класі діє така формула сімя + школа = співпраця, взаємодія, соціальне партнерство

Для успішної соціалізації дитини використовую такі форми роботи з батьками:

  • Анкетування батьків.
  •   Створення інформаційних куточків.
  •   Спільне проведення виховних заходів та екскурсій.
  •   Узагальнення досягнень дітей, шляхом створення стенду досягнень.
  • Проведення днів відкритих дверей

( Слайд  8)

В дитячому колективі 3-А класу налагоджена робота по самоврядуванню; молодші школярі:

 

  • набувають досвіду спілкування, вчаться бути переможцями і переможеними;
  • отримують досвід самостійного прийняття рішень та відповідальності за них;                          

                                                                               ( Слайд 9)

  • беруть активну участь у КТС;
  • виконують доручення в класі;
  • самостійно готують номери художньої самодіяльності;
  • отримують досвід ведення дискусій та вміння донести свої думки до інших;

( Слайд 10)

 

Динаміка розвитку соціальної компетентності учнів 3-А класу

 

 

 

 

Працюючи більш 20-ти років вчителем початкових класів можу поділитися деякими рекомендаціями вчителям щодо покращення успішної соціалізації дитини: ( Слайд 11)

 

Лише тісна співпраця з батьківським колективом, психологом школи, керівниками гуртків ліцею та позашкільних установ міста допоможе дитині стати успішною в соціумі. Для цього підійдуть різноманітні форми роботи залежно від рівня підготовленості учнів та творчості вчителя. Це і нетрадиційні форми уроків, і театралізація навчального матеріалу, і спільна  колективна праця дітей і вчителя,  і самоаналіз школярами своєї поведінки, і використання різних форм колективної творчої діяльності, а також залучення дітей до гурткової діяльності.

( Слайд 12)

Багато в житті залежить не від нас самих, а від тих людей, які нас оточують.

 

Василинюк М.А.

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку