Місце і роль фотографії у навчально-виховному процесі: навчає на конкретних образах, які безпосередньо сприймаються учнями; створює пізнавальні і проблемні ситуації; виступає засобом закріплення слухової інформації; активізує роботу учнів; є доповненням інформації про об'єкти, що вивчаються; виступає першопочатковим джерелом знань; візуалізація матеріалу, який пропонується; створює певний емоційний фон; звертає увагу батьків на внутрішню суть зображення.
Санітарно-гігієнічні критерії підбору фотографії: якість, чіткість зображення; виділення головного, основного при показі фотографії; доцільне використання на даному етапі уроку, заходу тощо; детальний добір форми роботи з фотографією; показ поступовий і лише у відповідний момент уроку; розмір фотографії має бути таким, щоб побачили всі учні класу.
Створення фотографії (власного продукту) як крок до розвитку медіа творчості школярів: виховання любові до рідної землі, її природи, історії і культури, духовних надбань усіх націй української держави; підвищення ролі фотомистецтва у морально-етичному вихованні підростаючого покоління; подальший розвиток фотомистецтва серед дітей; збільшення мережі гуртків юних фотографів; популяризація та пропаганда кращих робіт юних фотоаматорів; розвиток ініціативи і творчості у школярів; творчий розвиток особистості, її естетичних відчуттів у відношенні до фото культури.