Тема. Дружба
Мета. Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; виховувати почуття дружби, колективізму.
Обладнання. Картинки до кросворду ,картина та предмети для її доповнення, мультфільм про дружбу, відео з фізкультхвилинкою.
Хід заняття
-
Організаційний момент
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
-
Повідомлення теми заняття.
-
Сідайте діти. Сьогодні ми з вами поговоримо на дуже важливу для кожної людини тему. Але, для того, щоб зрозуміти, про що ж ми будемо розмовляти, пропоную відгадати кросворд ( на екрані з’являються запитання до кросворду і картинки – відгадки).
Дзвінок
Портфель
Гумка
Книжка
Альбом
Ручка
-
Що сповіщує про початок уроку?
-
У чому всі діти носять шкільне приладдя до школи?
-
Якщо написати олівцем і допустити помилку, то можна з легкістю виправити за допомогою цієї речі.
-
Що ми використовуємо на уроці, щоб отримати нові знання?
-
У ньому діти малюють на уроці образотворчого мистецтва.
-
За допомогою неї у зошиті з’являються написи.
-
Подивіться уважно на виділену колонку. Яке ж слово ми утворили? (Дружба). Правильно діти. Тож темою сьогоднішнього нашого заняття є Дружба.
-
Бесіда з учнями.
-
Скажіть мені, будь ласка, а що ж таке дружба?(Діти наводять свої приклади)
-
Подивіться на дошку. От яке визначення має слово дружба.
Дружба —- взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі – це довіра і взаємодопомога. Друг завжди прийде на допомогу та ніколи не підведе.
-
Всі ви маєте багато друзів. А дайте відповідь ось на яке запитання. Чи потрібно дружити зі своїми однокласниками? Та чому? (Відповіді дітей)
-
Дійсно. Всі ви – це один колектив, у якому має панувати доброта, повага, допомога, спільна праця. А все це і є дружбою.
-
Показ мультфільму про дружбу та його обговорення.
-
Пропоную вам подивитися казку .(На екрані казка про дружбу)
-
Чи були герої казки від самого початку друзями? (Ні)
-
А чому? (Бо справжні друзі ніколи не з’ясовують, хто кращий чи головніший)
-
Скажіть будь ласка, а на кого ж схожі олівці у казці?( На однокласників)
-
Правильно, вони схожі на вас, на однокласників. І ви так само маєте злагоджено працювати, допомагати один одному, не сваритися. Одним словом, маєте дружити.
-
Який же висновок можемо зробити, переглянувши цю казку? Як не повинні поводитись друзі? А що, навпаки, мають робити?(Відповіді дітей)
-
Фізкультхвилинка.
-
Пропоную трохи перепочити та порухатись під веселу пісню про дружбу. (На екрані відео – фізкультхвилинка )
-
Інсценування віршів та обговорення.
-
Діти нашого класу підготували невеличке інсценування. Подивіться уважно і зробіть висновок.
Сценка (3 учні)
Другокласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все, до школи я не йду,
я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє,
адже в Рити джинси є.
І тепер зі мною Рита
Відмовляється дружити.
Мама: Ви ж були найкращі друзі.
Поки буду я ходити
Не у джинсах, а в спідниці,
Їй не хочеться дивиться,
Мамо, дружбу виручай,
Джинси і мені придбай. —
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу.
Потім мовила: — Діла!
Ви ж справжні подруги! — й пішла.
Тепер скажіть і ви мені:
— Це справжні подруги чи ні?
-
Тож, скажіть, чи справжня це дружба у дівчаток була? (Відповіді дітей)
-
Звичайно ,що ні! Справжні друзі ніколи так себе не поводять.
-
Підсумок заняття.
-
Ми з’ясовували з вами на протязі всього зняття, яким же має бути справжній друг. І тепер пропоную вам, так само, як у казці, яку ми дивилися, намалювати справжню картину дружби. Але вона безбарвна, сіра. Пропоную розмалювати її.
-
Подивіться, яка ж гарна картина дружби в нас вийшла. Подобається вам?
-
Я сподіваюся, що ми з вами завжди будемо одним дружнім колективом, у якому всі шанують один одного, допомагають. Пропоную кожен новий день у школі розпочинати з девізу «Один за всіх, і всі за одного!»